Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Ilse2010
Berichten: 106
Lid geworden op: 07 november 2010
Contacteer:

Webwinkel software op server

12 november 2011

Op dit moment hebben wij een webshop wat op eigen computer is geïnstalleerd en bij elke verandering moet het geüpload worden. Nu ben ik op zoek naar een webwinkel software op de server (online). Ik heb al eens gekeken naar Ezeee, maar wil toch meer de richting op van een open source uitstraling. Mijn vraag aan jullie: is er een software pakket op de server met een 'open source uitstraling'.

Het liefste software met eenmalige kosten i.p.v. per maand.
 
SEOshop
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 november 2011
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Webwinkel software op server

18 november 2011

Beste Ilse,

Een goed afgewerkt e-commerce systeem standalone kopen is vaak pas mogelijk vanaf € 5000. Het moet een doordacht systeem zijn aangepast op uw wensen en de afwerking van het design van de front en backoffice moet goed zijn. Tevens heeft u een efficiënte backoffice nodig zodat u zo min mogelijk tijd kwijt bent aan het uitleveren van orders. Losse hosting kost al snel € 100 per maand, uiteraard kun je voor enkele tientjes klaar zijn maar dan zit u op een shared server van niet al te hoge kwaliteit. De snelheid van de server is belangrijk voor Google en uw klanten, en downtime is verloren omzet.

Een eenmalige investering bestaat niet, al doen veel bedrijven het beter voorkomen dan dat het is. Gaat u voor goedkoop dan krijgt u geheid problemen 'if you pay peanuts, you get monkeys'. Zaken die belangrijk zijn:

- Goede hosting, hoge kwaliteit, valt de server uit vangt een andere het op (redundant)
- Een efficiënte backoffice zodat u de orders snel kunt verwerken
- Een frontend dat verkoopgericht is en een goede uitstraling heeft
- Een zoekmachine vriendelijke webwinkel
- Een webwinkel met veel integraties zoals betaalmethoden zodat u altijd het beste kunt aanbieden aan uw klanten
- Een goede en bereikbare support, zodat uw vragen beantwoord worden en u zich kunt focussen op verkopen.
- Een schaalbaar systeem zonder beperkingen, design aanpassen en een API
- Een betrouwbare leverancier die niet voor een dubbeltje zijn software verkoopt, hij moet over 2 jaar nog garant staan voor een goede service.

Bovenstaand zijn wat mij betreft de belangrijkste overwegingen. Dit zijn tevens de speerpunten van het SEOshop platform. Kijk gerust even rond of onze oplossing geschikt voor u is. Als u vandaag belt geven wij u voor het weekend nog een gratis 30 minuten rondleiding per telefoon (020 820 23 91)
Inkopen doe je bij Orderchamp - Meer dan 150 merken - B2B prijzen - direct bestellen - B2B only
http://www.orderchamp.com
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Webwinkel software op server

18 november 2011

Een goed afgewerkt e-commerce systeem standalone kopen is vaak pas mogelijk vanaf € 5000.
Ik ken er ook een die meer dan € 100.000 heeft gekost en dan nog drie secretaresses nodig heeft om Excel-lijstjes met orders over te typen in een ERP-systeem... Desalniettemin vind ik dat bedrag van € 5.000 een preek voor eigen parochie, want het kan véél goedkoper en zelfs bijna gratis als je een beetje handig bent met computers.

Dat die € 5.000 steeds via Google AdWords komt bovendrijven voor een Magento-installatie maakt het nog geen gangbaar tarief.
 
Shoptrader
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 oktober 2009

Re: Webwinkel software op server

18 november 2011

@Ward.
Helemaal gelijk.
Deze reactie is volgens mij ook iets te sales gericht voor dit forum.

Topic starter heeft een vraag:
Mijn vraag aan jullie: is er een software pakket op de server met een 'open source uitstraling'

Een reactie als: Wat bedoelt u met een open source uitstraling lijkt ons wat toepasselijker.

Ons advies aan de klant: Ga demo's/test versie's proberen en kijk welk pakket het best bij u past.
Eenmalige kosten of maandelijks moet u ook even goed over nadenken, beide hebben voor en nadelen. Onze visie en waarschijnlijk ook die van SEO shop is dat maandelijks beter is omdat u geen investeringen heeft en altijd een up-to-date winkel maar die keuze is natuurlijk helemaal aan u.
Shoptrader, webwinkelsoftware voor online retailers
www.shoptrader.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Ilse2010
Berichten: 106
Lid geworden op: 07 november 2010
Contacteer:

Re: Webwinkel software op server

18 november 2011

Hartelijk dank voor de reacties. Het nadeel van het eenmalig kopen van software is inderdaad dat de software verouderd en er voor updates betaald moet worden. Ik ben op dit moment aan het rondkijken hoe of wat en inderdaad wat demo's aan het uitproberen.
Ik denk er nu sterk over om Ezeee aan te schaffen. Heeft iemand ervaring met deze software?
 
Roberto
Berichten: 100
Lid geworden op: 02 januari 2010
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Webwinkel software op server

03 december 2011

Hartelijk dank voor de reacties. Het nadeel van het eenmalig kopen van software is inderdaad dat de software verouderd en er voor updates betaald moet worden. Ik ben op dit moment aan het rondkijken hoe of wat en inderdaad wat demo's aan het uitproberen.
Ik denk er nu sterk over om Ezeee aan te schaffen. Heeft iemand ervaring met deze software?
Dit geld niet voor elke software die je aanschaft, bijvoorbeeld Mijn Webwinkel van LogiVert krijg je gratis de updates binnen de zelfde versie. Bij het uitkomen van een nieuwe (hogere) versie kun je met korting upgraden.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht