Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
chiara
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 maart 2011

Wie heeft ervaring met one stop webshop?

21 maart 2011

Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw op dit forum en heb al redelijk veel gelezen, maar ik mis ervaringen met one stop web shop. Ik ben een Nederlandse die in het buitenland woont en heb eindelijk een produkt gevonden wat ik zou kunnen gaan verkopen online. Ik wil nog even niet zeggen wat het precies is, want ik ben een van de eerste en ik heb dus heel erg weinig concurrentie.
Aangezien de webshops hier niet bepaald mooi en consumentvriendelijk zijn dacht ik een webshop te laten maken in Nederland.
De site van one stop webshop belooft veel goeds, maar is dat werkelijk ook zo?

Bij voorbaat dank,
 
Max24
Berichten: 281
Lid geworden op: 04 februari 2011

Re: Wie heeft ervaring met one stop webshop?

21 maart 2011

Ik zou persoonlijk kiezen voor een webwinkel op maat. Dit kan aan de hand van Magento en bijvoorbeeld CS-Cart. Dit om de doodsimpele reden dat een all-in-one webshop vaak functies mist die u als eigenaar graag zou willen hebben of in de toekomst zou willen hebben.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met one stop webshop?

21 maart 2011

Ik zou persoonlijk kiezen voor een webwinkel op maat.
Graag even ontopic blijven. De topicstarter heeft duidelijk een vraag over één aanbieder en discussies rond open source, licentie en opmaat oplossingen hebben we hier al aardig wat. Geen nut er nog een te starten.

Ervaring met One-Stop-Webshop.nl heb ik zelf niet maar ik kwam op Higherlevel wel dit topic tegen. Iemand schrijft ontevreden te zijn omdat de eigenaar laat reageerde op een offerte aanvraag, en omdat die toegang houd tot het admin gedeelte.

Los daarvan staan er inderdaad online weinig ervaringen terwijl de software wel veel gebruikt wordt en flink is doorontwikkeld. Ik hoor wel veel van One-Stop-Webshop maar ervaringen zijn er niet veel te vinden inderdaad. Vreemd, want is wel een serieuze speler.
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Wie heeft ervaring met one stop webshop?

21 maart 2011

Ik heb een shop via one-stop-webshop en ben op zich wel tevreden. Ben met ze in zee gegaan vanwege de internationale mogelijkheden.

Zit zelf te denken om over te gaan stappen, had gevraagd om nieuw uiterlijk van de shop en dat ging 2.000 tot 5.000 kosten. Veel geld en ik heb hier een paar Magento shops gezien die er veel beter uit zien, vandaar mijn twijfel op dit moment.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met one stop webshop?

21 maart 2011

Zit zelf te denken om over te gaan stappen, had gevraagd om nieuw uiterlijk van de shop en dat ging 2.000 tot 5.000 kosten. Veel geld en ik heb hier een paar Magento shops gezien die er veel beter uit zien.
Uiterlijk is vaak een kwestie van tijd. Magento en One-stop-webshop zijn de motor, de binnenkant. De buitenkant is dus meestal meer een kwestie van budget en creativiteit van de ontwerper. Waarschijnlijk krijg je met die vijfduizend dus ook een zeer mooie One-Stop-Webshop winkel. Als je niet tevreden bent met het ontwerp van One-stop-webshop kun je ook een losse ontwerper inhuren voor een mooie ontwerp in Photoshop, en One-stop-webshop vragen dit om te zetten naar een template/layout.
 
chiara
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 maart 2011

Re: Wie heeft ervaring met one stop webshop?

22 maart 2011

Ik heb een shop via one-stop-webshop en ben op zich wel tevreden. Ben met ze in zee gegaan vanwege de internationale mogelijkheden.

Zit zelf te denken om over te gaan stappen, had gevraagd om nieuw uiterlijk van de shop en dat ging 2.000 tot 5.000 kosten. Veel geld en ik heb hier een paar Magento shops gezien die er veel beter uit zien, vandaar mijn twijfel op dit moment.
Het is inderdaad niet goedkoop. Ik heb zelf ook een offerte gevraagd omdat ik een webwinkel op maat moet laten maken, want in de site kunnen de clienten hun produkt zelf creeeren. Maar een webdesigner is ook heel erg duur. Ik weet niet of ik het mag vragen, maar frafra welke website heeft u bij onestop webshop?
 
chiara
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 maart 2011

Re: Wie heeft ervaring met one stop webshop?

22 maart 2011

Ervaring met One-Stop-Webshop.nl heb ik zelf niet maar ik kwam op Higherlevel wel dit topic tegen. Iemand schrijft ontevreden te zijn omdat de eigenaar laat reageerde op een offerte aanvraag, en omdat die toegang houd tot het admin gedeelte.

Los daarvan staan er inderdaad online weinig ervaringen terwijl de software wel veel gebruikt wordt en flink is doorontwikkeld. Ik hoor wel veel van One-Stop-Webshop maar ervaringen zijn er niet veel te vinden inderdaad. Vreemd, want is wel een serieuze speler.
Bedankt voor de info Dirkjan. ik ga meeten eens kijken op Higherlevel. Trouwens de reactie van de eigenaar is wel van 2009, maar ik ga ook eens informeren of onestopshop inderdaad toegang heeft tot het admin gedeelte.
 
Annabelle
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 januari 2012
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met one stop webshop?

21 januari 2012

We hebben geen webshop van OnesStopWebshop, omdat we zelf al een webshop in Magento hadden gebouwd. OneStopWebshop heeft ons geholpen met het SEO traject.

De ervaringen met Michel Willems waren zeer plezierig, inspirerend en ze weten er ontzettend veel van. Michel weet boeiend en in begrijpelijke taal de vele factoren uit te leggen die belangrijk zijn voor SEO, analytics, extra sites, linkbuilding etc. Je kunt er zelf mee aan de slag of hen vragen te faciliteren. Ze geven ook workshops voor hun klanten, waar je ook weer veel van kunt leren. http://www.one-stop-webshop.nl/site/pro ... satie.html

Ze hebben ook ervaring met Facebookshops waarmee je voor veel produkten een extra verkoop kanaal kan creeeren. Helaas hebben wij zelf een produkt dat daar niet geschikt voor is.

En ja, er zijn kosten, maar iedereen die zelf met zijn webshop bezig is, weet ook dat alles wat je eraan doet (bijna altijd) veel werk is.

Succes met een keuze maken!
SCHRIJF IN & WIN mooie fles Single Malt Whisky!
http://www.bestofwhisky.nl | http://www.bestofrum.nl
 
lottedegraaf
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 oktober 2012

Re: Wie heeft ervaring met one stop webshop?

12 oktober 2012

Ik zou niet in zee gaan met one stop webshop.
Zij zijn heel moeilijk te bereiken. Wij hebben voortdurend problemen met onze website en als je ze dan belt krijg je nooit degene aan de lijn die er ook echt wat aan kan doen, maar van die jonge jongens die ze hebben aangenomen om telefoontjes aan te nemen maar die verder nergens wat vanaf weten.

Daarnaast ligt de website er vaak even uit, dus ze hebben ook niet echt een goede server.
Je krijgt dus absoluut niet waar voor je geld bij deze partij, want ze vragen ook nog eens heel veel geld voor hun diensten!

Geen aanrader dus...
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Wie heeft ervaring met one stop webshop?

12 oktober 2012

Ik ben inmiddels ook weg gegaan omdat mijn website vaak plat lag. Het is geen aanrader nee.
 
tessed
Berichten: 84
Lid geworden op: 10 maart 2012
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met one stop webshop?

13 oktober 2012

Dit was toch een post uit maart 2011!!!!
Webshops, websites en grafische vormgeving. Portfolio op http://www.desse.nl
 
ragazzachelly
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 oktober 2012

Re: Wie heeft ervaring met one stop webshop?

15 oktober 2012

Ik heb een website bij one-stop-webshop en ga per januari over naar een in eigen beheer.

Ik zou one-stop shop niemand aanraden.
In eerste instantie werd ik netjes geholpen tot mijn gehele website gebouwd was via maatwerk en ik bijna 4.500euro armer was. Met het design en de shop was ik in eerste instantie erg blij maar al gauw loop je tegen een aantal punten aan die je toch net iets anders wilt. Hiervoor werk je met een strippenkaart en tickets.
Voor een kleine aanpassing ben je gauw 1 tot 2 weken verder en dan mag je blij zijn als alles goed werkt. Voor een maatwerk waar 3 tot 4 weken doorlooptijd voor stond heeft uiteindelijk precies 9 weken geduurd. Telefonisch zijn ze slecht bereikbaar en als je iemand aan de telefoon hebt krijg je toch als antwoordt dat je een ticket moet aanmaken en wil je teruggebeld worden moet je niet verwachten dat dat gebeurt, zeker niet dezelfde dag. Omloopsnelheid van het personeel is erg hoog en je moet dus elke keer weer opnieuw weer je verhaal doen, volgens mij werkt niemand daar langer dan een paar maanden.
2 weken geleden heeft mijn website er gewoon een dag uit gelegen en waren bestellingen niet mogelijk. Zoiets mag absoluut niet gebeuren!!
Al met al vind ik de service waardeloos en valt er niet met hen te werken.
 
a van Os
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 oktober 2012

Re: Wie heeft ervaring met one stop webshop?

23 oktober 2012

Ik heb ervaring met dit bedrijf. De opstart is zeer moeizaam maar niet on overkomelijk zijn erg makkelijk in het probleem weer bij jezelf neer te leggen terwijl partner bedrijven zeggen een samen werking te hebben met one stop web shop bij voorbeeld kassa koppelingen het momend dat iemand iets op jou site besteld dienen voorraden te worden bij gewerkt maar wat in de store verkocht word word pas s nachts uit gelezen waardoor je veel klanten teleur moet stellen en terug betalen. hier voor moet je een ticket aan maken het duurt als je geluk heb een week voor dat men er naar kijkt vervolgens word het naar je terug gelegd dat je bij hun partner kassa leverancier het uit moet gaan zoeken deze meld dat alles in nacht word uitgelezen Investeringen per module behoorlijk actie Managmend komt in deze tijd tekort! hier over is al meer dan een jaar geleden een verzoek gedaan!
na dit toch wel in meerdere tickets aan gegeven te hebben en brand brieven bij iedere werk nemer neer te leggen over diverse dingen die fout gaan toch maar weer eens de telefoon gepakt z on ander halve week terug je word maandag terug gebeld einde van de volgende week ik maar weer bellen en wat denk je maandag word je terug gebeld dit is te gek voor woorden ik weet ict is druk en gelukkig doen zo ook goeie dingen maar hier zakt mij de broek wel eens van af.... :twisted:
 
StamEik
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 oktober 2012

Re: Wie heeft ervaring met one stop webshop?

31 oktober 2012

Na wat omzwervingen met standaardpakketten waar niet zoveel mee kon en een dure magentoshop waarbij werkelijk alles extra geld kostte (100 euro per uur!), ben ik overgestapt naar One Stop.
Bij One Stop krijg ik regelmatig nieuwe ideeën toegespeeld. Natuurlijk kost maatwerk wel eens een paar weken, maar de kosten vallen vergeleken met andere partijen erg mee.

Ben vooral blij met de omzet die mijn shop draait!
 
Instinct
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 oktober 2012

Re: Wie heeft ervaring met one stop webshop?

31 oktober 2012

Beetje verdacht... :)
 
Sir fashion
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 november 2012
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met one stop webshop?

04 november 2012

Beste Stam Eik,

Ik ben benieuwd naar jouw webshop. Wat is de url?

Zelf heb ik slechte ervaringen met OSW dus kan jouw onderstaand bericht niet geloven:

"Na wat omzwervingen met standaardpakketten waar niet zoveel mee kon en een dure magentoshop waarbij werkelijk alles extra geld kostte (100 euro per uur!), ben ik overgestapt naar One Stop.
Bij One Stop krijg ik regelmatig nieuwe ideeën toegespeeld. Natuurlijk kost maatwerk wel eens een paar weken, maar de kosten vallen vergeleken met andere partijen erg mee.

Ben vooral blij met de omzet die mijn shop draait!"

Graag dus de url van jouw webshop, zal je omzet alleen maar ten goede komen door je webshop hier te noemen.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met one stop webshop?

04 november 2012

Ik constateer dat er hier met name nieuwe accounts hun zegje komen doen over ons stop webshop.

Een ieder die zijn of haar ervaring over dit onderwerp wilt delen, dient dit te onderbouwen met feiten. Zo niet, dan zal het bericht verwijderd worden.
 
lottedegraaf
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 oktober 2012

Re: Wie heeft ervaring met one stop webshop?

13 november 2012

Inmiddels zijn wij wel tevreden met One Stop Webstop.
Er zijn in het verleden wel wat dingen mis gegaan, maar onze shop loopt nu goed.
Ze reageren nu ook sneller op vragen en verzoeken.
Ze doen in ieder geval zeker hun best nu om de zaken te verbeteren!
 
awilmink
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 november 2012
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met one stop webshop?

27 januari 2013

Ook wij hebben onze shop laten maken bij Onestop en deze is nu 3 maanden online. Qua vragen en tickets duurt het af en toe weleens langer dan je eigenlijk wilt, maar ze zijn wel altijd duidelijk in hun antwoorden op een manier dat je zelf iets aan kan passen of dat zij het al voor je hebben gedaan. Al met al best tevreden dus.. Onze url: http://www.mincfashion.nl . Ook het design heb ik samen doorgesproken met de ontwerper en uiteindelijk zeer tevreden mee!
http://www.mincfashion.nl - Online shop in lederen accessoires en tassen
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met one stop webshop?

28 januari 2013

Ook wij hebben onze shop laten maken bij Onestop en deze is nu 3 maanden online. Onze url: mincfashion.nl ....zeer tevreden mee!
Zie die vaak langskomen, is een mooie webwinkel. Met name op social media zie ik leuke dingen langskomen.
 
awilmink
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 november 2012
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met one stop webshop?

03 februari 2013

Leuk om te horen DirkJan! :)
http://www.mincfashion.nl - Online shop in lederen accessoires en tassen
 
michiel
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 augustus 2013

Re: Wie heeft ervaring met one stop webshop?

19 augustus 2013

Wij zijn in 2009 in contact gekomen met One Stop Webshop en hebben hier een tweetal shops laten bouwen. Een van de twee is inmiddels verkocht om goede focus aan te kunnen brengen op de andere shop. De andere is nog steeds in ontwikkeling, waarbij we in samenwerking met one stop webshop bezig zijn, al onze processen zo goed en zo ver mogelijk te automatiseren.

Wij hadden geen ervaring in e-commerce bij start van onze shops. De keuze voor One Stop Webshop is gevallen vanwege de vele mogelijkheden (uiteindelijk is alles mogelijk), goed basis pakket en de betrokkenheid van One Stop Webshop zelf. Ons doel was om online actief te worden, gericht op de verkoop, niet op de ontwikkeling van een shop (de techniek). Ook wij hebben helaas ervaring dat een ticket soms wat lang duurt, maar naarmate we groter worden, is het goed te snappen waarom (een wijziging lijkt soms zo makkelijk, er komt vaak aan de achterkant veel meer bij kijken). ons advies is om altijd goed te blijven communiceren, aan de overkant is het gras niet altijd groener.

One Stop Webshop heeft bij ons niet alleen een mooi design en een CMR systeem neergezet, maar ervoor gezorgd dat de webshop loopt. Houdt er wel rekening mee, dat als je een online shop wilt beginnen, dit een investering vraagt en alleen een CRM niet voldoende is (waar je ook heen gaat), de artikelen en de online marketing spelen een zeer grote rol voor succes. Onze shop: http://www.Hemdvoorhem.nl

Kortom, wij zijn tevreden en wanneer je een serieuze webshop op wilt zetten zullen we zeker One Stop webshop adviseren. En als one Stop Webshop ervoor zorgt dat altijd alles 200% direct wordt opgepakt.. zullen we alleen nog maar blijer worden.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Wie heeft ervaring met one stop webshop?

19 augustus 2013

Michiel, je werkt voor Blauwe Monsters, een webbureau dat meerdere webwinkels heeft ondergebracht bij One Stop Webshop.

Zeg dat dan gewoon. Nu is het net alsof je een echte ondernemer bent met een eigen webwinkel bij One Stop Webshop.
 
michiel
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 augustus 2013

Re: Wie heeft ervaring met one stop webshop?

19 augustus 2013

Beste Ward,

Het klopt dat ik ook werkzaam ben voor het online marketing Bureau Blauwe Monsters. Echter werd er hier gevraagd naar de ervaring van One Stop Webshop en heb ik deze zonder eigen belang gegeven en heb ik mij daarom gericht op de ervaring die er is vanuit de webwinkel.

Een korte toelichting:
In 2010 is er gestart met deze shop. Al snel werd duidelijk, dat als je echt succes wilt hebben tussen alle andere (vaak grote) aanbieders, je volledig zal moeten richten op online marketing. One Stop Webshop heeft vanaf het begin hierin actief mee gedacht en geholpen (de basis voor het succes). Om verder te kunnen groeien, ontstond de behoefte aan meer creativiteit (lees marketing medewerkers). We hebben eerst gewerkt met verschillende online marketing bureaus, alleen kwam er vaak een hoge rekening, maar weinig tot geen resultaat. Omdat we inmiddels contact hadden met meerdere webshop eigenaren, met een vergelijkbare behoefte en probleem bij het vinden van een goed online marketing bureau (zonder lange contracten), is het idee ontstaan van Blauwe Monsters. In de zomer van 2012 is Blauwe Monsters uiteindelijk gestart met haar dienst verlening.

De online marketing activiteiten van HvH worden nu volledig verzorgd door Blauwe Monsters. Daarnaast hebben we meerdere klanten, die een webshop hebben bij One Stop webshop (een voordeel voor deze klanten is dat wij de achterkant van de shop helemaal begrijpen), maar we hebben ook veel ervaring (en klanten) met shops op Magento. We leveren alle diensten die een webshop nodig heeft, dit gaat verder als de SEO en SEA, maar ook bijvoorbeeld ook grafische vormgeving (even een banner aanpassen voor de homepage is nu geen probleem meer!) en dit alles zonder een contract, maar gewoon op uur basis en in begrijpelijke taal. Het grootste voordeel voor de klant is, dat we zelf ook een online shop hebben en dus begrijpen waar je het als ondernemer over hebt en voordat we iets voor je doen, we het zelf getest hebben in de praktijk!

Omdat het CMS van One Stop Webshop geen technische beperkingen heeft (de basis is al heel uitgebreid) en de medewerkers instaat zijn de ideeën van onze klanten goed te implementeren, geven we vanuit Blauwe Monsters zeker een positief advies over de diensten van One Stop Webshop.
 
Zero8
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 december 2011

Re: Wie heeft ervaring met one stop webshop?

26 oktober 2013

Al een tijdje geleden deze post maar toch.
Ik werk inmiddels een tijdje met One Stop Webshop en ik word er niet vrolijk van. Tickets blijven veel te lang liggen. Ook maak ik regelmatig mee dat als e iets opgelost wordt na veel wikken en wegen, een ander probleem ontstaat. Na het uitgeven van vele duizenden euro's en een vrij regelmatig beklag gedaan te hebben bij OSW ben ik serieus aan het overwegen over te stappen. Technisch is het allemaal wel ok maar kom regelmatig nog dingen tegen die ineens niet meer werken. En dan maar wachten, wachten, wachten....soms meer dan 4 weken!!!

Ik hoop dat ze dit zelf ook eens lezen, wellicht dat er in de toekomst wat verandert!
 
VTE
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 september 2014

Re: Wie heeft ervaring met one stop webshop?

02 oktober 2014

Oud topic maar ik wil toch even mensen waarschuwen voor OSW. Het lijkt allemaal professioneel maar dat is het verre van. Tickets die inderdaad weken onbeantwoord blijven (heb zelfs een speciaal communicatie probleem ticket met een manager en zelfs die wordt slecht of niet beantwoord) Veel geld vragen voor kleine aanpassingen (even een URL vervangen rekenen we gewoon 30 minuten voor) Grote aanpassingen rijzen helemaal de pan uit qua prijs en zeker qua tijd. Doorlooptijd 4-6 weken, resultaat is 8-10 weken.

Heb eens een ticket geopend om een URL op de homepage te laten vervangen, direct na het plaatsen een nieuw antwoord geplaatst omdat ik een fout in de URL gemaakt had. Na 3x bellen en via eerder genoemd communicatie ticket vragen gesteld toch ineens een reactie gekregen dat de URL gewijzigd was (3 weken verder) blijkt dat ie diegene met de typefout geplaatst heeft. Na een boze reactie van mij of het allemaal zo moeilijk was om iets in 1 keer goed te doen binnen afzienbare tijd krijg ik een gepikeerd antwoord terug wat mijn probleem was en dat hij exact deed wat ik vroeg. Na een snelle controle bleek dat de URL ineens aangepast was naar het juiste adres. Mijn reactie was vervolgens dat hij de boel een beetje belazerd door snel aan te passen en te denken dat ik achterlijk ben... Vervolgens een reactie van een geïrriteerde manager die wilde dat ik mij netjes zou gedragen en correct zou blijven (wat ik overigens deed, ik uitte mijn frustraties op een nette maar duidelijke manier) Na veel aandringen kon hij uit het systeem terughalen dat de medewerker daadwerkelijk de verkeerde link had geplaatst en dus niet zo'n bijdehante reactie naar mij had mogen geven omdat hij gewoon fout zat... :roll: :lol:

Dus OSW... doe maar niet! Ben bezig met oriënteren om over te stappen naar Magento.
 
RvD
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 augustus 2015

Re: Wie heeft ervaring met one stop webshop?

03 augustus 2015

Vooral NIET doen!

Wij hebben bij onestopwebshop voor veel geld een shop laten bouwen maar het is daar echt een rommel. Service werkt niet, komen afspraken niet na, we moeten de shop continue in de gaten houden of er niet ineens zaken veranderen, storingen worden niet of slecht verholpen etc....

Wij willen het liefst weg maar dan krijgen we wederom die kosten om een shop te bouwen. De eerste die met een goeie deal komt heeft er wat ons betreft een nieuwe klant bij.

Gr
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht