Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

121
stickythings schreef:Nog een vraag:
valt het meer mensen op dat het data verbruik opeens is gestegen zonder dat er meer bezoekers/hits zijn?
Wij gaan deze maand over de 40GB heen (geschat) terwijl we nagenoeg hetzelfde aantal bezoekers/hits hebben als vorige maand met minder dan 25GB verbruik?
Jouw webwinkel bevat een fout die je 1,4 MiB per bezoeker kost; daarmee zit je per maand dus al gauw op een verschil van 15 GB. Laat Google PageSpeed maar eens los op je homepage.
StoreCore.io

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

124
Wij zitten momenteel op enoza.

1 van de problemen heb ik weten weg te halen, een kan ik echter niet vinden. Een backgroundheader.jpg die erg groot is als bestand. Ik kan echter nergens ontdekken waar wij deze ingesteld hebben. Wellicht nog een cache verhaal?
http://www.stickyshop.nl
De leukste en goedkoopste stickers in 1 webshop. Van babystickers tot autobelettering.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

125
stickythings schreef:1 van de problemen heb ik weten weg te halen, een kan ik echter niet vinden. Een backgroundheader.jpg die erg groot is als bestand. Ik kan echter nergens ontdekken waar wij deze ingesteld hebben. Wellicht nog een cache verhaal?
Die fout lijkt verholpen: in Google PageSpeed ben je van 3 naar 2 problemen met een hoge prioriteit gegaan. Volgende aandachtspunt met hoge prioriteit is circa één megabyte besparen door afbeeldingen te comprimeren.
StoreCore.io

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

127
Nieuwe Biedmeer versie 7.3

Met volledige PostNL Checkout integratie & 301 Redirect regels.
Afbeelding


Prima, wij doen zelf in ieder geval niets met PostNL en 301 kan ik op sommige plaatsen toepassen.

Waar ik zelf nog even mee aan het stoeien ben is Bloggen. Deze is bij versie 7.1 geïntroduceerd.
Nu staat deze bij ons in Wordpress.
Ik kan simpelweg stoppen en verder gaan in Biedmeer maar dan:
- verlies ik de 'credits' welke ik in zoekmachine's heb opgebouwd;
- raak ik de integratie met social media kwijt;

Daar tegenover:
+ interface moet haast wel beter zijn; da's nu niet alles op z'n zachtst gezegd;
+ ranking op keywords op 1 domeinnaam;

Tenslotte relativerend; in 8 maanden tijd iets van 4000 views, het aantal wat doorgaat naar onze winkel valt ook niet mee..
dus waarom niet direct anders inrichten.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

128
Zoals je misschien gelezen hebt, heb ik het niet zo lang geleden gedaan. Het redirect verhaal is alles behalve soepel verlopen maar inmiddels begin ik in de rankings omhoog te kruipen, soms zelfs heel hard, bijvoorbeeld bij (voor mij) het belangrijkste woord "smeedkolen". En daar was een ware google-oorlog over ontstaan tussen mij en mijn concurrenten.

Nog niet zo lang geleden was ik bang dat ik niet meer te vinden zou zijn, inmiddels speel ik weer mee. Dus ook op dat gebied werkt BiedMeer best aardig.

Tot op heden heb ik nog geen spijt van het overstappen. Nu heb ik zelf een goed bezochte website waar de winkel aan hangt. Het voordeel daarvan is dat de bezoekers voor verandering van content zorgen. Dat is denk ik ook precies waar het bloggedeelte van de BiedMeer ideaal voor zou kunnen zijn, samen met de "nieuwspagina". Wanneer je mensen laat reageren op jouw blogstukjes, betekent dat toch iedere keer weer uitbreiding van content. Ideaal voor de rankings.

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

129
@Peer
voor de volledigheid; wij maken al langere tijd gebruik van Biedmeer.
Een andere situatie lijkt me dan dat jij heb meegemaakt.

Wij willen dus de blog activiteiten overhevelen van Wordpress naar onze winkel in Biedmeer.


Ondertussen ben ik wel een andere omgeving (andere winkel) aan het optuigen in Zen Cart, niet 'zomaar.'
Daar kort op inzoomen; het valt me niet mee. Vooral vanwege tijdgebrek en de onbekendheid met het platform.
Opvallend genoeg trouwens heb ik meer interactie op Youtube, nog niet echt duidelijk waarom daar wel maar het is wel leuk :)

Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

130
Ondertussen de blog functionaliteit in Biedmeer verder onderzocht en in gebruik genomen.

Tevreden, nou nee.
- weergave instellingen niet zoals ik het wil te krijgen.
- omslachtig met meer dan 1 foto erin te verwerken. (mbv een hidden pagina)
- SEO technisch; een lelijke URL ( index.php?TreeItem=281321&BlogItem=745)
- geen koppeling met social media zoals Wordpress dit wel heeft.

Ik ben voor nu wel benieuwd wat deze pagina's gaan doen; moet in ieder geval beter presteren dan een extern blog.


Andere vraag:
ik krijg geen rich snippets van bv onze contactpagina, zou het er iets mee te maken kunnen hebben dat dit in een zogenoemde secure area zit? ( https://timsspeelgoedboerderij.securearea.eu..)
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

131
Toch maar even een mailtje naar Biedmeer gestuurd.

Naar mijn idee kan er een mooie functie bij gemaakt worden.
Wanneer onze leveranciers iets in de aanbieding hebben dan willen wij onze klant daarvan laten meeprofiteren.

Alleen als je dus ineens een x aantal producten hebt die tot een bepaalde tijd bij je leverancier in de aanbieding zijn dan moet je daar goed op letten.

Mijn vraag is dan ook heel simpel. Maak bij het tabblad prijs van de producten een functie korting geldig tot dd/mm/yyyy. Zo kan je het zelf niet vergeten en na deze datum verloopt automatisch de aanbieding.
PreventieStore

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

132
PreventieStore schreef:Toch maar even een mailtje naar Biedmeer gestuurd.

Naar mijn idee kan er een mooie functie bij gemaakt worden.
Wanneer onze leveranciers iets in de aanbieding hebben dan willen wij onze klant daarvan laten meeprofiteren.

Alleen als je dus ineens een x aantal producten hebt die tot een bepaalde tijd bij je leverancier in de aanbieding zijn dan moet je daar goed op letten.

Mijn vraag is dan ook heel simpel. Maak bij het tabblad prijs van de producten een functie korting geldig tot dd/mm/yyyy. Zo kan je het zelf niet vergeten en na deze datum verloopt automatisch de aanbieding.
Vandaag antwoord gehad van biedmeer:

Wij staan altijd open voor suggesties vanuit onze klanten. Dit wordt altijd erg gewaardeerd.
Bij deze plaats ik uw wens op onze wishlist. Op basis van deze lijst gaan we kijken welke zaken voorrang krijgen bij een toekomstige update.
Helaas kan ik geen indicatie geven in welk tijdsbestek hier wel of niet wat mee gedaan gaat worden, dit met oog op de continue ontwikkelingen die wij doorvoeren in ons systeem.
PreventieStore

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

134
PreventieStore schreef:Ook wij zijn aan het kijken naar goedkoper versturen van pakketjes.

Nou heeft Biedmeer die postnl checkout gemaakt, maar kan ik deze postnl checkout dan ook nog gebruiken wanneer ik wil versturen via myparcel? Die werken toch ook met postnl?
Dat vraag ik me dus ook af. Ik verstuur ook via Myparcel.
http://www.horsetopshop.nl

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

135
Kijk even in de handleiding van Biedmeer over PostNL. Zie kennisbank en zoekwoord PostNL.

Aanvulling onderwerp wishlist
:

Van de week gevraagd of ze de tools voor het zenden en beheren van de mailinglist kunnen aanpassen. Ik heb veel klanten die de mails niet lezen ( meer dan 2 keer), maar het filterproces om deze eruit te halen is vrij lastig en heel omslachtig.
Biedmeer heeft laten weten dat het reeds op de wishlist staat. Nu hopen dat het snel voor elkaar is.

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

137
Jan Speelgoedboer schreef:Zullen we hier anders de Wishlist gaan beheren van Biedmeer? :D
Doen! Altijd beter om met de bewonersvereniging niet te vergaderen in het café van de huisbaas :)

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

138
Graag jullie mening over de optie Attributen-sets

Stel je verkoopt T-shirts in 2 kleuren en 3 maten.
Dit zijn dus 6 verschillende varianten die bij mijn leverancier allemaal een eigen artikelnummer hebben.

Hoe doen jullie dit als je deze varianten in een attributen sets plaatst?
Ik kan in de set alleen de meer prijs en voorraad opgeven en niet het artikelnummer?

Groet,
John

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

139
Onze leveranciers werken met algemene artikelnummers en kleurnummers. Blauw heeft bijvoorbeeld nummer 20 en zwart nummer 60. Het artikelnummer van blauw kan er dan zo uit zien: 10015620 en zwart: 10015660

Ik pak dan het artikelnummer zonder de kleurcode. (Dus 100156) en geef het artikel dit nummer.
Besteld iemand een blauwe maat M weet ik precies wat ik moet hebben.
http://www.horsetopshop.nl

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

142
Waarom nou weer gelijk korting?
Korting geef je als je zelf denkt dat de vraagprijs voor het produkt te hoog is, anders niet. 'T gaat om wat de klant voor waarde hecht aan je oplossing/produkt en als je zelf al gelijk met korting bent doe je iets niet goed.
(reageer wat knorrig maar hier al vaker warme discussie's over gehad, vandaar..)

Andere redenen waarom iemand een review zou achter laten?
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

143
Tja, dat is wat ik eerder elders gezien heb...
De enige andere reden die ik kan bedenken is als een product erg tegen is gevallen.
Mensen doen niet graag moeite "voor niks".

Wat je kan doen is de klant vragen een review te schrijven als ze een product gekocht hebben. Bijvoorbeeld in de mail met de track&trace code ofzo. Het is net als met Kiyoh bijvoorbeeld. Dat doen ze (Een heel klein deel) ook alleen maar als je erom vraagt.
http://www.horsetopshop.nl

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

144
Op de bij het bestellingsproces en op factuur het volgende vermelden:

Beste klant.
Wij proberen onze advertentie kosten te minimaliseren en op die manier onze prijzen voor u aantrekkelijk kunnen houden. Wij zouden het zeer op prijs stellen wanneer u ons daarbij een handje helpt door een product-review te schrijven.


Ik zie graag betere verwoordingen maar ik denk dat iets dergelijks zou kunnen helpen.

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

145
Peer schreef:Op de bij het bestellingsproces en op factuur het volgende vermelden:

Beste klant.
Wij proberen onze advertentie kosten te minimaliseren en op die manier onze prijzen voor u aantrekkelijk kunnen houden. Wij zouden het zeer op prijs stellen wanneer u ons daarbij een handje helpt door een product-review te schrijven.


Ik zie graag betere verwoordingen maar ik denk dat iets dergelijks zou kunnen helpen.
+1 :)
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

146
Persoonlijk vind ik een productreview erg fijn. Ik controleer altijd of er reviews staan wanneer ik een product aanschaf bij een andere shop. Geeft soms antwoord op een vraag die je nog in het achterhoofd hebt.

Ga in het weekend eens stoeien met het toevoegen.

Zeker een goede tip om te vragen of klanten een reactie willen plaatsen.

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

147
iemand al ervaring opgedaan met de reviews?
ik heb het direct geplaatst.
Eerst dacht ik: ik kies de optie dat je zelf de reviews moet goedkeuren voor ze op je site verschijnen. Leek me veilig.
Daar kwam ik snel op terug; ik denk namelijk dat ik zelf als klant daardoor zou denken: o laat maar die reviews worden eerst gekeurd en dus komen er alleen positieve dingen op de site en dus slaat het nergens op....
Maar nou vraag ik me 1 ding af, krijg je wel melding als er een review is geplaatst, want stel je nou voor dat er een grapjas een beetje loopt te zieken in je winkel met gekke reviews is het wel fijn als je dat snel door hebt :wink:

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

148
Die vraag had ik ook..................het antwoord van Biedmeer....
Er is voor gekozen om niet een e-mail melding te versturen wanneer er een review klaar staat die beoordeelt moet worden.
U zou dit kunnen verwerken in uw dagelijkse werkplan dat u dan eenmaal per dag even kijkt of er reviews zijn die beoordeelt moeten worden.

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

149
jupiter schreef: als klant daardoor zou denken: o laat maar die reviews worden eerst gekeurd en dus komen er alleen positieve dingen op de site en dus slaat het nergens op....
Is er een mogelijkheid deze tekst aan te passen?
Deze review wordt niet direct geplaatst omdat deze eerst moet worden goedgekeurd door een beheerder. Wanneer deze review goedgekeurd is zal hij verschijnen op deze pagina.

Ik zou liever zeggen:
Voordat een review gepubliceerd wordt zal deze eerst worden gecontroleerd.
Dit om te voorkomen dat pagina's vollopen met schunnige teksten of met spam.

Re: Het 'Biedmeer' verzameltopic

150
J&E schreef:
jupiter schreef: als klant daardoor zou denken: o laat maar die reviews worden eerst gekeurd en dus komen er alleen positieve dingen op de site en dus slaat het nergens op....
Is er een mogelijkheid deze tekst aan te passen?
Deze review wordt niet direct geplaatst omdat deze eerst moet worden goedgekeurd door een beheerder. Wanneer deze review goedgekeurd is zal hij verschijnen op deze pagina.

Ik zou liever zeggen:
Voordat een review gepubliceerd wordt zal deze eerst worden gecontroleerd.
Dit om te voorkomen dat pagina's vollopen met schunnige teksten of met spam.
Nou precies, dat is veel beter! Maar we kunnen het niet zelf aanpassen, ik stel voor dat we dit even gaan vragen bij biedmeer :wink: