Help gezocht bij keuze webwinkelsysteem

1
Hallo iedereen,

ik ben op zoek naar een webwinkel systeem waarmee in prijsberekeningen kan toevoegen. Een voorbeeld hiervan is:

(Lengte x Breedte) x staffelprijs + levertijdtoeslag = subprijs

Dan moet er nog bezorgkosten over en startkosten etc.

Dus het systeem moet 'irritante' berekeningen kunnen maken. Ook moet het mogelijk zijn om makkelijk productpagina's toe te voegen waar berekeningsmoduls zijn geselecteerd om mee te nemen.

Als iemand een idee heeft welke ik het beste kan gebruiken, dan hoor ik dit graag.

Met vriendelijke groet,

Megavista

Re: Help gezocht bij keuze webwinkelsysteem

3
Ik denk dat dit inderdaad meer maatwerk is en dat er geen standaard webwinkel software is die deze functie in zich heeft.

Je kunt je ook afvragen of zo'n functie wel zo handig is en een toegevoegde waarde heeft. Het is misschien handig als je elk product afzondelijk invoert via de webwinkel admin interface, maar bij meerdere producten of bulk invoer wordt dat vrijlastig en kun je bijna niet anders dan met een import/export bestand te gaan werken. Vrijwel alle webwinkelsystemen hebben zo'n import functie. In zo'n import/export bestand, die je bijvoorbeeld kunt maken in excel, kun je de formule laten uitvoeren van de berekening naar jou wens, je kunt er echt de meest complexe berekeningen op loslaten! Je kunt ook als je met een database werkt een sql update-query laten uitvoeren om zo'n berekening te laten uitvoeren. Het geheel kun je weer automatisch laten triggeren via scripts en schedulers.

Het zou zonde zijn als je webwinkel systeem keuze slechts enkel laat afhangen op een "geautomatiseerde complexe prijsberekening" standaard functie.