Pagina 1 van 1

[Logivert] Artikelen niet op voorraad toch bestelbaar via google

Geplaatst: 21 november 2017
door CreaMiep
Ik heb al enige jaren een webwinkel van logivert. Laatste upgrade (5.5 pro) is denk ik 2 jaar geleden geweest.
In laatste half jaar merk ik dat klanten iets kunnen bestellen wat ik allang niet meer op voorraad heb.
Omdat we midden in een verhuizing zaten hebben ik me er niet in verdiept, tot het gisteren weer zover was.
Als je rechtstreeks op mijn webwinkel naar artikelen zoekt, zul je de oude artikelen niet vinden. Maar wanneer je via google zoekt, dan wel! En staan ze ook op voorraad.
Klanten kunnen ze dan bestellen en er rolt bij mij een bestelling binnen van een artikel die niet meer op voorraad is.
Dit is natuurlijk heel vervelend. Nee verkopen wil natuurlijk niemand.
Is hier iemand mee bekend en weet wat ik kan doen om het op te lossen?

Re: [Logivert] Artikelen niet op voorraad toch bestelbaar via google

Geplaatst: 18 december 2017
door Liam
Dit is een algemeen bekend probleem bij logivert en simpel op te lossen.
Schoon de artikelen op server niveau op door gewoon alles te verwijderen en opnieuw te publiceren.

Logivert heeft wel verwijderd in de software maar niet op de server, een eerdere index van een zoekmachine zal dus resulteren in een bestelling van een verwijderd artikel.

Re: [Logivert] Artikelen niet op voorraad toch bestelbaar via google

Geplaatst: 06 februari 2018
door JosB
Liam schreef: Dit is een algemeen bekend probleem bij logivert en simpel op te lossen.
Schoon de artikelen op server niveau op door gewoon alles te verwijderen en opnieuw te publiceren.

Logivert heeft wel verwijderd in de software maar niet op de server, een eerdere index van een zoekmachine zal dus resulteren in een bestelling van een verwijderd artikel.

Beste Liam,

Hoe kan ik dit op server niveau verwijderen ? Ik heb namelijk ook last van dit probleem dat mensen een hondentas bestellen die 5 jaar geleden al verkocht is. Alvast bedankt voor je moeite. 

Re: [Logivert] Artikelen niet op voorraad toch bestelbaar via google

Geplaatst: 07 februari 2018
door logivert
Beste JosB,

Werkt u met een oudere versie van LogiVert dan adviseren we u om uw hosting op te schonen/leeg te halen. Uw hosting provider kan u hier eventueel mee helpen. Publiceer uw webwinkel vervolgens opnieuw. Alle eventuele oude data is dan verdwenen.

Om dit probleem en eventuele compatibiliteits- en veiligheidsproblemen in de toekomst te voorkomen is het natuurlijk sterk aan te raden om altijd met de nieuwste versie van LogiVert te werken.
 
Met vriendelijke groet,

Het LogiVert Webcare Team