Poll: wie gebruikt wat?

MijnWebwinkel
Totaal aantal stemmen: 5 (14%)
SEOshop
Totaal aantal stemmen: 4 (11%)
Strato (Geen stemmen)
Magento
Totaal aantal stemmen: 7 (19%)
Anders (en dan ben ik benieuwd welke)
Totaal aantal stemmen: 21 (57%)
Totaal aantal stemmen: 37

Poll: wie gebruikt welke webwinkelsoftware?

1
Dag allemaal,

Ik hoop ten zeerste dat deze poll nog niet eerder in dit forum is voorgekomen (ik kon niets vinden in elk geval!) - zo wel, dan mijn excuses. Ik denk dat ik de reden al weet dat de poll niet eerder gedaan is: er zijn zoveel mogelijkheden en je mag maar 5 opties in de poll zetten!

Ik ben heel benieuwd wat iedereen nou eigenlijk gebruikt om zijn webwinkel te hosten, en welke aanbieder het meest populair is.

Reden dat ik het vraag is dat ik bezig ben met een marketingconcept speciaal voor webwinkels, maar wil een webwinkel meedoen dan moet een script geplaatst worden ergens in de broncode. Dat kan bijvoorbeeld niet bij MijnWebwinkel (maar bij veel anderen weer wel gelukkig). Ik probeer er dus achter te komen hoeveel mensen mijnwebwinkel gebruiken, en of dit de populairste aanbieder is in Nederland. Zelf zegt Mijnwebwinkel dat ze 25 duizend webwinkels hebben, maar daar zitten ook de gratis probeerversies bij die iedereen zo kan aanmaken om eens rond te kijken - dat telt dus niet.

Vriendelijke groeten,

Mandy
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Poll: wie gebruikt welke webwinkelsoftware?

15
Heel veel. Stel je wilt een dienst aanbieden aan webwinkeliers, maar je budget is beperkt dat kun jij je focussen op de de top 3 meest gebruikte pakketten.

Of je wilt beginnen en je weet niet welk pakket je moet kiezen, dan kun je denken, wat de meeste mensen gebruiken wil ik ook gebruiken

en zo zijn er nog een tal van toepassingen waarvoor je deze data kunt gebruiken

Re: Poll: wie gebruikt welke webwinkelsoftware?

25
Hier idem
ik werk veel en alleen nog maar met prestashop
heb wel nog een oscommerce shopje lopen maar ben tussen door bezig met een prestashop als vervanger

na jaren dus oscommerce te hebben gebruikt en prestashop uitkwam met hun eerste versie
deze geprobeerd en getest , de eerste versies waren nog een drama
maar eea in prestashop sprak mij direct aan ,
en sinds versie 1.2 kan ik niks anders beamen
dat het ook voor een beginner makkelijk is om met prestashop te werken

persoonlijk vind ik als je een poll neerzet
je dan ook alle webwinkel software erbij zet om zo een beter beeld te krijgen

als ik sommige aanbieders zie met complete webshops in een paar klikken en de kosten per maand ervan dan denk ik ook dat het een beetje TE is ,,
ga geen namen hier noemen maar er is er eentje die een maandbedrag vraagt van
en ook nog eens een gedeelte van je omzet ,, naja , of je gaat dan zelf klussen of je kijkt naar iemand die een shop voor een redelijke prijs kan maken ,
in enkele gevallen heb je de shop in een paar maanden eruit , als je eea ter veregelijking doet met bovengenoemde

Re: Poll: wie gebruikt welke webwinkelsoftware?

26
AJvR schreef:
BertB schreef:Op grond van deze poll weten beginners dan in ieder geval dat ze Zen Cart moeten nemen.
Dus beginners zijn schapen of zo?
Er zijn ongetwijfeld ook schapen onder de beginners, maar het was eigenlijk mijn bedoeling om het hoge onzingehalte van dit soort "songfestivals" onder de aandacht te brengen.
Ik heb ervaring met Prestashop (soms wekelijks een problematische upgrade, te veel duurbetaalde uitbreidingen) en Zen Cart (stabiel en met een beetje technische assistentie kun je er alles mee, heel veel uitbreidingen kosten niets)

Re: Poll: wie gebruikt welke webwinkelsoftware?

27
BertB schreef:Er zijn ongetwijfeld ook schapen onder de beginners, maar het was eigenlijk mijn bedoeling om het hoge onzingehalte van dit soort "songfestivals" onder de aandacht te brengen.
Ik heb ervaring met Prestashop (soms wekelijks een problematische upgrade, te veel duurbetaalde uitbreidingen) en Zen Cart (stabiel en met een beetje technische assistentie kun je er alles mee, heel veel uitbreidingen kosten niets)
Inderdaad zegt een steekproef met n = 20 weinig of niets.

Zoals Peter en Bert eigenlijk ook zeggen, kun je beter vertrekken vanuit een pakket van eisen en wensen voor je webwinkel en daarna nagaan welke software daaraan voldoet. Afgaan op wat het meest wordt gebruikt, is een non-keuze. Je besluit ook niet voortaan alleen nog boodschappen te doen bij Albert Heijn omdat AH het grootste marktaandeel heeft; daarvoor heb je tal van andere redenen en als AH niet aan je pakket van eisen/wensen voldoet, ga je elders winkelen.
StoreCore.io

Re: Poll: wie gebruikt welke webwinkelsoftware?

29
BertB schreef: Er zijn ongetwijfeld ook schapen onder de beginners, maar het was eigenlijk mijn bedoeling om het hoge onzingehalte van dit soort "songfestivals" onder de aandacht te brengen.
Ik heb ervaring met Prestashop (soms wekelijks een problematische upgrade, te veel duurbetaalde uitbreidingen) en Zen Cart (stabiel en met een beetje technische assistentie kun je er alles mee, heel veel uitbreidingen kosten niets)
Ok, een sarcasme smiley behoort inderdaad niet tot de mogelijkheden. :)
Externe SSD, harde schijven en behuizingen
Digital Room Correction v.a. de PC & Mac

Re: Poll: wie gebruikt welke webwinkelsoftware?

30
AJvR schreef:
BertB schreef: Er zijn ongetwijfeld ook schapen onder de beginners, maar het was eigenlijk mijn bedoeling om het hoge onzingehalte van dit soort "songfestivals" onder de aandacht te brengen.
Ik heb ervaring met Prestashop (soms wekelijks een problematische upgrade, te veel duurbetaalde uitbreidingen) en Zen Cart (stabiel en met een beetje technische assistentie kun je er alles mee, heel veel uitbreidingen kosten niets)
Ok, een sarcasme smiley behoort inderdaad niet tot de mogelijkheden. :)
Jawel, maar ik dacht dat die schapen dat niet zouden snappen! :wink: