Webshop waarbij datafeed gekoppeld kan worden

1
Hallo,

Ik wil graag in mijn webshop datafeed dynamisch kunnen koppelen. Bij het platform waar ik nu zit, kan dit helaas niet.

Heeft iemand een idee waar dit wel mogelijk is ? Ik wil graag niet teveel kosten maken voor de webshop.

Met vriendelijke groet,
Mireille

Re: Webshop waarbij datafeed gekoppeld kan worden

3
Ondergoedshoppen.nl schreef:Ik wil graag in mijn webshop datafeed dynamisch kunnen koppelen. Bij het platform waar ik nu zit, kan dit helaas niet.
Het ligt er natuurlijk aan wat je wilt koppelen, maar de meeste softwarebedrijven hebben wel een vorm van exporteren tegenwoordig. Al is het alleen al voor al die socialmedia toepassingen en vergelijkingssites. Welke softwareaanbieder doet hier nu nog (steeds) niet aan mee dan?
Nu op mijn weblogs:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webshop waarbij datafeed gekoppeld kan worden

7
Mireille, je spreekt jezelf tegen. Eerst was het platform het probleem...
Ondergoedshoppen.nl schreef:Ik wil graag in mijn webshop datafeed dynamisch kunnen koppelen. Bij het platform waar ik nu zit, kan dit helaas niet.
Bij nader inzien was het platform echter toch niet het probleem...
Ondergoedshoppen.nl schreef:Bij welk platform ik mijn webshop heb doet er niet toe. Toevallig ben ik super tevreden en werkt het daar allemaal heel erg prettig en fijn.
Het gaat er hier om hoe ik mijn probleem m.b.t. de datafeed kan oplossen !
Aangezien je "super tevreden" bent over "het platform" dat "allemaal heel erg prettig en fijn" werkt, kun je het probleem dat kennelijk geen probleem is ook het beste dáár neerleggen. We helpen je graag, hoor, maar omdat wij niet precies weten waar de data voor je datafeed vandaan komen, doe je er verstandig aan eerst aan te kloppen bij de bron.

Re: Webshop waarbij datafeed gekoppeld kan worden

8
Uiteraard heb ik mijn probleem al bij hun neergelegd. Dat lijkt mij meer dan logisch om dat als eerste stap te doen.

Maar momenteel is het bij hun niet mogelijk. Het komt wel, maar dat kan nog wel een hele tijd duren. Er zijn andere zaken die voor gaan, omdat die nou eenmaal belangrijker zijn. En ik snap ook wel dat zij niet alles in 1x kunnen invoegen in het systeem.

Maar voor mij duurt dat te lang, aangezien ik graag vooruit wil en dus mijn assortiment wil uitbreiden.

En daarom is stap 2, hier eens informeren, wat voor andere mogelijkheden er zijn. En mij lijkt het niet zo raar, dat ik verder heel erg tevreden ben over het platform waar ik mijn webshop nu heb.

Re: Webshop waarbij datafeed gekoppeld kan worden

10
Deze datafeed toevallig niet, er zijn gerust genoeg datafeeds welke wel mogelijk zijn. Maar ja, ik heb gewoon even pech. En dan moet je een afweging gaan maken, blijf ik of zoek ik een andere oplossing.

En dat was de opzet van dit forum. Wie weet een goed ander platform, met niet al te hoge kosten waarbij ik uit de voeten kan met de datafeed van mijn leverancier.

Re: Webshop waarbij datafeed gekoppeld kan worden

11
Ondergoedshoppen.nl schreef:Wie weet een goed ander platform, met niet al te hoge kosten waarbij ik uit de voeten kan met de datafeed van mijn leverancier.
Kun je wel CSV-bestanden of spreadsheets uploaden? Dan kan het namelijk ook met een work-around:

1. Koppel de datafeed aan een spreadsheet.
2. Laat het spreadsheet met formules de juiste kolommen vullen.
3. Upload tot slot het resultaat als bijvoorbeeld CSV-bestand.

Ander alternatief: vraag je leverancier of hij voor jou een passende datafeed kan maken. Wij doen dat zelf ook voor onze partners (meestal in CSV of XML) en het is niet overdreven veel of moeilijk werk.
StoreCore.io