Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
peterspieg
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 augustus 2016

Verhuizen website/shop

01 augustus 2016

Beste,
voor een klant moet ik een website/webshop verhuizen die, volgende de broncode, gemaakt is met logivert software. Ik denk oude software, want de klant heeft ooit een pakket gekocht, en dat doen ze nu niet meer.
Maar goed, de website bagpipeplayer wil ik verhuizen. Ik heb alle bestanden en mappen gekopieerd naar mijn local host. Daar draait xampp en werkt de site goed.
Op het voorlopige testdomein tijdelijk domein werkt de site niet (of half, ik weet niet wat er fout gaat).
Heeft iemand van jullie ervaring wat er aan de hand kan zijn?

Gr. Peter
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Verhuizen website/shop

02 augustus 2016

Je kan alles via het programma zelf verhuizen. Anders moet je de versie downloaden en met licentiecodes kan je alles zo online overzetten. Aan de template te zien is de site uitgemaakt met Logivert versie 6.
https://www.logivert.com/index.php?acti ... ad&lang=nl
 
Gebruikersavatar
logivert
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 december 2006
Contacteer:

Re: Verhuizen website/shop

02 augustus 2016

Beste,
voor een klant moet ik een website/webshop verhuizen die, volgende de broncode, gemaakt is met logivert software. Ik denk oude software, want de klant heeft ooit een pakket gekocht, en dat doen ze nu niet meer.
Maar goed, de website bagpipeplayer wil ik verhuizen. Ik heb alle bestanden en mappen gekopieerd naar mijn local host. Daar draait xampp en werkt de site goed.
Op het voorlopige testdomein tijdelijk domein werkt de site niet (of half, ik weet niet wat er fout gaat).
Heeft iemand van jullie ervaring wat er aan de hand kan zijn?

Gr. Peter
Beste,
Het probleem wordt zeer waarschijnlijk veroorzaakt door het feit dat de rechten op bepaalde mappen en bestanden niet juist staan. Als u het geheel publiceert met behulp van het programma worden alle rechten automatisch juist gezet.
 
peterspieg
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 augustus 2016

Re: Verhuizen website/shop

02 augustus 2016

Hi, bedankt voor jullie antwoorden.
Ik heb, voor de test, alle mappen en bestanden op '777' gezet. Dit zou toch moeten werken?

Probleem met de software is, dat ik het pakket en de bronbestanden niet heb. En ik denk dat de eigenaar niet snapt wat er moet gebeuren. Ik kan hem daar niet mee lastig vallen.
Is er een lijst met welke mappen en bestanden welke permissie moeten hebben? Dan kan ik daar nog even naar kijken.

Bedankt alvast,
Gr. Peter
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Verhuizen website/shop

02 augustus 2016

Lijkt me een ander probleem want bijv de index.php stopt hard zonder de code af te maken. Als je in de bron kijkt stopt hij resoluut. In de echte index.php kun je zien wat hij op dat moment zou moeten doen en waarom hij dan stopt. 
 
Gebruikersavatar
logivert
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 december 2006
Contacteer:

Re: Verhuizen website/shop

02 augustus 2016

Hi, bedankt voor jullie antwoorden.
Ik heb, voor de test, alle mappen en bestanden op '777' gezet. Dit zou toch moeten werken?

Probleem met de software is, dat ik het pakket en de bronbestanden niet heb. En ik denk dat de eigenaar niet snapt wat er moet gebeuren. Ik kan hem daar niet mee lastig vallen.
Is er een lijst met welke mappen en bestanden welke permissie moeten hebben? Dan kan ik daar nog even naar kijken.

Bedankt alvast,
Gr. Peter
Beste,
Als u aan de eigenaar de registratiecodes en een backup van de administratie (gemaakt vanuit het programma) vraagt kunt u het programma van onze site downloaden. U heeft dan alles in handen wat u nodig heeft.
We kunnen nu naar een speld in een hooiberg zoeken, maar waarschijnlijk lossen alle problemen zich vanzelf op als u gewoon via het programma publiceert.
 
peterspieg
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 augustus 2016

Re: Verhuizen website/shop

02 augustus 2016

Hi Paul,

dat had ik inderdaad ook gezien. Lokaal werkt het wel, remote dus niet.
Ik heb  de bestanden, voor de zekerheid, nog een keer ge-upload, maar dat helpt niet.
Ik draai nu remote op PHP V5.6.23. Lokaal V5.6.15.
Ik heb ook al lagere versies geprobeerd, tot aan V5.3. Maar dat helpt ook niet.
Ik weet het even niet meer, ik ga nog even verder zoeken.

Gr. Peter
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Verhuizen website/shop

02 augustus 2016

Gewoon het programma downloaden, zoals aangegeven. Het complete bestand importeren. De eigenaar kan zijn gegevens opvragen bij LV, maar als het goed is moeten deze ook vermeld staan in het complete bestand en kunnen deze handmatig veranderd worden. Het is een lvz bestand. Dit bestand omvat alle mappen, maar moet als één geheel geopend worden.

Het is al weer een tijdje geleden, maar ik heb het programma 12 jaar gebruikt...