Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Dikkiedik
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 maart 2015

Logivert 6 en mobiel

12 april 2015

Ik begin er steeds meer spijt van te krijgen dat ik begonnen ben met de software van Logivert. Zie hieronder het verhaal van Logivert:

https://www.logivert.com/index.php?acti ... n_logivert


Google’s mobielvriendelijkheid en LogiVert

Google staat op het punt om hun algoritme bij te werken en dat zal het een grote impact hebben op uw bedrijf. Waar gaat de nieuwe update over? Het zal de mobielvriendelijkheid (mobile friendliness) als een SEO signaal gaan gebruiken. Als iemand via zijn telefoon zoekt zal een niet mobielvriendelijke site veel lager in de zoekresultaten uitkomen.

De mobiele template.

Voor het grootste deel van onze klanten is dit geen probleem daar die reeds gebruik maken van een mobiele (of custom) template. De mobiele template is sinds de lancering van LogiVert 6 een standaard functionaliteit binnen de Extended editie. Onlangs heeft de mobiele template nog een grote update (6.21) ontvangen.Omdat Google’s zoekresultaten natuurlijk ook ontzettend belangrijk is voor al onze klanten, hebben wij besloten om de functionaliteit “mobiele template” vrij te geven voor iedere Plus gebruiker met een onderhoudsovereenkomst. Bent u een Plus gebruiker en reeds in bezit van een onderhoudsovereenkomst?

En dan nu Dikkiedik weer eventjes:
Ik heb een Plus pakket zonder onderhoudsabonnement en heb dus 300 Euro excl. betaald. Waarom moet ik een onderhoudsabonnement afsluiten, terwijl ik het grootste gedeelte allemaal zelf kan? Mijn conclusie: Ik word als Plus-pakket houder (zonder onderhoudslicentie) gediscrimineerd omdat ik geen onderhoudsovereenkomst heb, terwijl ik wel een betaalde licentie heb. Ik ben van mening dat dit weer geen klantenbinding is.

Zou graag eens zien dat Logivert hier op dit forum eens tekst en uitleg geeft. Ter info, ik durf jullie niet meer te mailen, want mijn 3 maanden support is al lang afgelopen en dan kan je volgens jullie gewoon afzakken als KLANT als je geen onderhoudscontract hebt.
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Logivert 6 en mobiel

12 april 2015

Je moet de extended versie hebben. Ik heb hier nog navraag over gedaan. Geen Extended, dan ook geen mobiel! Plus zou voor mij voldoende zijn, omdat ik geen winkel met kassa en/of multishop heb. Het zou netjes zijn als mobiel ook mogelijk was bij Plus. Dit kost uiteindelijk ook nog EUR 30,= per maand.
 
Dikkiedik
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 maart 2015

Re: Logivert 6 en mobiel

12 april 2015

Elektrobert het gaat om onderstaande:

Omdat Google’s zoekresultaten natuurlijk ook ontzettend belangrijk is voor al onze klanten, hebben wij besloten om de functionaliteit “mobiele template” vrij te geven voor iedere Plus gebruiker met een onderhoudsovereenkomst.

Eerst hebben ze het over "al onze klanten", daarna vermelden ze de mobiele template vrij te geven voor iedere Plus gebruiker (wat ik dus ook ben!) met een onderhoudsovereenkomst (wat ik dus niet heb, omdat ik grotendeels alles zelf kan, omdat ik met HTML bekend ben.)

Waarschijnlijk beschouwen ze je bij Logivert niet als klant, indien je geen onderhoudsovereenkomst hebt.

Ik ben van mening: Je geeft alle Plus gebruikers die rechten of niet en dient dit niet af te hangen van een onderhoudsovereenkomst! Hoezo klantonvriendelijk .....
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Logivert 6 en mobiel

12 april 2015

Ik heb onlangs dit antwoord gekregen:

Als wij overgaan naar de Plus versie hebben wij dan nog wel een template voor de mobiele telefoon? In principe hebben wij niet meer nodig.

De mobiele template is een functionaliteit van het Extended pakket. Deze komt dan ook te vervallen bij overgang naar de Plus versie. In de bijlage heb ik een uitgebreide functionaliteiten lijst toegevoegd.

Maar het is heel positief dat Plus gebruikers nu ook gebruik kunnen maken van een mobiel template. Lees de lijst met verschillen nog eens goed na, want het basispakket van Logivert is heel erg sober.



Groeten,
Josée
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
logivert
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 december 2006
Contacteer:

Re: Logivert 6 en mobiel

13 april 2015

Beste Dikkiedik,

De mobiele template is een functionaliteit die ontworpen is voor de Extended versie van de software. Gezien de nieuwe ontwikkelingen bij Google hebben wij ons beleid aangepast zodat Plus gebruikers met een onderhoudsovereenkomst gebruik kunnen maken van de mobiele template. Zodoende kan een groot gedeelte van onze klanten eenvoudig aan Google zijn mobielvriendelijkheid eisen voldoen.

U kunt hier meer lezen:
Google's mobielvriendelijkheid en LogiVert

Voor algemene vragen kunt u altijd contact opnemen op ons algemeen nummer: 013-5082540. Bij support vragen dient u inderdaad in het bezit te zijn van een onderhoudsovereenkomst. (Een onderhoudsovereenkomst is meer dan enkel een supportcontract. Klanten met een onderhoudsovereenkomst krijgen buiten support om ook nieuwe functionaliteiten en bij de release van de nieuwe versie een gratis upgrade.)
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Logivert 6 en mobiel

13 april 2015

Het is 2015. Geef deze functionaliteit toch ook vrij voor Plus gebruikers en verhoog dan eventueel de aanschafprijs van de Plus versie!

Een tevreden Plus gebruiker wil meer en zal te zijner tijd een overeenkomst afnemen of eventueel overstappen naar een Extended versie.

Jullie zijn niet klantgericht, maar geldgericht.
 
Dikkiedik
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 maart 2015

Re: Logivert 6 en mobiel

13 april 2015

Beste medewerker van Logivert,

Hartelijk dank dat u herhaalt wat ik al aanvoerde. Ik had liever gezien dat u ingegaan was op mijn verontwaardigheid dat u Plus-gebruikers met een onderhoudsovereenkomst wel als klant ziet en Plus gebruikers zonder onderhoudsovereenkomst niet als klant ziet.

Elektrobert heeft gelijk door te stellen dat het zeer aannemelijk is dat Plus gebruikers in de toekomst overstappen naar de Extended versie.

In mijn geval hangt dit af van het goed lopen van de webwinkel. Momenteel loopt het aardig maar nog niet zo aardig dat we er even 900 Euro tegenaan knallen om te upgraden.

Ik kan u verzekeren als deze situatie zich in de toekomst toch voor zal doen, het zeer onaannemelijk is dat we upgraden naar Extended, simpel om het feit ik mij momenteel als klant niet serieus behandelt voel door Logivert. Jullie geven weliswaar netjes antwoord, maar gaan totaal niet in op mijn vraag waarom Plus-gebruikers zonder onderhoudsovereenkomst niet als klant worden beschouwd en waar dus niet de mobiele template voor wordt vrijgegeven. Hoezo meten met twee maten?

Ik heb het al eerder geschreven, neem eens een voorbeeld aan Antagonist, daar wordt IEDEREEN als klant behandeld, of je nou voor het goedkoopste pakket kiest of voor de duurste. Hier kunnen jullie nog veel van leren!

Als laatste wil ik jullie er op attenderen dat ik met het downloaden van de laatste versie 6.22.0.1 bij het uploaden het programma blijft hangen aan het einde van de publicatie. Continue krijg ik "Finished online article cleaning", zodat vervolgens "Reconnecting in a few seconds" verschijnt en dit blijft zich zo herhalen totdat ik op annuleren klik. Is zeker ook alleen maar voor de Plus-gebruikers zonder onderhoudsabonnement.

Jullie denken commercieel bezig te zijn. Ik kan je voorspellen, op de lange duur, prikken jullie klanten hier doorheen en gaan op zoek naar wat anders. De klant is immers koning en niet Logivert! Ik behandel mijn klanten in ieder geval wel op deze manier en kan u vertellen dit is merkbaar in het succes van onze webwinkel.
 
Dikkiedik
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 maart 2015

Re: Logivert 6 en mobiel

13 april 2015

Klanten met een onderhoudsovereenkomst krijgen buiten support om ook nieuwe functionaliteiten en bij de release van de nieuwe versie een gratis upgrade.)
Wat een rare policy ... zolang het toch Logivert 6 Plus heet, heb ik toch met mijn betaalde licentie toch dezelfde rechten als iemand met een onderhoudscontract van Logivert 6 Plus?

Had dit destijds gewoon duidelijk op jullie website vermeld, dan had ik nooit voor Logivert gekozen. Degene welke mij Logivert destijds adviseerde heb ik geconfronteerd met dit euvel, ik kreeg een fronsend gezicht tegenover mij met een blik vol ongeloof. Hier stopt gelijk de mond op mond reclame.

Op jullie website hebben jullie netjes uitgesplitst wat Start, Plus en Extended omvat. Er is echter op jullie website geen onderscheid gemaakt tussen Logivert 6 Plus met of zonder onderhoudsabonnement wat deze afzonderlijk te bieden heeft.

Ik zou bijna naar de Rijdende Rechter gaan, maar ik ben wijzer, over een tijdje zoeken we een andere leverancier welke wel voor zijn klanten staat en niet met een kulverhaal iets recht probeert te praten wat krom is. :D
 
wawagee
Berichten: 178
Lid geworden op: 02 november 2013

Re: Logivert 6 en mobiel

14 april 2015

Ik kan je voorspellen, op de lange duur, prikken jullie klanten hier doorheen en gaan op zoek naar wat anders. De klant is immers koning en niet Logivert!
Ik kan je als trouwe ex-klant van Logivert verzekeren - en talloze bezoekers van dit forum met mij - dat deze lange duur al twee jaar bezig is, nl sinds de introductie van LV6.

Lees maar een beetje rond op dit forum.

Op het forum van Logivert zelf zal je nog weinig vinden, want daar is alle kritiek netjes verwijderd.
 
Roberto
Berichten: 100
Lid geworden op: 02 januari 2010
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Logivert 6 en mobiel

14 april 2015

Zo LogiVert dus aangeeft: (Een onderhoudsovereenkomst is meer dan enkel een supportcontract. Klanten met een onderhoudsovereenkomst krijgen buiten support om ook nieuwe functionaliteiten en bij de release van de nieuwe versie een gratis upgrade.)

Als je dus een onderhoudsovereenkomst heb krijg je alvast de beschikking over de nieuwe mogelijkheden uit de komende versie 7. Deze Upgrade naar een hogere versie is voor die geen met een onderhoudsovereenkomst gratis. Zodra de versie 7 uit is zullen zij die geen onderhoudsovereenkomst deze dus moeten aanschaffen en hebben dan ook de mogelijkheden uit V7.
 
wawagee
Berichten: 178
Lid geworden op: 02 november 2013

Re: Logivert 6 en mobiel

14 april 2015

Als de situatie bij de overstap van LV6 naar LV7 vergelijkbaar is met de situatie bij overstap van LV5.5 naar LV6 dan wens ik enerzijds Logivert zijn verdiende loon en anderzijds de kandidaat-overstappers voldoende gezond verstand.
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Logivert 6 en mobiel

14 april 2015

LV 7 wordt weer een zoethoudertje. Zolang Logivert nog beweert dat er geen behoefte is aan een css editor, zodat je gemakkelijk de kleuren van letters en dergelijke kunt instellen, vraag ik mijzelf af waar zij mee bezig zijn. Je kan cursussen volgen. vandaar dat de handleiding zo beknopt is. Wil je een template, die ze laten zien bij hun voorbeelden van klanten, dan kan je dit door derden laten uitvoeren.

Iedere keer komt bij mij het deuntje op: "Betaal maar, betaal maar....".
 
Dikkiedik
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 maart 2015

Re: Logivert 6 en mobiel

14 april 2015


Als laatste wil ik jullie er op attenderen dat ik met het downloaden van de laatste versie 6.22.0.1 bij het uploaden het programma blijft hangen aan het einde van de publicatie. Continue krijg ik "Finished online article cleaning", zodat vervolgens "Reconnecting in a few seconds" verschijnt en dit blijft zich zo herhalen totdat ik op annuleren klik. Is zeker ook alleen maar voor de Plus-gebruikers zonder onderhoudsabonnement.
Inmiddels versie 6.23.0.0. gedownload en geinstalleerd, nog steeds hetzelfde probleem. Hierdoor is een deelpublicatie niet meer mogelijk en blijft het programma vragen om een complete eerste upload en blijf ik de melding houden dat ik al heel lang geen upload naar de server heb gedaan. Werkelijk ongelofelijk dit ...
 
Roberto
Berichten: 100
Lid geworden op: 02 januari 2010
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Logivert 6 en mobiel

15 april 2015

Na een update dien je ook eerst een volledige 1e publicatie te doen daar er verschillende bestanden zijn aangepast.
Als je dit niet doet dan loop je inderdaad het risico dat je foutmeldingen krijgt.
 
Frans83
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 oktober 2014
Locatie: Deventer

Re: Logivert 6 en mobiel

15 april 2015

Het blijft mij verbazen dat Logivert haar klanten adviseert hierover, terwijl ze momenteel zelf met nog links werken, die verreweg van SEO-proof zijn: http://www.logivert.com/index.php?actio ... n_logivert
 
Roberto
Berichten: 100
Lid geworden op: 02 januari 2010
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Logivert 6 en mobiel

15 april 2015

Beste Frans83, Google heeft met deze url geen problemen.
http://googlewebmastercentral.blogspot. ... -urls.html

Daarnaast hebben de gebruikers zelf de keuze om te kiezen voor statische of dynamische URL's

Per definitie is om beter gevonden te worden dus een statisch url niet beter.
 
Dikkiedik
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 maart 2015

Re: Logivert 6 en mobiel

15 april 2015

Na een update dien je ook eerst een volledige 1e publicatie te doen daar er verschillende bestanden zijn aangepast.
Als je dit niet doet dan loop je inderdaad het risico dat je foutmeldingen krijgt.

Hallo Roberto,
Toen de update gereed was kon ik alleen maar kiezen voor een volledige/eerste publicatie. Helaas ... werkt het dus niet. Zelfs nu kan ik alleen nog maar een volledige/eerste publicatie kiezen.

Het is wat ... tot versie 6.21.0 werkte alles perfect, totdat versie 6.22.0.1 is gedownload en geinstalleerd. Versie 6.23.0 geeft hetzelfde resultaat.

Is Logivert nog online? Het is tenslotte jullie update welke nu niet werkt. Een onderhoudscontract of niet, ik zit nog steeds in mijn 2 jaar wettelijke garantie termijn. Ik heb immers een betaalde licentie.
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Logivert 6 en mobiel

16 april 2015

Even nog een berichtje voor Logivert gebruikers!

Loop even alles na na de laatste update. Mijn URL's waren automatisch gewijzigd van statistisch naar dynamisch. De kortingsbonnen stonden niet meer aangevinkt. De kosten bij afhalen Post NL waren gewijzigd. Ook waren de kortingen verwijderd, die standaard verleend worden bij besteding van bepaalde bedragen.

Pakje Gemak geeft ook een foutmelding.
 
Gebruikersavatar
logivert
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 december 2006
Contacteer:

Re: Logivert 6 en mobiel

16 april 2015

Even nog een berichtje voor Logivert gebruikers!

Loop even alles na na de laatste update. Mijn URL's waren automatisch gewijzigd van statistisch naar dynamisch. De kortingsbonnen stonden niet meer aangevinkt. De kosten bij afhalen Post NL waren gewijzigd. Ook waren de kortingen verwijderd, die standaard verleend worden bij besteding van bepaalde bedragen.

Pakje Gemak geeft ook een foutmelding.
Beste Elektrobert,

Heeft u hierover reeds contact opgenomen met onze helpdesk?
Inmiddels hebben reeds vele gebruikers de update uitgevoerd maar u bent de eerste klant waarbij deze klachten optreden.

U kunt contact opnemen met onze helpdesk, deze kijken graag met u mee:
https://www.logivert.com/index.php?acti ... =A_contact

(p.s. Kan het zijn dat u gebruik maakt van een andere administratie/backup dan bedoeld?)
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Logivert 6 en mobiel

16 april 2015

De problemen zijn al door mijzelf opgelost. Dit soort dingen kan ik gelukkig zelf.

In het verleden heb ik gehad dat de SSL beveiliging niet meer aanstond. Dit was nu niet het geval.

Het viel namelijk op, omdat men portokosten moest betalen.

Het is dezelfde administratie. Ook al was het een andere geweest, dan hadden toch de portokosten en kortingen in orde moeten zijn. Ik doe nu weer een nieuwe update. Mochten er zich dan nog problemen voordoen dan neem ik wel contact op met de helpdesk.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht