Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
biancib
Berichten: 317
Lid geworden op: 16 augustus 2011

Easywebshop?

19 augustus 2011

Hey,

Heeft iemand hier ervaring mee?
http://www.easywebshop.com/

Of kan iemand met iets meer ervaring eens een kijkje nemen?
Ik heb er een testje mee gedaan en het werkt enorm makkelijk en alles spreekt voor zich.

Ik vind het zo moeilijk kiezen tussen al de verschillende aanbieders ?
Het moet makkelijk werken.
Ik wil zelf snel en makkelijk nieuwe producten, pagina's e.d. kunnen toevoegen, aanpassen, verwijderen.
Ik wil verschillende foto's voor 1 product kunnen plaatsen, ook kleur keuze's e.d...

Kortom wie helpt me even op weg in het webwinkel land :D

Alvast bedankt om even de tijd te nemen!

Groetjes
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Easywebshop?

19 augustus 2011

Ziet er inderdaad leuk uit, veel opties in de professionele versie.

Ik heb een gratis account aangemaakt en ben even gaan spelen. Heb daarna zelf een bestelling geplaatst in mijn eigen nieuwe shopje. Tijdens het registreren als nieuwe klant zag ik overigens geen SSL...

Kreeg als nieuwe klant een email binnen met mijn inloggegevens en er stond ook:
Met deze gegevens kan u ook inloggen in andere webshops van EasyWebshop.com
En dit kan dus inderdaad, ook bij andere webshops van easywebshop kan ik inloggen met mijn inloggegevens.

Zoiets kan handig zijn als je maar éénmalig hoeft te registreren om daarna in te kunnen loggen op alle shops wereldwijd maar vind het nu maar een beetje vreemd.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Easywebshop?

19 augustus 2011

Lees ik dat nou goed: je registreert zonder wettelijk verplichte SSL-verbinding persoonsgegevens en deelt die, ondanks een wettelijk verbod, met alle andere aangesloten bedrijven? :cry:
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Easywebshop?

19 augustus 2011

Ouch als dat niet helemaal tegen de wet bescherming persoonsgegevens is dan weet ik het ook niet meer...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Easywebshop?

19 augustus 2011

Ik denk niet dat ik automatisch geregistreerd werd bij de andere shops maar kon wel bij andere shops inloggen als klant.

Aan de ene kant zou het makkelijk zijn omdat je als klant niet overal hoeft te registreren maar vond dit toch wel raar om te zien.
 
biancib
Berichten: 317
Lid geworden op: 16 augustus 2011

Re: Easywebshop?

21 augustus 2011

Niet zo ideaal dus...

Alvast bedankt om mee even te kijken!
 
djjan
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 juni 2009
Contacteer:

Re: Easywebshop?

22 augustus 2011

Toch even een misverstand over onze software verduidelijken:

Een klant moet zich slechts 1x registreren in een webshop, en kan daarna in alle webshops van EasyWebshop.com inloggen.

De webwinkeliers zien alleen hun eigen klanten, dus niet die van alle webshops. Als een klant al eerder in een andere webshop een bestelling heeft geplaatst, en nu bij jou een bestelling plaatst, dan komt die klant ook in jouw klantenbestand.

Omgekeerd: als de klant in jouw webshop zal inloggen, dan ziet hij alleen het overzicht van de bestellingen die hij bij jou geplaatst heeft.

Voor de klanten is dit een groot voordeel, zij moeten niet steeds hun gegevens invoeren. De checkout funnel wordt hierdoor een stuk korter.

EasyWebshop.com volgt strikte beveiligingsnormen. De beheersinterface en betaalpagina's zijn altijd voorzien van een beveiligde SSL verbinding. Gevoelige gegevens zoals wachtwoorden en kredietkaartgegevens worden altijd onder versleutelde vorm verzonden.
http://www.EasyWebshop.com: Een webwinkel beginnen was nooit zó eenvoudig.
 
Wouterjan
Berichten: 596
Lid geworden op: 10 juni 2011
Contacteer:

Re: Easywebshop?

22 augustus 2011

Maar registratie en inloggen moet ook met SSL hè
Is dat het geval?
 
djjan
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 juni 2009
Contacteer:

Re: Easywebshop?

22 augustus 2011

Maar registratie en inloggen moet ook met SSL hè
Is dat het geval?
Wat het inlogsysteem op de webshops betreft:

Inloggegevens worden via javascript in versleutelde vorm verzonden. (Zoals bij Facebook het geval is)

Gegevens bij de registratie (naam, adres, e-mail) worden over HTTP verzonden. Dit is bij de meeste websites zo, inclusief op dit forum.

Het installeren van een SSL certificaat in een webshop is uiteraard ook mogelijk, maar is niet vereist.
http://www.EasyWebshop.com: Een webwinkel beginnen was nooit zó eenvoudig.
 
Wouterjan
Berichten: 596
Lid geworden op: 10 juni 2011
Contacteer:

Re: Easywebshop?

22 augustus 2011

Dat dit forum dit niet heeft doet niets af aan wat er in de wet staat.

Het gaat niet om wat jullie redelijk en genoeg vinden maar wat de wet voor schrijft. En als je die eens erbij gaat halen, kom je er achter dat ook namen en email ect gewoon altijd via ssl moet.
(Je zou verwachten dat als je een groot webshop netwerk beheerd je dit toch wel weet.)
 
djjan
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 juni 2009
Contacteer:

Re: Easywebshop?

22 augustus 2011

Zoals eerder gezegd, het installeren van een SSL certificaat voor registratie van een klantenaccount is optioneel. Onze klanten hebben, zoals bij alle leveranciers van webshop software, zelf de keuze hiertoe.
http://www.EasyWebshop.com: Een webwinkel beginnen was nooit zó eenvoudig.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Easywebshop?

22 augustus 2011

Dat dit forum dit niet heeft doet niets af aan wat er in de wet staat.

Het gaat niet om wat jullie redelijk en genoeg vinden maar wat de wet voor schrijft. En als je die eens erbij gaat halen, kom je er achter dat ook namen en email ect gewoon altijd via ssl moet.
(Je zou verwachten dat als je een groot webshop netwerk beheerd je dit toch wel weet.)
Zo lang Easy Webshop de mogelijkheid bied tot SSL is het aan de klant van EasyWebshop of zij de wet wil overtreden ja of nee...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Wouterjan
Berichten: 596
Lid geworden op: 10 juni 2011
Contacteer:

Re: Easywebshop?

22 augustus 2011

Ja en nee. Want alle webshops staan wel met elkaar verbonden. Dus als A zich netjes aan de regels houd met SSL. Kunnen die gegevens ook bij webshop B terecht komen zonder beveiliging. Of zie ik het nu verkeerd?
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Easywebshop?

22 augustus 2011

Dat zie je verkeerd... :)

Het gaat om het registratieproces dus wat de klant invult in de webwinkel. Die verzonden gegevens van de consument naar de database moeten beveiligd zijn.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
biancib
Berichten: 317
Lid geworden op: 16 augustus 2011

Re: Easywebshop?

23 augustus 2011

Ik had ondertussen contact met easywebshop.
Het verzenden van klantgegevens kan je beveiligen bij de prof. en bus. versie.