Klaas Koopman schreef:Vossie75 schreef:
Normaal kan je wel op ROI sturen en besluiten nemen, maar je hebt in deze situatie geen enkele invloed op ROI doordat je geen invloed hebt op storingen en afgewezen betalingen.
Je geeft het zelf al aan, je hebt geen invloed op storingen en afgewezen betalingen. Dus is het sowieso iets dat je achteraf pas door hebt en op in kunt spelen. Uiteindelijk draait het altijd om ROI, hoe je het ook wendt of keert en ja, dat is altijd achteraf.
Klopt, ROI is altijd achteraf.
Maar in normale situatie heb je bij ideal storingen of afgewezen afterpay orders wel minder omzet maar daar geen kosten aan. Nu heb je geen omzet en wel (hoge) kosten. Dat heeft dus een zeer negatieve invloed op de ROI en kan deze zelfs negatief maken. Daaruit valt echter dus niet op de maken of beslist een positieve of negatieve invloed op de ROI heeft.
Beslist kan namelijk zeer positief zijn maar die ideal storing of afterpay afwijzing kan dat volledig teniet doen in deze situatie.
Overigens ondertussen beslist gesproken. die belde gister naar aanleiding van bericht hier en het er nog eens bijpakken van mijn ticket en heb ik zojuist teruggebeld.
De situatie is net even anders als eerst leek uit de reactie van support, maar uitkomst is vrijwel hetzelfde.
gaat bij CCVshop als volgt:
* klant plaatst bestelling en wordt doorgestuurd naar psp.
* betaling lukt klant gaat naar bedanktpagina.
of
* betaling mislukt (door ideal storing of afwijzing afterpay)
in laatste geval gaat klant terug naar edit payment optie.
Daar heeft hij 3 opties:
1. aangeven dat hij wel betaald heeft
2. aangeven dat hij niet betaald heeft en bericht sturen
3. andere betaaloptie kiezen
kiest hij 1 of 2 dan gaat hij alsnog naar de bedanktpagina.
kiest hij 3 dan gaat hij weer naar psp en gaat vanaf daar opnieuw lopen.
CCVshop gaat er vanuit dat als 1 gekozen wordt er ook echt een betaling gedaan is. Bij optie 2 gaan ze er vanuit dat dat de start van communicatie is waarbij de klant alsnog zal gaan betalen.
Mogelijk dat dat bij andere shops wel zo werkt maar bij ons komt het er op neer dat bij optie 2 minimaal 95 op de 100 klanten nooit meer zal betalen.
Bij degene die optie 1 kiezen zal een percentage zitten die inderdaad betaald hebben maar de terugkoppeling niet goedgegaan is maar zal een groot deel ook zijn (merendeel waarschijnlijk) die hierop klikt om te kijken wat er gebeurd of in de hoop dat ze bestelling dan zonder verder te betalen krijgen/die niet zeker weet of de betaling wel of niet gelukt is.
Voor onze shop komt dat er dus op neer dat minimaal 95 van de 100 mislukte betalingen geen omzet opleveren maar wel kosten.
CCVshop geeft ook aan van als ze anders zouden doen dat beslist dan dus geld mis zou lopen bij orders die later alsnog buiten de psp om betaald worden. Dat zou bij ons dus in maximaal 5 van de 100 gevallen zijn.
enige oplossing die zij zo zien is de edit payment optie uit te zetten in de shop. als betaling dan dus mislukt kan de klant niet alsnog met andere betaaloptie afronden. maar was ook niet zeker dat dat de oplossing zou zijn.
zou dus 3 opties hebben:
1. stoppen met beslist in deze webshop
2. stoppen met ccvshop en andere software gaan gebruiken
3. edit payment pagina uitzetten en dan kunnen klanten als de betaling mislukt of geweigerd wordt ook niet meer op andere manier betalen.