Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
SEOshop
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 november 2011
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

De top 100 checklist bij het starten van een webwinkel

21 februari 2012

Beste Mede-forumgebruikers,

Er staan al een heleboel artikelen over het starten van een webwinkel op internet, toch zie ik veel mensen die vragen hebben bij het starten van een webwinkel. Om die reden heb ik de tijd genomen om een lijst op te stellen waarin alle belangrijke punten verwerkt zijn.

Ik ben zelf eigenaar van SEOshop en loop al een tijd mee, ik weet welke vragen starters hebben en welke punten men vergeet bij start. Ik heb getracht een objectieve weergave te schetsen, er staan zelfs kleine punten in die SEOshop nog niet heeft maar waar uiteraard wel ons streven ligt en waar we aan werken.

Ik denk dat de lijst zeer nuttig is voor starters, met name omdat er vragen in staan die valkuilen dekken. Een voorbeeld is bijv. 'Is er een mogelijkheid om een minimum order waarde in te stellen?'. Dat zijn functies waarna starters niet kijken maar die wel van belang zijn zodra de webwinkel gaat lopen.

Ik sta open voor opbouwende kritiek en hoop dat iedereen die wil starten er wat aan heeft.

Het artikel is hier te vinden:
http://www.webwinkelsoftware.nl/webwink ... -checklist

Let op: De checklist is gemaakt voor de keuze van een huurwinkel. Uiteraard staan er dingen in die ook gelden bij open-source, maar de checklist is opgebouwd op basis van een keuze voor een gehost platform.

Met vriendelijke groet,

Ruud Stelder
Inkopen doe je bij Orderchamp - Meer dan 150 merken - B2B prijzen - direct bestellen - B2B only
http://www.orderchamp.com
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: De top 100 checklist bij het starten van een webwinkel

21 februari 2012

Ruud, ik zou de top 100 iets anders inkleuren en nog wat reserveren voor 101 t/m 150... Maar los daarvan waardeer ik de input: je top 100 getuigt zowel van inzicht als toewijding.
 
vampirelord
Berichten: 981
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Re: De top 100 checklist bij het starten van een webwinkel

22 februari 2012

volgens mij worden niet alle afkortingen uitgelegd zoals, API bijvoorbeeld. Ik zou ook iets minder vakjargon gebruiken of er een " vertaal" lijstje bijzetten, zodat meer mensen er wat aan hebben.

Een nummering van 1 tot 100 heeft mij voorkeur en maakt het meer een echte top 100 lijst.

Misschien is een printbare versie met check boxes helemaal top, zodat mensen echt alles kunnen na lopen en afvinken.

Dat was mijn feedback, hoop dat je er wat aan hebt :)
 
SEOshop
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 november 2011
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: De top 100 checklist bij het starten van een webwinkel

23 april 2012

volgens mij worden niet alle afkortingen uitgelegd zoals, API bijvoorbeeld. Ik zou ook iets minder vakjargon gebruiken of er een " vertaal" lijstje bijzetten, zodat meer mensen er wat aan hebben.

Een nummering van 1 tot 100 heeft mij voorkeur en maakt het meer een echte top 100 lijst.

Misschien is een printbare versie met check boxes helemaal top, zodat mensen echt alles kunnen na lopen en afvinken.

Dat was mijn feedback, hoop dat je er wat aan hebt :)
@Vampirelord
We hebben nu alles aangepast, de lijst is tevens voorzien van enkele nieuwe punten!
Inkopen doe je bij Orderchamp - Meer dan 150 merken - B2B prijzen - direct bestellen - B2B only
http://www.orderchamp.com
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
TrailerPlus
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 november 2011
Locatie: Zuidwolde
Contacteer:

Re: De top 100 checklist bij het starten van een webwinkel

23 april 2012

Mooie lijst. Complimenten.
Kreeg ietwat een neus-op-de-feiten gevoel. Gelukkig hebben wij heel veel wel erin zitten.

Misschien zie ik het over het hoofd, maar staat er iets bij over Gastenboek of review? Review op artikelniveau of over de shop/ orderafhandeling?
Verlanglijstje?

Zoals al eerder geopperd, lijkt me een 'vinkbare' of printbare versie zeer welkom.
Onze Google virtuele tour al gezien?
Neem een kijkje in ons magazijn
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: De top 100 checklist bij het starten van een webwinkel

06 juni 2012

Mooie lijst waarvan veel punten ook terug te vertalen zijn naar self-hosted webwinkels (zoals onderhoud en updaten)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Yugioh94
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 maart 2023
Contacteer:

Re: De top 100 checklist bij het starten van een webwinkel

03 maart 2023

Bedankt voor de lijst, helpt zeker bij het oprichten van een webshop.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht