Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 17
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

25 november 2012

Beste Jeroen,

het spijt me maar ik snap je punt niet helemaal. heb jij soms te maken met BTW verlegt?
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

25 november 2012

Zal even voor Jeroen en mezelf antwoorden :)
Ja, bij verlegging gaat het nog steeds niet goed bij de verzendkosten. Dit is dus alleen in het geval indien je een klant hebt buiten Nederland die een BTW nummer invoert.

Zal voor het merendeel van de Biedmeer klanten geen probleem zijn omdat de focus B2C is.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

25 november 2012

Ah, ok.
Wij hebben nu geen B2C in buitenland. 'K zou je graag helpen maar komt voor ons wat ongeloofwaardig over..
 
Jeroen Peeters
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 november 2012
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

25 november 2012

Hoi Frafra,

Bedankt voor het antwoorden en de link. Het gaat inderdaad om B2B, in mijn geval lever ik vanuit BE naar NL. Op het moment dat de BTW vervalt over de artikelen, laat Biedmeer de verzendkosten buiten beschouwing, terwijl ook daarvan de BTW zou moeten vervallen.

Verder lever ik vanaf 150 euro inclusief BTW gratis, ook dat bedrag zou aangepast moeten worden naar exclusief op het moment dat het B2B naar het buitenland is.

Groeten,
Jeroen
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

25 november 2012

Bedankt voor het antwoorden en de link. Het gaat inderdaad om B2B, in mijn geval lever ik vanuit BE naar NL. Op het moment dat de BTW vervalt over de artikelen, laat Biedmeer de verzendkosten buiten beschouwing, terwijl ook daarvan de BTW zou moeten vervallen.
Juist, dat heb ik ze ook al dagen proberen te vertellen maar ze zeggen zelf dat de verzendkosten excl. zijn en de BTW pas bepaald wordt op het moment van de bestelling.
Dit is echter niet juist, om meerdere redenen, maar sowieso omdat het een instelling is binnen Biedmeer waarin je alle prijzen op excl. BTW of incl. BTW moeten zetten. Ook geven ze aan dat het wettelijk verplicht is dat de verzendkosten BTW bevatten.

Het was erg simpel te voorkomen als er bij het product zowel de prijs excl. als incl. zou worden gezet. Dan had ik mijn prijzen op excl. laten staan zodat bij een verlegging er geen probleem was geweest. Ook dit was geen prioriteit van Biedmeer.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

25 november 2012

Tipje, Biedmeer heeft in het verleden ook al eens gereageerd op dit forum.
Wijs ze vriendelijk op dit topic en ik denk dat ze slim & eigentijds genoeg zijn om hier een professionele reactie te geven.
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

27 november 2012

@Jeroen

Ik ben zojuist gebeld door Biedmeer.
Ze hebben het nogmaals besproken en ondanks dat ze vinden dat er 2 correcte manieren zijn gaan ze toch een aanpassing maken. In mijn ogen de enige correcte manier ;).
Verwachting is dat het begin januari zal werken.
 
Jeroen Peeters
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 november 2012
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

27 november 2012

Dat is goed nieuws! Zouden ze dan toch meelezen? ; )

Groeten,
Jeroen
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

27 november 2012

Update omtrent mobiele oplossing biedmeer; http://biedmeerwebwinkels.nl/Nieuws/86- ... nkel!.html

Fijn dat men ook deze ontwikkeling nu al opneemt als een standaard.
Opvallend stukje:
Veel klanten gebruiken social media op hun smartphone of tablet. Een groot voordeel is dat zij via social media makkelijker terecht komen op de mobiele versie van je webwinkel. Vanuit daar kunnen zij naar je ‘gewone’ webwinkel of gemakkelijk het product e-mailen naar hunzelf, zodat zij later op een computer het product kunnen bestellen.
..wut? mailen naar jezelf Afbeelding

Ga jij dit al activeren? Ik heb d'r nog ff geen trek in omdat:
In deze versie kun je de producten van je webwinkel tonen, maar klanten kunnen nog geen bestellingen plaatsen. In een later stadium wordt dit wel mogelijk.
Volgens mij veel te verwarrend toch?
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

28 november 2012

Inderdaad. Daarom ga ik het nog niet activeren. Beetje zinloos als er nog niet besteld kan worden.
 
Peer
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 december 2012
Locatie: Huissen
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

01 december 2012

Inderdaad. Daarom ga ik het nog niet activeren. Beetje zinloos als er nog niet besteld kan worden.
Ik heb deze functie, na het uitbundig getest te hebben, om precies dezelfde reden uitgezet. Hoewel ik vind dat de layout verder perfect werkt voor de mobiele. Het ziet er erg goed uit. Maar de functie gaat pas weer aan op het moment dat hij compleet is.

Ik vind dat BiedMeer nog een dingetje heeft laten liggen.
Ik ben gestopt met de ZenCart versie van mijn webwinkel maar deze is nog wel actief. Nu wil het geval dat mijn ZenCart versie vele malen beter presteert in zoekmachines. Helemaal wanneer het gaat om de afbeeldingen in de winkel. Hoe dit precies in zijn werk gaat weet ik niet maar waar de plaatjes van zencart te pas en te onpas in de zoekmachines verschijnen, blijven die van BiedMeer volledig uit beeld.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

01 december 2012

Biedmeer heeft inderdaad nog steeds niet de wish opgepakt om image's bij produkten vindbaar te maken op ALT omschrijvingen, jammer.

Je zou dit kunnen oplossen door je categorie pagina wat rijker te maken. Als je wat leuks te vertellen heb dan pak je de link naar een productafbeelding en voeg je daar de ALT attributes toe.

Bij ons werkt dat in ieder geval prima, je wordt dan wel op afbeeldingen gevonden en je heb content wat iedere zoekmachine fijn vindt.

Wil je meer weten dan pb je maar..
 
Peer
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 december 2012
Locatie: Huissen
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

01 december 2012

Dag Jan

Bedankt voor de tip.
Ik heb een uitgebreide mail gestuurd naar BiedMeer en wacht eerst even hun antwoord af.
Wanneer ik daar niet wijzer van wordt, dan zal ik je zeker even een PB sturen.
 
Peer
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 december 2012
Locatie: Huissen
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

01 december 2012

Inmiddels heb ik contact gehad met de mensen van BiedMeer. Ze hebben mij in ieder geval duidelijk uitgelegd hoe het zit. Ik zal een stukje kopiëren hier:

Ik heb naar uw vraag en probleem gekeken. U geeft aan dat u graag ALT teksten wenst op foto's en plaatjes voor betere vindbaarheid. Het klopt inderdaad dat deze ALT teksten dit bevorderd. We hebben echter op de meeste locaties al ALT teksten bij plaatjes en foto's. Deze kunt u echter niet zelf opgeven maar gebeuren automatisch onderwater. We gaan meestal uit van de naam van de desbetreffende pagina.

Even een voorbeeld: Bij het product "Bijenwasmix 250 gram" zit een foto. Deze heeft als ALT tekst "Bijenwasmix-250-gram". Of te wel bij producten pakken we de titel van het product als ALT tekst met daarbij een format zodat Google het goed kan "lezen". Bij een categorie weergave waarin meerdere categorieen en producten staan pakken we ook altijd de titel van het product of categorie als ALT tekst.

Ik snap dat het nog wenselijker is om zelf ALT teksten te kunnen bepalen. Echter is dat helaas op dit moment niet mogelijk, maar staat wel op de wishlist. Maar het is dus wel degelijk zo dat er gebruik gemaakt wordt van ALT teksten en dat deze (enig sinds) gekoppeld zijn het onderwerp van de pagina. Als er bijvoorbeeld meerdere foto's aan 1 product toegevoegd worden dan krijgen ze als ALT tekst "<titel product> <nummer>" zodat deze ook weer uniek zijn.


Ik denk dat ik gewoon meer geduld moet hebben en de plaatjes de tijd moet geven in de ranglijsten omhoog te kruipen.
 
Atalanta
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 november 2012

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

01 december 2012

He, dat is nuttig om te lezen. Ik ben sinds kort ook op BiedMeer bezig met uitproberen met gratis account en vroeg me ook af hoe het zat met die ALT-teksten. Handige topic!
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

02 december 2012

Peer,

ik denk ik kijk eens even met jou mee.

Op je site kom ik tegen (Met een SEO scanner):

We found 0 images on this page.


En dat op de volgende pagina's ook.
Nu valt me op dat jou URL 'statisch' is; die blijft altijd gelijk. Bij ons loopt de URL mee als het ware. Ik denk zelf dat het beter is dat je URL mee-veranderd.

Wanneer ik de URL copy/paste lukt dit wel en kom ik bv op:
http://www.desmeedwinkel.nl/Webwinkel-P ... 250KG.html

En daar zie ik:

Images
We found 7 images on this page.
3 ALT attributes are empty or missing.


Kijk ik naar
http://www.desmeedwinkel.nl/Webwinkel-P ... --(Aardgas).html
wat ook bij jou een veel te lange URL is, dat je netjes je Meta invevuld heb en ook weer:

We found 9 images on this page.
5 ALT attributes are empty or missing.


..tja..
Kun je zelf achterhalen wat je op die pagina's naar jou idee wel/niet ingevuld heb?
 
Peer
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 december 2012
Locatie: Huissen
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

02 december 2012

Ik heb inderdaad nog niet bij alle artikelen de metadata volledig gemaakt. Maar. zoals bij de aambeelden, geldt wel dat een groot deel van de aambeelden wel compleet zijn. Het woord aambeeld zou in theorie aardig moeten scoren voor deze site.

Er zijn wel een paar metadata waar ik niet of moeilijk aan kan voldoen.

* Het EAN nummer (Deze nummers zijn mij, voor mijn artikelen onbekend)
* Het MPN nummer
* Bij de "Google shopping category" kan ik me maar moeilijk plaatsen. Zou het goed zijn om daar simpelweg "Smeedgereedschap" van te maken?
* Tradetracker - ProductID (geen idee wat ik hier mee moet. Ik heb al mijn artikelen en zelfverzonden artikelnummer gegeven. Moet deze hier komen te staan?)

Alle andere zaken heb ik over het algemeen wel ingevuld.

Wat betreft de Url.
De lange url's zal ik wat aan gaan doen. Doordat jij mij daar op wees, zie ik nu ook dat ik de titels van de artikelen aan moet gaan passen.
Het liefst zou ik dat "webwinkel-Product-2987268762" er ook tussenuit halen. Eens kijken hoe ik dat voor elkaar kan krijgen.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

02 december 2012

EAN, MPN en G-Shopping zou ik me geen zorgen over maken.

Succes met je melding over de 'lelijke' URL, ik lees graag je bevindingen hier.
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

02 december 2012

* Tradetracker - ProductID (geen idee wat ik hier mee moet. Ik heb al mijn artikelen en zelfverzonden artikelnummer gegeven. Moet deze hier komen te staan?)
TradeTracker ID hoef je alleen in te vullen als je een contract hebt met TradeTracker. Dit is affiliate marketing.
 
HorseTopShop
Berichten: 369
Lid geworden op: 07 februari 2011

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

14 december 2012

Iemand enig idee wat er fout gaat?

Ik gebruik het thema Enoza. In principe doe ik alles aan de webwinkel in onze winkel op de laptop.
Gisteren heb ik aan mijn logo (bovenin) een balkje gemaakt met de tekst dat verzending binnen NL gratis is. Deze heb ik gewoon in paint.net vastgeplakt aan mijn logo en daarna er weer op gezet.
Op mijn laptop in de winkel is hij gewoon zichtbaar, maar thuis op de computer niet. Thuis zie ik gewoon enkel ons logo.
Op beide pc's gebruik ik Firefox. Tijdens het typen schiet me te binnen dat ik misschien de koockies (hoe schrijf je dat?) moet verwijderen, maar ik kan niet vinden waar ik dat moet doen.

Als dat zo is, is het wel heel vervelend, want dan zou heel NL eerst de koockies moeten verwijderen voordat ze het kunnen zien.

Of ligt het ergens anders aan...?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

14 december 2012

Of ligt het ergens anders aan...?
Het domein http://14996.static.securearea.eu/ voor statische content heeft een cacheduur van 48 uur: zo lang mogen browsers een lokaal opgeslagen kopie gebruiken. Als je de cache leegt (de "geschiedenis" in Firefox) is de nieuwe versie van de afbeelding zichtbaar.
 
HorseTopShop
Berichten: 369
Lid geworden op: 07 februari 2011

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

14 december 2012

Thx, dat wist ik niet.
 
stickythings
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 september 2011
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

18 december 2012

Ik heb bieder verzocht om een controle emailadres (2e invulveld) toe te kunnen voegen. Ik maak het meerdere malen per week mee dat mensen een order plaatsen en een typefout maken bij het invullen van het emailadres. Ook bij het vragen van offertes gebeurt dit regelmatig.

Het is zeer frustrerend als je je klanten niet terug kunt mailen, danwel geen orderbevestiging kan toe sturen. In enkele gevallen is met logisch nadenken een typefout nog wel aan te passen, maar in de praktijk kost het gewoonweg klanten.

Hebben meer mensen hier last van? Ik geloof niet dat het erg hoog bij biedmeer op de wishlist is komen te staan.
http://www.stickyshop.nl
De leukste en goedkoopste stickers in 1 webshop. Van babystickers tot autobelettering.
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

18 december 2012

Dat maak ik inderdaad ook mee. Zou voor mij ook zeker een pluspunt zijn.

Wat ik ook redelijk vaak mee maak is dat de mensen vallen over het winkelmandje en de BTW berekening. Vaak lijkt het net alsof er 2 x BTW belast wordt. Dit is niet zo als de mensen het narekenen. Ik krijg hier zeker 1 x per week een melding over van een klant. Belangrijker is echter hoeveel mensen de twijfel gewoon niet melden en de browser sluiten.

Maar goed, ook dat heeft geen prioriteit. In de orderbevestiging via de e-mail staat het overigens wel zoals het hoort, het winkelmandje op de webwinkel zelf niet.
 
stickythings
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 september 2011
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

18 december 2012

Klopt, btw vermelding is ook erg onlogisch. Ook ik krijg hier regelmatig vragen over.

Andere aandachtpunten die ik nog graag zou aangepast zou willen zien:

In onze shop verkopen we ieder artikel (stickers) in verschillende maten. Van klein (10x10cm) tot zeer groot. Het kan dus zijn dat hetzelfde artikel afhankelijk van de afmeting (attribuut) in een envelop of koker verzonden moet worden. Helaas is dit niet in te stellen en moet de klant bij ons handmatig zelf achteraf aangeven of het per envelop of koker verzonden moet worden.

Een soort master attribuut. Wij verkopen onze stickers momenteel in 20 verschillende kleuren. Indien we een kleur willen toevoegen moeten we voor duizenden artikelen 1 voor 1 het attribuut wijzigen. Niet te doen dus. Graag zouden wij gewoon een kleurenattribuut aanmaken welke als 'master' dient. Zodat bij wijziging dit voor alle artikelen geldt.
http://www.stickyshop.nl
De leukste en goedkoopste stickers in 1 webshop. Van babystickers tot autobelettering.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

19 december 2012

@sticky
Da's inderdaad herkenbaar.
Ik begrijp dat jij het al wel op de wishlist heb laten plaatsen?

BTW onlogisch; ja.. op zich weinig vragen over.

Wat betreft master attribuut; je kunt toch een aantal standaard artikelen aanmaken en daar een copy van maken? Die copy pas je aan en klaar is sticky ?
Of wil je een bestaande range aanpassen; dan wordt het anders ja ..
 
stickythings
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 september 2011
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

19 december 2012

Helaas is dit bij ons niet mogelijk. Wij hebben momenteel 1500 verschillende stickers in de shop waarbij iedere sticker in verschillende afmetingen en verschillende kleuren te koop is. Deze worden namelijk door ons zelf gemaakt.

Op dit moment bieden wij 20 kleuren. Willen wij dit uitbreiden naar bijv. 30 kleuren dan moeten wij het attribuut kleuren uitbreiden en vervolgens 1500x handmatig opnieuw toevoegen aan ieder artikel.

Vandaar mijn vraag (ook al aan bieder gesteld) om een soort master attribuut te krijgen, waarbij als ik in mijn geval het attribuut kleuren aanpas/uitbreid dit voor alle artikelen geld waarbij dit attribuut in gebruik is.

Helemaal geweldig zou zijn als ik binnen een attribuut onderscheid kan maken in de verzendkosten.
Sticker van :
10x10cm in een envelop,
20x20cm in een envelop,
30x30cm in een koker etc
http://www.stickyshop.nl
De leukste en goedkoopste stickers in 1 webshop. Van babystickers tot autobelettering.
 
jupiter
Berichten: 135
Lid geworden op: 17 februari 2011

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

19 december 2012

dat BTW verhaal heb ik ook al eens een telefoontje van een klant over gehad en daarna heb ik het bij biedmeer neergelegd. Misschien een goed idee om daar allemaal even een klacht over in te dienen zodat ze inzien dat het beter anders kan.
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

19 december 2012

Goed idee :)

In de e-mail bevestiging staat het overigens wel goed.
 
stickythings
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 september 2011
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

19 december 2012

Nog een vraag:
valt het meer mensen op dat het data verbruik opeens is gestegen zonder dat er meer bezoekers/hits zijn?
Wij gaan deze maand over de 40GB heen (geschat) terwijl we nagenoeg hetzelfde aantal bezoekers/hits hebben als vorige maand met minder dan 25GB verbruik?
http://www.stickyshop.nl
De leukste en goedkoopste stickers in 1 webshop. Van babystickers tot autobelettering.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 17