Geen bevestigings emails meer na bestelling. Webwinkel 5.5

1
Beste forum leden.
Sinds enige tijd krijg ik geen bevestigings email meer na een bestelling.
De klant die de bestelling heeft gedaan ontvangt wel een bevestigings email.
Bij mijn hosting provider TransIp heb ik een ticket aangemaakt en zij kwamen met de opmerking dat ze een maatregel doorgevoerd hebben waardoor mails niet meer verzonden kunnen worden met een afwijkend 'van'-adres vanaf een website. Maar dit is niet het geval. Het email adres is hetzelfde.
Ik gebruik mijn webwinkel 5.5 van Logivert.

Dit is het stukje software in mijn webwinkel waar het om gaat: Bij de laatste stap word de mail functie 2x aangeroepen, een mail voor de klant en een mail voor mij.

Code: Selecteer alles

$mail = $tpl->fetch("order_confirmation_$order_curr_lang.html");
$shopowneremail = $conf->data['LV_OPTIONS']['SHOP_OWNER_EMAIL'];
$customeremail = $tpl->getTemplateVars('email');
$headers .= "MIME-Version: 1.0\n";
$headers .= "Content-type: text/html; charset=utf-8\n";
$headerscustomer .= "From: ".$shopowneremail."\n";
$headerscustomer .= "Reply-To: ".$shopowneremail."\n";
$headerscustomer .= "Return-Path: ".$shopowneremail."\n";
$headersowner .= "From: ".$customeremail."\n";
$headersowner .= "Reply-To: ".$customeremail."\n";
$headersowner .= "Return-Path: ".$customeremail."\n";
$thesubject = encode_iso88591(html_entity_decode($language->xml_array['LV_OPTIONS_SITETITLE']));
mail($customeremail,$thesubject,$mail,$headers . $headerscustomer);
mail($shopowneremail,$thesubject,$mail,$headers . $headersowner);
Wie heeft raad?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Geen bevestigings emails meer na bestelling. Webwinkel 5

5
Op het forum van Logivert zie ik 0 berichten.

De software heeft altijd gewerkt, maar mijn provider heeft wijzigingen doorgevoerd waardoor het niet meer werkt.
Ik ben niet van plan om 150 euro ex te gaan betalen voor een nieuwe versie.
Verder weet ik ook niet waarom men gekozen heeft voor de oplossing van email versturen zoals hierboven in de code staat.
Hopelijk heeft Logivert zelf een oplossing.

Re: Geen bevestigings emails meer na bestelling. Webwinkel 5

7
@Henk-k
dat heeft hij al gedaan.
Bij mijn hosting provider TransIp heb ik een ticket aangemaakt en zij kwamen met de opmerking dat ze een maatregel doorgevoerd hebben waardoor mails niet meer verzonden kunnen worden met een afwijkend 'van'-adres vanaf een website. Maar dit is niet het geval. Het email adres is hetzelfde.
En ik heb al antwoord gegeven dat er een verkeerd van adres staat! Dus ik neem aan dat het opgelost is als dat veranderd wordt.

Re: Geen bevestigings emails meer na bestelling. Webwinkel 5

9
JackH schreef:Op het forum van Logivert zie ik 0 berichten.

De software heeft altijd gewerkt, maar mijn provider heeft wijzigingen doorgevoerd waardoor het niet meer werkt.
Ik ben niet van plan om 150 euro ex te gaan betalen voor een nieuwe versie.
Verder weet ik ook niet waarom men gekozen heeft voor de oplossing van email versturen zoals hierboven in de code staat.
Hopelijk heeft Logivert zelf een oplossing.
Op het Forum van LogiVert moet je wel ingelogd zijn om berichten te lezen.