Welke webshop leverancier is geschikt?!

1
Goededag,

Ik ben op zoek naar een geschikte webshop voor het bedrijf waar ik werkzaam ben. Ik hoop dat ik hier advies kan krijgen welke webshop aansluit bij de eisen die we stellen.
- De webshop moet overzichtelijk zijn
- Er moet genoeg productinformatie opgeslagen kunnen worden
- De webshop willen we zelf beheren
- De webshop moet gesynchroniseerd kunnen worden met NAVISION (het klantbestand waar we mee werken)
- Facturatie moet aan de webshop gekoppeld worden
- De webshop moet grote aantallen orders tegelijkertijd kunnen verwerken, zonder langzaam te worden/vast te lopen.
- De webshop moet compleet zijn en van hoge kwaliteit.

Graag ontvang ik advies over geschikte leveranciers.

Met vriendelijke groet, Kay

Re: Welke webshop leverancier is geschikt?!

3
Ja, magento voldoet wel aan je wensen denk ik. Ik gebruik het zelf ook en het werkt vrij soepel allemaal. Qua ontwerp is alles mogelijk wat je wenst en het systeem is goed te koppelen met verschillende externe systemen voor bijvoorbeeld boekhouding, klantgegevens of voorraadbeheer. Wij hebben zelf alleen boekhouding gekoppeld omdat we de andere gegevens in magento zelf bijhouden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Welke webshop leverancier is geschikt?!

5
Maar wil de TS een licentie aanbieder met deze opties of OpenSource? Ik denk dat licentie (kant en klare webwinkel) vrij moeilijk gaat worden vanwege je koppeling naar je boekhoudsoftware. Het lijkt me voor de TS beter dat hij óf zich gaat verdiepen in OpenSource óf het maken van een webshop uitbesteed aan derden.
http://www.seebuyplay.nl

Re: Welke webshop leverancier is geschikt?!

6
Bedankt voor de reactie. Er is binnen het bedrijf een IT-afdeling. Hier zullen ze ongetwijfeld kennis hebben op dit gebied. Persoonlijk richt ik me meer op de marketing en sales binnen de onderneming. Een webshop zal de klantgerichtheid erg verbeteren. De implementatie is alleen het probleem.
Magento is dus een goede sofware leverancier begrijp ik. Ik zie dat verschillde leveranciers(tussenhandelaren) adverteren op internet. Met welke hebben jullie goede of juist slechte ervaringen?

Re: Welke webshop leverancier is geschikt?!

7
Ons bedrijf Total Online heeft voor het Drupal Open Source CMS en de daarvoor beschikbare webshop module Ubercart gekozen. Het voordeel van Drupal is dat naast webshop functionaliteit ook integratie met de website en social media geboden wordt. Als aanvulling hierop hebben we zelf oplossingen ontwikkeld om volledig automatisch te synchroniseren met ERP en kassasystemen. We kennen de ins en outs van Navision. Naast het managen van complexe ICT projecten hebben we veel marketing en bedrijfskundige kennis en ervaring in huis. We leveren naast techniek vooral een stap voor stap implementatie die leidt tot online succes. Graag voer ik vrijblijvend een quick scan voor u uit om op basis daarvan definitieve keuzes te maken. Het te vroeg kiezen van een technische oplossing is een veel gemaakte vergissing. Met vriendelijke groet, Marien van Dis (http://www.totalonline.nl)