Welke (webwinkel)aanbieder raden jullie aan?

1
Hallo,

Ik sta op het punt een tweede webshop te beginnen. Op dit moment heb ik een webshop lopen bij Shoptrader, bevalt me prima voor de producten die ik hiermee verkoop echter betwijfel ik of het ook geschikt is voor de producten waarvoor ik nu een aanbieder zoek.

Welke mogelijkheden moet de shop hebben?
-200-250 producten
-Minimaal 2 foto's per product
-Nieuwsbrief mogelijkheid
-Quantum korting mogelijkheid (hoe meer afnemen hoe minder betalen)
-Een shop die aangeeft dat het voordeliger is ivm verzending om bijvoorbeeld een kist vol te bestellen (het gaat hier om planten en bloemen)
-Waarbij de shop aan kan geven welke producten goed bij dit product passen
-Het mogelijk is dat de verzendkosten worden berekend aan de hand van de afstand tot de desbetreffende klant
- Maar het ook mogelijk is om aan te geven dat ze de bestelling willen ophalen
- De layout moet (voor het grote deel) aan te passen zijn in eigen huisstijl en moet er verzorgd uitzien
- Mogelijkheid tot followbutton (Twitter) en like button (Facebook)
- Gebruiksgemak en uiterlijk is belangrijk voor me
- Korting/voucher systeem

Zelf kwam ik uit bij aanbieders als; Magento Go, Strato, ShoXl, Onestopshop.. Wat raden jullie aan en (niet onbelangrijk) waarom?

Hartelijk dank!

Mvg Tun

Re: Welke (webwinkel)aanbieder raden jullie aan?

2
je kunt eens kijken bij biedmeerwebwinkels.nl

de wensen die je vermeld kunnen daar wel gerealiseerd worden, en ik vind ze niet duur.
voor € 25,00 per maand kun je een onbeperkte hoeveelheid producten plaatsen.
als voorbeeld adviseer ik om onze webshop eens te bekijken.

mvg,

j.hooijenga
http://www.energie-techniek.com
de installatie shop

cv gas water sanitair vloerverwarming riolering zonnepanelen zonneboilers etc

Re: Welke (webwinkel)aanbieder raden jullie aan?

3
Beste Tun

Hierbij een overzicht van de mogelijkheden van onze software:

-200-250 producten
Het maximum is 25.000 producten.

-Minimaal 2 foto's per product
Onbeperkt aantal foto's per product.

-Nieuwsbrief mogelijkheid
Er is een nieuwsbrief module.

-Quantum korting mogelijkheid (hoe meer afnemen hoe minder betalen)
Volumekortingen (staffelprijzen) zijn mogelijk.

-Een shop die aangeeft dat het voordeliger is ivm verzending om bijvoorbeeld een kist vol te bestellen (het gaat hier om planten en bloemen)
Dit is niet standaard mogelijk. Eventueel kan je de bestelpagina's bewerken en het erbij plaatsen, of dit in de productbeschrijving plaatsen. Het is wel mogelijk om de verzendkosten per gewichtsklasse in te stellen.

-Waarbij de shop aan kan geven welke producten goed bij dit product passen
Er is een optie "Gerelateerde producten".

-Het mogelijk is dat de verzendkosten worden berekend aan de hand van de afstand tot de desbetreffende klant
Verzendkosten kunnen ingesteld worden per land, regio, provincie of postcode.

- Maar het ook mogelijk is om aan te geven dat ze de bestelling willen ophalen
Afhalen in de winkel of op afhaalpunten is mogelijk, in combinatie met verzending.

- De layout moet (voor het grote deel) aan te passen zijn in eigen huisstijl en moet er verzorgd uitzien
Er is keuze tussen verschillende thema's, die elk naar wens kunnen aangepast worden. Kleurcombinaties, lettertypes kiezen en een logo integreren kan ook. Eventueel kan je ook de CSS aanpassen, maar dat is natuurlijk meer technisch.

- Mogelijkheid tot followbutton (Twitter) en like button (Facebook)
Social media buttons kunnen automatisch geplaatst worden op homepage, in het thema of op de productpagina.

- Gebruiksgemak en uiterlijk is belangrijk voor me
Gebruiksgemak is een prioriteit, het is tenslotte EASYwebshop :-)

- Korting/voucher systeem
Er is een kortingenmodule aanwezig.

Je kan de software gratis uitproberen op onze website, zo krijg je een idee van het gebruiksgemak, de lay-out en de mogelijkheden. Voor de mogelijkheden die je nodig hebt zal je de Business versie nodig hebben.
http://www.EasyWebshop.com: Een webwinkel beginnen was nooit zó eenvoudig.

Re: Welke (webwinkel)aanbieder raden jullie aan?

4
Ik denk dat nagenoeg iedere aanbieder dit wel kan. Is iedere aanbieder ook SEO geschikt?
1 punt wordt moeilijk:
-Het mogelijk is dat de verzendkosten worden berekend aan de hand van de afstand tot de desbetreffende klant
Ik denk dat dit te specifiek is. Wel eens in de weer geweest om een ERP systeem te koppelen aan een Webservice van TLN; dat is dan ondanks standaardisatie nog een hele investering!

Zijn er mogelijkheden om dit anders te ondervangen?
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Welke (webwinkel)aanbieder raden jullie aan?

5
Jan Speelgoedboer schreef:Ik denk dat nagenoeg iedere aanbieder dit wel kan. Is iedere aanbieder ook SEO geschikt?
1 punt wordt moeilijk:
-Het mogelijk is dat de verzendkosten worden berekend aan de hand van de afstand tot de desbetreffende klant
Ik denk dat dit te specifiek is. Wel eens in de weer geweest om een ERP systeem te koppelen aan een Webservice van TLN; dat is dan ondanks standaardisatie nog een hele investering!

Zijn er mogelijkheden om dit anders te ondervangen?
de meeste vervoerders hanteren 1 tarief voor heel nederland
http://www.energie-techniek.com
de installatie shop

cv gas water sanitair vloerverwarming riolering zonnepanelen zonneboilers etc

Re: Welke (webwinkel)aanbieder raden jullie aan?

6
Allereerst bedankt voor jullie reacties!

Ik heb eigenlijk vrijwel alle licentie aanbieders bekeken en bij de goedkopere vind ik de designs vaak te standaard of dan uiteindelijk te veel lijken op andere shops via diezelfde aanbieder. Ik ben daarom op zoek naar iets unieks. Dan kom je al snel uit op een op maat webshop (met licentie). Deze oplossing is voor alsnog te prijzig. Ik zoek daarom de gouden middenweg.. Een mogelijkheid tot eenuniek/strak design met in de toekomst de mogelijkheid tot een op maat oplossing (die overigens door een extern bedrijf gemaakt zal worden).

@j.hooijenga
biedmeerwebwinkels.nl
Als ik kijk naar de referenties zie ik geen unieke mogelijkheden wat betreft het design/opmaak. Vaak dezelfde opbouw. Wel zitten er meerdere stijlvolle

@djjan
Om eerlijk te zijn vind ik hetzelfde bij jullie. Dit is echter dan wel aan te passen met CSS, maar je hebt geen keuze tussen verschillende layouts met verschillende soorten in opbouw ofwel? Er zitten overigens wel een aantal strakke designs tussen.. De business module zou inderdaad het meest geschikt zijn.

Een shop die aangeeft dat het voordeliger is ivm verzending om bijvoorbeeld een kist vol te bestellen (het gaat hier om planten en bloemen)
Dit is niet standaard mogelijk. Eventueel kan je de bestelpagina's bewerken en het erbij plaatsen, of dit in de productbeschrijving plaatsen. Het is wel mogelijk om de verzendkosten per gewichtsklasse in te stellen.


Dat is niet echt ideaal. Dit is namelijk wel een belangrijk punt voor de webshop. De producten worden bij een minimaal 'x' aantal verkocht, dit is een volle kist/doos of pallet. Dit zou geen probleem zijn als er kan worden aangegeven dat er bijvoorbeeld 9 planten in 1 kist kunnen en er automatisch bij 10 planten voor 2 kisten wordt gekozen bij de verzendopties. Is dit mogelijk? Met gewicht is dit niet mogelijk aangezien elke soort een ander gewicht heeft ivm vocht vasthouden etc.

-Het mogelijk is dat de verzendkosten worden berekend aan de hand van de afstand tot de desbetreffende klant
Verzendkosten kunnen ingesteld worden per land, regio, provincie of postcode.


Dit is mooi, even afhangende hoe ik nu de verzendkosten wil/ga berekenen rekening houdende met de mogelijkheden van de desbetreffende shop..

- Mogelijkheid tot followbutton (Twitter) en like button (Facebook)
Social media buttons kunnen automatisch geplaatst worden op homepage, in het thema of op de productpagina.


Ik bedoel dan ook echt de buttons waarbij je op bijvoorbeeld Vind ik leuk drukt op de webshop en dit automatisch zonder enige moeite wordt verstuurd en je dus 1 like erbij hebt. Of praten we hier over hetzelfde?

Hebben jullie ook een voucher systeem? Waarbij je dus vouchers/giftcards kan uitgeven?

Ik denk dat dit te specifiek is. Wel eens in de weer geweest om een ERP systeem te koppelen aan een Webservice van TLN; dat is dan ondanks standaardisatie nog een hele investering!

Zijn er mogelijkheden om dit anders te ondervangen?

de meeste vervoerders hanteren 1 tarief voor heel nederland


Een vast tarief is dan waarschijnlijk goedkoper en beter voor de klant. Echter is het intern dan wel afstemmen van dit bedrag aangezien via een koeriersdienst het weleens gaat om het aantal km's.



Verder moet de software overigens voor Mac geschikt zijn.. Seo is ook erg belangrijk, ik ging er even vanuit dat dit vanzelfsprekend is maar dat is het natuurlijk niet ;).

Re: Welke (webwinkel)aanbieder raden jullie aan?

7
Dit is echter dan wel aan te passen met CSS, maar je hebt geen keuze tussen verschillende layouts met verschillende soorten in opbouw ofwel?
Je kan de CSS van de ingebouwde thema's aanpassen, maar bijvoorbeeld ook je eigen thema in XHTML maken. Dat geeft je alle vrijheid voor je lay-out, het is alleen veel ingewikkelder dan een thema selecteren en kleuren kiezen. Kennis van XHTML en CSS zijn hiervoor zeker nodig. Je kan dit uiteraard bij een extern bedrijf laten doen, wij maken (nog) geen lay-outs op maat.
Dit zou geen probleem zijn als er kan worden aangegeven dat er bijvoorbeeld 9 planten in 1 kist kunnen en er automatisch bij 10 planten voor 2 kisten wordt gekozen bij de verzendopties. Is dit mogelijk?
Het is nog niet mogelijk. Er is wel een update gepland voor het verzendkostensysteem: een maximaal aantal producten per gewichtsklasse. Dan wordt telkens een hogere verzendkost weergegeven als het maximum gewicht OF het maximum aantal producten bereikt is. Sommige webwinkeliers verkopen wijn en verkopen die in pakketten van 6 flessen, dat is een vergelijkbare situatie. Het probleem is wel dat je dan enkel planten of producten die in een vakje van de kist passen kan verkopen. (Bijvoorbeeld: een klant koopt 8 planten en 1 grote bloempot, dan zijn het 9 producten die in 1 kist passen) Als je een gratis shop aanmaakt en de "Notificatie van updates ontvangen" aanvinkt wordt je automatisch op de hoogte gebracht wanneer de update klaar is.
Ik bedoel dan ook echt de buttons waarbij je op bijvoorbeeld Vind ik leuk drukt op de webshop en dit automatisch zonder enige moeite wordt verstuurd en je dus 1 like erbij hebt. Of praten we hier over hetzelfde?
We praten over hetzelfde. In de software kan je aanvinken welke social media buttons je wil, en waar. Op dit moment is dit Facebook, Twitter, LinkedIn en e-mail naar vriend. Er zijn standaard buttons mogelijk, maar ook buttons met een tekstballon die het aantal likes weergeeft.
Verder moet de software overigens voor Mac geschikt zijn.. Seo is ook erg belangrijk
EasyWebshop werkt perfect op een Mac. Je webshop is ook geoptimaliseerd voor zoekmachines. SEO-friendly URL's zijn standaard, META beschrijvingen worden automatisch toegevoegd maar kunnen ook manueel ingesteld worden.
http://www.EasyWebshop.com: Een webwinkel beginnen was nooit zó eenvoudig.

Re: Welke (webwinkel)aanbieder raden jullie aan?

10
@DJJAN in welk tijdstermijn kan ik ongeveer denken? Is dat 2 maanden, een half jaar, een jaar of langer? (wat betreft de update)

@Ludger winkelkarretje.com viel me in eerste instantie niet op maar deze is zeker interessant.. Bijvoorbeeld bij een webshop deluxe met plugins waarbij het verzendkostensysteem wel mogelijk is. Echter lees ik weleens dat een template erg moelijk aan te passen is?

@Liam Hoe diep gaan de mogelijkheden? Is het bij Logivert ook zo dat je start met een standaard template?

Re: Welke (webwinkel)aanbieder raden jullie aan?

12
Logivert heeft inderdaad verschillende start templates, deze kun je echter met de gebruikershandleiding eenvoudig aanpassen. Daarnaast is er een gebruikersforum waar je eveneens veel hulp krijgt.

Er is geen MAC versie echter als je een Window's omgeving creëert op je MAC werkt het zoals veel gebruikers al hebben perfect.

Re: Welke (webwinkel)aanbieder raden jullie aan?

15
Ik gebruik http://www.3dcart.com naar volle tevredenheid, vooral de gestroomlijnde en veelzijdige backoffice is plezierig werken. Voor zover ik kan beoordelen is alles wat je zoekt standaard aanwezig. Mogelijke nadeel kan zijn dat je custom werk nodig hebt voor de implementatie van een NL betaalsysteem (+/- 500 euro). Ook het gegeven dat het een Amerikaans bedrijf / product is zal voor sommigen een belemmering zijn.
Externe SSD, harde schijven en behuizingen
Digital Room Correction v.a. de PC & Mac