Een online (als Ebay) webwinkel of met programma (Logivert)

1
Gegroet,

Als ik het wel heb zijn er twee soorten webshops onder licentie. Degenen die je eenvoudig geheel online kunt maken, zoals bij Ebay:
http://www.mijnwebwinkel.nl
http://www.easywebshop.nl

Ik heb ze beiden geprobeerd, en ik denk dat de 2e wat meer kan. Enorm eenvoudig, binnen 5 minuten een webwinkel. Maar waarom dan webshops onder licentie met een uitgebreid programma, modules en bijv. (Logivert) een handleiding van 155 A-4 kantjes(!!).

Dat was eigenlijk niet de bedoeling, een uitgebreid programma met een dito handleiding. Strato idendito. Nu is mijn vraag: wat is het nadeel van ebay-achtige webwinkels? En wat is het voordeel van minder eenvoudige webwinkels onder licentie met een groot softwarepakket?

Ik heb dit forum aardig zitten doorbladeren, en dit kwam ik volgens mij nog niet tegen.

Bij voorbaat dank, Fred

Re: Een online (als Ebay) webwinkel of met programma (Logive

2
Volgens mij haal je aardig wat door elkaar maar allereerst zou ik je aanraden om het bij jezelf te houden. Je kunt wel kijken wat al die software kan of wat de voordelen zijn, maar de meesten die het op die manier aanpakken raken compleet de weg kwijt in softwareland.

Bedenk goed wat software volgens jou moet kunnen. Wat voor type webwinkelier ben jij?

Als dat enorm veel is omdat jij enorme hoge verwachtingen hebt van de toekomst, en er ontzettend veel tijd in gaat steken, dan beland je waarschijnlijk ook bij software die een wat grotere handleiding heeft.

Zijn jouw wensen niet zo groot en is je webwinkel meer iets dat je even snel aan je huidige website wilt plakken, dan kun je beter iets kiezen wat je niet veel tijd aan kwijt bent. Dat het ook niet zoveel opties heeft, zal je dan waarschijnlijk niet zoveel interesseren.
Nu op mijn weblogs:

Re: Een online (als Ebay) webwinkel of met programma (Logive

3
Dirkjan schreef:Volgens mij haal je aardig wat door elkaar maar allereerst zou ik je aanraden om het bij jezelf te houden. Je kunt wel kijken wat al die software kan of wat de voordelen zijn, maar de meesten die het op die manier aanpakken raken compleet de weg kwijt in softwareland.

Bedenk goed wat software volgens jou moet kunnen. Wat voor type webwinkelier ben jij?

Als dat enorm veel is omdat jij enorme hoge verwachtingen hebt van de toekomst, en er ontzettend veel tijd in gaat steken, dan beland je waarschijnlijk ook bij software die een wat grotere handleiding heeft.

Zijn jouw wensen niet zo groot en is je webwinkel meer iets dat je even snel aan je huidige website wilt plakken, dan kun je beter iets kiezen wat je niet veel tijd aan kwijt bent. Dat het ook niet zoveel opties heeft, zal je dan waarschijnlijk niet zoveel interesseren.
Gegroet,

Ten eerste merci voor jouw respons. Ik heb reeds 3 jaar een bedrijfje die ik liever hier niet noem, en verkoop bijv. ook veel op Ebay. Omdat veel mensen een offerte bij mij aanvragen, waarvan ca. 25% ook daadwerkelijk iets koopt, ben ik nu veel tijd kwijt aan het beantwoorden van e-mail. Dat wil ik graag gedeeltelijk oplossen dmv. een webwinkel. Ik heb ongeveer 300 verschillende artikelen die ik nu verkoop.

Voor zo ver ik nu een keuze kan maken, zou die zijn tussen Logivert en Easywebwinkel. Die laatste is best eenvoudig en er is ook geen software voor nodig. Kosten van ca. 50,- per maand is geen probleem.

Vrgr. Fred
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Een online (als Ebay) webwinkel of met programma (Logive

5
Ik ga zo eens Logivert proberen, wellicht dat het meevalt. Ik heb wat voorbeelden dan kant en klare websites van mijnwebwinkel en easywebwinkel gezien en vond die een beetje tegen vallen. Zien er vaak uit als een webshop uit die hobbymatige hoek. Maar misschien wil ik wel te veel. Het zou mooi zijn als er van Logivert cursussen werden gegeven bij de Jaarbeurs in Utrecht bijv.

Vrgr. Fred