Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Dikkiedik
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 maart 2015

Favicon werkt niet, Logivert 6.21

03 maart 2015

Een probleempje, ik werk met Logivert 6.21.0 (Plus) onder licentie. Bij "basisgegevens" kan je een Favicon toevoegen. Heb zelf een favicon.ico gemaakt, toegevoegd, zie de Favicon dan ook in het betreffende vak verschijnen in Logivert. Als ik dan vervolgens "teksten en afbeeldingen" publiceren klik, zie ik na de upload geen Favicon in mijn browser scherm. Heb ook al mijn cookies en temp. internet files verwijderd, helpt niet. Wat ik ook doe ik krijg het niet voorelkaar. Met de help van Logivert kom ik ook niet verder, krijg dan als resultaat 0,0. Op het Logivert forum staat er niets over geschreven, ook in handleidingen is de info zeer summier. Het enige wat er staat in de handleiding is dat je een Favicon toe kan voegen. Wie kan mij helpen? Bij voorbaat hartelijk dank.

De helpdesk van Logivert durf ik niet meer te benaderen, die heeft mij ooit laten weten dat ik dan maar een onderhoudscontract moet afsluiten .... en dat gelijk na 1 vraag stellen (die kunnen een voorbeeld nemen aan Antagonist qua service!, wat dat betreft valt mij dit zeer vies tegen, dus stel ik mijn vraag maar hier)
 
Roberto
Berichten: 100
Lid geworden op: 02 januari 2010
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Favicon werkt niet, Logivert 6.21

04 maart 2015

Het lijkt me beter deze vraag te stellen op het LogiVert Forum.
Maar los daarvan zonder je url is voor een buitenstaander niet te zien waar het mis gaat.
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Favicon werkt niet, Logivert 6.21

04 maart 2015

Eigenschappen
3/6 Basisgegevens
Favicon

Je moet er rekening mee houden, dat het een heel klein bestandje is. Ik heb een jpg bestand gebruikt en het is bij mij zichtbaar.

De afmetingen zijn 16 x 16 px en de grootte van het bestand is 5,3 kb.
 
Gebruikersavatar
logivert
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 december 2006
Contacteer:

Re: Favicon werkt niet, Logivert 6.21

04 maart 2015

Een probleempje, ik werk met Logivert 6.21.0 (Plus) onder licentie. Bij "basisgegevens" kan je een Favicon toevoegen. Heb zelf een favicon.ico gemaakt, toegevoegd, zie de Favicon dan ook in het betreffende vak verschijnen in Logivert. Als ik dan vervolgens "teksten en afbeeldingen" publiceren klik, zie ik na de upload geen Favicon in mijn browser scherm. Heb ook al mijn cookies en temp. internet files verwijderd, helpt niet. Wat ik ook doe ik krijg het niet voorelkaar. Met de help van Logivert kom ik ook niet verder, krijg dan als resultaat 0,0. Op het Logivert forum staat er niets over geschreven, ook in handleidingen is de info zeer summier. Het enige wat er staat in de handleiding is dat je een Favicon toe kan voegen. Wie kan mij helpen? Bij voorbaat hartelijk dank.

De helpdesk van Logivert durf ik niet meer te benaderen, die heeft mij ooit laten weten dat ik dan maar een onderhoudscontract moet afsluiten .... en dat gelijk na 1 vraag stellen (die kunnen een voorbeeld nemen aan Antagonist qua service!, wat dat betreft valt mij dit zeer vies tegen, dus stel ik mijn vraag maar hier)
Beste Dikkiedik,

Wat is het adres van uw webwinkel? Misschien kan dit helpen om mee te denken over de oorzaak van uw probleem.

Graag ga ik ook even in op uw ervaring met onze helpdesk. In de prijs van onze software licenties is inderdaad geen support inbegrepen. Dit is ook een eenmalig bedrag. Hiervoor krijgt u de eerste 30 dagen gratis support. Om buiten die periode ook gebruik te mogen maken van onze helpdesk kunt u een onderhoudsovereenkomst afsluiten of consultancy uren afnemen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Dikkiedik
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 maart 2015

Re: Favicon werkt niet, Logivert 6.21

04 maart 2015

Elektrobert hartelijk dank voor je reactie, het is mij nu gelukt (na 3 avonden stoeien ...)

Ik heb gedaan wat jij schreef en kreeg wat ik al dacht hetzelfde scherm voor mij als waar ik al twee avonden naar heb zitten turen, echter mijn manier van benaderen was anders dan jij omschreef.

Mijn manier was:
Template -> Volgende -> dan kreeg ik hetzelfde scherm voor mij 3/6 en voegde dan de favicon.ico toe.
Als ik dan bij "voorbeeld" keek zag ik geen favicon.

Heb jouw manier geprobeerd, dus benaderen vanuit "eigenschappen" en dan werkt het wel in het "voorbeeld"

Even naar de broncode gekeken (voorbeeldscherm), ja hoor alles zag er goed uit.

Dan publiceren, denk je, ff de template publiceren en klaar is Dikkiedik. Niets nada, noppes. Blijkt dat je een eerste/volledige publicatie moet doen om het werkend te krijgen (ben ik achter gekomen door maar weer hopeloos te proberen)

Je schreef ook dat je werkte met een jpg. Mijn ervaring is het volgende om een favicon te maken. Ga naar favicongenerator.nl daar maak je van een jpg een favicon.ico. en sla deze op in een map op je computer. Daarna de procedure doen zoals jij omschreef.

Elektrobert hartelijk dank voor je snelle reactie. Ik hoop door dit uitvoerige antwoord nu ook anderen op het goede pad te zetten.
 
Dikkiedik
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 maart 2015

Re: Favicon werkt niet, Logivert 6.21

04 maart 2015

Beste medewerker van Logivert,

Bedankt voor uw snelle reactie en aanbod.

Zoals ik al schreef is mijn eerste ervaring met de "helpdesk" niet de beste vandaar dat ik het zolang mogelijk probeer uit te stellen om weer de kous (als klant van Logivert) op de kop te krijgen. Wat u schrijft is allemaal waar. Je betaalt zo'n 300 Euro excl en hebt dan 30 dagen support.

Die 30 dagen is veel te kort in mijn beleving. Geen enkele net beginnende webwinkelier timmert ff een webwinkel in 30 dagen in elkaar welke ineens naar wens is. Maanden ben ik al aan het sleutelen om het naar wens te krijgen (incl. SEO) en ik moet zeggen ben momenteel zeer tevreden zoals het er nu uitziet.

1 van de laatste zaken was nu een favicon toevoegen ... u heeft gelezen wat voor een moeite dit mij heeft gekost. Die 30 dagen zijn al maanden verlopen, dan verwacht ik wel een degelijke "help" in het programma.

Tikt u maar in. in het zoekvak, "favicon". Resultaat 0,0
Kijk uw handleidingen maar na, niets nada noppes te vinden evenals op het Logivert forum.

In zo'n geval is het dan fijn dat je als klant kunt aankloppen bij de leverancier van je gekochte product.

Ik maakte de verwijzing al naar mijn hosting provider, Antagonist, petje af voor deze leverancier. Hier kan je gewoon altijd terecht met problemen, wat zorgt voor een tevreden gevoel als klant. Deze benadering zorgt uiteraard voor meer klanten (mond tot mond reclame). Kijk de reviews maar eens na, niks dan lof over deze hostingprovider. Ik ben er trots op dat ik bij Antagonist zit en zal deze dan ook altijd adviseren als mij om een hostingprovider wordt gevraagd. Logivert daarentegen, heeft inmiddels bij mij een smetje opgelopen ... echter ben wel tevreden over het door u geleverde product.

U heeft pas recht van spreken m.b.t. de helpdesk als u uw zaakjes als organisatie in orde heeft, d.w.z. goede handleidingen (en niet dat ik voor een uitgebreide handleiding webwinkel 5.5 moet bekijken, welke veel uitgebreider is dan de Logivert 6 handleiding) en een goed werkende help-functie in het Logivert programma.

Ik ben niet boos ... maar wel teleurgesteld. Dit was mijn laatste reactie hierover, suc6 met uw bedrijf.
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Favicon werkt niet, Logivert 6.21

04 maart 2015

ik ben blij dat het werkt. Hier mag ik tenminste advies geven. Op het Logivert forum ben ik verbannen :-) :-) :-) :-)

Universal Analytics werkt ook nog niet, dus dat moet je ook in de gaten houden.

Heel veel succes met je webwinkel!
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Favicon werkt niet, Logivert 6.21

04 maart 2015

Beste medewerker van Logivert,
Tikt u maar in. in het zoekvak, "favicon". Resultaat 0,0
Niet helemaal waar :wink:

13 resultaten gevonden: favicon
{ SEARCHED_QUERY }: favicon

Naar uitgebreid zoeken terugkeren
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Favicon werkt niet, Logivert 6.21

04 maart 2015

Als je via de help functie in het programma zoekt kan je inderdaad niets vinden.
Ik heb het even uitgetest.
 
Dikkiedik
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 maart 2015

Re: Favicon werkt niet, Logivert 6.21

04 maart 2015

Als ik "favicon"
in tik bij quick search, zie onderstaand resultaat.


Enter one or more keywords to search ('*' and '?' wildcards are supported):

Results per page: Match: any search words all search words
Search results for: favicon
No results found.