Re: Is dit ontwerp te behalen met een winkel onder licentie?

4
Ward schreef:De genoemde ontwerpen hebben iets weg van Kidzz & Toys, een van de referenties van Mijnwebwinkel.
Oh da's zeker een hele mooie! Meestal haal ik de shops van mijnwebwinkel er meteen uit, maar deze had ik zo 1, 2, 3 niet herkend. Als je wat langer kijkt wel overigens...

Ik hoor/lees alleen dat shops van mijnwebwinkel seo technisch gezien niet zo best zijn en slecht gevonden worden in google..
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Is dit ontwerp te behalen met een winkel onder licentie?

5
Polkadotje schreef:Ik hoor/lees alleen dat shops van mijnwebwinkel seo technisch gezien niet zo best zijn en slecht gevonden worden in google..
Lastig te bepalen wat oorzaak en gevolg zijn. Door gebrek aan tijd, geld of kennis (of alledrie) belandt een nieuwe webwinkel vaak op zo'n bijna gratis platform. Ligt slechte SEO dan aan het platform? Of speelt er veel méér mee en zijn de redenen waarom het platform werd gekozen vergelijkbaar met de redenen waarom de webwinkel slecht wordt gevonden?

Bij een mislukking of teleurstelling is het érg makkelijk om met de beschuldigende vinger naar een ander te wijzen. En daarover vervolgens op internet steen en been te klagen.

Persoonlijk denk ik dat het nogal meevalt. Er zijn legio voorbeelden van webwinkels die wel succesvol zijn of glorieus starten op zo'n platform. En ik koop er regelmatig wat, dus vindbaar zijn ze ook.

Dat ik kan zien dat het platform x of y is, vind ik niet eens een minpunt: een Magento-webwinkel herken ik vaak ook aan de "snelheid" :wink:
StoreCore.io

Re: Is dit ontwerp te behalen met een winkel onder licentie?

6
Wij maken ook gebruik van een zogenaamde licentie shop.

Als startende leek zie je geen verschillen. Nu een jaar verder en er gruwelijk veel tijd in kunnen steken weet ik heel goed wat de beperkingen en ook wat de mogelijkheden zijn.

Ik kan gewoon gewoon niet rekenen op functionaliteiten die je zou verwachten; zowel in het cms als SEO techniek. Oftewel jezelf daarop aanpassen en dan kom je een heel eind.

Wil je dat niet dan moet je inderdaad naar een ander platform.

Ik ben redelijk tevreden met Biedmeer; met een berg aan wensen en aanpassingen in het afgelopen jaar doen ze het nu leuk. Ik knutsel wel aan de randen van de mogelijkheden en kom soms in hoeken van hun pakket waar vooral stof ligt zeg maar ;)

SEO technisch; ik scoor beter dan menig grotere concurrent. Gewoon door de regels van Google helemaal op te volgen; die regels zijn er ergens te downloaden.
Uiteraard kan het altijd beter ..

Je typt je dan wel helemaal loos; rokende toetsenborden enzo :)
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Is dit ontwerp te behalen met een winkel onder licentie?

7
Jan Speelgoedboer schreef:Wij maken ook gebruik van een zogenaamde licentie shop.

Als startende leek zie je geen verschillen. Nu een jaar verder en er gruwelijk veel tijd in kunnen steken weet ik heel goed wat de beperkingen en ook wat de mogelijkheden zijn.

Ik kan gewoon gewoon niet rekenen op functionaliteiten die je zou verwachten; zowel in het cms als SEO techniek. Oftewel jezelf daarop aanpassen en dan kom je een heel eind.

Wil je dat niet dan moet je inderdaad naar een ander platform.

Ik ben redelijk tevreden met Biedmeer; met een berg aan wensen en aanpassingen in het afgelopen jaar doen ze het nu leuk. Ik knutsel wel aan de randen van de mogelijkheden en kom soms in hoeken van hun pakket waar vooral stof ligt zeg maar ;)

SEO technisch; ik scoor beter dan menig grotere concurrent. Gewoon door de regels van Google helemaal op te volgen; die regels zijn er ergens te downloaden.
Uiteraard kan het altijd beter ..

Je typt je dan wel helemaal loos; rokende toetsenborden enzo :)
Waar loop je dan tegenaan?

Re: Is dit ontwerp te behalen met een winkel onder licentie?

8
ALT code's: worden bij afbeeldingen op het produktnivo niet weergegeven;
pagina indeling: erg standaard templates; met freubelwerk lijkt onze pagina wat breder & rijker te zijn;
SEO: lang moeten zeuren om Gzip; schonere code en mooiere URL paden;
cms: in de basis kun je er goed mee uit maar massa mutatie's lukt lang niet altijd.
plugin's: dat gaat niet dus ik heb een blog op een andere URL;
payment providers; je moet het doen met wat ze aanbieden.

Nogmaals; als starter kun je er zoals het nu is geweldig mee uit de voeten. Ik ben zelf werkzaam in de ICT en wil soms zaken die op een moment niet haalbaar zijn.

De reden om wel door te gaan is dat in principe mijn vrouw het bedrijf runt en die moet ik niet aan een te vrije en complexe omgeving/cms zetten. Dat is haar sterke punt weer niet.

Wil je nog meer weten dan stuur je een pb naar Biedmeer :P
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Is dit ontwerp te behalen met een winkel onder licentie?

9
Polkadotje schreef:Waar loop je dan tegenaan?
Je moet roeien met de riemen die je krijgt, waardoor je soms wat harder moet roeien...

A. Bij maatwerk of zelfbouw ben je heer en meester over alles (pluspunt) maar moet je dat dus ook zelf regelen of betalen (minpunt).

B. Met open-source software is het standaardwerk al gedaan (pluspunt) maar moet je zelf de puntjes op de i zetten (minpunt).

C. Neem je een licentie, dan is praktisch alles geregeld (pluspunt), maar zit je nogal vast aan voorgekauwde stramienen en oplossingen (minpunt).

Groot misverstand is dat de C-klasse niets kost. Nee, je betáált misschien niets, maar je zult wel harder moeten roeien...
StoreCore.io

Re: Is dit ontwerp te behalen met een winkel onder licentie?

10
Ward schreef:
Polkadotje schreef:Waar loop je dan tegenaan?
Je moet roeien met de riemen die je krijgt, waardoor je soms wat harder moet roeien...
Je spaart ook een sportschool uit; enorm getrainde armen van het roeien en beenspieren van het fietsen; haha!

Maar je hebt wel gelijk .. tja wanneer doe je het goed hé! :)
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Is dit ontwerp te behalen met een winkel onder licentie?

11
Jan Speelgoedboer schreef:Maar je hebt wel gelijk .. tja wanneer doe je het goed hé! :)
Het kan altijd beter. Het gaat erom dat je bewust omgaat met je keuzen en de mogelijkheden.

Het kenmerk van een marktleider is ook dat je juist zelf je eigen marktpositie durft te bevechten, vóórdat een ander het doet. Vandaar dat Coca-Cola Zero de grootste concurrent is van Coca-Cola Light en de Apple iPad Mini nu de grootste rivaal wordt van de iPad.
StoreCore.io