Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
BrownieBoodschap
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 januari 2016

SEOshop VS CCV Shop

11 februari 2016

Beste lezers,

Wat kan je beter kiezen? 

Ik zit op dit moment met mijn website bij CCV shop, maar vind de mogelijkheden daar best beperkt. 

Ik wil bijvoorbeeld met ReloadSEO aan de slag, maar krijg dat niet voor elkaar bij CCV shop. Hebben jullie hier andere programma's voor?
Geen idee voor een leuk cadeau? Kijk eens op:
www.brownieboodschap.nl
 
Twan
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 juli 2013

Re: SEOshop VS CCV Shop

11 februari 2016

Ik heb 1 webshop via SeoShop en ben er met 1 bezig via CCV, omdat SeoShop stervensduur is!

€60-70 per maand is geen uitzondering als je leuk template wilt en een filter en ReloadSeo bijv...
Dual-Sim Smartphones en Accessoires via www.dualslim.nl en www.doogee.nl
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: SEOshop VS CCV Shop

11 februari 2016

Ik denk dat je naar het verhaal onder de streep moet kijken. Wat brengt het je op.

Overigens een idee om CCVshop gerelateerde vragen in het centrale topic te houden ;)  http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic. ... &start=450
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: SEOshop VS CCV Shop

24 februari 2016

Kijk eens naar Shopify. Daar ben je 25 euro per maand kwijt voor het goedkoopste abonnement, maar de SEO is super en je hebt veel mogelijkheden. Ik gebruik het zelf voor mijn eigen webshop (zie onderschrift) en ben er super tevreden mee.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Hairextensionsonline
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 mei 2016
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: SEOshop VS CCV Shop

24 mei 2016

Wij hebben nu geruime tijd georiënteerd. En zijn tot de volgende conclusie gekomen:
Cvv shop,
Weinig tools 
Geen Ebay koppeling
Weinig SEO opties
Design @ API heel standaard
Dataverkeer beperkt
Geen mogelijkheid om gerelateerde producten aan het winkelmandje te koppelen
Kosten betalingen
Snelheid traag

Shopify was vervolgens aan de beurt en hier zijn we tot de volgende conclusies gekomen
Geen koppeling met Marktplaats Admarkt
Geen koppeling bol.com
Geen koppeling beslist.nl
Geen afterpay mogelijkheid
Geen mogelijkheden mbt multishop

En dan Seo shop
Investering hoger dan andere partijen
En ja, dat was het eigenlijk. :D. Na lang wikken en wegen hebben wij toch voor SEO shop gekozen. We zien dat zij nu al ver voorruit lopen mbt recente ontwikkelingen 2016 webshops. Wanneer wij een ander systeem nemen die bepaalde koppelingen mist dan kost dit ons geld. Die 9 tientjes hebben wij alweer terug verdient na 2 dagen. Daarnaast is seoshop gericht op de toekomst en hierdoor uitermate geschikt voor zoekmachineoptimalisatie.
Ik zie het net als een leasecontract. We rijden nu in de nieuwste bmw.

(daarnaast viel de bereikbaarheid van bovenstaande partijen echt tegen)

Hopelijk hebben jullie hier wat aan. Doegg
Haarverzorging tips? Clip in extensions, Lace wigs en meer. Profiteer van 100% tevredenheidsgarantie. SamsHairextensions.nl.
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: SEOshop VS CCV Shop

24 mei 2016

Heb je Prestashop overwogen? Dan heb je alles in eigen beheer.
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
Gebruikersavatar
Hairextensionsonline
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 mei 2016
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: SEOshop VS CCV Shop

24 mei 2016

Prestashop hebben wij inderdaad ook overwogen. Excuus dat ik deze over heb geslagen. In het kort kwam het erop neer dat je met Presta constant bezig bent met het ontwikkelen van software en tools. Wij hebben onze tijd hard nodig voor het verwerken van orders:D. Als je zelf de ambitie hebt om online marketeer of webshop bouwer te worden dan is presta een uitstekende keuze. Kortom wel overwogen maar vanwege tijd gebrek en een aantal technische vlakken toch voor SEOSHOP gekozen.
Haarverzorging tips? Clip in extensions, Lace wigs en meer. Profiteer van 100% tevredenheidsgarantie. SamsHairextensions.nl.
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: SEOshop VS CCV Shop

24 mei 2016

Prestashop hebben wij inderdaad ook overwogen. Excuus dat ik deze over heb geslagen. In het kort kwam het erop neer dat je met Presta constant bezig bent met het ontwikkelen van software en tools. Wij hebben onze tijd hard nodig voor het verwerken van orders:D. Als je zelf de ambitie hebt om online marketeer of webshop bouwer te worden dan is presta een uitstekende keuze. Kortom wel overwogen maar vanwege tijd gebrek en een aantal technische vlakken toch voor SEOSHOP gekozen.
Er zijn ook aanbieder die voor de kosten van seoshop dit soort onderhoud uit handen nemen ;) Waar ik naartoe wil; bij van dit soort 'hosted aanbieder' zit je eigenlijk voor altijd aan dat ene bedrijf vast. Je informatie in bijna niet te exporteren, laat staan in een ander systeem te zetten. Ook bij problemen heb je meestal geen goede SLA opties en op voldoende backups moet je helemaal maar hopen. Met opensource software ben je vrij om te gaan en te staan waar je wilt. Veel mensen komen er later achter dat dat eigenlijk toch wel heel prettig is...
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
Gebruikersavatar
Hairextensionsonline
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 mei 2016
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: SEOshop VS CCV Shop

25 mei 2016

Dag mede webwinkeliers,

Wanneer je een team van ontwikkelaars klaar hebt zitten om bij wijze van 24/7 jou software te updaten dan is opensoftware een fantastisch idee denk ik. Eerlijk gezegd trekt het mij ook wel een beetje dat webdesign maar ik ben toch veel liever bezig met het verwerken van orders ;).

En ja voor altijd aan een bedrijf vastzitten wat altijd up to date is in deze snel veranderende online wereld is voor ons geen straf echt niet. 

Het is fantastisch om te kunnen zeggen dat de auto waar je in rijd echt van jou is. Dat je alle updates en reparaties in eigen beheer hebt. Waarschijnlijk moet je dan wel vaker naar de garage dan een persoon die in een leasebak rijd. Deze persoon rijd in een auto die niet van hem is maar die wel het snelste rijd en nooit naar de garage moet. Uiteindelijk gaat het om het eindresultaat en dat is het rijcomfort en gemak. (oftewel de online aankopen).  

(Onze bmw lijkt wel gechipt zo hard gaat het):D

Dit systeem maakt het mogelijk voor ons om een webshop te bouwen zonder enige technische kennis! (dit is voor ons onbetaalbaar!)

Uiteindelijk gaat het erom dat je een platform kiest wat bij je past. In ons geval is dit Seoshop. Voor een ander kan dat heel goed wordpress of magento zijn.
Haarverzorging tips? Clip in extensions, Lace wigs en meer. Profiteer van 100% tevredenheidsgarantie. SamsHairextensions.nl.
 
ReloadSEO
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 februari 2016

Re: SEOshop VS CCV Shop

08 juni 2016

Hi @brownieBoodschap en anderen, 

Waarschijnlijk geen antwoord op je vraag. Maar ik kan wel een pijnpuntje wegnemen: ReloadSEO is namelijk sinds vorige week ook beschikbaar in CCV shop!
Mocht je nog niet overgestapt zijn dan kun je in ieder geval aan de slag met het optimaliseren van al je producten en categorieën. 

Voor de mensen die (nog) niet bekend zijn met onze app: 
Met ReloadSEO verbeter jij je vindbaarheid in Google. De app geeft je realtime, concrete feedback op al je productteksten en geeft je aan wat je precies moet aanpassen. Zo maak jij je productassortiment 100 procent SEO-proof voor betere vindbaarheid, meer organische bezoekers en dus meer klanten. En zo bespaar je ook nog eens op je advertentiekosten!

Groet, 
Puck
 
Gebruikersavatar
Hairextensionsonline
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 mei 2016
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: SEOshop VS CCV Shop

17 september 2016

Is dit vergelijkbaar met de Wordpress tool van Yoast? Je zegt dat je kan besparen op advertentie kosten en dan wek je de illusie dat wanneer je jullie tool download de desbetreffende webshop in korte tijd overal op pagina 1 staat. In onze apstore kost hij 15,- dat vind ik wat veel voor een dergelijke ap. De seo tool van Yoast is gratis. Niet beschikbaar in Seo shop maar met een WP account kunnen we gebruik maken van de editor om zo onse teksten en meta van onze webshop in Hairextensions te optimaliseren voor de zoekmachine van Google.:D
Haarverzorging tips? Clip in extensions, Lace wigs en meer. Profiteer van 100% tevredenheidsgarantie. SamsHairextensions.nl.
 
Gebruikersavatar
Patipada
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 februari 2017
Contacteer:

Re: SEOshop VS CCV Shop

17 februari 2017

Let wel op bij een migratie van CCV shop naar Lightspeed. Dit kan ik vanuit mijn ervaring niet aanbevelen. Wij hebben dit onlangs met een webshop gedaan en de organische bezoekers met bijna 70% weggevallen. Terwijl wij de migratie samen met een 'professionele' partner van Lightspeed hadden gedaan. Hieraan zitten overigens ook de nodige kosten. Alle categorieën en producten waren ook goed met een 301 redirect doorgezet, en toch is het niet goed gegaan. Ondanks dat de settings in het nieuwe thema voor Google was geoptimaliseerd, zoals Rich Snippets die wij in het andere thema niet hadden (dit thema was al gedateerd). Als je vanaf nul aan moet kiezen is het dus een hele andere overweging dan als je al bij CCV of Lightspeed zit en van de een naar de ander wilt overgaan. Dit lijkt mij wel het vermelden waard ;-)
 
Gebruikersavatar
Hairextensionsonline
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 mei 2016
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: SEOshop VS CCV Shop

27 maart 2017

Goedendag,

Kan het zijn dat jullie tijdens de migratie ook over zijn gegaan van http naar https? Mocht dit het geval zijn dat is dit hoogstwaarschijnlijk het probleem geweest. Dit was bij ons wel het geval namelijk. Voor meer informatie.
 
Punt 7 zegt: Google Search Console
Maak een nieuw profiel aan in Search Console en fetch de website gelijk even! Voor Google zijn een HTTP en HTTPS namelijk twee verschillende websites.

Groetjes Shanice
Haarverzorging tips? Clip in extensions, Lace wigs en meer. Profiteer van 100% tevredenheidsgarantie. SamsHairextensions.nl.