Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
woody55
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2011

functionaliteit webwinkel terughalen

09 mei 2011

Hallo allemaal,

Door verschillende oorzaken, die ik uiteindelijk toch mezelf dien aan te rekenen, ben ik de 2 backups van een webwinkel die gemaakt is met Mijn Webwinkel 4.5 kwijtgeraakt. Ik weet het; stom, stom stom. Dat gaat me ook geen 2e keer meer gebeuren.

De winkel staat nog wel compleet online, maar als ik de files terug download is de functionaliteit weg omdat het programma de bestanden niet meer inleest. Die bestanden (html, jpg, java, db, etc) stonden in het origineel waarschijnlijk in bepaalde mappen geparkeerd, en die structuur ben ik dus kwijt.

De helpdesk van Mijn webwinkel is hopeloos in deze. Weet iemand hoe ik die mappenstructuur weer terug kan aanmaken, en welke bestanden ik dan weer in welke mappen moet parkeren ?

Of is het een groter probleem en ontkom ik er niet aan de winkel compleet opnieuw te maken ?

Mijn dank voor goed advies grenst bij voorbaat aan hondsdolheid.

Woody55
 
Gebruikersavatar
logivert
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 december 2006
Contacteer:

Re: functionaliteit webwinkel terughalen

09 mei 2011

Ik zou willen dat wij u zouden kunnen helpen. Onze helpdesk kan uw "hoop" dus inderdaad niet positief beantwoorden. In die zin is het dus inderdaad "hopeloos", maar zeker niet omdat we u niet willen helpen.

Met versie 4(.5) werden er geen databestanden online geplaatst, maar werdt er voor elk artikel een losse HTML pagina aangemaakt. Deze HTML pagina's kunnen niet terug ingelezen worden in de database.
Zonder backup (gemaakt via ons programma of op een andere manier) kunnen de gegevens niet terug gehaald worden.
 
BeOriginal
Berichten: 186
Lid geworden op: 13 februari 2011
Contacteer:

Re: functionaliteit webwinkel terughalen

09 mei 2011

Lastig, vaak is het wel even handig om te weten wat de oorzaak was. Ik ken de software niet, maar werkt de functionaliteiten niet meer, na dat je de backups kwijt hebt gemaakt?

Meestal kun je uit een error code wel halen waar een bepaalde bestand word verwacht, zo zou je je structuur weer terug kunnen vinden. Maar goed, het is me niet helemaal helder, ook ben ik niet bekend met jouw gebruikte software.

Succes, mogelijk dat je met een nieuwe install sneller klaar bent.
 
MrCactus
Berichten: 115
Lid geworden op: 14 oktober 2010

Re: functionaliteit webwinkel terughalen

09 mei 2011

Door verschillende oorzaken, die ik uiteindelijk toch mezelf dien aan te rekenen, ben ik de 2 backups van een webwinkel die gemaakt is met Mijn Webwinkel 4.5 kwijtgeraakt. Ik weet het; stom, stom stom. Dat gaat me ook geen 2e keer meer gebeuren.
1. Zijn de backup-bestanden werkelijk weg ?
Op een opnieuw geformateerde harddisk zijn bijv. alle bestanden nog steeds aanwezig.
2. Je kan handmatig de bestanden van de website kopieren, en in een nieuwe webwinkel plakken.
3. Twee backups van een webwinkel is wel erg weinig .....
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
woody55
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2011

Re: functionaliteit webwinkel terughalen

13 mei 2011

De helpdesk van Mijn webwinkel is hopeloos in deze. Weet iemand hoe ik die mappenstructuur weer terug kan aanmaken, en welke bestanden ik dan weer in welke mappen moet parkeren ?
Woody55
De helpdesk van Mijn Webwinkel is voor mij in dit specifieke geval hopeloos, Dolf.

Xou niet durven zeggen dat de helpdesk van Logivert in z'n algemeen hopeloos is. Kan ik niet over oordelen. Nee, ik de ben de kwaaie pier in dit verhaal, laat dat duidelijk zijn. Ik zal voortaan wat duidelijker formuleren.

Je had het er ook over "een backup van een ander programma", Dolf. Houdt dat in, dat als ik een backup zou maken van de bestanden die momenteel online staan met eender welk programma ik de zaak in Mijn Webwinkel weer aan de praat zou kunnen krijgen ?
 
woody55
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2011

Re: functionaliteit webwinkel terughalen

13 mei 2011

1. Zijn de backup-bestanden werkelijk weg ?
Als je me een programma kunt adviseren, mr Cactus,.... ik hou me aanbevolen.

Heb een poging ondernomen met Recuva (lees: recover) freeware, echter zonder succes. Sommige clusters en sectoren zijn inmiddels ook alweer overschreven, ben ik bang.
 
woody55
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2011

Re: functionaliteit webwinkel terughalen

13 mei 2011

Lastig, vaak is het wel even handig om te weten wat de oorzaak was. Ik ken de software niet, maar werkt de functionaliteiten niet meer, na dat je de backups kwijt hebt gemaakt?

Meestal kun je uit een error code wel halen waar een bepaalde bestand word verwacht, zo zou je je structuur weer terug kunnen vinden. Maar goed, het is me niet helemaal helder, ook ben ik niet bekend met jouw gebruikte software.

Succes, mogelijk dat je met een nieuwe install sneller klaar bent.
Nadat mijn pc was gecrasht heb ik noodgedwongen w-xp opnieuw moeten laten installeren, waarbij mijn backups gewist zijn bij het formatteren. Met de errorcode waaraan je refereert bedoel je neem ik aan de errorcode die Mijn Webwinkel aanduidt als ik de files weer probeer in te laden ?
 
Gebruikersavatar
logivert
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 december 2006
Contacteer:

Re: functionaliteit webwinkel terughalen

13 mei 2011

Je had het er ook over "een backup van een ander programma", Dolf. Houdt dat in, dat als ik een backup zou maken van de bestanden die momenteel online staan met eender welk programma ik de zaak in Mijn Webwinkel weer aan de praat zou kunnen krijgen ?
Ik doelde op de bestanden van de administratie zoals ze op uw computer stonden. Dus bijvoorbeeld als u gewoon alle bestanden van uw computer gekopieerd zou hebben.
Helaas kunnen we niets met alleen de bestanden zoals die online staan.
 
MrCactus
Berichten: 115
Lid geworden op: 14 oktober 2010

Re: functionaliteit webwinkel terughalen

19 mei 2011

1. Zijn de backup-bestanden werkelijk weg ?
Als je me een programma kunt adviseren, mr Cactus,.... ik hou me aanbevolen.
Heb een poging ondernomen met Recuva (lees: recover) freeware, echter zonder succes. Sommige clusters en sectoren zijn inmiddels ook alweer overschreven, ben ik bang.
1. Allereerst moet je vanaf een andere harddisk opstarten, zodat er geen bestanden (clusters & sectoren) worden overschreven.
2. Ook is het handig om eerst een volledige kopie te maken van een hele partitie of de hele harddisk.
3. PC Inspector File Recovery is een bekend en gratis programma om bestanden te redden.
4. Testdisk herstelt de mappenstructuur op een harddisk.
Je moet wel goed weten hoe het programma werkt.

5 Verder moet je geen belangrijke data op de C-partitie zetten ivm opnieuw installeren.
BIj een crash zal je eerst vanaf een 2e harddisk moeten opstarten om de gegevens op de C-partitie te redden.
Pas daarna kan je bijv. Windows opnieuw intstalleren.
6. Met Windows Verkenner kan je een kopie maken van alle webwinkelbestanden.
7. Backups maak je het liefst op een andere harddisk, desnoods op een andere partitie dan C: .
En liever nooit op de C: partitie.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: functionaliteit webwinkel terughalen

19 mei 2011

Backups maak je het liefst op een andere harddisk, desnoods op een andere partitie dan C: . En liever nooit op de C: partitie.
Ik zeg: Altijd op een andere disk.
Als je een fysieke crash van je harddisk hebt dan ben je alles kwijt op de diverse partities.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht