Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
dungeon
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 januari 2009

Webwinkel software

31 januari 2009

Hoi

Er is zo veel te krijgen op het gebied van Webwinkel software dat ik niet weet wat ik moet nemen.

Misschien kan iemand mij wat tips geven

zelf ben ik wel handig dus hoef niet echt een webwinkel te huren bij bv http://biedmeerwebwinkels.nl/.

Iets kopen wil ik best maar welke.

Greetz Dungeon
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

02 februari 2009

Kun je iets meer vertellen over je wensen en kennis? Dit soort vragen zijn nl. altijd zo lastig te beantwoorden. Het is hetzelfde als dat iemand tegen je zegt 'ik wil een huis, weet jij welke ik moet nemen?' dat is helemaal afhankelijk van smaak. Wil je in de stad? Wil je een oud of nieuw huis? Ben je handig met verbouwen? Wil je een tuin? Vrijstaand? Wat is je budget?

Met een webwinkel is het ongeveer hetzelfde.
1. Wat zijn je verwachtingen op middellange termijn?
2. Wat is je budget?
3. Kun je zelf met (PHP - open source) software overweg?
4. Hoeveel tijd heb je ervoor over?
5. Wanneer moet het online staan?
 
dungeon
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 januari 2009

02 februari 2009

Hoi


Jou vragen

1. Wat zijn je verwachtingen op middellange termijn?
2. Wat is je budget?
3. Kun je zelf met (PHP - open source) software overweg?
4. Hoeveel tijd heb je ervoor over?
5. Wanneer moet het online staan?

Mijn antw.
1. Op lange termijn weet ik niet, geen idee hoe het gaat lopen
2.budget heb er wel wat voor over maar het moet wel redelijk blijven.
3. Heb ooit een phpbb forum gahd dus wel wat kennis
4. Tijd zat zit in de wissel dienst
5. Heb er geen haast bij

Wil gewoon software of prog. waar alles wel inzit
Heb jij webwinkel kan ik daar eens kijken

Greetz Dungeon
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

03 februari 2009

Hmm, dan kan ik je wel vertellen wat ik in jouw geval zou doen. Let op: Dit is enkel mijn persoonlijke mening. Iedereen denkt hier anders over en alle software kan uiteindelijk tot een oplossing komen. Maar als ik persoonlijk in je schoenen stond....

Als je het leuk vond om te knutselen in PHPBB forums (zoals deze ;-) dan zullen webwinkel systemen als osCommerce www.oscommerce.com of Virtuemart www.virtuemart.net waarschijnlijk het dichtste bij je wensen in de buurt komen.

Deze pakketten kunnen 'alles' enkel doordat ze zo groot van mogelijkheden zijn, zijn ze vaak ook enorm ingewikkeld om aan te passen en te leren kennen. Zeker als je geen hulp krijgt van een professionele webdesigner.

Enkel gezien je tijd (en passie?) denk ik dat je hier voldoende uitdaging in zult vinden en deze dan ook prima aan je wensen zullen voldoen op de langere termijn.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Van den Berg
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 februari 2009
Locatie: Amsterdam

Magento is nieuwe software

10 februari 2009

Check eens of Magento iets voor je is. https://www.magentocommerce.com
Software is gratis verkrijgbaar. Laat momenteel zelf een maken bij professioneel bedrijf omdat ik niet geloof dat ik zelf een succesvolle webwinkel kan opzetten. Magento schijnt de webwinkel software van de toekomst te zijn....Heb jaren geleden zelf een met OSCommerce opgezet maar vond de backoffice niet zo gebruikersvriendelijk en ik heb zelf gewoon niet de ervaring en kennis om het succesvol op te zetten.

Laat het maken bij Bluevision (http://www.bluevision.be) in Brussel, die jongen hebben al behoorlijk wat ervaring en konden werkende voorbeelden laten zien. Geloof ik ook enige officiele partner van Magento in Belgie.
 
Mart1961
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 februari 2007
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

02 maart 2009

Wij draaien onze webshop met CubeCart 4.30.
Moet zeggen dat het een complete shop is met veel mogelijkheden en de admin is heel gebruiksvriendelijk.

Je kan ook de gratis 3 versie nemen, kijk maar is op http://www.cubecart.com

Succes
Martin
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht