Welke software leverancier?

1
Hey iedereen,

Ik heb mijn webwinkel momenteel bij shoppagina. bij het orienteren waren we razendenthousiast hierover en hebben we een abbo genomen. Nog steeds ben ik erg tevreden, maar naarmate de webwinkel loopt merk ik toch dat er bepaalde dingen ontbreken. Zo kan ik wel facturen aanmaken, maar geen retouren verwerken. Dat is geen ramp, maar was in het begin wel even vervelend. Ik kan ook maar 1 bedrag aan verzendkosten invoeren. Ik hanteer nu dus voor elk gewicht het tarief pakketpost van 6,75 . Maar dat wordt ook berekend als iemand een bikini koopt van 15 euro bijvoorbeeld die gewoon door de brievenbus past. Dit kost denk ik ook wel klanten en had liever gezien dat ik wat meer kon met verzendkosten.

Inmiddels heb ik eens rondgekeken op websites van webwinkels en heb ook opties gezien zoals twitter op je webshop, maar ook een layout met 2 balken (zowel links 1 als rechts 1)

Dit zijn dingen die ik toch wel mis bij Shoppagina.
Ook was er een bug met de kosten berekenen voor rembours. Dit zou verholpen worden maar is niet gedaan.

Ik ben me nu dus aan het orienteren voor een nieuwe hosting. Heb al topics hier gelezen maar jeetje wat veel aanbieders!

Ow en nog een belangrijke eis.... ik wil op een niet al te moeilijke manier helemaal zelf kunnen vormgeven.

tips zijn dus zeker welkom!
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 28 juni 2011, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verduidelijkt.

Re: Webhosting eisen...welke??

3
Ben niet zo voor kant en klare oplossingen. Ik weet niet hoe groot je denkt maar als je groot denkt denk dan aan maatwerk en een eigen hosting.

Ik zou eigenlijk ook wel willen weten waar men snel de layout kan aanpassen bij kant en klare oplossingen. Niet hoeven wachten tot men erachter komt dat twitter bestaat of de +1 knop 1,5 jaar later 8)

Re: Webhosting eisen...welke??

4
GAP schreef:Ben niet zo voor kant en klare oplossingen. Ik weet niet hoe groot je denkt maar als je groot denkt denk dan aan maatwerk en een eigen hosting.

Ik zou eigenlijk ook wel willen weten waar men snel de layout kan aanpassen bij kant en klare oplossingen. Niet hoeven wachten tot men erachter komt dat twitter bestaat of de +1 knop 1,5 jaar later 8)
Niet iedereen kan zelf een website maken, en laten maken loopt op in de duizenden euro's.
Die van mij is kant en kaar en ik kan zoveel aanpassen aan de layout. Eigenlijk alles wat ik wil. En dat is ook nog eens heel makkelijk bij biedmeer.
Gelukkig maar, want ik heb geen verstand van HTML enzo.

Je opmerking over twitter en de +1 knop snap ik niet helemaal.
http://www.horsetopshop.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webhosting eisen...welke??

5
HorseTopShop schreef:
GAP schreef: Je opmerking over twitter en de +1 knop snap ik niet helemaal.
@Inmiddels heb ik eens rondgekeken op websites van webwinkels en heb ook opties gezien zoals twitter op je webshop

schreef den dees. :wink:

Is wel erg dat hij dat er niet op kan zetten. De +1 knop komt eraan, Ik hoor ook niets over de ilike knop.

Re: Webhosting eisen...welke??

6
@Gap, ik snap jou opmerkingen niet helemaal. En volgens mij ben ik nog steeds een "zij" :lol:

Ik heb zeker weleens zelf websites "gebouwt" met Html-codes. Heb dat nu jaren niet meer gedaan dus de helft weet ik al nieteens meer. Komt ook nog eens bij dat ik er gewoonweg de tijd niet voor heb om naast een goedlopende shop EN een kleine jongen van net 2 in huis geen tijd heb om ook nog eens met html te gaan spelen.

Ik kan niet opmaken uit jou antwoorden of je ze positief of negatief bedoeld. In dat laatste geval zou ik zeggen: zonde van je tijd :wink:

Re: Webhosting eisen...welke??

7
Dees26 schreef:@Gap, ik snap jou opmerkingen niet helemaal. En volgens mij ben ik nog steeds een "zij" :lol:

Ik heb zeker weleens zelf websites "gebouwt" met Html-codes. Heb dat nu jaren niet meer gedaan dus de helft weet ik al nieteens meer. Komt ook nog eens bij dat ik er gewoonweg de tijd niet voor heb om naast een goedlopende shop EN een kleine jongen van net 2 in huis geen tijd heb om ook nog eens met html te gaan spelen.

Ik kan niet opmaken uit jou antwoorden of je ze positief of negatief bedoeld. In dat laatste geval zou ik zeggen: zonde van je tijd :wink:
Inderdaad zonde van me tijd. Ga je goed :D

Re: Webhosting eisen...welke??

8
Hoi, ik vind eigenlijk wel dat je een goede methode volgt. Uitproberen wat je goed lijkt aan webwinkels en overstappen als je nieuwe functionaliteit nodig hebt. Dan merk je in de praktijk wat je nodig hebt. Probeer wel de look en feel te stabiliseren, want steeds wisselen kan vaste klanten onrustig maken.

Maatwerk door goede (!!) programmeurs gemaakt is uiteindelijk het beste. Maar dat is duur en je moet die kosten er wel uit kunnen krijgen. Bovendien, als je een en ander hebt uitgeprobeerd, dan ben je een veel betere gesprekspartner voor programmeurs.

Succes!

Re: Webhosting eisen...welke??

9
Hai

Bedankt voor het antwoord!

Ik houd idd ook niet van teveel wisselen. Is voor de klanditie niet goed.
Maar ik weet zeker, dat ik meer klanten aan deze verhuizing ga overhouden.

Punt waar mensen op af kunnen en zullen haken is dat ik voor kleding dat door de brievenbus past ook 6.75 pakketpost moet vragen omdat ik bij shoppagina maar 1 verzendbedrag voor alle artikelen kan invoeren.

Bij de nieuwe host wilde ik graag gewichten in kunnen voeren zodat de verzendkosten bij 1 truitje of 1 bikini gewoon laag blijven voor de klant.

En na een hele dag zoeken en proberen van demo versies, heb ik gevonden wat ik zocht. Het werkt perfect en de belangrijkste functie is toch wel de verzendkosten nu. En daar ben ik zo blij mee!

:lol:

Re: Webhosting eisen...welke??

13
Ach, er zijn ook mensen die "Windows" antwoorden als je ze vraagt welke tekstverwerker ze gebruiken. Ik kan me goed voorstellen dat een a-technische ondernemer alles rondom hosting en software ziet als één geheel dat in één keer moet worden opgelost.
StoreCore.io

Re: Webhosting eisen...welke??

14
Heren, ik denk dat het nu niet aan de orde is hoeveel kennis ik heb en welke woorden ik gebruik.
Feit is dat we hetzelfde bedoelen.

Over a-technisch gesproken, ik denk niet dat er ooit iemand geboren is die direct de kennis had van software en hostings. Daar heeft iedereen voor moeten "leren" .

Zullen we het gezellig houden? Er kan wat mij betreft een slotje op.

Re: Webhosting eisen...welke??

15
Dees26 schreef:Heren, ik denk dat het nu niet aan de orde is hoeveel kennis ik heb en welke woorden ik gebruik.
Het was niet flauw of neerbuigend bedoeld, hoor. Het in elkaar timmeren van mijn eerste magazijnstelling kostte me een uur en een snijwond in een duim. Nu doe ik het flierefluitend in een kwartiertje. Met websites bouwen is het eigenlijk net zo.
StoreCore.io

Re: Welke software leverancier?

20
Shoptrader.nl is het antwoord op jouw wensen.

Ik maak er zelf gebruik van en ben er zeer tervreden over. Een vrij uitgebreide shop met veel mogelijkheden. Het heeft bij mij wel even geduurt voordat ik alles een beetje door had en ik alle mogelijkheden kon benutten, maar dat ligt meer aan mij dan aan de software denk ik...

De 2 balken ( links en rechts ) zitten er standaard in.

Verzendkosten zijn aanpasbaar. Ik gebruik zelf ook meerdere tarieven.

En de rembours functie werkt ook prima

Edit: Twitter connectie zit er ook bij. Net als Hyves, nu.nl en nog een paar

Groetjes

Re: Welke software leverancier?

21
Inmiddels zit ik idd bij shoptrader.nl

Geweldig! Ben er helemaal blij mee! Heb nu wel 1 punt waar ik niet uitkom.
De betaal opties instellen.

Maar daar ga ik ze morgen over bellen. Als alles meezit, kunnen we gewoon verhuizen volgende week! En ook met nieuwe naam!

Re: Welke software leverancier?

22
Ik hoop dat de keuze je blijft bevallen. Uit ervaring weet ik dat telefonische vragen nooit zo enorm gewaardeerd worden, ze hebben graag dat je voor iedere vraag een 'ticket' aanmaakt.

Maar aangezien je een nieuwe klant ben, zo ik het zeker proberen.

Anyway, veel succes met de nieuwe shop

Re: Welke software leverancier?

24
Hi Dees,

Nu je de webshop van shoptrader een maand in gebruik heb vraag ik me af hoe deze bevalt.

Ik ben momenteel ook bezig met het opzetten van een webshop, maar heb nog niet een geschikte webshop leverancier kunnen vinden.

Mvg,

Dhr. Sonnema

Re: Welke software leverancier?

25
Sonnema schreef:Hi Dees,

Nu je de webshop van shoptrader een maand in gebruik heb vraag ik me af hoe deze bevalt.

Ik ben momenteel ook bezig met het opzetten van een webshop, maar heb nog niet een geschikte webshop leverancier kunnen vinden.

Mvg,

Dhr. Sonnema
Ik heb spijt dat ik deze niet gelijk genomen heb!! Ben er zeer tevreden over! In het begin is het echt even zoeken naar een naald in een hooiberg hoor tussen al die opties. Maar de technische dienst helpt en reageert erg snel (eigenlijk altijd diezelfde dag nog)

Er zijn een hoop extra opties, waar je extra voor moet betalen (velen kleine bedragen hoor) maar ik vind dit helemaal niet erg. Ik heb nu als extra opties erbij genomen : nieuwsbrief pop up (dat werpt zeker zijn vruchten af!), kopen zonder account (is maar 4 x gebruikt maargoed)

Ik betaal nu 40 euro in de maand, maar ik heb het er zeker voor over. Ik krijg veel complimenten over mijn webshop, al zie ik zelf genoeg dingen die ik anders wil. Maar ik denk dat je altijd wel punten ziet (je blijft veranderen)

Maar echt...ik zou zeker aanraden om eens een proef te nemen op shoptrader. Volgens mij zijn er proefshops om uit te proberen. En dat zou ik zeker doen.
Ik had eerst shoppagina...maar met shoptrader gaat er echt een wereld voor me open

Re: Welke software leverancier?

26
Hi Dees,

Bedankt voor het delen van je ervaring.

Ik heb inmiddels mijn keuze gemaakt en ben voor een webshop van Luondo.nl gegaan. Ik kwam via een kennis terecht bij deze site en die was er zeer over te spreken. Ik ben erg te spreken over de standaard look van de winkel en er is voor in in eerste instantie voldoende mogelijkheid om de webwinkel naar mijn idee in te richten.
Ook zijn de kosten erg interessant. Ik ga namelijk niet een vast bedrag per maand betalen, maar een vast bedrag van € 0,25 per transactie. Dit is erg fijn gezien ik in eerste instantie niet verwacht gelijk een grote omzet te draaien.
Mocht ik in de toekomst wel behoefte hebben aan meer eigen wensen in de webwinkel en ik draai voldoende omzet ben ik van plan een webshop te laten ontwikkelen.

Mvg,

Sonnema

Re: Welke software leverancier?

27
Hallo Dees26,

Mooi om te horen dat je tevreden bent, daar doen wij het uiteindelijk doen.

Wij verzoeken inderdaad klanten tickets aan te maken, helaas kunnen wij niet iedereen direct telefonisch helpen. Mocht het per ticket niet lukken dan kan er natuurlijk altijd gebeld worden.
Shoptrader, webwinkelsoftware voor online retailers
www.shoptrader.nl