Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
MikedeG
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 mei 2011
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Welke webwinkel om mee te starten

24 mei 2011

Hoi allemaal,

Zal me ten eerste ff netjes voorstellen..
Het is namelijk ook meteen me eerste bericht :$
Zoals me voornaam al zegt... Mike... ;)

En waarschijnlijk krijg ik te horen....Daar is al een topic over....etc...

I know!

En ben al 2 dagen bezig dit forum door te lezen, maar ben er eigenlijk gewoon nog niet helemaal uit.

De bedoeling is om een gameshop te starten...En uiteindelijk een winkel te gaan openen (maar dat zijn toekomstplannen ;) )

Nu heb ik al een domeinnaam genomen via hostnet.nl
Nu heb ik nog een andere naam in me hoofd, maar kan ik deze via een andere kiezen..om beter te kunnen werken met webwinkels?

En welke winkel zou het meest geschikt zijn om mee te starten..
Moet ik meteen investeren voor een webwinkel?
Er zitten nogal wat verschillen in namelijk tussen de webwinkels..
Je kan ze via hosting.watsnel.nl bijvoorbeeld starten voor laag tarief, maar andere zijn dan weer wat duurder...

Heb in het verleden wel eens met dreamweaver gewerkt, maar dat is meer een template aanpassen geweest.

Wie heeft er wat tips voor me?

gr.
Mike
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Welke webwinkel om mee te starten

24 mei 2011

Het is en blijft een kwestie van uitproberen en gewoon doen.
De open source pakketten zijn allemaal gratis. Installeer die een een voor een en probeer ze uit.
Magento, Zen-cart, Virtuemart en osCommerce zijn de meest gangbare pakketten. Verder heb je nog Tomatocart, Opencart en Ubercart. Als je die zeven pakketten geprobeerd heb dan heb je al een aardig idee van wat er zoal aangeboden wordt. Kan je daar je draai niet in vinden dan kan je altijd nog een shop op maat laten maken (=duur) of als je het te complex vind allemaal kan je nog een shop huren (=goedkoop en onprofessioneel, maar wel makkelijk)

Niemand kan voor jouw bepalen welk pakket het best bij jouw bedrijf past. Net zoals ieder een voorkeur heeft voor een bepaald automerk heeft ook ieder een voorkeur voor een bepaald shoppakket.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht