Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
AuthenticImport
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 januari 2020

Irritatie door beperkte styling Lightspeed - alternatief of accepteren

20 april 2020

Goedmiddag,

Na overgestapt te zijn vanuit WIX zitten wij nu zo'n 9 maanden bij Lighspeed. Op zich een prima systeem, maar de irritaties beginnen aardig hoog op te lopen. Lighspeed werkt met thema's, en binnen het thema heb je een beperkt aantal ingebouwde mogelijkheden om het naar je eigen hand te zetten. Wil je iets veranderen buiten deze instellingen dan ben je afhankelijk van een programmeur die minimaal €70 ex btw per uur kost. 

Vervolgens kost het vele uren mailtjes heen en weer mailen en bellen überhaupt te kunnen vertalen naar die programmeur. Dan is er nog een doorlooptijd, en vervolgens is het nog steeds niet precies zoals je wilt, omdat het uittypen van iets visueels in je hoofd gewoon simpelweg niet werkt, en ook niet alles voor te tekenen is. We hebben een lijst met punten doorgegeven, en deze uiteindelijk beperkt omdat de kosten te hoog werden, maar uit eindelijk ben je gewoon nog steeds €2000 kwijt voor een aantal simpele wijzigingen die nog steeds niet goed staan.

Je begrijpt dat de irritaties erg hoog oplopen, het voelt echt als onmacht. Het liefst zou ik terug naar naar WIX, waar je zelf met de styling kunt spelen tot je er bij neervalt, maar dit schijnt technisch erg slecht in elkaar te zitten. Wat dat betreft wel punten voor Lightspeed.

De frustraties zijn echt heel groot, ik weet niet of ik dit kan accepteren. Een goed alternatief heb ik ook nog niet kunnen vinden.

Ook de klantenservice lijkt achteruit te gaan. Op het begin had ik nog het idee dat ze met je mee proberen te denken. Bij de laatste keren moest ik genoegen nemen met een simpele "Nee, dat kan niet" of "Dat weet ik niet" zonder je door te verbinden met iemand die dat wel weet!

Is er iemand die deze frustraties deelt, of heeft iemand misschien een alternatief wat technisch net zo goed is ingericht en wel een live editor heeft die styling zonder programmeerkennis mogelijk maakt?

Ik hoor het graag!
 
Gebruikersavatar
qwyrp
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 oktober 2010
Locatie: Twello
Contacteer:

Re: Irritatie door beperkte styling Lightspeed - alternatief of accepteren

21 april 2020

Ik ben sinds een kleine 4 maanden overgestapt van Magento1 naar Magento2 en ik moet zeggen dit bevalt me wel. Daarbij heb ik gekeken naar Magento. LightSpeed en Shopware en ik heb daarbij voor Magento gekozen o.a. voor multi-shop (3 webwinkels op 1 voorraad), SEO vriendelijk, professioneel pakket en we kenden Magento1 al. Ik weet dat niet iedereen enthousiast is over Magento maar ik ben er tevreden over.
  • Hosting Vimex (10 euro / mnd) en dat draait daar prima
  • Er is een edit omgeving wat grofweg lijkt op Word m.a.w. makkelijk teksten te stijlen
  • Pagina's restylen kan maar is meer afhankelijk van het gebruikte thema. Ik maak gebruik van Porto thema en ik kan er prima mee uit de voeten
Mocht je meer info willen mail me dan even op:  info @ pdmi .nl 
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.
 
AuthenticImport
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 januari 2020

Re: Irritatie door beperkte styling Lightspeed - alternatief of accepteren

21 april 2020

Ik weet zeker dat ik met Magento mijn website beter zou kunnen inrichten zoals ik dat precies wil dan met Lightspeed, alleen lees je vaak dat het toch wel erg veel tijd kost je weg te vinden binnen dat systeem. Tijd die ik simpelweg gewoon niet heb. Lightspeed inrichten zoals we dat wilden, en nu dus die wijzigingen heeft ook al maanden gekost.

Daarbij komt nog dat je bij Magento ook alles inc de hosting etc zelf moet regelen niet? Dat is dan wel weer het voordeel van Lighspeed, meestal werk alles wel gewoon en je hebt er verder weinig nakijken aan.
 
Gebruikersavatar
qwyrp
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 oktober 2010
Locatie: Twello
Contacteer:

Re: Irritatie door beperkte styling Lightspeed - alternatief of accepteren

21 april 2020

Klopt je moet Magento hosting zelf regelen maar daar krijg je een flink stuk vrijheid voor terug.
Of dat heel veel tijd in beslag neemt? tja dat vind ik wel meevallen want bij een goed theme icm manuals gaat dat m.i. prima.

En idd de mogelijkheden van Magento zijn gigantisch en mogelijk overweldigend maar je bepaalt zelf wat je wilt. Als je het goed voor jezelf afbakent blijft het prima behapbaar
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
AuthenticImport
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 januari 2020

Re: Irritatie door beperkte styling Lightspeed - alternatief of accepteren

21 april 2020

Ik zal het meenemen en er eens naar kijken. Bedankt :)
 
Teun
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 april 2020

Re: Irritatie door beperkte styling Lightspeed - alternatief of accepteren

22 april 2020

Overstappen van systeem is altijd erg vervelend, maar heb je al eens gekeken naar Shopify? Het is vergelijkbaar met Lightspeed, maar in tegenstelling tot Lightspeed zijn de thema's bij Shopify veel uitgebreider, waardoor je veel meer mogelijkheden hebt om alles aan te passen. 

Denk aan de indeling van pagina's, kleuren etc. Alles is naar mijn idee vele malen makkelijker om aan te passen. Ik werk als programmeur met zowel Lightspeed als Shopify, en ik hoor van veel mensen dat Shopify veel overzichtelijker is dan Lightspeed. 

Overigens zijn de kosten voor een Lightspeed programmeur echt niet altijd minimaal €70,- hoor! Dit kan zeker goedkoper! In mijn handtekening staat mijn website, je mag me altijd contacteren. ;-)
 
Nieuwopinternet
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2020

Re: Irritatie door beperkte styling Lightspeed - alternatief of accepteren

01 mei 2020

AuthenticImport:
Ik zal het meenemen en er eens naar kijken. Bedankt :)


Ik overweeg ook om te beginnen en zit aan Lightspeed te denken. Ik ben best bereid om iets meer te betalen dan bijvoorbeeld voor Strato, om meer mogelijkheden te hebben. Maar als ik jou zo hoor valt het niet mee. Voor wat voor soort wijzigingen moet je extra betalen? Kun je dat iets meer toelichten?

Thanks alvast!
 
Gootsteenstop
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 februari 2020

Re: Irritatie door beperkte styling Lightspeed - alternatief of accepteren

03 mei 2020

Ik zou voor Shopify gaan. Zeer goede ervaring mee!
Vooral de App marktetplace is fantastisch waarmee koppelingen mogelijk zijn met je boekhouding in de cloud en je betaalproviders simpel te koppelen zijn.
Het grootste voordeel is eigenlijk dat je geen geneuzel meer hebt met het up-to-date houden van software en je daarmee enkel kan focussen op je verkoop.
 
AuthenticImport
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 januari 2020

Re: Irritatie door beperkte styling Lightspeed - alternatief of accepteren

08 mei 2020

AuthenticImport:
Ik zal het meenemen en er eens naar kijken. Bedankt :)


Ik overweeg ook om te beginnen en zit aan Lightspeed te denken. Ik ben best bereid om iets meer te betalen dan bijvoorbeeld voor Strato, om meer mogelijkheden te hebben. Maar als ik jou zo hoor valt het niet mee. Voor wat voor soort wijzigingen moet je extra betalen? Kun je dat iets meer toelichten?

Thanks alvast!
Lightspeed is zeker geen verkeerd platform, en er is veel mee mogelijk. Het gaat er vooral om dat je vast zit aan een bepaald design en de mogelijkheden binnen het thema (beperkt). Als je zelf creatieve ideeën hebt om je website gebruiksvriendelijker en/of mooier te maken kun je daar, als je niet kunt programmeren, niets mee. Dan moet je dus een programmeur inhuren voor elke kleine wijziging.

Shopify zou een opie kunnen zijn, al zie ik bij de meeste shops die daarop draaien de overige pagina's ook enkel als tekstpagina.
 
Georgette
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 augustus 2010
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Irritatie door beperkte styling Lightspeed - alternatief of accepteren

09 juni 2020

Heel herkenbaar, die van mij draait ook via Lightspeed. Vorig jaar heb ik m'n thema gewijzigd, ik wilde vooral meer opties wat betreft de homepage en dan met name op mobiel. Maar naarmate ik in de wijzigingen zat, stuitte ik ook op een aantal zaken die ik wilde behouden uit het oude thema, maar niet mogelijk was in het nieuwe thema. Deels heb ik hiervoor een programmeur ingehuurd, maar dat kostte een bak tijd en verschrikkelijk veel heen en weer gemail en uiteraard extra kosten. En dat bovenop de hoge abbo prijs, die niet per maand betaald kan worden. Ik overweeg nu over te stappen naar MWW. Ook daar heb ik beperkingen, maar ga ik wel een heel stuk minder betalen.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht