Ervaring met SEOshop

1
Beste mensen,

Wou even jullie mening over SEOshop wie heeft hier enige ervaring mee?

Ik snap namelijk niet helemaal hoe het betalen bij hun gaat, je betaald namelijk eenmalig 25,- en daarna een klein percentage van uw omzet.

Maar ik snap dat niet helemaal stel ik verkoop in 1 maand tijd 3 films van bijvoorbeeld 15,- per stuk hoeveel moet ik hun dan betalen?

En hoe zit het bijvoorbeeld met het afhandelen van een contract?

Kan mij iemand meer vertelen over deze Webshop?

Alvast bedankt.

2
Aangezien mijn reply per ongeluk verwijdert is, nog een keer, maar iets genuanceerder. ;)

De kosten van SEOshop zijn minimaal € 25,- per maand ex. BTW.

Het percentage dat je aan SEOshop betaalt is x% van de netto omzet (dus zonder BTW en packiging & handling) komt dat percentage boven de € 25,- betaal je dat bedrag, blijft het onder de € 25,- dan betaal je € 25,-.
Minimaal zijn de kosten dus € 300,- ex BTW op jaarbasis.

Rekenvoorbeeld:

Het percentage wat je met SEOshop uitonderhandeld hebt is 3%.

In de eerste kalendermaand verkoop je voor € 500,- netto.
3% x € 500,- = € 15,- dus betaal je € 25,- aan SEOshop.

De verkopen gaan goed en in de tweede maand verkoop je € 1000,- netto.
3% x € 1000,- = € 30,- dus betaal je € 30,- aan SEOshop

Op zich is dat fair, SEOshop belooft impliciet een hoge ranking in de zoekmachines, dus hoge cq gerichte bezoekers, des te succesvoller SEOshop dat doet des te meer zij aan jou verdienen en jij aan SEOshop.

Mocht je een beetje ervaring hebben met websites en een basiskennis PHP en CSS (of bereid dit te leren) zijn er goedkopere alternatieven in de vorm van open source software zoals bijv. osCommerce, Magento en (mijn favoriet) Zen-Cart.

Met de juiste aanpassingen en add-ons aan deze open source programma's scoort de webshop net zo goed en (in mijn geval) zelfs beter dan een SEOshop voor minimaal 1/3 van de prijs en als je succesvol bent wordt het prijsverschil alleen maar groter.

Let wel, deze aanpassingen kosten tijd en moeite en zijn dus niet geschikt als je snel even een webshopje wilt bouwen om te kijken of het wat wil.

Tevredenheid Seoshop

3
Volgens mij klopt de minimale bijdrage die hierboven vermeld staat niet. Tip: neem gewoon contact op met Seoshop, die leggen het haarfijn uit (tenminste, mij destijds wel).

Persoonlijk ben ik zeer tevreden over Seoshop. Sinds de overstap naar Seoshop in april is mijn verhouding adwords-/organische vertoningen in Google reeds na ca. een maand in een heel andere verhouding komen staan (veel meer "organische" bezoekers). Er zijn nog wel diverse verbeteringen gewenst, maar daar schijnt momenteel hard aan gewerkt te worden.

4
art. 7.2 van de algemene voorwaarden van SEOShop.nl
7.2 De licentievergoeding bedraagt een percentage van de met de webshop gerealiseerde omzet per kalendermaand, zoals gespecificeerd in de SEOshop Licentieovereenkomst, met een minimum van €25,00 (te vermeerderen met BTW) per maand.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Dan heb ik me vergist. Maar gelukkig mag ik veel meer afrekenen per maand...

SEO shop overstap naar nieuwe versie

6
Hallo,

Na een aantal positieve berichten over SEOshop voel ik mij verplicht om ook de andere kant toe te lichten. Op zich was ik erg tevreden, totdat ze na eindeloos uitstellen deze maand over zijn gegaan naar een nieuwe versie van hun applicatie.

Gevolg: Dagenlang minder of helemaal niet online. Zeer slecht functionerende website en backoffice. Uitermate slechte service. Veel minder bezoekers.

Kortom, ben erg ontevreden. Vooral ook hun manier van communiceren. Er wordt nooit excuses gemaakt, uberhaupt zeer onbeschofte emails verstuurd zonder naam eronder.

Erg jammer, zou het zeker niet aanraden.

Barbara
Kleine webwinkeliers hebben soms moeite om gevonden te worden. AdBirds kan je daarbij helpen door het opzetten van een Google AdWords account. Ik heb veel ervaring, ook met mijn eigen webwinkel, www.vintageshoes.nl. Check www.adbirds.nl

7
De 25 euro uit de algemene voorwaarden heb ik nog nooit betaald, ik denk dat dit een fout is. Ik heb enkel 25 euro opstartkosten betaald.

@Adbirds,

Klopt ik heb ook downtime gehad.. ergens in November. Echter het nieuwe systeem is zoveel beter.. orders verwerken, die zoekfuncties.. I love it :P

Na November heb ik geen problemen meer gehad, ik ben ook zeer tevreden over nieuwe platform. Voor mij heeft het echt geen nut om nog met opensource te starten, die tijd en stress bespaar ik mij liever.

Op de webwinkel vakdagen hadden ze gister een aanbieding voor starters. 19 euro per maand en 4% van de omzet (omzet - BTW en verzendkosten).

8
Ik heb een testaccount aangevraagd en er enkele dagen meegespeeld. Het allergrootste nadeel vind ik het uiterlijk van de shop. Op zich mooi en netjes, ik hou van een georganiseerde, cleane uitstraling. Maar als het erop aankomt zijn alle shops hetzelfde en dat vind ik erg jammer. Behalve een banner en wat kleurtjes kun je eigenlijk niks toevoegen wat je shop uniek maakt.

De backend ziet er ook mooi en overzichtelijk uit!

Verder vind ik dat ze op hun site te weinig prijsinformatie hebben staan. Daar kun je door een telefoontje makkelijk achterkomen maar ik vind dat er gewoon wat meer openheid over mag bestaan, dit geeft een wat samenzweerderig gevoel.

Ik ben nu aan het kijken naar Magento en Joomla/VirtueMart. Ik heb Seoshop nog niet definitef weggestreept maar toch wat teveel twijfels..

9
cassie schreef: Op de webwinkel vakdagen hadden ze gister een aanbieding voor starters. 19 euro per maand en 4% van de omzet (omzet - BTW en verzendkosten).
juist daarom zou ik naar open source grijpen....

4% en dat is een aanbieding? *help* Dat zou in ons opstartjaar een kostenpost zijn van 1450,- ex. BTW... kan je een leuke shop van laten bouwen... in open source...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: SEO shop overstap naar nieuwe versie

10
AdBirds schreef:Hallo,

Na een aantal positieve berichten over SEOshop voel ik mij verplicht om ook de andere kant toe te lichten. Op zich was ik erg tevreden, totdat ze na eindeloos uitstellen deze maand over zijn gegaan naar een nieuwe versie van hun applicatie.

Gevolg: Dagenlang minder of helemaal niet online. Zeer slecht functionerende website en backoffice. Uitermate slechte service. Veel minder bezoekers.

Kortom, ben erg ontevreden. Vooral ook hun manier van communiceren. Er wordt nooit excuses gemaakt, uberhaupt zeer onbeschofte emails verstuurd zonder naam eronder.

Erg jammer, zou het zeker niet aanraden.

Barbara
Ik gebruik nu bijna een jaar de webshop van de seoshop boy's en sluit me voor 100% aan bij Barbara!!

Het zijn een stel over enthousiaste net afgestudeerde yuppen die denken snel te kunnen verdienen. En geloof me, dat doen ze ook over jou rug.

Voorbeeld? Simpel!
Ik sprak een X percentage af over mijn omzet. Omdat ik en mijn shop volledig nieuw waren had ik geen idee van de omzet. Ik moest praten als brugman om het door hun voorgestelde percentage omlaag te krijgen. Nu bleek mijn omzet vele male hoger dan verwacht (heel mooi dus) maar hier door de maandelijkse last dus ook! Maar ja dat percentage staat voor een jaar vast. Ik betaal nu zoveel per maand dat ik besloten heb om een shop te laten bouwen. En we weten allemaal wat dat kost!

Er is maar 1 wil en dat is die van de seoshop boy's. De beloofde update is er gekomen maar dit verhaal wordt te lang om hier te posten. Maar neem aub van mij aan dat het in de omgekeerde volgorde gaat dan zou moeten.

1 voorbeeldje zal ik noemen.

Het voorraad systeem waar iedereen lang naar uitkeek treed in werking. Iedereen blij toch? Nou nee want wat waren de heren vergeten. Als de klant nu een artikel selecteert dan niet op voorraad is verdwijnt de bestel button. Overigens werd twee maanden geleden belooft dat er snel een oplossing voor zou komen, die is er dus nog steeds niet.....

Op zich is dit iets heel kleins maar het illustreert de manier van werken van deze zeer arrogante knulletjes![/b]

En de feedback die op hun website geschreven zijn, zouden zeker gedeeltelijk eraf moeten als je de schrijvers ervan mee zou confronteren!



SEOshop als host voor je shop? Nooit doen.

11
@Pinpoint
bij de vaststelling van het percentage voor een jaar ben je toch altijd zelf nog bij geweest en akkoord gegaan o.b.v. een door jou verwachte omzet? Als je daar niet achter stond moet je dat jezelf verwijten. Nu valt de (door jou destijds verwachte) omzet veel hoger uit en dan wil je dat percentage naar beneden hebben???? Volgens mij werkt het nou eenmaal niet zo als je een contract afsluit. En die hogere omzet, die komt zeker zomaar, of heeft wellicht seoshop daar duidelijk aan meegewerkt?

Wij zijn zeer tevreden over seoshop (of beter gezegd: bezoekers/omzet/succespercentage, wat we m.b.v. seoshop behalen). Nergens lees ik in dit forum over zaken als goede zoekmachine-optimalisatie. Wijzelf hebben iig sinds de overstap naar seoshop véél meer gerichte bezoekers en dito vervolg. Dit vinden wij belangrijker dan allerlei functies die voor de verdere organisatie van belang kunnen zijn.

Natuurlijk dient de inhoud van teksten e.d. nog goed ingezet te worden door jezelf, maar de onderliggende techniek legt ons zeker geen windeieren.

Wat betreft de typering over de mensen achter seoshop zoals je weergeeft kan ik me er enigszins in herkennen en kunnen ze nog wat leren, maar mij interesseert dat niet zo als de omzet als een tierelier loopt (zou jij wellicht ook minder moeten doen, gezien jouw véél hoger dan verwachte omzet....).

Overigens heb ik geen enkele relatie (behalve als klant dan) met seoshop. Vind alleen dat de verhouding wat scheef getrokken werd.

12
Net als met BTW, dat is ook minder erg als je daar veel van moet afdragen. Dat betekent namelijk dat de zaken zeer goed gaan.

Ik vind de percentage v/d omzet constructie eigenlijk wel zeer vriendelijk en eerlijk van Seoshop. Zij gaan pas meer verdienen, als jij ook meer gaat verdienen.


p.s. ik ben geen klant van seo-shop. Ik programmeer m'n websites helemaal zelf.
[size=75][url=http://www.zonwering-rolgordijnen.nl/rolgordijnen-verduisterend]Rolgordijnen verduisterend op maat gemaakt[/url][/size]

13
DoMagic schreef:Net als met BTW, dat is ook minder erg als je daar veel van moet afdragen. Dat betekent namelijk dat de zaken zeer goed gaan.
Lichtelijk off topic, maar dat van die BTW is toch niet helemaal waar. Je kan best een waardeloze shop draaien, geen winst maken, mss zelfs verlies, en toch een boel btw moeten betalen. Omzet is iets anders dan winst.

Kijk, inkomstenbelasting.. ja daar wil je best heel veel van betalen in principe.. ;)

14
@cristallo;

Kijk of het concept van seoshop werkt, daar kan ik niet over oordelen. Ik kan het niet vergelijken. Ik hoop dat mijn nieuwe shop net zo gevonden wordt. Ik zie trouwens geen redenen waarom dat niet zo zou zijn.

Ik kan je zeggen dat ik over de maker van mijn nieuwe shop heel erg tevreden ben. Ik betaal ze om de shop te maken en dus wordt ie zoals ik hem wil.

Bij seoshop betaal voor iets wat zij hebben gemaakt, daar betaal je te veel voor. Te veel? Veel te veel. Kom nou niet met verhalen over dat contracten die bindend zijn. Ik vind dat een contract in sommige opzichten flexibel moet zijn. Geeft niets hoor dat ie vast staat, dat percentage. Ze zijn mijn omzet wel kwijt straks. En als je dat bekijkt over 10 jaar, hadden ze mij beter te vriend kunnen houden. Ja een contract is bindend.....slim echter niet! Ook jou kan ik alleen maar adviseren eens na te denken over de kosten die je op jaar basis kwijt zal zijn. Of 2 jaar. Daar kan je een hele leuke website voor laten bouwen.

Ik vind het contact met de maker/ host van de shop vele malen belangrijker dan de omzet.(dat is dus persoonlijk want jij hecht daar geen (minder) waarde aan. Nogmaals, en je lijkt je daar (deels) bij aan te sluiten, de werkwijze van seoshop is simpel weg arrogant.


Hier laat ik het bij trouwens!

15
En zo hebben we allemaal onze persoonlijke redenen om wel of geen gebruik te maken van een partij. Zo heb ik mijn krachten en tekortkomingen, die momenteel in balans aansluiten bij seoshop. Wat zal de toekomst vragen? Ik zal het (uiteraard) in de gaten houden.

Uiteraard (ook) alle respect en succes gewenst voor jou, Pinpoint.

16
Ik heb begrepen dat SEOshop met vaste abonnementen gaat komen. Op de beurs heb ik mijn contract laten verlengen, 4% 19 euro per maand vast. Die 4% gaat over de omzet minus btw/verzendk/annuleringen.

Dat het op termijn duurder is valt wel mee, ik kan mijn pakket altijd upgraden naar 49 euro en 3% (dit heb ik schriftelijk laten bevestigen)

Mijn ervaringen met SEOshop zijn goed. De klantenservice staat je vriendelijk te woord en de software is gewoon helemaal top! We hebben uiteraard ook problemen gehad, maar volgens mij zijn ze nu aangekomen op het punt van perfectionisme, de standaard dingen zitten erin en ik vind het fijn werken.

Ik sluit mij aan bij Cristallo, fijn dat het goed gaat met jou shop!! Succes!

17
Ik vind de abonnementen van hun heel erg onduidelijk ook dat met % van een order / bestelling. En daarom denk ik veel mensen geen interesse in hun hebben.

Er is voortaan zoveel open source software op de markt waar je een professionele webshop mee kunt bouwen voor weinig..

Dit is slechts mijn mening en het idee van SEOShop!

pinpoint

18
Het spijt me heel erg, maar helaas moet ik het geheel eens zijn met pinpoint.
Ook ik heb enorm veel moeite met de seoboys. Ik ben compleet afhankelijk van ze, en dat frustreerd enorm!!!

19
ik ben nu twee maanden weg bij SEO en mijn omzet blijft stijgen.......maar heb niet meer die mega maandelijkse vaste last.


ik zeg zoek een goede magento partner en je hebt je kosten voor het bouwen van een website er zo uit

Re: Ervaring met SEOshop

20
Sinds januaro 2013 bezig met SEO shop, ik probeer nu al 2 maanden iets geregeld te krijgen bij de service desk, vind dat toch echt te lang. Heb nu zelf al 3 keer gebeld word zelfs niet terug gebeld.

Het systeem ziet er perfect uit, ik denk dat het ook wel kan werken. Mis alleen de ondersteuning, ik denk dat daardoor ook de omzet achter blijft.

Mijn webshop is :twisted:
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 03 mei 2013, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link mag in de handtekening

Re: Ervaring met SEOshop

21
Corne119 schreef:Sinds januaro 2013 bezig met SEO shop, ik probeer nu al 2 maanden iets geregeld te krijgen bij de service desk, vind dat toch echt te lang. Heb nu zelf al 3 keer gebeld word zelfs niet terug gebeld.

Het systeem ziet er perfect uit, ik denk dat het ook wel kan werken. Mis alleen de ondersteuning, ik denk dat daardoor ook de omzet achter blijft.

Mijn webshop is :twisted:
Welk probleem heb je? Ik heb zelf ook SEOShop en ervaar de service juist als uitstekend.
Is een webwinkel keurmerk zinvol?
Hoe verzin ik een naam voor mijn webwinkel?

Re: Ervaring met SEOshop

22
Of seoshop "de" oplossing is, voor de ene wel en de andere niet.

Dat ze naar ratio drukte een fee wensen (welke dan wel of niet vaststaat) is ook discutabel. voor het bedrag krijg je wel

- uptodate software
- helpdesk
- hosting

een magento site laten bouwen en vervolgens optimaliseren loopt ook snel naar de 25000 euro,
bij een drukke magento heb je ook snel 75/100 euro per maand aan ict kosten (denk aan hosting, backups, ssl etc)

dus ja :) seoshop heeft een werkend concept. waar je als webwinkelier de ballen geen verstand hoeft te hebben van webwinkelbouw.

of het voor iedereen de oplossing is? zeker niet. maar een grote doelgroep wel en die weten ze gezien hun cijfers toch te bereiken.
my 2 ct.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Ervaring met SEOshop

23
Oké dus SEOshop is het ook niet begrijp ik uit deze thread.
Webshop bouwen kan ik zelf niet, ervaring met programmeren heb ik ook niet.

Waar kan een starter dan het beste terecht volgens jullie?

Re: Ervaring met SEOshop

24
Dan kan je terecht bij Biedmeer, Mijnwebwinkel, Luondo en meer van dat soort.

En eigenlijk zou SEOshop daar ook ondervallen en werken met Magento. Andere vaak met hun eigen gemaakte software.

Het ligt eraan wat voor eisen je stelt. En wat is een drukke webshop? (Zoals ik eerder las). Je hoeft niet direct 1200 euro in een jaar kwijt zijn, je moet wil je zelf hosten gewoon een goede host uitzoeken. En kijk of ze Magento geoptimaliseerd zijn, scheelt al een heleboel.