Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

31
Jan Speelgoedboer schreef: Ok, je moet met je tijd meegaan.
Maar diverse fancy pull-down menu's zit ik niet op te wachten, als ik zie hoe zenuwachtig senioren hier van worden dan komt dat niet goed.

Enne Clicky .... (gaat zich in hoekje zitten schamen) heb ik ' gemist' Direct aanslingeren!

Maar niet de hele dag staren, je bezoekers naar binnen kijken helpt niet. ;)
Help ze kopen, dat wil ik!
Zodoende op onze site (speelgoedboerderij.nl) aan de linkerkant een experiment met ' snel bestel-hulp'. Wellicht dat jij daar weer wat mee kan.
Doel is dat mensen die snel nog wat nodig hebben hier een snelle filtering maken op speelgoed wat op voorraad ligt dat we dan dezelfde dag nog kunnen versturen.
Beter voor de klant; beter voor ons. :)

nee die pulldown menus ben ik ook geen fan van. Sterker nog: vaak werkt het niet zo lekker mee en dan ben ik al snel van een site vertrokken, dat wil je in je winkel nou juist voorkomen.

En nee,je kan helaas geen bezoekers naar binnen staren, wel is het enrom handig om 1 in overzicht te zien wie er in je shop is, hoe deze binnenkwam en wat hij/zij aan het doen is, erg leerzaam en makkelijk, vind ik.

Dat wat je schrijft over die snelle filtering is slim maar voor ons niet van toepassing: alles wat in de winkel staat hebben we ook op voorraad en wordt bij betaling voor 17.00 diezwelfde dag nog verzonden :D

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

32
Extra punt wat ik naar biedmeer support doorzet; gaat omtrent het gebruik van een permanente redirect (301) Onze pagina is namelijk zowel te bereiken via
1: /website/index.php ( komt uit op http://www.timsspeelgoedboerderij.nl/website/index.php )
2: / (komt met doorklikken uit op http://www.timsspeelgoedboerderij.nl/ )
Een inhoudelijke reactie is te lezen via
http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic. ... 406#p32406

@ jupiter Clicky werkt, dat weet ik zeker: ‘k heb alle Windows pingels uit staan en wat denk je: geeft de ‘Spy’ functie een belletje als er een nieuwe bezoeker binnen komt; schrok me de pleuris ! :D

Maar ik ben blij met de tool; nog wel wat finetunen. Ik weet namelijk nog niet goed of ik het volgende goed heb ingericht:
Vergeet daarnaast niet ook de securearea domeinnaam toe te voegen bij "Preferences" / "Preferences" in Clicky zodat alle domeinnamen netjes gemeten worden.
Dus als jij straks ff mijn winkelwagentje-proces onderzoekt dan weten we dat ook weer :lol:

Maar dat het een prima extra middel is dat zijn we helemaal eens :)

UPDATE:
reactie ontvangen op mijn ticket wat ik de topic-start is te lezen omtrent vreemd gedrag website op een Ipad:

Code: Selecteer alles

Van: Ricky ten Brinke <support@biedmeer.nl>
Datum: 13 april 2012 13:41
Onderwerp: [#LCA-656-84067]: fout gedrag website op Apple device met Safari browser
Aan: info@timsspeelgoedboerderij.nl


Beste Jan,

Ik heb nog even naar dit probleem gekeken en geprobeerd om dit op te lossen.
Naar onze mening ziet dit er nu een stuk beter uit, deze optimalisatie zal met een van de volgende updates live gaan.

We hopen u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en horen het graag indien u nog vragen heeft.


Met vriendelijke groet,

Ricky ten Brinke
BiedMeer Webwinkels 
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

33
Heb met veel interesse mee zitten lezen, heb zelf ook biedmeer shop.

Kom net onder een steen vandaan: Wat is clicky? :roll:


Zelf heb ik ook nog een paar wensen, die ik al bij biedmeer heb neergelegd, maar waar ze nu nog niets mee doen:

Bij het invullen van de gegevens duidelijker aangeven dat het mobiele- en vaste nummer in het juiste vakje ingevuld worden. En op de goede manier.

Denk bijvoorbeeld aan: wanneer een klant bij het vakje mobiele nummer begint met 31 ipv 06, dat er een melding komt in het scherm.

Ik heb tegenwoordig ook een achteraf betaalmogelijk en wordt er gek van hoe vaak mensen verkeerd de gegevens invullen, ondanks dat het duidelijk in beeld staat bovenin de pagina.

Biedmeer geeft hier als antwoord dat mensen maar beter moeten lezen. :?

Wat ik ook prettig zou vinden is wanneer een order wordt geannuleerd, ik de producten automatisch terug kan laten zetten in de shop.

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

34
Ilonajoy schreef:Biedmeer geeft hier als antwoord dat mensen maar beter moeten lezen. :?
Elke usability-specialist zal beamen en bevestigen dat dit het klassieke zwaktebod is. Van méér uitleg en dus méér lezen wordt een interface nooit beter. Uitleg over hoe je een ontwerp "moet" gebruiken, duidt altijd op een zwakke plek in het ontwerp.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

35
Ik begrijp het even niet: bedoel je nu dat er bij teveel tekst ook niet goed wordt gelezen?

Mijn optie aan biedmeer was om er niets bij te zetten, maar alleen een melding te geven wanneer het niet goed wordt ingevuld.
Het is ook alleen van toepassing bij de betaalmethode 'achteraf betalen'. Als de gegevens niet exact juist ingevuld worden, kan er geen kredietcheck plaatsvinden.

Heb jij een andere oplossing?

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

36
Ilonajoy schreef:Heb met veel interesse mee zitten lezen, heb zelf ook biedmeer shop.

Kom net onder een steen vandaan: Wat is clicky? :roll:
Welkom! ;)
Bij het invullen van de gegevens duidelijker aangeven dat het mobiele- en vaste nummer in het juiste vakje ingevuld worden. En op de goede manier.
Waarom wil je dat allemaal?
Ik heb tegenwoordig ook een achteraf betaalmogelijk en wordt er gek van hoe vaak mensen verkeerd de gegevens invullen, ondanks dat het duidelijk in beeld staat bovenin de pagina.
Waarom wil je dat, achteraf betalen aanbieden?
Biedmeer geeft hier als antwoord dat mensen maar beter moeten lezen. :?
Wat ik ook prettig zou vinden is wanneer een order wordt geannuleerd, ik de producten automatisch terug kan laten zetten in de shop.
Begrijp me goed; bedoel dit niet rot ofzo maar als dat allemaal te moeilijk blijkt te zijn, waarom dan activeren/implementeren?
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

37
Begrijp me goed; bedoel dit niet rot ofzo maar als dat allemaal te moeilijk blijkt te zijn, waarom dan activeren/implementeren?
Goeie vraag. Ik begrijp ook niet waarom het zo moeilijk is om de gegevens goed in te vullen.
Ik ben er vanuit gegaan dat Biedmeer automatisch aangeeft wanneer bepaalde velden niet goed ingevuld worden of in het geheel niet ingevuld worden. Dit zie je wel vaker bij andere webshops, is mijn ervaring.
Beetje naief van mij. Leer voor de volgende keer.

Aan de andere kant is het wel terug te merken in de stijgende omzet dat er nu achteraf betaling wordt aangeboden.

Dus ja, elk nadeel heb z'n voordeel.


Edit: nog even op alle waarom vragen:

Als de gegevens niet juist zijn ingevuld, wordt er geen kredietcontrole uitgevoerd en moet ik elke klant afzonderlijke mailen/berichtten dat de bestelling niet in behandeling genomen kan worden. Daarnaast moet ik alle producten handmatig terug zetten in de shop.
Het kost dus veel tijd.
Omdat Biedmeer deze betaalmogelijk via haar platform aanbiedt, lijkt het me ook niet meer dan normaal dat zij zorgdragen voor een correcte afronding dmv aangeven van verplichte velden en de juistheid van invoeren.
Zelfs de verplichte velden worden regelmatig niet ingevuld.

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

38
Goeie vraag. Ik begrijp ook niet waarom het zo moeilijk is om de gegevens goed in te vullen.
Tja, ze bellen ons ook wel eens om wat de verzendkosten zijn terwijl dit midden op de pagina staat :)
Ik ben er vanuit gegaan dat Biedmeer automatisch aangeeft wanneer bepaalde velden niet goed ingevuld worden of in het geheel niet ingevuld worden. Dit zie je wel vaker bij andere webshops, is mijn ervaring.
Beetje naief van mij. Leer voor de volgende keer.

Aan de andere kant is het wel terug te merken in de stijgende omzet dat er nu achteraf betaling wordt aangeboden.
Hee, nu wordt ik ook wakker; vertel vertel: wat voor systeem is dat dan?
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

39
Ilonajoy schreef: Wat ik ook prettig zou vinden is wanneer een order wordt geannuleerd, ik de producten automatisch terug kan laten zetten in de shop.
ehm, dat is toch al zo? als je een bestelling annuleert en je verwijdert de bestelling "vraagt het systeem" of je de produkten wil terugboeken in de winkel.....
of bedoel je dat niet?

en heb jeondertussen al gelezen over clicky? doen hoor is superleuk!

@Jan: ah clicky werkt dus, ik heb de geluidjes uitstaan, daar word je gek van.Als ik wat voor je moet testen roep maar hoor, wil best even gaan shoppen en dat jij het volgt op clicky :lol:

ik ga nu even een stukje weekend meepakken (alhoewel in hoeverre is boodschappen en huishouden doen nou weekend vieren :roll: ) maar ben later weer online.

En even: wat fijn een biedmeer topic! :D

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

42
jupiter schreef:
Ilonajoy schreef: Wat ik ook prettig zou vinden is wanneer een order wordt geannuleerd, ik de producten automatisch terug kan laten zetten in de shop.
ehm, dat is toch al zo? als je een bestelling annuleert en je verwijdert de bestelling "vraagt het systeem" of je de produkten wil terugboeken in de winkel.....
of bedoel je dat niet?
Dat is wat ik bedoel, alleen de vraag over het terugboeken van de producten bij een annulering of verwijdering krijg ik niet. :?:
Kan het zijn dat ik iets verkeer doe?

Wat betreft clicky: heb me er nog niet in verdiept. Vertel eens wat meer want ben nu erg nieuwsgierig. :lol:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

43
Ik ben er vanuit gegaan dat Biedmeer automatisch aangeeft wanneer bepaalde velden niet goed ingevuld worden of in het geheel niet ingevuld worden. Dit zie je wel vaker bij andere webshops, is mijn ervaring.
Beetje naief van mij. Leer voor de volgende keer.

Aan de andere kant is het wel terug te merken in de stijgende omzet dat er nu achteraf betaling wordt aangeboden.
Hee, nu wordt ik ook wakker; vertel vertel: wat voor systeem is dat dan?
Jan, bedoel je in welk shop ik dit heb gezien of welke manier we gebruiken voor het achteraf betalen?
Welke shop het was weet ik niet meer...
Achteraf betalen gaat via Buckaroo.

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

44
Ilonajoy schreef:Dat is wat ik bedoel, alleen de vraag over het terugboeken van de producten bij een annulering of verwijdering krijg ik niet. :?:
Krijg je dit niet te zien?

Afbeelding


Afbeelding


Edit: op dat laatste plaatje moet je wel zelf een vinkje plaatsen zodat de voorraad terug wordt gezet.

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

46
Ilonajoy schreef:
Wat betreft clicky: heb me er nog niet in verdiept. Vertel eens wat meer want ben nu erg nieuwsgierig. :lol:
Daarin kun je wat aardige statistieken lezen als:
Samenvatting in de Basis:

Code: Selecteer alles

Bezoekers   
Acties   
gemiddelde acties 	
Total time 	
Gemiddelde tijd per bezoek 	
Weigeringspercentage
En:

Code: Selecteer alles

Links vandaag
Zoekwoorden
Inhoud (URL's)
Herkomst
Verkeersbronnen
Activeren is supersimpel; account aanmaken en een key bij Biedmeer invoeren; en klaar is Ilonajoy :D
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

47
Wederom bedankt.

Clicky direct geinstalleerd en werkt al.

Fijn dat je zo'n duidelijk beeld kan krijgen wat er allemaal speelt.


Nog even terugkomend op de dingen die ik graag aangepast zou zien in het biedmeerplatform:

- Zodra klanten de verplichte velden niet juist of geheel niet invullen: melding in beeld en klant het bestelproces pas kunnen laten afronden wanneer alles juist is ingevuld.
- Andere benaming voor het veld telefoonnummers; het is nu te onduidelijk dat het vast nummer zou moeten zijn. Dus bv wijzigen in : 'vast telefoonnummer'.

Dit heeft voornamlijk betrekking op de achterbetaalmethode.

Mocht nog meer te binnen schieten, laat ik effe weten. 8)

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

48
Ik had een vraag gesteld inzake een dubbele domeinnaam; reactie:
Beste Jan,

Mijn collega heeft hierin een foutje gemaakt en dacht dat het over een extern domein ging.
Ik heb de instellingen van uw domein aangepast (doorvoering van de wijzigingen kan tot 48 uur duren), http://timsspeelgoedboerderij.nl/ komt nu uit op http://www.timsspeelgoedboerderij.nl/

We hopen u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en horen het graag indien u nog vragen heeft.


Met vriendelijke groet,

Ricky ten Brinke
BiedMeer Webwinkels
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

49
Eerder werkte onze site niet fijn op een Ipad; ook opgelost:
Minor fix De weergave van de webwinkel achtergrond was niet correct op de iPad (in Kameleon en Enoza), dit is nu opgelost.
Best wel een behoorlijke lijst; vooral omtrent het nieuwe thema. Die wij overigens nog niet in gebruik hebben.
We zijn deze weken druk bezig om een andere ondernemer te helpen; sneak preview :) http://www.vijvervistoren.nl

Hierdoor nog even geen besluit genomen omtrent welke aanbieder we kiezen voor achteraf betalen; komt nog.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

50
Nieuwe vraag over biedmeer:

Ik ben bezig om facebook er in te zetten. Nu staat er bij Instellingen/social media dat je de url van je facebook pagina moet invullen en dat je deze gegevens kan vinden bij de instellingen van facebook.

Nu heb ik gekeken bij facebook, maar bij de instellingen staan niets.

Is de Url niet gewoon de webpagina die verschijnt wanneer je ingelogt bent bij Fb?

Dus; http://www.facebook.com/pages/ naam webwinkel/.... (heleboel nummers)

Op de support pagina van Biedmeer wordt het niet duidelijk.

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

53
Alweer een tijdje live met enoza maar moet zeggen dat het lekker werkt. Krijg ook te horen van klanten dat het heel erg overzichtelijk en duidelijk werkt.

Wat merken jullie hiervan?

Groeten,
Toby
www.hetadreswebshop.nl voor al uw Riverdale woonaccessoires en meer...

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

54
Ik heb een webwinkel met het thema kameleon. Als ik dit thema nu omzet naar Enoza worden dan al mijn instellingen etc meegenomen, of dien je alle banners e.d. opnieuw in te stellen?

Hoe is her hierna met de google search? past google dit snel aan of komen mensen op een error pagina?
PreventieStore

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

55
Er moet behoorlijk wat aangepast worden, de kleuren en diverse instellingen worden wel overgezet maar je zult nog veel zelf in moeten stellen. Maak anders even een proef account aan zo kan je leren werken met enoza.

Groeten Toby
www.hetadreswebshop.nl voor al uw Riverdale woonaccessoires en meer...

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

56
PreventieStore schreef:Ik heb een webwinkel met het thema kameleon. Als ik dit thema nu omzet naar Enoza worden dan al mijn instellingen etc meegenomen, of dien je alle banners e.d. opnieuw in te stellen?

Hoe is her hierna met de google search? past google dit snel aan of komen mensen op een error pagina?
waarom verkies je enoza boven kameleon? Ik bedoel wat is er volgens jou beter/handiger aan?

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

57
Bij ons staat de overgang ook nog niet op de planning. We hebben nu in beide een winkel ingericht maar echte verbeteringen zie ik niet zo.
In Lipperhey lijkt Enzora iets beter te performen, kan er ook aan liggen dan de site die ik test in Enzora veel minder inhoudt heeft..

Wel bijzonder dat een gemelde bug in Kameleon (Ipad weergave fout) in Enzora wederom fout is.

Ik vind zorgen voor bezoekers en site-populariteit veel belangrijker dan enkele visuele verbeteringen.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

58
jupiter schreef:
PreventieStore schreef:Ik heb een webwinkel met het thema kameleon. Als ik dit thema nu omzet naar Enoza worden dan al mijn instellingen etc meegenomen, of dien je alle banners e.d. opnieuw in te stellen?

Hoe is her hierna met de google search? past google dit snel aan of komen mensen op een error pagina?
waarom verkies je enoza boven kameleon? Ik bedoel wat is er volgens jou beter/handiger aan?
Mij lijkt het uitklap menu aan de bovenzijde toch wel een enorme toevoeging daar de webshop steeds meer sub menu's krijgt.

Ik heb ondertussen een kleine overstap gewaagt echter kon ik het uitklap menu aan de bovenzijde niet in het midden laten uitlijnen (alleen links of rechts).

Hierop besloten terug te keren naar de oude template.
PreventieStore

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

59
mijn vraag zou ook elders geplaatst kunnen worden maar aangezien het om mijn biedmeer winkel gaat zet ik hem even hier, mocht een modje het elders beter vinden mijn excuses.

wij zijn momenteel hard aan het werken aan de shop, er kan namelijk nog heel veel verbeterd worden. We zijn op dit moment aan het kijken naar onze menu's en teksten en dergelijke. Nu loop ik tegen een SEO dingetje aan waar ik graag wat over wil vragen.

Wij hebben in het linkermenu onze producten staan. Dit hebben we onderverdeeld in op soort winkelen en op merk winkelen. Dan hebben we een ruimte eronder en daaronder hebben we alle producten nogmaals staan, dus dat is eigenlijk ook op soort winkelen maar dan staat het allemaal onder elkaar in het menu.

Nu vraag ik me af of dat kwaad kan. Als ik een tekst heb staan bij op soort winkelen: fietstassen en ik zet diezelfde tekst in het linkermenu bij de categorie fietstassen, ziet google dat dan als dubbele content?

Ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen :lol:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

60
Wat denken andere Biedmeer gebruikers ervan als er een volgende functionaliteit bij komt: op het moment dat een bezoeker de winkel verlaat met een niet-afgemaakte bestelling dat er dan een melding komt waarin dit wordt behandeld/benoemd.
Dit in de vorm van bv een melding 'weet u dat' of 'wilt u uw produkten bewaren in mail' OID..

Ik heb deze wish bij Biedmeer neergelegd. Zijn er meer die een soortgelijke functie graag zouden zien?
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren