Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

211
j.hooijenga schreef:
frafra schreef:Als jouw groothandel een export kan maken van de producten in xls of csv dan ben je er al toch?
Deze kan je dan zelf importeren in de shop.
die heb ik ook wel, maar daar zitten niet de afbeeldingen bij welke ik nodig heb.
de afbeeldingen zijn wel beschikbaar via hun website, maar de url daar van kan ik niet gebruiken.
deze zitten achter de login die ik moet invullen en dus niet rechtstreeks beschikbaar voor uploaden.
Ik ben mijn shop nog aan het bouwen en heb me nog niet echt verdiept in de import mogelijkheden maar liep wel tegen een soortgelijk probleem aan: ik wil bij mijn producten ook afbeeldingen die niet van de leverancier afkomstig zijn.

Ik zat zelf te denken (heb dit nog niet geprobeerd):
- afbeeldingen vanuit leverancier lokaal opslaan
- lokale afbeeldingen beschikbaar maken via ftp-server?

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

212
frafra schreef:Als jouw groothandel een export kan maken van de producten in xls of csv dan ben je er al toch?
Deze kan je dan zelf importeren in de shop.
Ben nog niet zo bekend met csv maar: csv-bestanden bevatten toch alleen maar platte tekst en geen afbeeldingen?

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

214
Even een vraagje: Is biedmeer ook een mogelijke voor B2B-webshops? Ik zit namelijk met een idee, maar met mijn technische kennis is open source geen optie. Misschien is dat ook wel deels gemakszucht op internetgebied 8)

SeoShop vind ik voor deze toepassing te duur, evenals MijnWinkel. Logivert moet je te vaak upgraiden en verder heb ik nog niet gekeken (op die troepwinkels van mijnwebwinkel en easywebshop na).

Vandaar mijn vraag. Kan je met biedmeer B2B-webshops maken en draaiende houden? :D
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

216
Daar bedoel ik mee dat eens in de zoveel tijd weer een nieuw pakket moet kopen om weer ´bij de tijd´ te zijn. Verder weet ik niet of jullie de urls al schoon hebben gemaakt (na de .nl/.......) voor de seo-vriendelijkheid. En mocht ik dan jullie abonnement afnemen dan heb ik toch nog de aanloopkosten, de eerste investering, die ik liever steek in mijn voorraad en marketing.

Als je mijn bevindingen kan ontkrachten dan moet je dat vooral doen :) Graag met bewijs, dan ben ik weer een stukje wijzer. Hoewel deze post niet in dit topic past :wink:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

217
Boekhandel schreef:Daar bedoel ik mee dat eens in de zoveel tijd weer een nieuw pakket moet kopen om weer ´bij de tijd´ te zijn. Verder weet ik niet of jullie de urls al schoon hebben gemaakt (na de .nl/.......) voor de seo-vriendelijkheid. En mocht ik dan jullie abonnement afnemen dan heb ik toch nog de aanloopkosten, de eerste investering, die ik liever steek in mijn voorraad en marketing.

Als je mijn bevindingen kan ontkrachten dan moet je dat vooral doen :) Graag met bewijs, dan ben ik weer een stukje wijzer. Hoewel deze post niet in dit topic past :wink:
wij hebben na veel onderzoek in mogelijkheden en kosten, ongeveer een jaar geleden voor biedmeer.nl gekozen en dit voldoet ons prima. via een speciaal programma: clicky.com, kunnen we tevens goed de bezoeken aan de webshop monitoren.
daarnaast zijn we via beslist.nl en google goed vindbaar , wat resulteert in een groeiende omzet.
http://www.energie-techniek.com
de installatie shop

cv gas water sanitair vloerverwarming riolering zonnepanelen zonneboilers etc

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

218
j.hooijenga schreef:
Boekhandel schreef:Daar bedoel ik mee dat eens in de zoveel tijd weer een nieuw pakket moet kopen om weer ´bij de tijd´ te zijn. Verder weet ik niet of jullie de urls al schoon hebben gemaakt (na de .nl/.......) voor de seo-vriendelijkheid. En mocht ik dan jullie abonnement afnemen dan heb ik toch nog de aanloopkosten, de eerste investering, die ik liever steek in mijn voorraad en marketing.

Als je mijn bevindingen kan ontkrachten dan moet je dat vooral doen :) Graag met bewijs, dan ben ik weer een stukje wijzer. Hoewel deze post niet in dit topic past :wink:
wij hebben na veel onderzoek in mogelijkheden en kosten, ongeveer een jaar geleden voor biedmeer.nl gekozen en dit voldoet ons prima. via een speciaal programma: clicky.com, kunnen we tevens goed de bezoeken aan de webshop monitoren.
daarnaast zijn we via beslist.nl en google goed vindbaar , wat resulteert in een groeiende omzet.
Daar was ik al van overtuigt dat biedmeer werkt en voldoet. Maar ik wil weten of het ook voldoet voor b2b-verkoop. En dan bedoel ik speciaal het uitsluiten van consumenten, alleen via login met kvk en btw nummer betalen (en automatisch gecontroleerd of het klopt).

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

219
Biedmeer geeft de volgende mogelijkheid:

Klanten geeft aan te willen kopen. Vooraf is registratie nodig. Deze wordt bij jou aangevraagd. Dit geeft jou de mogelijkheid de gegevens te controleren en alleen zakelijke klanten te laten afnemen.
Daarnaast is er de mogelijkheid om geen prijzen te tonen voor registratie.

Is dat wat je bedoelde?

EDIT: er staat niets vermeld over een automatische controle van gegevens.

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

220
Boekhandel schreef:Daar bedoel ik mee dat eens in de zoveel tijd weer een nieuw pakket moet kopen om weer ´bij de tijd´ te zijn. Verder weet ik niet of jullie de urls al schoon hebben gemaakt (na de .nl/.......) voor de seo-vriendelijkheid. En mocht ik dan jullie abonnement afnemen dan heb ik toch nog de aanloopkosten, de eerste investering, die ik liever steek in mijn voorraad en marketing.

Als je mijn bevindingen kan ontkrachten dan moet je dat vooral doen :) Graag met bewijs, dan ben ik weer een stukje wijzer. Hoewel deze post niet in dit topic past :wink:
Ik zal hier via een PB op in gaan. Gezien het feit het hier gaat om het "Biedmeer" verzameltopic lijkt me dit beter voor de zuiverheid van deze topic.
LogiVert - ERP, E-commerce, CRM & POS in één

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

222
Biedmeer heeft niet de mogelijkheid tot multishop op 1 producten databas. Je kunt dus niet 1 retail frontend en een b2b frontend in 1 draaien (grote wens van mij en staat op de wishlist)

Magento is hier weer heel sterk in. 1 database, 10 verschillende shops geen probleem
http://www.ghalia.nl eerlijke, handgemaakte woonaccessoires. Eigen import en productie

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

226
Ik heb onlangs ingesteld dat de BTW niet getoond moet worden in het winkelwagentje (omdat dit door Biedmeer naar mijn mening nogal onduidelijk gepresenteerd wordt), maar tot mijn schrik merk ik nu dat het BTW percentage in de facturen ook op 0% staat! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Weet iemand of het mogelijk is om de BTW niet op de website te tonen en wel op de factuur?

Ik heb de BTW handleiding van Biedmeer al doorgenomen, maar daar wordt ik niet wijzer van (het woord factuur komt er niet eens in voor)..

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

227
DJdeRidder schreef:Ik heb onlangs ingesteld dat de BTW niet getoond moet worden in het winkelwagentje (omdat dit door Biedmeer naar mijn mening nogal onduidelijk gepresenteerd wordt), maar tot mijn schrik merk ik nu dat het BTW percentage in de facturen ook op 0% staat! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Weet iemand of het mogelijk is om de BTW niet op de website te tonen en wel op de factuur?

Ik heb de BTW handleiding van Biedmeer al doorgenomen, maar daar wordt ik niet wijzer van (het woord factuur komt er niet eens in voor)..
als ik bij je in de winkelwagen kijk ( met een bestelling ) dan staat er gewoon de btw vermeld 21%.
http://www.energie-techniek.com
de installatie shop

cv gas water sanitair vloerverwarming riolering zonnepanelen zonneboilers etc

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

229
Het weekend is voorbij, dus ik heb de vraag aan de support kunnen stellen. BTW op de website en op de factuur zijn niet afzonderlijk te vertonen. Ofwel de BTW wordt op beiden vermeld, ofwel op beiden niet.

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

230
Update wishlist:

Net doorgegeven: MisterCasch via Buckaroo.

Zou een welkome aanvulling zijn voor de Belgische klanten.

EDIT: Biedmeer heeft al laten weten dit binnenkort aan te bieden. Het heeft te maken met de nieuwste versie van Buckaroo.

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

232
Buckaroo biedt het al aan, alleen bij Biedmeer hebben de nieuwste versie niet. Wanneer deze bij Biedmeer beschikbaar is wordt het platform aangeboden.

In dit geval ligt het niet aan Buckaroo. :wink:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

237
Sommige klanten komen met de postcode check niet door het bestelmenu heen. Ik kreeg vandaag telefoon van klanten dat de pagina aangaf dat de gegevens niet correct ingevuld waren terwijl dit wel zo was. Zelf ook geprobeerd en ook ik bleef hangen op de 'adres' pagina.
Biedmeer gemaild en heel snel een antwoord. Blijkt te maken te hebben met cache geheugen.

Dus wees er alert op dat klanten die de site eerder bezocht hebben en nu willen bestellen wellicht niet bij de afrekenpagina kunnen komen. Even refreshen verhelpt dit probleem.

Het is maar iets kleins, maar je staat raar te kijken als je er over gebeld wordt (natuurlijk wel positief dat de klanten die moeite nemen.)
http://www.stickyshop.nl
De leukste en goedkoopste stickers in 1 webshop. Van babystickers tot autobelettering.

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

240
Zijn er mensen die succesvol gebruik maken van de productreviews? Ik heb het een maandje geleden getest en zelfs als website-eigenaar had ik er al moeite mee om mijn wachtwoord te achterhalen (zover ik weet is die mij nooit opgestuurd) om in te kunnen loggen en een review te plaatsen. Ik kan me niet voorstellen dat klanten de moeite nemen om een 'nieuw' wachtwoord aan te vragen met als doel om een review te plaatsen. Dat blijkt ook uit het aantal reviews dat ik krijg (0).

Hoe doen jullie dit? Of zetten jullie die inlog-verplichting juist uit, levert dit niet veel spam/onzin op?