Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Jakob
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 oktober 2016

migratie naar nieuwe software

10 oktober 2016

Een webshop welke is gemaakt in Alcindo is deze vrij eenvoudig te migreren naar een standaard webshop software (zoals lightspeed, etc).
Waar moet ik dan rekening mee houden en heeft dit invloed op de Google zoek resultaten?
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: migratie naar nieuwe software

10 oktober 2016

Het is belangrijk dat je je bestaande URL's kan behouden! Doe daar eerst navraag naar! Men zegt altijd dat het gemakkelijk over te zetten is, maar dat was bij mij (Logivert) niet het geval. Ieder product heb  ik opnieuw kunnen invoeren.
 
Jakob
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 oktober 2016

Re: migratie naar nieuwe software

11 oktober 2016

Het is belangrijk dat je je bestaande URL's kan behouden! Doe daar eerst navraag naar! Men zegt altijd dat het gemakkelijk over te zetten is, maar dat was bij mij (Logivert) niet het geval. Ieder product heb  ik opnieuw kunnen invoeren.
Bedankt voor je reactie. Ik ben (nog) geen kennis van webshop applicaties. Wel lees ik dat Lightspeed en CCVShop veel worden gebruikt en eenvoudig is in het beheer. Ik kan een kleine webshop overnemen welke is gemaakt in Alcindo. Dit pakket is mij niet bekend en zou graag willen weten wat de consequenties zijn bij migratie naar lightspeed of CCVshop voordat ik de webshop overneem. Wat gebeurt er met de vindbaarheid in Google na migratie bijvoorbeeld?
Wat bedoel je met de bestaande URL's? De URL's van producten in de webshop??
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: migratie naar nieuwe software

11 oktober 2016

Ik ben (nog) geen kennis van webshop applicaties. Wel lees ik dat Lightspeed en CCVShop veel worden gebruikt en eenvoudig is in het beheer. Ik kan een kleine webshop overnemen welke is gemaakt in Alcindo. Dit pakket is mij niet bekend en zou graag willen weten wat de consequenties zijn bij migratie naar lightspeed of CCVshop voordat ik de webshop overneem. Wat gebeurt er met de vindbaarheid in Google na migratie bijvoorbeeld?
Wat bedoel je met de bestaande URL's? De URL's van producten in de webshop??
Dat is ook een probleem van de verkoper en je kunt er bij de onderhandeling altijd zelf een punt van maken. Het maakt nogal uit of je de complete database met product- en klantgegevens ontvangt of slechts een gebruikersnaam en wachtwoord. Je moet de data sowieso controleren bij de overname, bijvoorbeeld om na te gaan of de beloofde "5.000 klanten" in werkelijkheid niet bestaan uit slechts 1.000 klanten plus 4.000 nieuwsbriefabonnees, om maar wat te noemen.

Als ik goed heb gegoogled, is Alcindo een CMS van CodeOn. In de regel draait zo'n zelfgebouwd CMS op een SQL-database zoals MySQL, MariaDB of PostgreSQL en de data daaruit kun je in de regel wel (laten) overzetten naar een ander platform. 

Voor de bestaande URL's zijn eigenlijk maar twee oplossingen acceptabel: ze gewoon overnemen in de nieuwe applicatie (wat kan als die vrije URL's ondersteunt) of ze omleiden naar de nieuwe URL's met een "301 Moved Permantly"-redirect. Voor dat laatste hebben sommige webwinkelplatforms een oplossing ingebouwd en heb je bij andere toegang tot de configuratie van de webserver nodig.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht