Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
AsianGiftshop
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mei 2008

webwinkel met Shopfactory

16 september 2011

Ik heb een webwinkel http://www.asiangiftshop.nl onder Shopfactory. Het contract loopt eind vh jaar af en ik weet niet of ik verder moet gaan met Shopfactory.

Ik heb gemiddeld 10 bezoekers per dag en verkoop nauwelijks iets. Heeft iemand suggesties? Blijven bij Shopfactory of naar een andere leverancier gaan? Suggesties voor mijn webwinkel?

Dank je wel alvast.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: webwinkel met Shopfactory

16 september 2011

In ieder geval snappen mensen vast niet allemaal hoe je moet bestellen bij je.
Ik deed iets in het winkelmandje en dacht dat de site niet werkte. Er gebeurde niets.
Later zag ik bovenin staan dat er een totaalbedrag was en toen kon ik het winkelmandje niet vinden.
Al met al niet vreemd als niemand wat besteld...

Je eigenlijke vraag kan ik niet beantwoorden want ik ken ze niet, maar als hun voor je winkelwagen zorgen dan wist ik het wel.
 
AsianGiftshop
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mei 2008

Re: webwinkel met Shopfactory

16 september 2011

In ieder geval snappen mensen vast niet allemaal hoe je moet bestellen bij je.
Ik deed iets in het winkelmandje en dacht dat de site niet werkte. Er gebeurde niets.
Later zag ik bovenin staan dat er een totaalbedrag was en toen kon ik het winkelmandje niet vinden.
Al met al niet vreemd als niemand wat besteld...

Je eigenlijke vraag kan ik niet beantwoorden want ik ken ze niet, maar als hun voor je winkelwagen zorgen dan wist ik het wel.
Dank je wel voor je feedback. Dat het bestellen nu zo verloopt is een foutmelding. Ik ben momenteel bezig om dit probleem te verhelpen.
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: webwinkel met Shopfactory

16 september 2011

Je zou jouw webwinkel kunnen plaatsen in het feedback gedeelte. Dan kijken er meerdere mensen naar en zul je opbouwende kritiek krijgen. :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
BeOriginal
Berichten: 186
Lid geworden op: 13 februari 2011
Contacteer:

Re: webwinkel met Shopfactory

16 september 2011

Ja, je moet echt klikken op de link afrekenen...klikt misschien wel logisch maar het ziet er niet logisch uit. Mis een duidelijke winkelwagentje en een interactie als je wat besteld. Ook kun je niet in een oog opslag zien hoe je kunt betalen.
 
AsianGiftshop
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mei 2008

Re: webwinkel met Shopfactory

16 september 2011

Ja, je moet echt klikken op de link afrekenen...klikt misschien wel logisch maar het ziet er niet logisch uit. Mis een duidelijke winkelwagentje en een interactie als je wat besteld. Ook kun je niet in een oog opslag zien hoe je kunt betalen.
Dank jullie wel voor de feedback. Ik heb het afrekenen opgnomen met Shopfactory. Wordt aangepast.

Maar ik was benieuwd naar jullie ervaringen met Shopfactory of met andere leveranciers. Moet ik met deze leverancier verder gaan of zijn er betere en goedkopere?
 
loekdebruijn
Berichten: 81
Lid geworden op: 26 juli 2011
Contacteer:

Re: webwinkel met Shopfactory

17 september 2011

beste

Eerst wilde ik je zeggen dat je een mooie shop hebt, zelfgemaakt of laten maken?
dus daar hoeft het al niet aan te liggen. het afrekenen loopt wel raar, zoals de anderen ook
al zijden. dus dit is al een groot struikelblok voor je potentiëlen klanten.

Ik denk niet dat je de vraag moet stellen of je verder moet gaan met shopfactory, maar meer
hoe krijg ik meer bezoeker en dus klanten. Want 10 bezoeker is natuurlijk helemaal niks.op de honderd bezoeker zullen er ongeveer 1 a 2 iets kopen. dus met 10 bezoekers per dag kan het kloppen dat je zelfde iets verkoopt.

ik zie dat je op je site goede teksten en beschrijvingen hebt staan meta beschrijving keywords enz. heb je allemaal toch goed gedaan voor google dus je zou van zelf moeten stijgen.

ben je al bezig geweest met je marketing, google add's linkpartners social media enz enz, om meer bezoekers te krijgen?.

shopfactory vind ik zelf een makkelijk programma als je niet al te veel kennis hebt je kan er snel een shop mee online zetten en beheren. Alleen als je iets wilt dat niet in hun pakket zit dan loop je nog wel eens vast. ik weet niet of je nou een anderen aanbieder neem of daar je probleem gelijk mee is opgelost.
Webshop Beginnen Startpagina ---> Uitgebreid Link Overzicht

Dropshiping Startpagina ---> Gratis Dropship Leverancier Overzicht
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: webwinkel met Shopfactory

17 september 2011

Bovenstaande over mooie teksten liet me even verder kijken.

Je hebt een robots.txt met daarin: Disallow: */contents/
dit betekend dat je Google en andere zoekmachines niet toestaat om je pagina's te indexeren.
Nu is de syntax fout en werkt het waarschijnlijk niet, maar toch niet handig.
Check robots.txt op: http://tool.motoricerca.info/robots-checker.phtml

Verder staat er een sitemap maar die is toch niet compleet? Daar staan toch niet al je pagina's in. Moet je compleet maken.
 
AsianGiftshop
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mei 2008

Re: webwinkel met Shopfactory

17 september 2011

Bovenstaande over mooie teksten liet me even verder kijken.

Je hebt een robots.txt met daarin: Disallow: */contents/
dit betekend dat je Google en andere zoekmachines niet toestaat om je pagina's te indexeren.
Nu is de syntax fout en werkt het waarschijnlijk niet, maar toch niet handig.
Check robots.txt op: http://tool.motoricerca.info/robots-checker.phtml

Verder staat er een sitemap maar die is toch niet compleet? Daar staan toch niet al je pagina's in. Moet je compleet maken.
Bedankt voor je feedback, maar ik heb geen flauw idee wat je bedoelt met robots.txt en syntax fout. Kan je het uitleggen voor een leek wat er mis is?
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: webwinkel met Shopfactory

17 september 2011

Als je het zelf niet weet wordt hij waarschijnlijk door Shopfactory neergezet.
Het is het bestand: http://www.asiangiftshop.nl/robots.txt
De inhoud van dit bestand voldoet niet aan de syntax eisen voor robots.txt maar er staat dat veel dingen niet toegestaan zijn om door zoekmachines te bezoeken.
De maker van dit bestand weet in ieder geval niet wat hij doet, en dat kan problemen geven.
Waarschijnlijk hebben andere met shopfactory dit ook. Hun eigen robots.txt heeft het namelijk ook.

Op wikipedia kun je er meer over lezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Robots_Exclusion_Protocol
 
Ruudd
Berichten: 211
Lid geworden op: 13 januari 2011
Locatie: Omg. Utrecht
Contacteer:

Re: webwinkel met Shopfactory

17 september 2011

Ik denk niet dat het direct aan shopfactory ligt maar aan de opbouw van de site en het bestelproces. Het is onduidelijk en mensen kunnen dus niet of nauwelijks bestellen. Shopfactory webshops kun je toch heel gemakkelijk aanpassen, dus zet een simpel bestelproces op en kijk wat het effect is. Dingen zoals Paul zegt zijn essentieel voor je site. Daar zou ik eens goed achteraan gaan.
 
loekdebruijn
Berichten: 81
Lid geworden op: 26 juli 2011
Contacteer:

Re: webwinkel met Shopfactory

17 september 2011

Als je het zelf niet weet wordt hij waarschijnlijk door Shopfactory neergezet.
Het is het bestand: http://www.asiangiftshop.nl/robots.txt
De inhoud van dit bestand voldoet niet aan de syntax eisen voor robots.txt maar er staat dat veel dingen niet toegestaan zijn om door zoekmachines te bezoeken.
De maker van dit bestand weet in ieder geval niet wat hij doet, en dat kan problemen geven.
Waarschijnlijk hebben andere met shopfactory dit ook. Hun eigen robots.txt heeft het namelijk ook.

Op wikipedia kun je er meer over lezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Robots_Exclusion_Protocol
hey Paul

wat je zegt klopt ik heb het even gecheckt, en bij mij het zelde hier, zelfde fout meldingen als bij
asiagiftshop. Dus dit komt waarschijnlijk van uit shopfactory. Wil dit zeggen dat we minder makkelijk te vinden zijn of dat sommige pagina's helemaal niet worden opgenomen? en wat zouden we hier aan kunnen doen?.
Webshop Beginnen Startpagina ---> Uitgebreid Link Overzicht

Dropshiping Startpagina ---> Gratis Dropship Leverancier Overzicht
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: webwinkel met Shopfactory

18 september 2011

Dat zou kunnen betekenen dat Google niet indexeert. Als Google niet indexeert dan komt het ook niet voor in de zoekresultaten van Google.

Je kan zelf de robots.txt veranderen. Zoek maar eens op robots.txt generator .
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: webwinkel met Shopfactory

18 september 2011

Aan je robots.txt ligt het waarschijnlijk helemaal niet, laat je niet op het verkeerde been zetten.

Zoek je bijvoorbeeld op olifant site:asiangiftshop.nl, dan toont Google wel degelijk meerdere van je webpagina's:

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=oli ... iftshop.nl

Probleem is eerder dat je site plat is en te weinig indexeerbare tekst bevat. Je hebt bijvoorbeeld alleen een rubriek "Houten olifanten" met daarin "Houten olifant 36", "Houten olifant 37", "Houten olifant 38", enzovoort. Je mist twee dingen: meer beschrijvende tekst per product en aansluitend misschien ook een aparte webpagina per product.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: webwinkel met Shopfactory

18 september 2011

Aan je robots.txt ligt het waarschijnlijk helemaal niet,
Ik schreef al dat de syntax erin fout is en Google houdt zich aan de regels en leest dus de fouten niet.
Maar wat als Shopfactory het iets aanpast en opeens werkt het wel!
De regel disallow met een directorie zou die directorie met alle files en alle onderliggende directories weglaten in zoekresultaten. Nu heb je nog geluk omdat er een * in de regel staat wat niet mag, maar hoe zit dat morgen?
Ik zou Shopfactory op de regels wijzen en de robots.txt goed laten aanpassen.
 
shopfactory
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 augustus 2010
Contacteer:

Re: webwinkel met Shopfactory

18 september 2011

Je kunt het bestelproces heel eenvoudig wat duidelijker maken voor je klanten. Ga in de software naar Instellingen - Algemene instellingen en klik op Diversen.
Zet dan een vinkje bij: "Dialoog Toevoegen aan mandje aanzetten" en ook een vinkje bij "Mandje tonen bij toevoegen mandje"
Hierdoor zal er een popup venster verschijnen als je iets besteld en gaan klanten daarna direct naar hun winkelmandje om te kunnen afrekenen. In het winkelmandje is tevens de optie om verder te winkelen waarna da klant terug gaat naar de vorige pagina.
Met vriendelijke groeten,
John
ShopFactory Sales
http://www.shopfactory.com
 
shopfactory
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 augustus 2010
Contacteer:

Re: webwinkel met Shopfactory

19 september 2011

Bovenstaande over mooie teksten liet me even verder kijken.

Je hebt een robots.txt met daarin: Disallow: */contents/
dit betekend dat je Google en andere zoekmachines niet toestaat om je pagina's te indexeren.
Nu is de syntax fout en werkt het waarschijnlijk niet, maar toch niet handig.
Check robots.txt op: http://tool.motoricerca.info/robots-checker.phtml

Verder staat er een sitemap maar die is toch niet compleet? Daar staan toch niet al je pagina's in. Moet je compleet maken.
Beste Paul,

Zoals je op die tool kunt zien die je noemde heeft juist Google geen problemen met */contents/
Disallow: */contents/
The "*" wildchar in file names is not supported by (all) the user-agents addressed by this block of code. You should use the wildchar "*" in a block of code exclusively addressed to spiders that support the wildchar (Eg. Googlebot).
Dus op Google (Eg. Googlebot that supports the wildchar) wordt de site dus gewoon op de juiste wijze geindexeerd en worden de in de robot.txt genoemde mappen niet geindexeerd (zie http://www.google.nl/#sclient=psy-ab&hl ... 80&bih=925 waar je ziet dat er 65 pagina's zijn geïndexeerd van deze website en geen enkele pagina die volgens robots.txt niet is toegestaan.

En in de sitemap.xml van deze site staan wel alle pagina's vermeld van deze site. De site is blijkbaar niet heel erg groot qua aantal pagina's.

Wel heb ik nog een tip voor de eigenaar van de site:
Ik zou wat meer teksten op de site geven die uitleg geven over de producten die je verkoopt, je redt het tegenwoordig echt niet meer door een online catalogus te plaatsen en dan te denken dat de bezoekers (via Google) je site wel weten te vinden.
Met vriendelijke groeten,
John
ShopFactory Sales
http://www.shopfactory.com
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: webwinkel met Shopfactory

19 september 2011

Ik heb nu voor de zekerheid de googlebot maar even getest met Googles Webmasterhulpprogramma's via de opties Siteconfiguratie Crawlertoegang.
De regel Disallow: */contents/ geeft ales resultaat voor bestanden:
Geblokkeerd door regel 5: Disallow: */contents/

Dus 100% zeker Google deze regel leest en alles hierachter niet indexeert!
Waarom staan er veel pagina's dan wel in!
Uit de pagina Webmasterhulpprogramma's van Google Help over Pagina's blokkeren of verwijderen met een robots.txt-bestand:
Hoewel Google de inhoud van pagina's die zijn geblokkeerd door robots.txt niet crawlt of indexeert, kunnen we de URL's wel indexeren als we deze op andere webpagina's tegenkomen.
Dus door de inhoud van bijv het menu op de index pagina komen sommige pagina's er wel op. Maar of ze er allemaal opkomen blijft zo onduidelijk.
Ook de Allow: regel verderop in het bestand zorgt dat er weer bestanden die eerst uitgezet worden door Google weer aangemerkt worden als toegestaan. (Google leest allow wel andere niet)
Maar de uiteindelijke conclusie (voor mij) is duidelijk. De robots.txt is slecht gemaakt en in ieder geval alleen met Google in het hoofd.
Maar vergeet niet dat we ook andere zoekmachines hebben zoals Yahoo, search en Bing, waarbij de laatste een steeds groter bereik krijgt. (Ik heb zelf al websites waar 20% via Bing komt, alhoewel de meeste op 3% staan.)

Meer lezen op Google webmasterhulp - robots.txt
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht