Flash gebruiken in je webshop ?

1
Goedendag,

Ik zou graag flash gebruiken in mijn webshop zoals bijvoorbeeld de header bovenaan. Is dit aan te raden ? (ivm niet zichtbaar, als de mensen geen flash hebben) Of niet doen en het met iets anders iets goeds maken?

Graag hoor ik jullie mening hierover.

Met vriendelijke groeten,
T van de Rakt

(Weet niet of het hier op de goede plaats staat maar ik werk in een biedmeer.nl webwinkel vandaar deze categorie)
www.hetadreswebshop.nl voor al uw Riverdale woonaccessoires en meer...

Re: Flash gebruiken in je webshop ?

2
Ik zou de keuze laten afhangen van twee samenhangende criteria: welk effect heb je nodig en, nog belangrijker, wat hoop je met dat effect te bereiken? Voor een toenemend aantal visuele effecten, bijvoorbeeld een slider met variabele content, kun je ook JavaScript gebruiken in plaats van Flash.
StoreCore.io

Re: Flash gebruiken in je webshop ?

3
Ward schreef:Ik zou de keuze laten afhangen van twee samenhangende criteria: welk effect heb je nodig en, nog belangrijker, wat hoop je met dat effect te bereiken? Voor een toenemend aantal visuele effecten, bijvoorbeeld een slider met variabele content, kun je ook JavaScript gebruiken in plaats van Flash.
Oke, Ik probeer het er wat gelikter uit te zien de header is nu een.gif en dat ziet er niet zo mooi uit als flash. Ik ga me eens verdiepen in Javascript. Nog tips ?

Bedankt!

Groet,
Toby.
www.hetadreswebshop.nl voor al uw Riverdale woonaccessoires en meer...

Re: Flash gebruiken in je webshop ?

4
Veel (professionele) internetbureaus gebruiken nog Flash hoor. Heel logisch eigenlijk. Wat in ieder geval wel aan te raden is, is om:

- Niet te veel tekst te vervangen (vindbaarheid)
- Navigatie niet in Flash te doen (vindbaarheid)
- Een alternatief te tonen als flash niet ondersteund wordt (usability)

Dat laatste is gemakkelijk in de code te verwerken. Op systemen waar Flash niet werkt zie je dan alsnog je oude .gif. Voor een flash, of een soort slideshow op de voorpagina van je website, is Flash een prima manier om een snelle website te houden met een prachtige beleving.
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.