Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Seoshop gebruikers, Ik zoek jullie ervaring

19 april 2016

Beste Seoshop gebruikers. Ik werk met Magento en om eerlijk te zijn, ben ik het gedoe en gedonder een beetje zat. Ik draai de winkel op een eigen VPS (die zal blijven wat er ook gebeurd). Ik heb een gekochte theme en een paar gekochte extensies. Helaas ben je bij Magento natuurlijk genoodzaakt om een paar extensies er naast te draaien wil je dat het er een beetje okey uitziet. Het updaten van deze extensies bezorgd me regelmatig hoofdzorgen. Ik moet een maat van me regelmatig lastig vallen met problemen achter de schermen en nu ben ik ook alweer 3 uur bezig om een email probleem op te lossen, die out of the blue daar ineens is. Moet je weer contact zoeken met een buitenlandse support.. verzin het maar. 

Seoshop volg ik al een poosje en ziet er interessant uit. De advanced versie heeft een blog, facebook winkel, SSL, support en kan ik 5000 artikelen aanmaken. Het lijkt me een mooi systeem en ze hebben een goede naam. Het klinkt als: geen gezeur meer.. 

Natuurlijk werken hun met een systeem waar je gaat stapelen met modules die je nodig hebt. En daar moet je dan weer x euro per maand voor betalen. Dat nekt me tot nu toe een beetje. Ik kan me voorstellen dat je zo een paar apps installeer en je nog even 20 euro per maand omhoog tik. Dan wordt het ineens een winkel van dik 100 euro per maand, die ik nog wel eerst moet verdienen. Het is niet zo dan mn webwinkel een waar goudklompje is. Ik werk al 2 jaar hard voor een klein beetje sales. 

Ik zit nu bij Sisow voor mn betalingen. En heb ik een VPS zoals vermeld. Ik heb een paar modules gekocht waar je in weze maar 1x voor hoef te betalen. Maar die vlieger gaat ook niet op. Want de support is vaak maar 6 maanden en daarna kan je geen updates meer doen. Zit je dan toch mooi weer. Dus ik moet terug komen van het idee dat betalen per maand voor apps duur is. 

Maar waar moet ik rekening mee houden? Welke Apps zijn een must have in Seoshop? Is Seoshop überhaupt aan te raden? Ik ben nieuwsgierig naar jullie ervaringen. Mocht ik overstappen.. heb ik een hele webwinkel over te bouwen. Maar misschien werkt het ook positief aan de sales kant. 

Groet,
Roy / Lievespulletjes 
 
Anonieme vraag
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 november 2013

Re: Seoshop gebruikers, Ik zoek jullie ervaring

19 april 2016

Ik heb zelf voor de keuze gestaan tussen seoshop en opencart, en uiteindelijk toch voor opencart gekozen. Daar heb jij niets aan omdat het net als bij magento veel programmeren is als je iets anders dan gebruikelijk wilt (niet alles is met extensies op te lossen.) 

Ik ben echter extreem blij dat het geen seoshop geworden is. Dat is sinds een aantal maanden overgenomen door lightspeed en het forum van seoshop liegt er niet om wat voor een ellende het sindsdien is. Ik heb meerdere shops gehad via ccvshop en dat vind ik persoonlijk het meest gebruikersvriendelijke systeem. Ook is dit een stuk voordeliger dan seoshop.
 
Twan
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 juli 2013

Re: Seoshop gebruikers, Ik zoek jullie ervaring

19 april 2016

Ik kom van opencart en ben ongeveer een jaar geleden overgegaan op SeoShop.

Mijn ervaring: absoluut niet doen!

Waarom niet?
1. Er wordt je voorgeschoteld dat je even een dip ziet in Google vindbaarheid, maar dat dit later juist weer beter wordt dan het was. Mijn ervaring: blijvend 4 keer zo weinig omzet ....
Teruggaan was geen optie.

2. De prijs. Erg duur vergeleken met opensource oplossingen, maar wel meer gebruiksgemak. Net wat je wilt.
Dit was voor mij de reden om over te stappen, want 1 grote fout op je Magento/opencart site en mogelijk hele site onbruikbaar.

Het blijft een afweging. Mijne heeft uiteindelijk negatief uitgepakt, maar dat wil niet zeggen dat dit voor jou ook zo zal zijn, mits je de transitie goed voorbereid!
Dual-Sim Smartphones en Accessoires via www.dualslim.nl en www.doogee.nl
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: Seoshop gebruikers, Ik zoek jullie ervaring

19 april 2016

Hmm.. ik lees meer gemengde reacties. De backend ziet er in ieder geval erg netjes uit. Maar een beetje template kost al 15 euro per maand. Ik heb voor mijn template bij themeforrest voor Magento 99 dollar betaald en mag oneindig genieten van updates. Heftig. Ik ben dan wel gevoelig voor het gemak als ik het zo zie. Het is ook allemaal vrij vlotjes. Het Seoshop forum, doel je dan op het stuk forum hier of heb je het echt over een forum van Seoshop (en ik waarschijnlijk niet kan zien) 

Ik vind het in ieder geval een heel groot verschil qua prijs per maand met bijvoorbeeld mijnwebwinkel.nl Daar start je vanaf 2 tientjes per maand en zal er vast nog wel wat bij komen.

[edit] hebben ze zelf al opgesomd http://www.seoshop.nl/vergelijking-mijnwebwinkel/
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Seoshop gebruikers, Ik zoek jullie ervaring

19 april 2016

Het Seoshop forum, doel je dan op het stuk forum hier of heb je het echt over een forum van Seoshop (en ik waarschijnlijk niet kan zien)
http://www.webwinkelsoftware.nl/forum
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: Seoshop gebruikers, Ik zoek jullie ervaring

19 april 2016

Ik heb middels nog een heleboel andere negatieve berichten gelezen. Die zal je altijd vinden als je er naar gaat zoeken. Maar ik vind het typisch dat het wel dezelfde soort klachten zijn. Ik ga hier nog eens goed over nadenken. Wellicht zit ik toch niet zo slecht bij Magento met hier en daar een hobbel op de web. Magento 2.0 wil ik sowieso eens goed aan de tand voelen.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Seoshop gebruikers, Ik zoek jullie ervaring

19 april 2016

Ik kom van opencart en ben ongeveer een jaar geleden overgegaan op SeoShop.

Mijn ervaring: absoluut niet doen!

Waarom niet?
1. Er wordt je voorgeschoteld dat je even een dip ziet in Google vindbaarheid, maar dat dit later juist weer beter wordt dan het was. Mijn ervaring: blijvend 4 keer zo weinig omzet ....
Teruggaan was geen optie.

2. De prijs. Erg duur vergeleken met opensource oplossingen, maar wel meer gebruiksgemak. Net wat je wilt.
Dit was voor mij de reden om over te stappen, want 1 grote fout op je Magento/opencart site en mogelijk hele site onbruikbaar.

Het blijft een afweging. Mijne heeft uiteindelijk negatief uitgepakt, maar dat wil niet zeggen dat dit voor jou ook zo zal zijn, mits je de transitie goed voorbereid!
Dat gebrek aan omzet is in 99% van de gevallen eigen schuld. Er hoeft namelijk niets te veranderen, maar je moet wel weten wat je doet. Vaak worden redirects van oude url's vergeten, of wordt het design zo drastisch aangepast dat bezoekers niks meer kunnen vinden.

Wij groeiden flink bij Seoshop, maar je moet het niet zien als een eenmalige investering qua tijd. Ook aan een licentieshop moet je blijven werken qua inhoud, design en gebruikersgemak.
 
puurhost
Berichten: 187
Lid geworden op: 05 april 2016
Contacteer:

Re: Seoshop gebruikers, Ik zoek jullie ervaring

19 april 2016

Wellicht zit ik toch niet zo slecht bij Magento met hier en daar een hobbel op de web. Magento 2.0 wil ik sowieso eens goed aan de tand voelen.
Is het anders een idee om over te gaan naar een Managed Magento oplossing? Dan laat je het hele technische beheer aan de hoster over - en kan je zelf focussen op de webshop zelf. 
Opzoek naar een webhoster die echt met je meedenkt?
Magento Webhosting, WooCommerce en nog veel meer systemen!
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: Seoshop gebruikers, Ik zoek jullie ervaring

19 april 2016

Wellicht zit ik toch niet zo slecht bij Magento met hier en daar een hobbel op de web. Magento 2.0 wil ik sowieso eens goed aan de tand voelen.
Is het anders een idee om over te gaan naar een Managed Magento oplossing? Dan laat je het hele technische beheer aan de hoster over - en kan je zelf focussen op de webshop zelf. 
Ik heb nu een deels managed magento. Mijn host is cloudvps. Maar ik heb ervoor gekozen om het deels zelf te doen om te besparen op kosten. Een vriend doet de server bij houden. Recent werkte mijn email niet meer. Waarschijnlijk heeft de winkel het nooit goed gedaan met email naar klanten maar heeft er niemand over geklaagd. nu het email probleem verholpen is is een andere module ingestort. Geen idee waarom, maar de fooman email attachment module werkt niet meer. Klanten krijgen nu geen pdf met hun email mee. Erg irritant en zo gaat het maar door. Vanmiddag knapte ik even na weer uren kloten en kutten. En zo kwam ik in Seoshop terecht. Wat een dag.. pfff
 
Anonieme vraag
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 november 2013

Re: Seoshop gebruikers, Ik zoek jullie ervaring

19 april 2016

Bekijk ccv eens, betaalbaar, erg goede support en veel functies. Uiteindelijk zijn wij met onze shops te groot geworden om bij ccv te blijven (lees: wij hadden echt te veel custom opties nodig die niet konden.) Maar in de maanden dat onze opencart shop gebouwd is zijn veel van deze functies inmiddels wel mogelijk met ccv. Ook heb ik erg goede ervaringen gehad met de customer support.

Voor ons was het de perfecte start om iets op te zetten en te groeien. Nu was er voldoende budget om een professionele opencart shop te laten bouwen (en onderhouden) die volledig naar onze specifieke wensen gemaakt is. En de kosten zijn minder (startup niet meegerekend) dan bij een licentie systeem.

Onze (mijn) ervaring is wel dat het uiterlijk van een shop alles bepalend is, en dat moet je toch echt zelf doen. Daar zijn shop bouwers te 'algemeen' in. Wij hebben gelukkig een ontwerpster binnen het bedrijf welke die kant voor haar rekening genomen heeft. Wat betreft de technische kant, dat neemt ccv (of seoshop) voor je over uiteraard.

Bij ccv hebben wij geen tot weinig technische mankementen gehad, en als die er waren werden ze heel erg snel opgelost (ook op zondagavond.) Wat ik lees over seoshop (waar wij dus bijna mee in zee gegaan waren) is dat belangrijke technische mankementen (honderden spam mails per dag, te kleine mailbox (50mb), afreken pagina;s die niet werken etc maandenlang kunnen slepen zonder (zichtbare) actie van Seo. En de bekende klacht dat ze je tijdens de proefperiode meerdere keren per dag bellen (zelf ook tot in den treuren meegemaakt) maar nadat je eenmaal getekend hebt laat de support weinig meer van zich horen. Dit klinkt een beetje gekleurd (ik heb tenslotte niet zelf de ervaring als echte klant) maar vlak nadat ik besloot niet met ze in zee te gaan begonnen de problemen (te lezen op het forum na de overname door lightspeed) en heb ik enigszins vermakelijk alles gevolgd (met een grote zucht...ow..gelukkig heb ik niet getekend!)
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: Seoshop gebruikers, Ik zoek jullie ervaring

19 april 2016

Bedankt voor je reactie. Ik ben er na een avond investeren wel even over uit. Er staat gewoon teveel geklaag op het internet dat ik het niet durf. En als je onderbuik iets voelt, moet je het gewoon volgen. 
 
Gebruikersavatar
Volup
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 oktober 2015

Re: Seoshop gebruikers, Ik zoek jullie ervaring

20 april 2016

Over je Fooman pdf plugin:

Hebben wij ook enorm mee gezeten, bij ons stuurde die helemaal niks meer. Met 'Modules Conflict Detector' module hebben we ontdekt dat hij in conflict zat met een smtp plugin omdat we onze e-mail via een andere provider laten lopen. Kort daarna werd de Fooman pdf module gelukkig geupdate en werkte het weer naar behoren. 

Check dus ff of je geen conflicten hebt met modules onderling en log in op je Fooman account om te kijken of je de laatste versie hebt 
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: Seoshop gebruikers, Ik zoek jullie ervaring

20 april 2016

Thanks, ik heb ondertussen contact gehad met Fooman. Helaas is mn module verouderd en moet ik weer betalen als ik een update wil. Hij bied met 25% korting aan wat natuurlijk wel tof is. Ik duik er morgen even in. Want wat als ik overstap op Magento 2.0? Is de kant van factureren naar de klant misschien wel iets verbeterd? Of heb je dan ook weer modules nodig om een pdf mee te kunnen sturen. Ik ga even uitzoeken of Fooman deze tools ook voor magento 2 aan het maken is. 

Ik gebruik de pdf plugin, email attachment en de ordernr customizer van Fooman.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht