Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Elcaminoshop
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 februari 2010
Locatie: Nederland
Contacteer:

Overstappen naar mijn domein webwinkel of toch nog verder zoeken?

21 februari 2016

Mijn logivert 5 webwinkel is inmiddels flink verouderd. Ik heb helaas geen vertrouwen meer in Logivert en ben daarom ook nooit overgestapt op versie 6.
Al die tijd heb ik het maar laten gaan omdat ik ook geen puf had om weer volledig over te stappen. Ben in 2010 van uit easyshopmaker overgestapt en ben toen heel lang bezig geweest de nieuwe site zo te krijgen als ik dat wil. Inmiddels heb ik meer dan 5000 artikelen waardoor flink wat aanbieders afvallen (seo shop bijv.)
Logivert 5 vind ik persoonlijk wel fijn werken vooral de back office werkt heel erg fijn (voorraadbeheer, klantenbestand enz).
Maar mijn webshop moet ook met de tijd meegaan en ook geschikt zijn voor mobiele apparaten.
Ik heb afgelopen week een mail gekregen van mijn domein waar ik mijn webwinkel sinds 2005 host, die hebben ook een webwinkel pakket dat per 1 maart vernieuwd gaat worden.
Tot 1 maart ook nog eens een mooie korting (125,- incl btw voor een heel jaar en daarna 249,- per jaar) dat is op zich wel te doen en vergelijkbaar met bijv. mijnwebwinkel.
Ik heb de demo en het ziet er tot dusver allemaal wel goed uit, heb al flink wat vragen die ik op mijn lijstje heb staan gesteld en eigenlijk het enige wat niet kan is  geen koppeling met sisow, maar dan stap ik daarmee gewoon over naar Mollie.
Maar toch huiver ik om de overstap te maken.
Zijn er mensen die al gebruik maken van de mijn domein winkel of mensen die zelf ook zijn overgestapt en tips hebben waar ik aan moet denken?
De naam van mijn shop verandert verder niet en ik blijf hem ook gewoon hosten bij mijn domein.
Hoe zit het dan met bijv re-direct links waar ik het een en ander over heb gelezen?

Heel wat vragen...heb ook heel wat gelezen en gezocht op het forum maar blijf toch met deze vragen zitten :)
Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Overstappen naar mijn domein webwinkel of toch nog verder zoeken?

22 februari 2016

Na 12 jaar Logivert te hebben gebruikt ben ik overgestapt op CCV Biedmeer. Je moet er wel rekening mee houden, dat je alles opnieuw moet invoeren. De ex- en import van de gegevens verliep niet goed. Ze hebben bij CCV Biedmeer meer dan hun best gedaan, maar het lukte niet.

Ik ben nu ook hard zoekende voor mijn jongste zoon. Zijn Logivert webwinkel is van de een op de andere dag ingestort. Plaatjes zijn verdwenen... Het ziet er niet uit. Hij twijfelt tussen Mijn Webwinkel en CCV Biedmeer. Hij moet ook zo gauw mogelijk van zijn Logivert site af.
 
Logivert 6 is vanaf het begin ergernis geweest en ik ben blij dat ik eindelijk de stap heb gezet. Tussentijds heb ik een ander programma geprobeerd, maar na 3 maanden was ik nog onvindbaar in Google.
 
Gebruikersavatar
qwyrp
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 oktober 2010
Locatie: Twello
Contacteer:

Re: Overstappen naar mijn domein webwinkel of toch nog verder zoeken?

22 februari 2016

Ik ken je achtergrond niet maar ms is het goed om Magento eens mee te nemen in je onderzoek. Ik heb bv net een Magento webwinkel opgetuigd waar ik een import heb gedaan van ca 6000 producten.
Als LogiVert een goede export-functie heeft (titel, omschrijving, prijs, foto's etc) dan is dat dus een vrij eenvoudige stap.
Hosting gebeurt bij Skyeberate en dat kost 10 euro/mnd en de performance daarbij is prima
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Overstappen naar mijn domein webwinkel of toch nog verder zoeken?

22 februari 2016

De exportfunctie van Logivert is niet goed! Ik heb alle hulp gekregen van CCV Biedmeer,
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Elcaminoshop
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 februari 2010
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Overstappen naar mijn domein webwinkel of toch nog verder zoeken?

22 februari 2016

Bedankt voor jullie reacties :)
Elektrobert leuk dat ik je hier tegenkom, wij hebben eerder wel gemailt over L6.
Sinds wanneer gebruik je ccv en hoe bevalt het jou?
Qua export functie ging ik er al van uit dat ik waarschijnlijk alles handmatig opnieuw moet gaan doen...dat is o.a. een van de redenen dat ik het steeds maar heb laten liggen.
Maar nu moet ik echt doorpakken en dus gaan overstappen...op dit moment is het voor mij al 90% zeker dat ik met mijn domein in zee ga.
Zit daar al 11 jaar met hosting en heb zelden een probleem gehad, jonge spelers op de markt durf ik dus ook echt niet aan.
Ik heb wel even wat gegoogeld op magento en andere open source maar ik heb daar de tijd niet voor, als ik helemaal nieuw zou gaan met een nieuwe naam enz. dan was het een ander verhaal.
Lees ook her en der dat magento een zwaar pakket is.
Ik heb wel kennis van html en css bestanden bewerken enzo lukt me ook wel, is me bij logivert 5 ook altijd prima gelukt.
Ik wil het dus zo eenvoudig mogelijk houden qua software met natuurlijk wel de punten erin die voor mij belangrijk zijn.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Overstappen naar mijn domein webwinkel of toch nog verder zoeken?

22 februari 2016

Als Logivert überhaupt een export functie heeft, moet het mogelijk zijn het formaat wat geëxporteerd wordt om te zetten in iets wat je ergens anders kan importeren. Ik weet vrij zeker dat ik elk gewenst formaat naar een ander formaat kan omzetten. Dus ook als het van structuur compleet niet deugd. Ik zou dit best op no cure no pay basis voor je willen doen. De uren die je er in steekt om het allemaal opnieuw in te voeren zijn ongetwijfeld heel veel meer, dan ik nodig heb om een klein script te schrijven om alle data te converteren in iets werkbaars.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Elcaminoshop
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 februari 2010
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Overstappen naar mijn domein webwinkel of toch nog verder zoeken?

22 februari 2016

Dank je wel alvast dierenspeciaalzaak :)
Logivert heeft een cvs export functie en dacht ook excell.
Mocht het nodig zijn dan maak ik daar graag gebruik van.
Vandaag nog even verder kijken of ik nog vragen heb voor mijn domein en dan ga ik er gewoon voor!
//nl.pinterest.com/pin/create/extension/
 
Elcaminoshop
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 februari 2010
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Overstappen naar mijn domein webwinkel of toch nog verder zoeken?

22 februari 2016

Iemand nog een idee hoe het in mijn situatie zit met eventuele re-directs?
Ik wil eerst de nieuwe site volledig klaar hebben voordat ik de l6 shop verwijder en de nieuwe plaats.
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Overstappen naar mijn domein webwinkel of toch nog verder zoeken?

22 februari 2016

Ik wou dat ik die hulp had gehad.....ik ben vanaf april bezig geweest. Ik had alleen een productomschrijving en een prijs. Het heeft wel zijn voordelen gehad, omdat je dan alles weer eens naloopt en wijzigt, maar ik ben blij dat ik de stap heb gezet.
 
Elcaminoshop
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 februari 2010
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Overstappen naar mijn domein webwinkel of toch nog verder zoeken?

22 februari 2016

Complimenten!
Ik weet nog hoe je site er in L6 uit zag, dit ziet er super strak uit!
Heb jij nog iets gedaan qua re-direct oid?
En wordt je gevonden via Google?
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Overstappen naar mijn domein webwinkel of toch nog verder zoeken?

22 februari 2016

Zit daar al 11 jaar met hosting en heb zelden een probleem gehad, jonge spelers op de markt durf ik dus ook echt niet aan.
Houdt er wel rekening mee dat hosting en ontwikkeling van software een wereld van verschil is! Een betrouwbare host, is niet automatisch een goede software ontwikkelaar!

De webwinkel software van mijn domein is hooguit een jaar oud. Hebben zij deze zelf ontwikkeld of gebruiken zij hier een bestaande webwinkel software voor?
Hoewel mijn domein haar naam heeft gevestigd in de hosting, is het voor webshop software een zeer jonge speler op de markt!

Andere aanbieders als CCV-SHOP, mijn webwinkel en SEO-SHOP hebben daar en tegen al vele jaren ervaring met webwinkel software.

Gr. Mick
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Overstappen naar mijn domein webwinkel of toch nog verder zoeken?

22 februari 2016

Ik word met CCV Biedmeer zelfs beter gevonden in Google dan met Logivert. Bij het omzetten stuitte ik op url's, die helemaal niet bestonden. Ik vermoed wel eens, dat het komt omdat het update na update is geweest. 
 
Elcaminoshop
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 februari 2010
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Overstappen naar mijn domein webwinkel of toch nog verder zoeken?

26 februari 2016

Heel wat vragen inmiddels gesteld aan mijn domein, helaas gaat het niet door.
Het is nl niet mogelijk om zowel mijn huidige shop als de nieuwe op hetzelfde domein te laten draaien, enige andere mogelijkheid is een nieuwe domeinnaam.
Maar dat ga ik maar niet doen.
Ik ga me nu dus maar verder oriënteren en denk dat het ccv gaat worden.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Overstappen naar mijn domein webwinkel of toch nog verder zoeken?

26 februari 2016

Het is nl niet mogelijk om zowel mijn huidige shop als de nieuwe op hetzelfde domein te laten draaien
Dat wil je toch ook niet? Je wilt toch overstappen naar wat nieuws?
Als je nu naar ccv gaat kijken kun je ook niet dezelfde domein op ccv en op logivert hebben.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Overstappen naar mijn domein webwinkel of toch nog verder zoeken?

26 februari 2016

Dat klopt, je zal de website in aanbouw eerst onder een tijdelijke domein onder moeten brengen en daarna het domeinnaam (verhuizen) toewijzen.
 
Elcaminoshop
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 februari 2010
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Overstappen naar mijn domein webwinkel of toch nog verder zoeken?

26 februari 2016

Ik wil inderdaad overstappen op nieuwe software, maar omdat ik vermoed dat de csv export bestanden van logivert 5.5 niet zullen matchen verwacht ik wel een flinke tijd bezig te zijn om alle producten in te voeren. In de tussentijd dat ik bezig ben met de nieuwe site wil ik natuurlijk wel dat mijn klanten gewon kunnen bestellen.
Zo heb ik dat met mijn overstap in 2010 ook gedaan.
Nieuwe software dus maar geen nieuw domein!
 
Elcaminoshop
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 februari 2010
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Overstappen naar mijn domein webwinkel of toch nog verder zoeken?

26 februari 2016

Bij mijn domein kan het domein dus niet gewijzigd worden.
Die functionaliteit komt wellicht in de toekomst maar daar heb ik nu dus niets aan :(
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Overstappen naar mijn domein webwinkel of toch nog verder zoeken?

26 februari 2016

Beter is de nieuwe webshop op nieuwe URL beginnen. Dan als de nieuwe webshop helemaal klaar is alles van de oude webshop 301 redirecten naar de nieuwe. Dan heb je geen verlies voor Google. Je geeft immers aan Google letterlijk aan, dat je verhuisd bent. Dan is volgens Google je webshop nog steeds een webshop die al jaren bestaat.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Elcaminoshop
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 februari 2010
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Overstappen naar mijn domein webwinkel of toch nog verder zoeken?

26 februari 2016

Dus dan zou ik toch gewoon de webwinkel van mijndomein kunnen doen (wat ik eigenlijk ook graag wil, ook ivm de dubbele kosten in vergelijking met ccv)
De nieuwe shop naam wordt dan elcamino-shop.nl, en als ik deze klaar heb kan ik dus dmv 301 alles doorverwijzen en gaat dit niet ten koste van wat ik heb opgebouwd bij google.
Het klinkt misschien dom, maar hoe ik tot dusver ben geholpen door de helpdesk (en ook ontzettend snel) en wat ik inmiddels heb gezien in de demo en gehoord heb van shops die al met mijndomen webshop werken betaal ik nu liever €125,- incl btw voor 1 jaar dan dat ik €39,95 ex btw ga betalen per maand.
 
Elcaminoshop
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 februari 2010
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Overstappen naar mijn domein webwinkel of toch nog verder zoeken?

26 februari 2016

De kogel is nu definitief door de kerk. Zojuist het pakket gekocht bij mijn domein.
Ik laat mijn bevindingen over de mijn domein webshop t.z.t wel weten hier :D
Iedereen bedankt voor het meedenken en de reacties!
Groetjes Cindy
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Overstappen naar mijn domein webwinkel of toch nog verder zoeken?

26 februari 2016

Ben benieuwd wat je bevindingen straks zijn!
De webshops van mijn domein zijn een nieuw product en mijndomein is daarmee gelijk een nieuwe speler in de 'webshop onder licentie' branche, wat dat betreft vind ik het een gedurfde stap. Aan de andere kant heb je voldoende ruimte om de software te ontdekken, zonder dat dit ten koste gaat van je huidige shop.

Heb je nou een tijdelijke domein of ga je de naam permanent wijzigen?

Succes met de overstap!
 
Elcaminoshop
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 februari 2010
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Overstappen naar mijn domein webwinkel of toch nog verder zoeken?

26 februari 2016

Dankjewel, ik ben ook heel erg benieuwd :D
Wat ik begrepen heb is het volledig door mijn domein zelf ontwikkeld.
Hier zijn ze in 2010 mee begonnen:
https://nieuws.mijndomein.nl/nieuws/mij ... r-klanten/
Volgens mij is het pakket nu 2 jaar online.
Het gaat dus wel een nieuwe domeinnaam worden, met een streepje ertussen.
Daar ben ik nog steeds niet kapot van, maar ga mijn oude domeinnaam in ieder geval aanhouden in de hoop dat ik het ooit terug kan zetten (als mijn domein zover is).
Vanaf volgende week is alle nieuwe functionaliteit geïntegreerd en dan ga ik er mee aan de slag.
En daar zie ik nu al naar uit!
 
Elcaminoshop
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 februari 2010
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Overstappen naar mijn domein webwinkel of toch nog verder zoeken?

14 maart 2016

Inmiddels al lekker bezig met het nieuwe programma. Ik ben erg blij dat ik toch voor mijndomein heb gekozen.
Het template is al bijna naar mijn zin en dan kan ik alle producten gaan toevoegen. Achtergronden e.d. kon ik in 1e instantie niet wijzigen, maar na 1 mail had ik de achtergrond die ik graag wilde en een css bestand waarmee ik het ook weer eenvoudig kan wijzigen.
Het csv bestand van logivert was idd een groot drama. Alleen artikelnaam, prijs, productgroep en hoogte van de btw. Kun je helemaal niets mee verder.
Ik ga straks dus gewoon lekker knippen en plakken :D Vind ik ook niet erg...kan ik direct de teksten controleren en indien nodig aanpassen.
 
Elcaminoshop
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 februari 2010
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Overstappen naar mijn domein webwinkel of toch nog verder zoeken?

19 juni 2016

Afgelopen week ben ik eindelijk online gegaan met de nieuwe site.
https://elcamino-shop.nl/
Ik ben erg blij dat ik eindelijk van logivert af ben en nu een moderne site heb met meer mogelijkheden.
De meeste tijd is gaan zitten in alle artikelen te kopiëren en te plakken.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht