Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Catelijne01
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 november 2011

welke webwinkelhosting vanuit 2 verschillende lokaties?

02 november 2011

Ik ben bezig met het opzetten van een webwinkel samen met een partner. Wij wonen een uur rijden van elkaar vandaan, ik woon in Nederland, zij in Duitsland. Dit maakt het natuurlijk een stuk lastiger allemaal, maar volgens mij niet onoverkomelijk. Het moet een Nederlandse webwinkel worden.

Wie heeft er ervaring met een webwinkel opzetten en beheren vanuit 2 verschillende lokaties en voor welk webwinkelproduct (hosting) moeten wij dan gaan kiezen? De winkel moet dus vanuit 2 verschillende lokaties te beheren zijn.

groetjes Catelijne
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: welke webwinkelhosting vanuit 2 verschillende lokaties?

02 november 2011

Een server waar je website op gehost wordt is altijd vanaf afstand te bedienen -daar is het een server voor- en dus maakt het op zich niet uit waar die staat. Meestal staan servers in een datacenter in Amsterdam, want daar zit een groot internet knooppunt.
 
Catelijne01
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 november 2011

Re: welke webwinkelhosting vanuit 2 verschillende lokaties?

02 november 2011

Een server waar je website op gehost wordt is altijd vanaf afstand te bedienen -daar is het een server voor- en dus maakt het op zich niet uit waar die staat. Meestal staan servers in een datacenter in Amsterdam, want daar zit een groot internet knooppunt.
Hoi Wouter, dank voor je reactie, maar volgens mij ben ik niet helemaal helder geweest, nog maar een poging dus:
Ik ben op zoek naar een webwinkelprogramma dat beheert kan worden vanuit 2 verschillende lokaties. Ik heb Logivert gevraagd of zij een product hebben waarbij dat mogelijk is, echter zij antwoorden dat ze dat niet hebben. Heb jij nog suggesties?

groetjes Catelijne
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: welke webwinkelhosting vanuit 2 verschillende lokaties?

02 november 2011

Elk webwinkel programma kan vanaf meerdere locaties beheerd worden. Elke computer met internet kan inloggen op de server om zodoende de webwinkel te beheren. Hier heb je geen speciaal programma voor nodig.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: welke webwinkelhosting vanuit 2 verschillende lokaties?

02 november 2011

@Wouter

Logivert word deels op de eigen PC geïnstalleerd. Dus daar is het niet moegelijk.

@Catelijne

Programma's zoals Zen-Cart, osCommerce, Magento etc. draaien compleet op de server. Dus geen lokale installatie nodig, alleen een webbrowser en FTP programma.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Gebruikersavatar
logivert
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 december 2006
Contacteer:

Re: welke webwinkelhosting vanuit 2 verschillende lokaties?

02 november 2011

Een server waar je website op gehost wordt is altijd vanaf afstand te bedienen -daar is het een server voor- en dus maakt het op zich niet uit waar die staat. Meestal staan servers in een datacenter in Amsterdam, want daar zit een groot internet knooppunt.
Hoi Wouter, dank voor je reactie, maar volgens mij ben ik niet helemaal helder geweest, nog maar een poging dus:
Ik ben op zoek naar een webwinkelprogramma dat beheert kan worden vanuit 2 verschillende lokaties. Ik heb Logivert gevraagd of zij een product hebben waarbij dat mogelijk is, echter zij antwoorden dat ze dat niet hebben. Heb jij nog suggesties?

groetjes Catelijne
Beste Catelijne,

Dit is wel mogelijk door de computer waar het programma op staat op afstand beschikbaar te stellen. Dit kan eenvoudig en op een goed beveiligde manier met behulp van programma's zoals LogMeIn (https://secure.logmein.com/NL/products/free/). Het bijkomend voordeel is dat u daarmee niet alleen de webwinkel op afstand kunt bewerken maar ook al uw overige programma's kunt gebruiken (Mail, Worddocumenten, Excel,...).

Met vriendelijke groet.
 
Catelijne01
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 november 2011

Re: welke webwinkelhosting vanuit 2 verschillende lokaties?

02 november 2011

Hoi Dolf,

Dat is goed nieuws, ik ga er mee aan de slag!

groetjes Catelijne
 
BeOriginal
Berichten: 186
Lid geworden op: 13 februari 2011
Contacteer:

Re: welke webwinkelhosting vanuit 2 verschillende lokaties?

02 november 2011

Waarom zou je kiezen voor moeilijk als het ook makkelijk kan?

Voor de duidelijkheid, LogMeIn is een remote desktop tool, geen webwinkel software.

Het lijkt me zo wie zo niet verstandig webwinkel software lokaal op een pc te zetten, mits je echt veel verstand van pc's hebt, je 100% zeker weet dat je pc goed is beveiligd, je je lokale backup goed geregeld hebt. Webservers bij hosting bedrijven zijn over het algemeen beter beveiligd, dat jou pc thuis! En wat denk je van de bestandsoverdracht?...de LogMeIn free versie ondersteunt geen bestandsoverdracht, ook niet bestanden delen...O..hoe krijg ik nou mijn bestanden op die andere pc?!...Bestanden niet delen...O...dan zetten we de bestanden toch op 2 plekken > Redundantie! Niet echt handig. Doe je dan ook aan versie beheer en lokatie beheer, zeker als je met dubbele bestanden gaat werken. Ja, je kunt wel de LogMeIn Pro kopen, dan kom je wel weer wat verder.... Maar dan nog zit je met lokale security issues en de backup, dat wordt niet geregeld met LogMeIn (ik heb het hier niet over de beveiliging van de verbinding via LogMeIn)
En hoe zit het met het locken van de bestanden, stel jij werkt aan een onderdeel van de webwinkel en je partner werkt ook aan het zelfde onderdeel..hoe gaan de programma's om met de locking? Wordt jou mutatie doorgevoerd of die van je partner?
en ik kan nog wel even doorgaan over firewalls...
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: welke webwinkelhosting vanuit 2 verschillende lokaties?

03 november 2011

Ga vooral door... Laat je niet tegenhouden... :)
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
djjan
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 juni 2009
Contacteer:

Re: welke webwinkelhosting vanuit 2 verschillende lokaties?

04 november 2011

Beste Catelijne

Onze software is web-based, dat wil zeggen dat je van overal ter wereld kan inloggen en de webwinkel beheren, bestellingen opvolgen enz. Je partner kan met dezelfde gegevens vanop een andere locatie inloggen, zelfs op hetzelfde moment.

Link: http://www.easywebshop.com
http://www.EasyWebshop.com: Een webwinkel beginnen was nooit zó eenvoudig.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht