Product met veel verschillende afmetingen

1
Graag wil ik een webwinkel beginnen voor de kozijnen die ik verkoop. Dit zal een webshop zijn met ongeveer 12 producten maar elk product bestaat uit een groot aantal verschillende afmetingen. Dit heeft uiteraard invloed op de prijs van de kozijnen.

Is er een mogelijkheid om voor een product in een webshop een formule in te voeren zodat de prijs berekend wordt aan de hand van 2 waarden (Lengte x Breedte)?

Voorbeeld:
Ik kies product 1, dat is een enkel raam. Die wil ik in de afmeting (A)102x (B)122. Deze getallen wil ik kunnen invoeren in de webshop zodat de prijs berekend wordt. De formule is iets zoals (A + B )x 0.2 + (AxBx0.8).

Ik kan niet programmeren. Is er webwinkel software waarin zoiets als dit is geïntegreerd?

Re: Product met veel verschillende afmetingen

2
Dit lijkt me maatwerk, vooral omdat de totaalprijs waarschijnlijk van meer voorwaarden en variabelen afhankelijk is. Minima en maxima voor de lengte en breedte zijn gemakkelijk te formaliseren, maar als er bijvoorbeeld een boven- of ondergrens geldt voor de gecombineerde lengte/breedte-verhouding, is daarvoor een aparte vergelijking nodig. Daarnaast wil je misschien later nog variabelen toevoegen (materiaal, hang- en sluitwerk, kleur en dergelijke) en flexibeler kunnen rekenen met combinaties (bijvoorbeeld vier kozijnen met dezelfde afmetingen per stuk goedkoper maken dan één kozijn).

Voor de meeste open-source systemen kun je wel een ontwikkelaar vinden die dit voor je zou kunnen inbouwen. Je hoeft dan géén complete webwinkel te bouwen, maar alleen een prijsmodule.

Zou mooi zijn als je het van de grond krijgt, want het viel me op dat deze markt online niet veel verder komt dan "vul hier uw gegevens in om een offerte aan te vragen".
StoreCore.io