Wat vind jij van de service van Shopfactory

Peiling eindigde op 06 mei 2010 Je mag 1 optie selecteren

Uitstekend (Geen stemmen)
Goed
Totaal aantal stemmen: 1 (17%)
Matig
Totaal aantal stemmen: 1 (17%)
Slecht
Totaal aantal stemmen: 4 (67%)
Totaal aantal stemmen: 6

Service van Shopfactory

1
Wie heeft er ervaring met de servicedesk van Shopfactory?

Ik plaats betaald tickets, maar daar wordt structureel geen enkele reactie op gegeven. Tot nu toe 3 vragen gehad; een ding gemeen: GEEN reactie.

Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben?

Groeten Robert Eits

2
Ik heb dezelfde ervaring met Shopfactory. Ze zijn niet te bereiken. Wel als je de software wil kopen maar daarna is het een drama!

Waardeloos! :evil:

Support

3
Bij dit soort software is de support altijd belangrijk. We gebruiken het pakket al een paar jaar en hebben een aantal keer de support gebruikt. Helaas duurt het altijd lang (en dat terwijl het produkt zeker niet goedkoop is). Soms ook fouten die niet aan de gebruiker liggen, maar gewoon nog in de software zitten. Nu we overstapten naar windows 7 bleek de software (versie 7) niet meer goed te werken. Helaas is dan het antwoord via de vertegenwoordiging in Nederland (easyaddin.nl) dat je moet upgraden naar versie 8. Dat kost dan weer zo'n kleine 500 euro en garanties heb je niet. Inmiddels de markt weer eens bekeken en blijkt er veel andere goede software beschikbaar te zijn, tegen ook nog eens veel lagere prijzen. Jammer dat ze zo met hun trouwe klanten omgaan. Door mijn ervaring zijn er nu twee andere relaties van me, die wilden starten, nu naar andere software aan het kijken. Een beetje dom dus van de sales. Mocht je alle correspondentie met hun willen lezen, kun je me een email sturen. Het is geen kwaaadsprekerij en het pakket werkt ook voor een groot deel goed, maar juist voor alles wat er fout gaat, zou de hoge prijs een goede support moeten waarborgen, maar helaas is de arrogante houding nu een reden om over te stappen en anderen te waarschuwen.

4
De overstap naar Windows 7 en dat Shopfactory daaraan niet voldoet is iets wat aan jezelf ligt en niet aan Shopfactory en kan en mag je Shopfactory niet aanrekenen.

Het verdere relaas is helaas voor Shopfactory heel herkenbaar, relatief goede software maar een slechte 'after sales' zodra moeilijke vragen gesteld worden.

Inderdaad zijn er genoeg alternatieven op de markt, zelfs gratis alternatieven voor diegenen die het niet erg vinden om zich een beetje te verdiepen in css, php en mySQL.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Ik had een probleem met overzetten van het mailadres omdat ik van provider gewisseld ben.
Na een mailtje richting 3d3 support kreeg direct een mailtje terug met een formulier voor de aanpassing.
Dit formulier heb ik verzonden, maar na 3 dagen had ik nog niets gehoord.

Hierop heb ik Easy AddIn om hulp gevraagd en die heeft mij direct gebeld.
De volgende dag was er nog geen reactie en toen heeft Add In het voor me opgelost.

Dus verkopen en daarna kun je barsten? Dat herken ik niet.
Easy AddIn neemt gewoon zijn verantwoordelijkheid en heeft prima geholpen.

Achteraf bleek mijn reply met attachment in de SPAM box terecht te zijn gekomen bij Support. Ik had het formulier als JPG gestuurd en dat ging verkeerd.

Kwestie van overmacht. Hiervoor heeft men excuses gemaakt.

Mijn ervaring is dus goed.

6
HANSA66 schreef:Mijn ervaring is dus goed.
Fijn te horen dat ook mensen met goede ervaringen de moeite nemen te posten. Meestal zijn het toch de mensen met minder goede ervaringen of eigen belangen die de tijd willen nemen om hun hart te luchten.

7
Zowel 3D3 als het nederlandse kantoor geeft niet thuis bij info-aanvraag. Voorts maakt SF zich er makkelijk vanaf na de introductie van IE8: koop maar WEER een nieuwe versie. Ik heb het gehad en ben overgestapt naar SEO.

8
Even een reactie namens ShopFactory op deze thread:

@drecom ShopFactory 7 kan prima draaien op Windows 7, zie ook http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=499
Dit moet iets geweest zijn wat op uw PC een probleem veroorzaakte.

@josi Dit heeft betrekking op ShopFactory 6 en ouder. Deze versies zijn inmiddels al een aantal jaren niet meer leverbaar en worden ook niet meer door ons geupdate. Internet Explorer 8 heeft een aantal nieuwe features die ervoor zorgen dat in een aantal ShopFactory 6 (of ouder) shops het bestelscript niet meer werkt. We hebben uiteraard geprobeerd hier een patch voor te maken maar dit bleek helaas niet mogelijk. Het advies dat wij aan klanten geven in zo'n geval is inderdaad om te upgraden naar onze huidige versie, waarbij we de klant dan altijd een aantrekkelijke upgrade regeling aabieden
Met vriendelijke groeten,
John
ShopFactory Sales
http://www.shopfactory.com

Re: Slechte service van Shopfactory

9
Ik heb 5 dagen geleden ShopFactory 9 PRO aangeschafd. Dit was een dure aankoop voor mij.

Ik wacht nog steeds op een downloadlink. Ik heb al 2 x gebeld en 2 x een e-mail gestuurd en tot nu toe is er niemand die hierop reageert. Ik vind dit bijzonder slecht natuurlijk. Is dit normaal bij hun?

Re: Slechte service van Shopfactory

10
Hallo
Als je betaalde versie hebt gekocht, dan ontvang je direct een download link..heb je die niet, dan kan dat OF een fout email adres zijn wat je hebt gebruikt, OF in de spam map zitten. Het systeem is immers volledig geautomatiseerd.
Verder raad ik iedereen aan via het SF forum, te lezen wat er staat, of een topic te starten, aangezien er veel vragen daar beantwoord kunnen en zullen worden.
Via de sf versie 7, 8 en 9 kunnen via support alle vragen worden beantwoord en mijn ervaring is dat dit binnen 24 uur plaatsvind.
Het grote voordeel van SF is dat er via de nieuwe wetgeving veel moeilijker goede betaal service te vinden is en SF deze beter reguleert. Het is via de veiligheid certificaten immers goedkoper en bijna ondoenlijk als kleine webshop deze dingen zelf te regelen...en veilig !!
SF eist wel uiteraard dat de pc waarop je werkt up to date is...en aangezien we allemaal graag op internet van alles down of uploaden, is dat vaak niet de schuld van sf, maar van de shit op onze systemen.
Neem dus een schone pc en laat die alleen voor de shop draaien.
Ik was klant nummer 015 en gebruik dit al vanaf 1993....ik ken en heb dus alle versies die er ooit zijn gemaakt.
Ik geef wel toe dat er soms wat software niet altijd lekker draait, maar over het algemeen is het voor de kleine ondernemer geschikt.
Als de sf eenmaal is geinstalleerd ontvangt u via de help bovenaan alle service gratis.
Wat betreft oudere series: de updates en techniek gaat zo snel, dat het vaak niet aan sf licht, maar aan de updates van o.a. windows.

suc6

Re: Slechte service van Shopfactory

13
Ik overweeg het programma te huren/kopen maar ik krijg nog niet eens contact!
Heb in maart of zo 1 keer zeer uitgebreid contact gehad met iemand, sindsdien probeer ik ze met tussenpozen opnieuw te bereiken, maar dat lukt met geen enkele mogelijkheid.

Ik had gehoopt dat het na de aanschaf wel goed zou lukken, maar als ik jullie mag geloven dan is dat dus niet zo.
Je kunt toch niet zonder support!

Begin nu toch hevig te twijfelen over de aanschaf. Jammer hoor!

Re: Slechte service van Shopfactory

14
Wat zou je dan willen weten?..en hoezo slecht support.
Dit is hoe het werkt:
Om de spam tegen te gaan, is shopfactory beveiligd en heeft een uitgebreide help forum, waar je in 3 talen op bijna alle vragen antwoord kunt vinden.
Je kunt er alleen in, als je gebruiker bent.
Verder:
In de versie 8 staan giga veel filmpjes, zodat je makkelijk kunt vinden wat je zoekt.
Basis kennis begint altijd met lezen wat er staat.
Er zijn meer dan 250000 gebruikers en dat is niet voor niets.
Daarbij komt nog ( en dat is een belangrijk punt):
Alle verkoopvoorwaarden per land zijn verschillend, en alle talen ook. Maar in de uitgebreide versie van SF 8 zitten alle talen ingebouwd ( behalve dat gene wat van jezelf is).

Vergeet niet de beveiligings normen PER land ( creditcards en zo) want die moeten tegenwoordig erg streng zijn en bijna geen enkele provider levert die aan zoals shopfactory doet.

Natuurlijk zijn er ook dingen waar je wel eens tegenaan loopt, maar ik werk al 16 jaar met ze, en gebruik ze allemaal, vanaf versie 4 ( 1994 ) tot nu.
Nogmaals, iemand die geen tijd in deze materie steekt kan er weing mee, maar geef die sf niet de schuld. Vaak is de browser meer schuldig ( en de shit die er aan hangt)

Re: Slechte service van Shopfactory

16
nogmaals: ik werk er niet, maar ben een gebruiker.
Ik heb meerdere sites draaien en niet alleen shopfactory..als je de sites wil zien, kun je die gewoon vinden, zodra je maar iets van sigaren zoekt op het net je.
Als je dit 15 jaar doet weet je na jaren ervaring echt wel of iets werkt. SF is uitstekend geschikt voor de gewone winkelier..dat was ik ook (ooit)

Re: Slechte service van Shopfactory

17
websmoker schreef:Wat zou je dan willen weten?..en hoezo slecht support.
Dit is hoe het werkt:
Om de spam tegen te gaan, is shopfactory beveiligd en heeft een uitgebreide help forum, waar je in 3 talen op bijna alle vragen antwoord kunt vinden.
Je kunt er alleen in, als je gebruiker bent.
Verder:
In de versie 8 staan giga veel filmpjes, zodat je makkelijk kunt vinden wat je zoekt.
Basis kennis begint altijd met lezen wat er staat.
Er zijn meer dan 250000 gebruikers en dat is niet voor niets.
Daarbij komt nog ( en dat is een belangrijk punt):
Alle verkoopvoorwaarden per land zijn verschillend, en alle talen ook. Maar in de uitgebreide versie van SF 8 zitten alle talen ingebouwd ( behalve dat gene wat van jezelf is).

Vergeet niet de beveiligings normen PER land ( creditcards en zo) want die moeten tegenwoordig erg streng zijn en bijna geen enkele provider levert die aan zoals shopfactory doet.

Natuurlijk zijn er ook dingen waar je wel eens tegenaan loopt, maar ik werk al 16 jaar met ze, en gebruik ze allemaal, vanaf versie 4 ( 1994 ) tot nu.
Nogmaals, iemand die geen tijd in deze materie steekt kan er weing mee, maar geef die sf niet de schuld. Vaak is de browser meer schuldig ( en de shit die er aan hangt)
Kom op wees nou eens eerlijk en kom er voor uit dat je voor sf werkt. Id echt overduidelijk hoor ;)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Slechte service van Shopfactory

18
sommigen hier zijn kennelijk erg doof, daar hoor je dus bij?
Dit forum is bedoeld om informatie te verschaffen, en dat is wat ik doe.
Als je dus je oren een keer open doet, want ik word er een beetje moe van.
Ik ben een winkelier..en GEEN sf

Re: Slechte service van Shopfactory

19
Even een reactie namens ShopFactory:
Websmoker is inderdaad al 14 jaar klant bij ons en werkt dus absoluut niet bij ons.

Als iemand vragen heeft over onze software dan kunnen deze worden gemaild naar sales@shopfactory.com, onze verkopers streven er naar om alle vragen binnen 24 uur te beantwoorden.

Onze supportafdeling beantwoord alle supportvragen 24/7 binnen enkele uren. Daarnaast is er inderdaad een zeer actieve gebruikerscommunity die alleen toegankelijk is voor geregistreerde gebruikers, hierop zitten duizenden gebruikers die onderling kennis en ervaringen uitwisselen.

Met vriendelijke groeten,
ShopFactory Sales

Re: Slechte service van Shopfactory

20
Ik ben net dus gebeld door een medewerker van SF, overigens degene die mij als eerste ooit geantwoord had in maart.
Lang gesprek en duidelijk gesprek gehad en waarschijnlijk is de oorzaak van het slechte contact dat als IK reageer op een email van SF, dit niet goed aankomt. Ga er verder niet te ver op in wat daar nu de oorzaak van is. (voor mij een te technisch verhaaltje :? )

Ik heb nu een afdoende reactie gehad, voor mij is er veel meer duidelijk en idd zodra je het pakket aanschaft heb je een goede support en heb je toegang tot het gebruikersforum, waar heel veel oplossingen/tips op te vinden zijn.
Er zit daar natuurlijk een gigantische brok ervaring. (Ga ik van uit)

Dus voor mij is het probleem voorlopig opgelost en ik weet nu dat als ik weer contact wil, VOOR ik het pakket heb aangeschaft, ik via het contactformulier op de site van SF moet doen en zeker NIET via een reply op de mail.

Re: Slechte service van Shopfactory

21
hallo
ik wou ook even reageren op de opmerkingen dat shopfactory slechte after sale heeft en niet reageerd op mail.
ik heb het product sf v8 gold en nooit geen problemen gehad mijn mail is altijd netje op ge reageerd met passend antwoord.
ik vin persoonlijk het jammer dat het in het engels geantwoord word.
verder kan ik er zelf niet veel mee omdat shop factory beperkt is met evt backoffice of db en administratie software koppelen aan de shop
dus als met instemming van sf ik de software mag overdoen aan iemand die er wel wat meer mee kan zou ik dat prettig vinden

Re: Slechte service van Shopfactory

22
Ik gebruik shopfactory nu zoon jaar, en heb ze al meer meermaals om hulp gevraagd via
hu support website.
Ze hebben me altijd snel geholpen en het probleem of iets waar ik tegen aan liep
is voor 95% van de gevallen opgelost.

dus over dit onder deel van shopfactory mag ik niet klagen.

alleen de Nederlandse distributeur easy addin dat is een ander verhaal.
of ze zijn niet te bereiken of als je ze te pakken hebt kunnen ze je geen antwoord
geven op je vraag en zeggen ze dat ze je terug bellen maar dit doen ze stee vast niet.
Webshop Beginnen Startpagina ---> Uitgebreid Link Overzicht

Dropshiping Startpagina ---> Gratis Dropship Leverancier Overzicht