Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

10 april 2012

Ik denk dat het goed is om ervaringen; wensen; mogelijke fouten en natuurlijk lofuitingen in 1 draadje te verzamelen omtrent de software van Biedmeer.
Handig voor zowel diegene die zich willen inlezen; de software gebruiken maar een forum bij Biedmeer missen; waar nodig een gedeelde wish kunnen indienen en andere gerelateerde zaken.
Later zal ik hier nog een korte impressie weergeven van Biedmeer.
Nu eerst de focus op actuele ervaringen inzake het nieuwe thema 'Enoza'.

Enoza thema is vorige week live gegaan bij Biedmeer. Hier is de uitleg van Biedmeer te lezen.

Een eerste indruk is dat de update sterk gericht is op betere grafische weergave.
LET WEL:BETA VERSIE.
Ik durf zelf zodoende nog niet live te gaan. sterker nog; ik betaal iedere maand braaf en ben van mening dat men ervoor moet kiezen om een groep gebruikers actief te benaderen voor testwerk. Voor zover dit dan niet gedaan is, dat weet ik niet.
Dan zou het thema gewoon live moeten kunnen gaan in produktie.

Ik ben geïnteresseerd in:
- heeft dit thema een te verwachten gedrag op iedere courante combi van device&browser?
Omdat wij de pagina visueel breder trekken dan de 1024 krijgt de pagina raar gedrag bij bepaalde combi's. Dit nog niet getest.
- juiste imag-benaming gebruiken zodat de image's zoekbaar zijn.
Reactie Biedmeer: Op dit moment zijn er geen mogelijkheden om aan afbeeldingen eigen namen mee te geven. Het is iets wat wel vaker gevraagd is en mogelijk in de toekomst wel gaat komen. (wishlist)
- Verbeterpunten inzake sitespeed in thema Kameleon: 'Gebruikmaken van browsercaching, Afbeeldingen combineren in CSS-sprites, Comprimeren inschakelen.'
Met het thema Enoza heb ik alleen een high prio op 'Comprimeren inschakelen'
Dit lijkt er dus op vooruit gegaan, fijn. Overigens geen reactie ontvangen op mijn vraag of de opgeloste punten bewust zijn aangepakt.
- groepsactie's op produktgroepen. Hier zijn recentelijk enkele verbeteringen in aangebracht, fijn.
- klantstatistieken. Ik zou op korte termijn meer statistieken uit willen halen zoals hoe de opbouw is van mijn huidige klantgroep. Is een wens van mij, nog niet ingediend.
- Admarkt/Onderschrift bij elke productbeschrijving: ik wil graag een universele ondertitel bij produkten die ook op Marktplaats getoond mogen worden. Staat nu als wens te boek

Tot zover mijn bevindingen tot nu toe, binnenkort meer.
Nu graag inzicht op wat jou bevindingen zijn en mogelijke reacties.

(Lief modje; mocht dit zo niet de bedoeling zijn dan aub dit niet wegkieperen maar wellicht mergen.)
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

10 april 2012

- klantstatistieken. Ik zou op korte termijn meer statistieken uit willen halen zoals hoe de opbouw is van mijn huidige klantgroep. Is een wens van mij, nog niet ingediend.
Vooral díé vind ik interessant. Inkopper: wat biedt BiedMeer hier meer? Per klant kan ik namelijk altijd zien:

• op welke pagina ze landen;
• met welke zoekwoorden ze binnenkomen;
• welk pad ze afleggen door alle webpagina's;
• welke zoekopdrachten ze zelf invoeren;
• wat ze bestellen;
• naar welke producten ze kijken;
• hoeveel tijd ze voor elke stap nodig hebben.

Daarvoor heb je ook niet bepaald de "rocket science" van een raketgeleerde-nerd nodig. Kwestie van je sitestatistieken op orde hebben...
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

10 april 2012

Ward, dat kan ik hier posten; niet gelijk lullig gaan doen ;) . Ik ben toch al goed bekend bij de support van Biedmeer :)

Algemeen:
- bezoekers vandaag & gisteren
- bezoekers deze & vorige maand
- nog wat overzichten algemeen

- resolutie top 20
- besturingssystemen
- kleurdieptes
- browsers
- zoekmachine top 20
- zoekwoorden top 20
- referer top 20

Mag duidelijk zijn dat ik hier inderdaad meer wensen zijn. Ik heb nu een extra abo afgesloten bij derden om wat meer kengetallen boven water te halen. . .

Wat ik zelf het meest frusterend vind is het hoge aantal uitstappers in de trechter na het vullen van de winkelwagen en voor het doorzetten naar het invullen van de persoonsgegevens; 75% stapt uit :shock:
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

10 april 2012

Ik zie dat er bepaalde themas zijn waar je uit kan kiezen. Kan je bij biedmeer ook kiezen uit compleet op maat gemaakte templates voor je shop?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

10 april 2012

Bij mij stapt 73,5% uit. Ik heb het vermoeden dat dit aan het winkelmandje ligt omdat ik al meerdere malen emails en telefoontjes ontving van klanten die dachten dat de BTW 2 keer berekend werd.

Ik reken het dan altijd uit voor de klant en dan klopt het ook gewoon maar het staat wat vreemd vermeld.

Ik was wel benieuwd naar jouw ervaringen met de nieuwe lay-out. Op het eerste gezicht zijn we eindelijk in 2012 aangekomen maar ik weet niet wat voor impact het heeft op mijn huidige lay-out die ook redelijk aangepast is. Jij hebt toch een kopie site draaien? Heb je het daar al bekeken?

Toegegeven, ik bekijk veel webshop software om te zien wat voor mogelijkheden er allemaal zijn maar ben wel heel tevreden over Biedmeer. Ze blijven wel bezig met verbeteren.

Klein puntje voor mij is dat het niet goed werkt met buitenlandse bestellingen:
1) Het BTW veld is een trigger dat er geen BTW belast wordt. Echter, ook als iemand hier NVT o.i.d. invult dan vervalt de BTW...
2) De productprijs wordt nu dus exclusief BTW maar de verzendkosten en attributen veranderen simpelweg van inclusief naar exclusief en behouden dezelfde prijs. Als mijn verzendkosten voor Duitsland € 10,- incl. is dan wordt dit ineens € 10,- excl. op het moment dat iemand "iets" invult in het BTW veld.

Dit is reeds maanden geleden gemeld en kreeg de reactie dat het problematisch was maar verder nooit meer iets van gezien. Voor mij wel de reden om nog niet het meertalige gedeelte te gaan gebruiken (alsmede tijdgebrek).

Edit: @ Wouter. Je kan een bestaande lay-out laten "finetunen" door bedrijven die geselecteerd zijn door Biedmeer. Je kan hiermee wel eens iets andere look krijgen maar echte drastische veranderingen zijn niet mogelijk (voor zover ik weet).
Vandaar dat de nieuwe lay-out mij wel aansprak, is meer van deze tijd.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

10 april 2012

Ward, dat kan ik hier posten; niet gelijk lullig gaan doen ;) . Ik ben toch al goed bekend bij de support van Biedmeer :)
Nee, ik doe helemaal niet lullig. Zo kleinzerig ben ik niet en ik ben dus ook niet zo snel op mijn spreekwoordelijke pik getrapt. Punt is veel meer: je krijgt allerlei statistieken over de "user agent" opgehoest, maar dat vertelt je weinig of niets over wat individuele gebruikers op je site doen.

Om het er maar eens dik (en dus overdreven) op te leggen: dat de gemiddelde gebruiker een dinges gebruikt met een resolutie van dit bij dat is niet zo spannend zolang je er niets mee doet.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

10 april 2012

Ward,
snap ik dat het het niet lullig bedoeld is; vandaar ook mijn ;)
Ik leer namelijk graag van je opmerkingen die vaak geheel terecht zijn.

Gedragsanalyse interesseert me inderdaad steeds meer. Ik zit soms lean-back gebruikers te volgens mbv Mouseflow. En krijgt de gebruiker wat hij verwacht; resulteert dat in een aankoop?

Biedmeer heeft daar op dit moment bar weinig tools voor. Maar welke data wil ik hebben om iets zinnigs te kunnen zeggen over het gebruik; dat eerst maar eens invullen.

Waar je tenslotte op doelt is dat ik het niet fijn vind dat m'n site niet fijn functioneert in een bepaalde setup. En dat wordt bevestigd door kengetallen die laten zien dat die gebruikers enorm snel afhaken. (Bounce & verblijftijd)
Dat is een stukje techniek waar ik niet direct invloed op heb maar gewoon moet werken.

frafra,

typerend dat jij ook zoveel uitstap heb op dat punt.
Ik heb inderdaad een test; helaas is het niet mogelijk om de live naar test te copy'eren. (ja betalen 50,-)
Geen trek in, voor hun een eenvoudige handeling en dan dat geld vragen.

Ik ben dus bezig de lay-out te testen; nog weinig nieuws nu. Deze week wel ingepland om dit verder op te pakken.
Het is zo te zien wel meer van deze tijd, dat is positief.

Ik doe op dit moment niets met buitenland; eerst de scope smal en daarin excelleren.
 
HorseTopShop
Berichten: 369
Lid geworden op: 07 februari 2011

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

10 april 2012

Ik zal wel poep in mijn ogen hebben, maar waar kunnen jullie al die statistieken zien?
Ik zie wel hoeveel bezoekers ik gehad heb etc. Maar echt niet hoeveel er het winkelmandje vroegtijdig verlaten.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

10 april 2012

Ik zal het maar bekennen ( ;) ) Ik ben ook aan de knutsel met een biedmeer webwinkel.

Is het normaal dat hij om de 5 minuten uitlogt? Vind ik erg irritant..
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

11 april 2012

@ Horseshop,
paardenmest moet je nu toch wel weg hebben hoor ;)
(Bij ons lopen er ook 12, vandaar ;) )

In Analytics; Conversie's; Doelen > Trechterweergave.
Hieronder een veerbeeld van afgelopen week.
Afbeelding
VB trechterweergave.
@Wouter; met deze lage aantallen begrijp je dat ik blij ben dat dit geen conversie's van losse kabeltjes zijn ;)
Dat komt inderdaad niet uit de software van Biedmeer.

Leuker wordt het om te weten waar afgelopen week deze mensen vandaan komen.

Afbeelding
Bronnen van behaalde conversie's.

Waar ik nu aan toe ben is om te weten
- waar heeft deze conversiegroep op gezocht;
- welk pad volgen ze;
- wie zijn dit (m/v)
- enz
Dat uitvogelen kost best wel tijd, vooral uitwerken wat voor mij relevante gegevens zijn.

Als iemand een mening heeft bij het, in mijn ogen, hoge uitstap% na het vullen van het mandje dan is dit meer dan welkom.
Nog beter als jij ook durft jou scores te plaatsen; kunnen we wellicht nog meer van elkaar leren, Biedmeer gerelateerd.
(ik weet het, je vindt dat een beetje 'eng' maar waarom ..)

Maar goed; niet te lang hierop staren. Ik heb 1 doel nu leuk bereikt; scoren met keywords.
De volgende is dit om te zetten naar meer bezoekers en betere conversie.

@ Wouter,

dat staat in de broncode; if user is Wouter .. :P

Gekheid; bij mij gebeurd dit zelden.
1X/maand komt dit voor, meer niet.
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

11 april 2012

@ Wouter,

dat staat in de broncode; if user is Wouter .. :P
:lol: :lol:

Supertopic trouwens. Héél leerzaam.
 
jupiter
Berichten: 135
Lid geworden op: 17 februari 2011

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

11 april 2012

ik heb een paar dagen geleden een extra winkel genomen bij biedmeer om even ongestraft te kunnen stoeien met het nieuwe thema. Het feit dat Enoza nog Beta is houdt mij tegen,maar ben wel alvast aan het kijken wat ik ermee kan. Voorlopig schiet ik nog niet erg op, ik weet nog niet hoe ik mijn huidige "look" kan "verbeteren" door Enoza te gebruiken.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

11 april 2012

Frafra,

Graag overleg over dat BTW issue dan, en ervaren meer gebruikers dit? Dan moet dat opgepakt worden.

Jipiter, war wil je anders dan?
 
PreventieStore
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 april 2012
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

11 april 2012

@ Horseshop,
paardenmest moet je nu toch wel weg hebben hoor ;)
(Bij ons lopen er ook 12, vandaar ;) )

In Analytics; Conversie's; Doelen > Trechterweergave.
Hieronder een veerbeeld van afgelopen week.
Afbeelding
VB trechterweergave.
@Wouter; met deze lage aantallen begrijp je dat ik blij ben dat dit geen conversie's van losse kabeltjes zijn ;)
Dat komt inderdaad niet uit de software van Biedmeer.

Leuker wordt het om te weten waar afgelopen week deze mensen vandaan komen.

Afbeelding
Bronnen van behaalde conversie's.

Waar ik nu aan toe ben is om te weten
- waar heeft deze conversiegroep op gezocht;
- welk pad volgen ze;
- wie zijn dit (m/v)
- enz
Dat uitvogelen kost best wel tijd, vooral uitwerken wat voor mij relevante gegevens zijn.

Als iemand een mening heeft bij het, in mijn ogen, hoge uitstap% na het vullen van het mandje dan is dit meer dan welkom.
Nog beter als jij ook durft jou scores te plaatsen; kunnen we wellicht nog meer van elkaar leren, Biedmeer gerelateerd.
(ik weet het, je vindt dat een beetje 'eng' maar waarom ..)

Maar goed; niet te lang hierop staren. Ik heb 1 doel nu leuk bereikt; scoren met keywords.
De volgende is dit om te zetten naar meer bezoekers en betere conversie.

@ Wouter,

dat staat in de broncode; if user is Wouter .. :P

Gekheid; bij mij gebeurd dit zelden.
1X/maand komt dit voor, meer niet.
Kan je misschien ook een tip geven hoe je dit configureert in analyctics ism biedmeer?
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

11 april 2012

Kan je misschien ook een tip geven hoe je dit configureert in analyctics ism biedmeer?
Voor dit soort zaken heeft Biedmeer een fijne support:
http://support.biedmeer.nl/index.php?/K ... -analytics

Zijn er meer Biedmeer gebruikers die:
- nieuwste thema verder testen;
- SEO waardigheid van dit thema onderzoeken;
- zaken omtrent Admarkt verbeteringen;
- enz.

Ik ben benieuwd, vandaag namelijk zelf vooral aan het data-kloppen geweest..
 
PreventieStore
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 april 2012
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

11 april 2012

Kan je misschien ook een tip geven hoe je dit configureert in analyctics ism biedmeer?
Voor dit soort zaken heeft Biedmeer een fijne support:
http://support.biedmeer.nl/index.php?/K ... -analytics

Zijn er meer Biedmeer gebruikers die:
- nieuwste thema verder testen;
- SEO waardigheid van dit thema onderzoeken;
- zaken omtrent Admarkt verbeteringen;
- enz.

Ik ben benieuwd, vandaag namelijk zelf vooral aan het data-kloppen geweest..
Ik had mijn site al wel gekoppeld aan analyctics, echter had ik nog niet aangegeven dat het een e-commerce site is.
Als ik nu naar de door jouw beschreven pagina (In Analytics; Conversie's; Doelen > Trechterweergave.) ga dan moet ik deze alsnog zelf instellen.

Ik kan een voorbeeld hiervan niet vinden op de biedmeer site. Heb jij toevallig deze waardes voor handen? Het is natuurlijk wel van belang dat je kan zien waar de mensen nou afhaken met de bestellingen e.d.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

12 april 2012

Wat ik onhandig vind is als ik een categorie uit zet, dat de onderliggende categorieeen dan nog steeds beschikbaar zijn. Nou moet ik honderd miljoen miljard categorieen handmatig uit zetten ipv. dat ik 6 hoofdcategorieen uit zou zetten. Daar gaat mijn ochtend.

Of doe ik het weer verkeerd?
 
icompleter
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 april 2012

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

12 april 2012

Ik had mijn site al wel gekoppeld aan analyctics, echter had ik nog niet aangegeven dat het een e-commerce site is.
Als ik nu naar de door jouw beschreven pagina (In Analytics; Conversie's; Doelen > Trechterweergave.) ga dan moet ik deze alsnog zelf instellen.

Ik kan een voorbeeld hiervan niet vinden op de biedmeer site. Heb jij toevallig deze waardes voor handen? Het is natuurlijk wel van belang dat je kan zien waar de mensen nou afhaken met de bestellingen e.d.
Hiervoor hou ik me ook aanbevolen, ik ben er nog niet achter hoe de doelen ingesteld moeten worden.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

12 april 2012

Hiervoor hou ik me ook aanbevolen, ik ben er nog niet achter hoe de doelen ingesteld moeten worden.
Zolang je, zoals in het plaatje, op n = 35 per week zit, heb je statistisch een dubbel probleem: de statistieken zijn niet significant en niet relevant. In lekentermen: je kunt er dan totaal geen betrouwbare conclusies aan verbinden. Steek je tijd tot die tijd liever in een verhoging naar n = 35 per dag en aansluitend n = 35 per uur...
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

12 april 2012

Zolang je, zoals in het plaatje, op n = 35 per week zit, heb je statistisch een dubbel probleem: de statistieken zijn niet significant en niet relevant. In lekentermen: je kunt er dan totaal geen betrouwbare conclusies aan verbinden. Steek je tijd tot die tijd liever in een verhoging naar n = 35 per dag en aansluitend n = 35 per uur...
Dat bedoelde ik ook te zeggen; dit zijn aardige zaken maar de focus moet liggen op aantallen en niet uren neuzelen met dit soort zaken.

Ik durf niet te zeggen wat de juiste volgorde zo zijn maar wij doen het als volgt:
- basis opzetten en techniek regelen
- werken aan SEO (doorlopend)
- aantallen bezoekers naar binnen fietsen; niet dagenlang neuzelen over de kleur van een button, kan later wel.
- conversie proberen te verbeteren.
- verder optimaliseren en fine-tunen.

Zelf zit ik nou pas bij stap 3; oa door linkbuilding; perbericht(en); komende actie's, enz zorgen dat je traffic naar je site gaat krijgen. Dan pas kun je echt iets zinnigs zeggen over user-gedrag.

Wouter; op welke manier heb je eea ingericht; kun je wat meer vertellen / laten zien?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

12 april 2012

Wat ik maar wou zeggen: staar je niet blind op Google Analytics. Google doet namelijk niet aan "analytics", want de belangrijkste statistische analyses moet je zelf uitvoeren. Google Analytics doet zelfs niet echt aan statistiek, want de belangrijkste statistieken ga je niet terugvinden in Google Analytics.

Binnenkort ga ik zelf Google Analytics eruit knikkeren.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

12 april 2012

........
Binnenkort ga ik zelf Google Analytics eruit knikkeren.
Ok dan!
Heb je in je eigen software nu een soort dashboard dan?
Hell_of_a_job om dat goed te krijgen; in het verleden enkele klanten gehad die uit ERP een dashboard wilde hebben maar de meeste tools zijn daar niet echt voor geschikt.
Ja, Clickview komt dichtbij, maar dan nog..

Mag ik trouwens vragen op welke kengetallen jij je systeem/cms stuurt? Of dat het rijtje wat je eerder al benoemde?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

12 april 2012

........
Binnenkort ga ik zelf Google Analytics eruit knikkeren.
Ok dan!
Heb je in je eigen software nu een soort dashboard dan?
Hell_of_a_job om dat goed te krijgen; in het verleden enkele klanten gehad die uit ERP een dashboard wilde hebben maar de meeste tools zijn daar niet echt voor geschikt.
Ja, Clickview komt dichtbij, maar dan nog..

Mag ik trouwens vragen op welke kengetallen jij je systeem/cms stuurt? Of dat het rijtje wat je eerder al benoemde?
Mag je gerust vragen: ik kan per bezoeker en per klant zien wat er de afgelopen 18 maanden is gebeurd. Mijn database bestaat voor 2% uit content + backoffice en 98% uit statistieken. Die "fuik" van Google Analytics heb ik dus niet nodig: ik heb een spreekwoordelijke video-opname waarmee ik elke bezoeker vanaf de ingang tot en met de kassa kan volgen.

Maar dat is inderdaad maatwerk en zelfbouw. Belangrijker is: die PowerPoint-in-Flash die Google Analytics je voorschotelt, klopt niet en vertelt niet het hele verhaal.

En als je dan toch aan het meten en vergelijken bent: ik heb té vaak té grote verschillen gezien tussen mijn eigen metingen en die van Google Analytics. En dan geldt de "bottom line": ik weet precies aan wie ik wat heb verkocht voor welke prijs en (meestal) ook waarom. Naar zo'n rapport "Waarom deze klant dit kocht" zul je tevergeefs zoeken in Google Analytics. Als je het zelf regelt, kom je veel dichter in de buurt :D
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

12 april 2012

@jan aan de voorkant van de shop kan je niet zo veel zien. Ik heb de 8 hoofdcategorieeen uit gezet. Ik ben nu de, pak 'm beet, 500 onderliggende categorieën een voor een aan het uitzetten zodat de artikelen niet naar boven komen als men er op zoekt.

Ik heb namelijk een categorie- en product import gedaan, maar ik wil slechts een heel klein deel gaan voeren in de shop.
Het import bestand verkleinen kan trouwens niet, voor diegene die dat voor had willen stellen ;)
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

12 april 2012

@jan aan de voorkant van de shop kan je niet zo veel zien. Ik heb de 8 hoofdcategorieeen uit gezet. Ik ben nu de, pak 'm beet, 500 onderliggende categorieën een voor een aan het uitzetten zodat de artikelen niet naar boven komen als men er op zoekt.

Ik heb namelijk een categorie- en product import gedaan, maar ik wil slechts een heel klein deel gaan voeren in de shop.
Het import bestand verkleinen kan trouwens niet, voor diegene die dat voor had willen stellen ;)
Waarom kieper je die categorieën er dan niet uit?
Al een ticket ingelegd bij de support; ze reageren 9 v/d 10 keer snel en adequaat.
 
HorseTopShop
Berichten: 369
Lid geworden op: 07 februari 2011

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

12 april 2012

Bedankt, maar dit is echt te ingewikkeld. Ik zou niet weten wat en hoe ik het in moet stellen.
@ Horseshop,
paardenmest moet je nu toch wel weg hebben hoor ;)
(Bij ons lopen er ook 12, vandaar ;) )

In Analytics; Conversie's; Doelen > Trechterweergave.
Hieronder een veerbeeld van afgelopen week.
Afbeelding
VB trechterweergave.
@Wouter; met deze lage aantallen begrijp je dat ik blij ben dat dit geen conversie's van losse kabeltjes zijn ;)
Dat komt inderdaad niet uit de software van Biedmeer.

Leuker wordt het om te weten waar afgelopen week deze mensen vandaan komen.

Afbeelding
Bronnen van behaalde conversie's.

Waar ik nu aan toe ben is om te weten
- waar heeft deze conversiegroep op gezocht;
- welk pad volgen ze;
- wie zijn dit (m/v)
- enz
Dat uitvogelen kost best wel tijd, vooral uitwerken wat voor mij relevante gegevens zijn.

Als iemand een mening heeft bij het, in mijn ogen, hoge uitstap% na het vullen van het mandje dan is dit meer dan welkom.
Nog beter als jij ook durft jou scores te plaatsen; kunnen we wellicht nog meer van elkaar leren, Biedmeer gerelateerd.
(ik weet het, je vindt dat een beetje 'eng' maar waarom ..)

Maar goed; niet te lang hierop staren. Ik heb 1 doel nu leuk bereikt; scoren met keywords.
De volgende is dit om te zetten naar meer bezoekers en betere conversie.

@ Wouter,

dat staat in de broncode; if user is Wouter .. :P

Gekheid; bij mij gebeurd dit zelden.
1X/maand komt dit voor, meer niet.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

13 april 2012

Bedankt, maar dit is echt te ingewikkeld. Ik zou niet weten wat en hoe ik het in moet stellen.
Dan zeg ik volg eens een webinar bij Eduvision om de basics op te pakken. Dan de prima uitleg van Google zelf.

Als je de basis dan allemaal netjes ingeregeld heb dan in e-commerce doelen de juiste URL's van Biedmeer gebruiken.
Het zijn dan 4 stappen, doorloop die stappen, noteer de naam van de stap en pak de url die je op dat moment ziet.
Hak dan het 'unieke' deel van de URL af zodat je het generieke stuk nog heb.

Bij mij is de url bij stap 3 dan bv //timsspeelgoedboerderij.securearea.eu/website/index.php?Show=WebShopVerification&sid=p5oor2k0qvmsjmvvjng0972v51
Het gaat om het stuk tot de verification:
/website/index.php?Show=WebShopVerification

Succes!
 
jupiter
Berichten: 135
Lid geworden op: 17 februari 2011

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

13 april 2012


Jipiter, war wil je anders dan?
ik wil in principe niet iets anders, maar als er een nieuw thema is wat volgens biedmeer "verder gaat waar Kameleon stopt" dan vind ik dat heel interessant en wil ik er graag mee aan de slag.



Vraagje: gebruiken jullie clicky? Toen biedmeer vorig jaar meldde dat er een koppeling mogelijk was ben ik dat gaan gebruiken en sindsdien (sinds vorig jaar juni dus) heb ik dat de hele dag openstaan, ik ben er verslaafd aan :lol:
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

13 april 2012

Ik heb dezelfde interesse als Jupiter. Wil graag, als ik eens tijd heb, de mogelijkheden van de nieuwe lay-out gaan bekijken.

Ik heb ook Clicky, erg verslavend inderdaad ;)
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

13 april 2012


Jipiter, war wil je anders dan?
ik wil in principe niet iets anders, maar als er een nieuw thema is wat volgens biedmeer "verder gaat waar Kameleon stopt" dan vind ik dat heel interessant en wil ik er graag mee aan de slag.



Vraagje: gebruiken jullie clicky? Toen biedmeer vorig jaar meldde dat er een koppeling mogelijk was ben ik dat gaan gebruiken en sindsdien (sinds vorig jaar juni dus) heb ik dat de hele dag openstaan, ik ben er verslaafd aan :lol:
Ok, je moet met je tijd meegaan.
Maar diverse fancy pull-down menu's zit ik niet op te wachten, als ik zie hoe zenuwachtig senioren hier van worden dan komt dat niet goed.

Enne Clicky .... (gaat zich in hoekje zitten schamen) heb ik ' gemist' Direct aanslingeren!

Maar niet de hele dag staren, je bezoekers naar binnen kijken helpt niet. ;)
Help ze kopen, dat wil ik!
Zodoende op onze site (speelgoedboerderij.nl) aan de linkerkant een experiment met ' snel bestel-hulp'. Wellicht dat jij daar weer wat mee kan.
Doel is dat mensen die snel nog wat nodig hebben hier een snelle filtering maken op speelgoed wat op voorraad ligt dat we dan dezelfde dag nog kunnen versturen.
Beter voor de klant; beter voor ons. :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17