Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
appel
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 juli 2011

Welke pakket voor meer dan 1.000.000 producten?

28 juli 2011

Goededag,

Ik ben op zoek naar webwinkelsoftware.

Een opsomming van de belangrijkste zaken waaraan dit pakket in ieder geval moet voldoen:
1. Er moeten gemakkelijk en snel veel producten op gezet kunnen worden (meer dan 1 miljoen).
De losse "records" bestaan per product uit:
- 1 of 2 foto's
- een korte beschrijving
- een uitgebreide beschrijving
- kenmerken/selecties voor de zoekfunctie
- de prijs
2. Geheel Nederlandstalig
3. Een zeer uitgebreide zoekfunctie (vergelijkbaar met bijv. de zoekfunctie van marktplaats).
4. Eenvoudige verwerking van de bestellingen

Mocht iemand mij van tips/ervaringen kunnen voorzien alvast hartelijk bedankt.

Wellicht kunt u mij ook vertellen of open source of onder licentie de beste keuze is/wat de voor- of nadelen zijn.

Vriendelijke groet,
Appel
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Welke pakket voor meer dan 1.000.000 producten?

29 juli 2011

Van Magento is bekend dat meer dan 1,8 miljoen producten geen enkel probleem is, als je maar iets doet aan optimalisatie van de server voor de snelheid.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Welke pakket voor meer dan 1.000.000 producten?

29 juli 2011

als je maar iets doet aan optimalisatie van de server voor de snelheid.
Vrij vertaald is dat: Zet een beest van een server neer, liefst meerdere.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Welke pakket voor meer dan 1.000.000 producten?

29 juli 2011

Vrij vertaald is dat: Zet een beest van een server neer, liefst meerdere.
Moet ook wel: 1 miljoen SKU's met 2 miljoen afbeeldingen leiden jaarlijks tot vele miljoenen pageviews en hits op de servers. En hopelijk ook tot minimaal 1 miljoen transacties per jaar als je van elk artikel minstens 1 exemplaar verkoopt, dus dan is er voldoende budget om het professioneel op te lossen met een rijtje dedicated servers.

Wel kun je je afvragen of het zinvol is één miljoen producten online te zetten als bijvoorbeeld van een half miljoen artikelen in 2 à 3 jaar niet één exemplaar wordt verkocht. Maar goed, dat is inderdaad pas later te overzien.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
eCom Pro
Berichten: 85
Lid geworden op: 18 juli 2011
Contacteer:

Re: Welke pakket voor meer dan 1.000.000 producten?

29 juli 2011

Goededag,

Ik ben op zoek naar webwinkelsoftware.

Een opsomming van de belangrijkste zaken waaraan dit pakket in ieder geval moet voldoen:
1. Er moeten gemakkelijk en snel veel producten op gezet kunnen worden (meer dan 1 miljoen).
De losse "records" bestaan per product uit:
- 1 of 2 foto's
- een korte beschrijving
- een uitgebreide beschrijving
- kenmerken/selecties voor de zoekfunctie
- de prijs
2. Geheel Nederlandstalig
3. Een zeer uitgebreide zoekfunctie (vergelijkbaar met bijv. de zoekfunctie van marktplaats).
4. Eenvoudige verwerking van de bestellingen

Mocht iemand mij van tips/ervaringen kunnen voorzien alvast hartelijk bedankt.

Wellicht kunt u mij ook vertellen of open source of onder licentie de beste keuze is/wat de voor- of nadelen zijn.

Vriendelijke groet,
Appel
Met dergelijke requirements heb je een professioneel pakket nodig. Magento is als basis prima echter zal dat goed moeten worden aangepast en uitgerold. Meerdere servers, meerdere domeinen voor de statische data, memcached, etc. is wel nodig. Andere pakketen hebben ongeveer dezelfde tot uitgebreidere requirements en hebben dezelfde professionele aanpassingen en uitrol nodig.

Ten aanzien van de kenmerken van de producten en de zoekfunctie wil je de data importeren of zelf laten invoeren? Welke productdata leverancier(s) heb je op het oog?

Een snelle uitgebreide zoekfunctie over één miljoen producten en per product tientallen kenmerken is niet eenvoudig te bouwen en is afhankelijk van de productdata, zijn de kenmerken genormaliseerd en geïndexeerd of zijn het tekstvelden?

Eenvoudige bestelling ligt aan de requirements die je als eigenaar van de shop stelt. Het kan zo eenvoudig tot ingewikkeld als je het zelf maakt.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Welke pakket voor meer dan 1.000.000 producten?

29 juli 2011

Ten aanzien van de kenmerken van de producten en de zoekfunctie wil je de data importeren of zelf laten invoeren? Welke productdata leverancier(s) heb je op het oog?
Dat wordt een datakoppeling of twee en anders outsourcen in Pakistan of India: reken maar door hoeveel FTE's je anders kwijt bent aan het toevoegen, controleren en up-to-date houden van 1 miljoen producten met elk twee afbeeldingen.

Met een aanbod van 1 miljoen producten kun je wel ongeveer raden wat deze webshop gaat aanbieden en daarvoor bestaan inderdaad meerdere geautomatiseerde oplossingen... Zoveel branches met een miljoen SKU's zijn er namelijk niet, zelfs niet als je een paar 'aanpalende' branches bij elkaar optelt. :wink:
 
eCom Pro
Berichten: 85
Lid geworden op: 18 juli 2011
Contacteer:

Re: Welke pakket voor meer dan 1.000.000 producten?

29 juli 2011

Ten aanzien van de kenmerken van de producten en de zoekfunctie wil je de data importeren of zelf laten invoeren? Welke productdata leverancier(s) heb je op het oog?
Dat wordt een datakoppeling of twee en anders outsourcen in Pakistan of India: reken maar door hoeveel FTE's je anders kwijt bent aan het toevoegen, controleren en up-to-date houden van 1 miljoen producten met elk twee afbeeldingen.
Ik heb er destijds bij Tweakers.net voor gekozen om het zelf te doen. De kwaliteit van de productinformatie leveranciers waren en zijn mijns inziens te slecht.
Met het systeem dat we destijds hebben ontwikkeld koste het 3 FTE's om rond de 250.000 producten te onderhouden.
Met een aanbod van 1 miljoen producten kun je wel ongeveer raden wat deze webshop gaat aanbieden en daarvoor bestaan inderdaad meerdere geautomatiseerde oplossingen... Zoveel branches met een miljoen SKU's zijn er namelijk niet, zelfs niet als je een paar 'aanpalende' branches bij elkaar optelt. :wink:
Er zijn meerdere branches die meer dan een miljoen producten, accessoires en reserve producten kennen, ICT, C&E, bruin en witgoed zijn de bekenste.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Welke pakket voor meer dan 1.000.000 producten?

29 juli 2011

Er zijn meerdere branches die meer dan een miljoen producten, accessoires en reserve producten kennen, ICT, C&E, bruin en witgoed zijn de bekendste.
En niet te vergeten boeken...

Off-topic. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat TS'er gewoon "effe" een vraag in de groep heeft gegooid: "Hoe maak je nou zo'n bol.com?" of iets van gelijke strekking. Eén miljoen producten!
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Welke pakket voor meer dan 1.000.000 producten?

29 juli 2011

Hij gaat dropshippen vanuit China en heeft chinavision/dealextreme iets te groot ingeschat, gok ik.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Welke pakket voor meer dan 1.000.000 producten?

29 juli 2011

Hij gaat dropshippen vanuit China en heeft chinavision/dealextreme iets te groot ingeschat, gok ik.
Wel goed dat je dan de alias appel van “voor een appel en ei” kiest :lol:
 
appel
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 juli 2011

Re: Welke pakket voor meer dan 1.000.000 producten?

08 augustus 2011

@Allen; bedankt voor de reacties. Het gaat overigens om oude ansichtkaarten die in de webwinkel komen te staan. Ik begin klein qua aantallen (eerst maar eens 50.000 proberen), maar wil wel een set-up die ik tussendoor niet hoef te veranderen/upgraden.

De komende dagen zal ik de door jullie aangeraden pakketten proberen te beoordelen. Mocht ik er echt niet uit komen denk ik dat het verstandiger is eea te outsourcen.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Welke pakket voor meer dan 1.000.000 producten?

15 augustus 2011

Op zich kunnen meerdere pakketten dit wel aan... Magento is genoemd... ik zie voor Zen Cart ook geen probleem... een shop met 1 miljoen producten heb ik nog nooit onderhanden gehad maar 1 van 100.000+ al wel en die draait lekker vlot.

Waar je niet op mag bezuinigen is de hardware die het allemaal ondersteund. Dus met een shared hosting account van 2 tientjes per jaar gaat het niet lukken.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
jimmysmulders
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 januari 2011

Re: Welke pakket voor meer dan 1.000.000 producten?

22 augustus 2011

Denk dat je dit nooit rendabel krijgt. Wat levert zo'n kaart nou op? Zet dit eens af tegen het vele werk dat je krijgt wanneer je er zoveel op gaat zetten.

Hoe dan ook veel succes!
www.alertshop.nl
www.ipparking.nl
www.stadspasparkeren.nl
www.heerlijkparkeren.nl
New: VIPZO loyalty release 11-2011