Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
CreaMiep
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 november 2017

[Logivert] Artikelen niet op voorraad toch bestelbaar via google

21 november 2017

Ik heb al enige jaren een webwinkel van logivert. Laatste upgrade (5.5 pro) is denk ik 2 jaar geleden geweest.
In laatste half jaar merk ik dat klanten iets kunnen bestellen wat ik allang niet meer op voorraad heb.
Omdat we midden in een verhuizing zaten hebben ik me er niet in verdiept, tot het gisteren weer zover was.
Als je rechtstreeks op mijn webwinkel naar artikelen zoekt, zul je de oude artikelen niet vinden. Maar wanneer je via google zoekt, dan wel! En staan ze ook op voorraad.
Klanten kunnen ze dan bestellen en er rolt bij mij een bestelling binnen van een artikel die niet meer op voorraad is.
Dit is natuurlijk heel vervelend. Nee verkopen wil natuurlijk niemand.
Is hier iemand mee bekend en weet wat ik kan doen om het op te lossen?
 
Liam
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 december 2008

Re: [Logivert] Artikelen niet op voorraad toch bestelbaar via google

18 december 2017

Dit is een algemeen bekend probleem bij logivert en simpel op te lossen.
Schoon de artikelen op server niveau op door gewoon alles te verwijderen en opnieuw te publiceren.

Logivert heeft wel verwijderd in de software maar niet op de server, een eerdere index van een zoekmachine zal dus resulteren in een bestelling van een verwijderd artikel.
 
JosB
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 februari 2018

Re: [Logivert] Artikelen niet op voorraad toch bestelbaar via google

06 februari 2018

Dit is een algemeen bekend probleem bij logivert en simpel op te lossen.
Schoon de artikelen op server niveau op door gewoon alles te verwijderen en opnieuw te publiceren.

Logivert heeft wel verwijderd in de software maar niet op de server, een eerdere index van een zoekmachine zal dus resulteren in een bestelling van een verwijderd artikel.

Beste Liam,

Hoe kan ik dit op server niveau verwijderen ? Ik heb namelijk ook last van dit probleem dat mensen een hondentas bestellen die 5 jaar geleden al verkocht is. Alvast bedankt voor je moeite. 
 
Gebruikersavatar
logivert
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 december 2006
Contacteer:

Re: [Logivert] Artikelen niet op voorraad toch bestelbaar via google

07 februari 2018

Beste JosB,

Werkt u met een oudere versie van LogiVert dan adviseren we u om uw hosting op te schonen/leeg te halen. Uw hosting provider kan u hier eventueel mee helpen. Publiceer uw webwinkel vervolgens opnieuw. Alle eventuele oude data is dan verdwenen.

Om dit probleem en eventuele compatibiliteits- en veiligheidsproblemen in de toekomst te voorkomen is het natuurlijk sterk aan te raden om altijd met de nieuwste versie van LogiVert te werken.
 
Met vriendelijke groet,

Het LogiVert Webcare Team
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.