Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
DJdeRidder
Berichten: 65
Lid geworden op: 06 april 2013
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

31 oktober 2015

Dat is nog niet eens het ergste. Er zit bij mij een grote fout in het winkelwagentje. Een bundel die ik verkoop voor €41,99, staat in het winkelwagentje voor €41,00! En het totaalbedrag komt op €39,98! Deze fout heb ik vrijdagochtend gemeld, in de loop van de dag hadden ze een oplossing gevonden, maar die had zo weinig prioriteit dat deze zaterdagochtend pas online gezet zou worden.. Nu is zaterdagochtend bijna voorbij en de fout zit er nog steeds in!

Zie:
Afbeelding

Los daarvan zijn er nog wat verbeterpuntjes:

1) Als je een bundel verkoopt van Product A (verzendkosten €1,99 want brievenbuspost) en Product B (verzendkosten €3,99 want pakket), dan worden de verzendkosten in het winkelwagentje €1,99. Als je een bundel verkoopt met datzelfde Product B in combinatie met Product A, dan zijn de verzendkosten echter €3,99. Ik heb ingesteld dat de hoogste verzendkosten altijd van toepassing zijn, maar bij bundels wordt dat niet toegepast.

2) Als je een percentage korting met een bundel, staat dit kortingspercentage opvallend vermeld. Geef je echter een vaste prijs op voor een bundel, dan staat er alleen die prijs. De consument heeft dan geen idee of hij korting krijgt met de bundel..

3) Ik pas gratis verzending toe als klanten 3 producten kopen, maar dit is onmogelijk in te stellen als mensen een bundel van 3 producten kopen.

4) Ik zou de URLs van de productbundelpagina's graag zelf kunnen aanpassen.
 
pauwke
Berichten: 129
Lid geworden op: 02 oktober 2012

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

31 oktober 2015

Bundels zijn voor ons niet direct van toepassing, maar als ik bovenstaand zo lees is e.e.a. toch niet volledig door getest en te snel gereleased?

Vaak wachten wij een paar weken met het gebruiken van nieuwe functionaliteit zodat dit soort zeken reeds zijn gefixed.
 
Hansi1959
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 mei 2014
Locatie: Zuiden des lands

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

31 oktober 2015

Vaak wachten wij een paar weken met het gebruiken van nieuwe functionaliteit zodat dit soort zeken reeds zijn gefixed.
Hier dito!
Of dat nu webshop updates of computer OS of programma updates zijn....
Vrijwel altijd blijken er nog kleine of grote bugs in te zitten.
Als non-nerd heb ik geen zin om proefkonijn te spelen.
No guts no glory!
 
DJdeRidder
Berichten: 65
Lid geworden op: 06 april 2013
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

03 november 2015

Probleem 1 en 3 uit bovenstaand bericht zijn inmiddels opgelost. Wellicht leest CCV Shop mee, in dat geval bedankt! Het probleem van de prijs schijnt met de update van morgen opgelost te worden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
pauwke
Berichten: 129
Lid geworden op: 02 oktober 2012

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

11 november 2015

Ik overweeg om full SSL certificaat via CCV aan te schaffen op een domein.
Alleen kreeg in onderstaande aanvullende info.
iemand ervaring met deze "tijdelijke" dip? Wat zijn de gevolgen? bedoelen ze dat je URL's dus wijzigen?
En komt deze "tijdelijke" dip dan jaarlijks terug bij een nieuw SSL- certificaat?
Wellicht heeft iemand hier ervaring mee.


Veilige websites voorzien van een SSL-certificaat worden door Google beter gewaardeerd en scoren hoger in de zoekresultaten. Een tijdelijk nadeel op het moment van omschakelen naar een eigen SSL certificaat is dat de entiteit voor zoekmachines verandert. Gevolg hiervan zou kunnen zijn dat er een tijdelijke dip in de ranking van uw zoekwoorden ontstaat.

Het certificaat welke wij aanvragen is geldig voor één jaar. Na deze termijn dient u opnieuw de procedure te doorlopen voor het nieuwe certificaat. Helaas is deze procedure nodig omdat het certificaat daadwerkelijk opnieuw wordt opgebouwd.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

11 november 2015

Wij hebben ervoor gekozen in dit kwartaal niet over te stappen, wordt Q1 om geen enkel risico te nemen.
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

11 november 2015

Vorig jaar hadden we alleen op de checkout en contactpagina SSL.
Sinds een week op alle pagina,s SSL
Ik heb geen dipje gehad (voor zover dat al kon :roll: )
De vindbaarheid sinds een dag of 2 is ongekend.
Nu weet ik niet of dat van SSL of van mijn Adwords hulpjes/vrienden ?! komt maar tot nu toe een grote hit hier.
 
pauwke
Berichten: 129
Lid geworden op: 02 oktober 2012

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

12 november 2015

Wij twijfelen nog, ik wacht nog even de ervaringen van andere af en anders inderdaad volgend jaar wellicht.
 
DJdeRidder
Berichten: 65
Lid geworden op: 06 april 2013
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

13 november 2015

Hoe staat het inmiddels met de One Page / One Step Checkout? Zijn de problemen opgelost?
 
Caspar
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 maart 2014

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

17 november 2015

Afbeelding

Wij zijn/waren erg in onze nopjes met de update productbundels. Nu blijkt dat deze functionaliteit niet helemaal af is.

Als voorbeeld; we verkopen paardenset bestaande uit 1 stal; 9 paarden en wat hekjes. Het is niet mogelijk om meer dan 1x hetzelfde artikel toe te voegen in een bundel. Oftewel 1 stal kan maar met 1 paard gecombineerd worden.
Net zoals als dat je bijenboer wordt met maar 1 bij..

Voor ons gaat dit niet fijn werken, spijtig genoeg komt hier voorlopig geen aanpassing op. Wat ik zo raar vind; zijn wij de enige die meer dan 1x het artikel in een bundel willen? Of zijn er meer gebruikers die dit zo zien?

het resultaat is in ieder geval dat het voorraadbeheer zo nog steeds niet gaat kloppen..

Exact hetzelfde probleem, ik wil soms Product A + Product B + Product B kunnen toevoegen, anders moet ik weer nieuwe productid's gaan aanmaken waardoor mijn voorraad beheer niet meer werkt omdat er nog geen gedeeld voorraadbeheer mogelijk is. Naar mijn mening een beetje kortzichtig om daar niet over na te denken. De eerste reactie was dat het niet mogelijk was en daarmee uit. Na nog een mailtje gestuurd te hebben staat het nu op de lijst om besproken te worden door de technische mensen, maar dat gaat echt niet opschieten, helaas weer een beetje half gebakken oplossing die ze inschieten zonder uitvoerig te testen, dit is waar je het dan mee moet doen als reactie:

"Zij gaven aan dat dit nog intern besproken wordt en misschien in de 2e fase opgenomen wordt.
U hoeft het dus niet op de wishlist te plaatsen. "

Er moet niet technisch nagedacht worden over hoe het op te lossen, dit moet vanuit een marketing oog bekeken worden..
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

17 november 2015

Er moet niet technisch nagedacht worden over hoe het op te lossen, dit moet vanuit een marketing oog bekeken worden..
Vanuit de webwinkelier.
Een CCV marketeer kan ook niet bedenken hoe de functionaliteit moet zijn. Een eindgebruiker die dagelijks tegen bepaalde eigenschappen van de software aanloopt kan het beste aangegeven of iets werkt als bedoelt.
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

19 november 2015

Weet iemand wat dataoverschrijding per Gig. kost?
Ik ga nog voor komend weekend over mijn bundel heen.
Kan wel updaten maar 10 maanden per jaar heb ik voldoende aan wat ik nu heb.
Dus even rekenen.
 
Hansi1959
Berichten: 112
Lid geworden op: 27 mei 2014
Locatie: Zuiden des lands

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

19 november 2015

Is op de site van CCV te vinden. Had er toevallig afgelopen maand voor het eerst ook mee te maken.
Voor jou dus interessant; per maand opzegbaar.

Quote:
Pakket tot 30 GB €7,95
Pakket tot 60 GB €15,00
Pakket tot 90 GB €22,95
Pakket tot 120 GB €29,95
Pakket hoger dan 120GB Op aanvraag
Genoemde prijzen zijn excl. BTW en per maand. De datapakketten zijn per maand opzegbaar (de maand uit en nog een een maand). Eventueel niet gebruikte data wordt niet meegenomen naar de volgende maand, elke maand begint u opnieuw met uw datalimiet.



Nb. Een datapakket kan enkel afgesloten worden bij een webwinkel vanaf pakket M. Heeft u een gratis webwinkel, upgrade deze dan eerst naar minimaal pakket M. Bij dit pakket krijgt u ook meer dataverkeer tot uw beschikking.
No guts no glory!
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

23 november 2015

Hoe staat het inmiddels met de One Page / One Step Checkout? Zijn de problemen opgelost?
Weinig comments meer op; het zal nu wel goed werken hoop ik :)
 
Anonieme vraag
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 november 2013

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

17 januari 2016

Even een waarschuwing: ik heb gemerkt dat er de afgelopen week meerdere orders (betaald!) niet in mijn backoffice staan. Controleer dus even goed of de ordernummers opvolgend zijn en of je niets mist. Ik heb ze wel als emailbevestiging gehad en kan dus gelukkig achterhalen wat de klant besteld heeft. Ze staan echter niet in de backoffice waardoor de besteltotalen administratief dus ook niet kloppen.

Ik kwam erachter doordat klanten mailden waar hun bestelling bleef.
 
Olex
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 mei 2015
Locatie: Zaanstad

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

18 januari 2016

Hallo Allemaal!

Na nu een lange tijd met mijn Biedmeer/CCV shop aan het bouwen te zijn geweest ben ik al de nodige onmogelijkheden tegen gekomen. Tot nu toe waren dat dingen waar ik mee kan leven en ik besef ook dat dit soort winkels naast grote voordelen, ook nadelen heeft.
Maar nu loop ik toch wel tegen een erg storende beperking aan en ben benieuwd naar jullie mening.

Voor verzending maak ik gebruik van MyParcel en van het weekend wilde ik "Pakjegemak"  in de winkel koppelen. 
Om het kort te houden.... dat kan dus niet!!

En daar schrik ik dus nogal van. Vandaag de dag is een uitgebreide service verlening -ook m.b.t. bezorging-  toch echt een hot item, en klanten zullen steeds meer verwachten.
Kom ik straks met een webshop waarin ik geen "Pakjegemak" kan bieden, of bijvoorbeeld een dienst als Kiala.....

Ik heb dit natuurlijk al met Biedmeer besproken (hallo...) maar ik begrijp dat mijn "probleem" nou niet echt prioriteit heeft. 
Uiteraard heb ik gestemd op de Wishlist voor de koppeling, maar daar was ik nr. 21 !!! Dus er schijnt ook vanuit de gebruikers niet veel animo voor te zijn.....
Maar er zullen toch genoeg van "ons soort" zijn die én bij Biedmeer zitten én gebruik maken van MyParcel ??? 

Naar mijn mening is aanbieden van zoveel mogelijk service in je webwinkel vandaag de dag van groot belang, en daar horen dus zeker alle bezorgopties bij. Dat het koppelen van "pakjegemak" via MyParcel Überhaubt op de wishlist staat bevreemd mij. Dat zou het zelfde zijn als er zou staan om andere betaalmiddelen dan iDeal te kunnen accepteren.....

Ik begrijp ook het standpunt van Biedmeer eerlijk gezegd niet. 
Als aanbieder van moderne webwinkelsoftware is het toch zaak om te zorgen dat essentiële dingen als betalen en verzenden gewoon helemaal compleet zijn? 
En waarom wel MyParcel aanbieden maar dan niet compleet met alle mogelijkheden en functionaliteiten? 

Voor de goede orde, ik ben nog steeds Fan van Biedmeer, daar ligt het niet aan. 
Maar wie weet helpt dit berichtje wel om e.e.a iets te bespoedigen.... misschien kunnen de lezers eventjes massaal hun stem uitbrengen? :-) zou wel mooi zijn... 
  
 
 
Anonieme vraag
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 november 2013

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

18 januari 2016

Het lijkt mij in een terugkoppeling met psp's te zitten aangezien het alleen bij orders gebeurd is waarbij ik de melding kreeg dat CCV de status van betaling niet kon controleren omdat de klant niet teruggekeerd was naar de shop. Dit echter zowel via paypal als via een andere psp.

De orders zijn wel per mail binnengekomen, maar staan nergens in de backoffice.

Uiteraard heb ik ccv gelijk gemaild aangezien dit de 2e keer is dat ik het merk (dit keer bij meerdere orders) en men het de vorige keer heeft weten op te lossen. Het probleem bestaat dus echter nog steeds.
 
Anonieme vraag
Berichten: 129
Lid geworden op: 03 november 2013

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

18 januari 2016

Contact gehad met CCV: dergelijke orders zijn wel makkelijk door hun te voorschijn te 'toveren' in je backoffice. Men is uiteraard op zoek naar de oorzaak. 
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

18 januari 2016

Ik gebruik ook CCV en verzend met MyParcel.
Die speciale koppeling naar "pakjegemak"zie ik niet als een probleem.
Als een klant daar gebruik van wil maken kunnen ze (en doen ze ook) "afleveren op ander adres" het adres invullen.
Wat dan wel regelmatig fout gaat is dat de klant i.p.v. zijn eigen naam , AH , PostNL , Gamma enz invult.
Als je dat laat staan gaat het fout.
Dit verander ik dan even handmatig.
 
Olex
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 mei 2015
Locatie: Zaanstad

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

20 januari 2016

@ serviceonline
Bedankt voor je reactie.
Komen verder erg weinig response... dus het zal aan mij liggen.
Maar wat bedoel je nou met dat je het aanpast als mensen bijvoorbeeld AH of Bruna op het alternatieve afleveradres aangeven?

dat snap ik ff niet!
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

20 januari 2016

Bij "naam" moet de naam van de klant staan en niet de naam van het afleveradres.
Dit komt er automatisch bij als je de zegel print.
Gewoon even experimenteren.
Zegels die je niet gebruikt worden ook niet meer in rekening gebracht door MyParcel , dus je kunt volop experimenteren.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

21 januari 2016

Komen verder erg weinig response
Heeft er in mijn geval mee te maken dat; naast het bestaan en werking van de online tool, CCV weinig open staat voor aanvullende suggesties. Als voorbeeld de productbundels, voor zover ik nu kan beoordelen kunnen we nog steeds slechts 1 stuks per type product in een bundel opnemen. In ons geval: we willen 1 paardenstal met 5 hekjes, 3 paarden en nog wat spul aanbieden. Dat kan dus niet op de logische manier.

In contact met CCV wordt dit niet als een gemis gezien.

En dat vind ik wel jammer; er worden zeker prima stukken functionaliteit bijgebouwd maar ergens in het proces komen de spec's niet compleet (uit de praktijk..) bij ontwikkeling terecht.

Op een gegeven moment wordt je daardoor wat laks en ontstaat er een andere relatie.
 
 
Olex
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 mei 2015
Locatie: Zaanstad

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

21 januari 2016

@ serviceonline; dank voor je uitleg, dus klanten kunnen zelf ook AH, Bruna ed. als adres opgeven? dat wist ik niet.....  

@ Jan; dat heb je mooi gezegd... Ik kreeg ook te horen dat ze niet iedere individuele wens konden uitvoeren.... 
Nu heb ik zelf de mogelijkheid van gebundelde producten niet nodig, dus heb ik makkelijk praten als ik zeg dat ik dat wat minder belangrijk vindt :-)

Maar zaken zoals ruime verzendopties kunnen aanbieden is naar mijn mening vandaag de dag voor iedere webwinkel net zo belangrijk als bijv. ruime betaalmogelijkheden.
En als dat niet mogelijk is ben ik van mening dat het iets zegt over een webwinkel, maar ook over de aanbieder van het platform waar de winkel op draait....

En ook begrijp ik dan niet dat er MyParcel wordt aangeboden zonder alle toeters en bellen. Ik snap wel dat CCV in dit geval een Affiliate is van MyParcel, maar zorg dan dat je het complete pakket levert.

Misschien waait er achter de schermen nu toch een andere wind? 

Wel blijf ik nog steeds de support meer dan uitstekend vinden, dat mag dan ook wel weer gezegd worden!
 
VTE
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 september 2014

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

24 januari 2016

Ps. Mijn excuses voor de accountnaam, deze staat nog op BiedMeer. Kan een moderator deze misschien veranderen naar CCV Shop?
Ik zou zeggen, stuur eens een ticket in en zet hem op de wishlist. Misschien dat iemand er in 2024 naar kan kijken
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

24 januari 2016

Wel blijf ik nog steeds de support meer dan uitstekend vinden, dat mag dan ook wel weer gezegd worden!
Klopt.
Iedere wens kan ook niet, het is en blijft een standaard pakket; daar kies je voor. Updates die uitkomen verwacht ik wel van dat ze compleet zijn. Zo lijkt in de demo de multishop omgeving goed in elkaar te steken, dat is prettig.
 
Olex
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 mei 2015
Locatie: Zaanstad

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

02 februari 2016

.... even een kleine update  met betrekking tot "Pakjegemak" aanbieden via MyParcel....

Keek gisteren even naar de stand bij de door mij ingediende "wens" op de wishlist bij Biedmeer.... toch maar mooi 21 stemmen!! en dat in ong. twee weken tijd !!
Ik heb ingediende wensen minder snel zien stijgen :-)

Ben benieuwd of mijn post hier op het forum er aan toe heeft bijgedragen.
Groet
 
oliebol
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 juni 2014

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

27 mei 2016

nieuwe updates?
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

17 juni 2016

Door een mede-forummer gebeld naar onze ervaring met CCV premium services en status, om eea centraal te houden een online reactie.

Het is een lange rit om te komen waar we willen zijn, de eerste resultaten zijn visueel al wel interessant. Herkenning is belangrijk, vandaar dat bepaalde elementen weer terug komen zoals in de screenshot hieronder is te zien. Ook zijn er een aantal fijne effecten zoals bijvoorbeeld wanneer je naar beneden scrolt.



Afbeelding
_______________________________________________________________________
na het scrollen



Afbeelding

De sortering in categorieën is nog best een punt, net als plaatsing van webwinkelkeur widget. Onze inspiratie komt zowel van een aantal bestaande thema's, afkijken bij anderen en vasthouden aan eigen identiteit.
 
Gebruikersavatar
Seowest
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 juni 2016
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

30 juni 2016

Gebruikt er nog iemand het thema Ceyda met slider? Ik zag bij een aantal andere webshops dat de slider niet getoond wordt op smartphones. Dat zou ik ook graag zo willen instellen want de slider wordt niet correct weergegeven. Van CCVshop krijg ik alleen als advies dat ik de mobiele site detectie moet aanzetten, maar dan wordt er een andere, minder mooie versie van de webshop getoond. Wat is dan het nut van een responsive thema zoals Ceyda... Heeft iemand een code om de slider te verbergen op smartphones?
Niche webshop clipextensions.be sinds 2008
Download de 5 beste tips om hoger in Google te komen
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Het 'Biedmeer' CCV Shop verzameltopic

30 juni 2016

Verbergen zal met dit standaard thema niet lukken ben ik bang. Heb je al andere thema's getest?