Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
J.J.
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 juli 2015

Verschil dure en goedkope webwinkelsoftware

08 september 2015

Hallo mensen van webwinkelforum,

Er is een vraag die me al een tijd bezighoud, omdat ik mijn webshop pakket graag wil upgraden. Namelijk de voordelen die je bij een duur webshop pakket hebt vergeleken met een goedkoper webshop pakket. Ik weet dat je bij een duurder webshop pakket meer keuze hebt uit verschillende templates (die soms nog wel extra kosten) en dat je ze kunt koppelen met marktplaats admarkt etc. Maar zit er ook nog voordeel in de vindbaarheid van de webshop of de betrouwbaarheid die de webshop uitstraalt?

Neem bijvoorbeeld het Deluxe pakket van winkelkarretje.com
Er zijn (voor zo'n lage prijs) veel aanpassingen die je kunt doen in de webshop, je krijgt persoonlijke support en je kunt maatwerk aanpassingen laten doen tegen betaling.

Stel ik vind de uitstraling van een Deluxe webshop van winkelkarretje.com prima, waarom zou ik dan bij een ander €80 per maand of meer gaan betalen voor een webshop?

Kortom wat is het voordeel van een duur webshop pakket ten opzichte van een goedkoper webshop pakket (van winkelkarretje.com)?

Bij voorbaat dank!
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Verschil dure en goedkope webwinkelsoftware

08 september 2015

Stel ik vind de uitstraling van een Deluxe webshop van winkelkarretje.com prima, waarom zou ik dan bij een ander €80 per maand of meer gaan betalen voor een webshop?
Omdat uitstraling maar 1 klein onderdeeltje is van een webwinkel.

De verschillen zijn oneindig groot en dus is het niet te doen om allemaal op te sommen.

Voor jouw beleving; een beetje webwinkel geeft gerust duizenden euro's per maand uit aan haar software. 80 euro per maand is nog steeds zo goed als gratis. 80 euro is ongeveer het uurloon van een beetje programmeur. Je hebt dus omgerekend 1 uur per maand iemand aan het werk om jouw software te laten draaien.

Wat de verschillen tussen de software precies zijn kan je eenvoudig opzoeken door de verschillende aanbieders met elkaar te vergelijken. De meesten hebben op hun site wel een opsomming van de features staan.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Verschil dure en goedkope webwinkelsoftware

09 september 2015

Helemaal eens met Wouter.

Deze vergelijking van webwinkelsoftware is misschien wel interessant voor je. De uitgebreide opsomming toont dat er heel veel mogelijk is — meer mogelijkheden dan je misschien had verwacht en in elk geval meer dan de meeste goedkope oplossingen bieden.
 
Gebruikersavatar
easywebshop
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2013

Re: Verschil dure en goedkope webwinkelsoftware

09 september 2015

Beste J.J.

Mijn reactie is misschien niet volledig objectief omdat we zelf een aanbieder zijn van webshop software.

Bij de goedkopere aanbieders worden webshops "aan de lopende band" gemaakt. Laat je een Magento shop opzetten, dan is een programmeur speciaal voor jou bezig.

Bij ons gaat het opzetten van een webshop volledig automatisch, er is geen menselijke tussenkomst meer, behalve voor de support. Daar zit de grootste besparing.

Het is waar dat er meer mogelijkheden zijn met een webshop op maat, de vraag is of je die nodig hebt. Wordt het een grote webshop (verschillende BTW-regelingen, internationale vestigingen) met een jaaromzet van meer dan 1.000.000? Kies dan voor maatwerk.

De meeste webwinkeliers starten echter klein en hebben ruim voldoende aan een standaardpakket. Deze hebben steeds meer mogelijkheden, zowel voor responsive designs, SEO optimalisatie als integraties van betaalproviders.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.