Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
bb-runner
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mei 2012

Shoptrader webshop: Mijn ervaringen na een paar maanden

26 november 2012

Ik ben vanaf de zomer gestart met shoptrader als provider.

Nu weet ik dat het overal wel wat is met providers. Maar toch wilde ik e.e.a. delen met jullie.

Achteraf kan ik zeggen dat het beste gesprek wat ik ooit met ze heb gehad, was het gesprek toen ik hen in overweging nam voor de keuze van mijn webshop. Vanaf toen is het alleen maar bergafwaarts gegaan.

Als ik het over mocht doen had ik NIET voor hun gekozen. De houding is simpelweg te weinig klantvriendelijk. Dat onderkennen ze zelf, en gooien het op de kosten als ik vraag waarom het soms tot 2 weken duurt voordat ik een probleem (iets simpels als een order updaten bijvoorbeeld) is opgelost.

Soms draait de shop gewoon een tijdje zonder problemen. Maar je weet dat er altijd wel wat verandert. Een nieuw productje, een andere look, kleine tekst-aanpassingen etc. En dan komt de onbetrouwbaarheid naar voren. En dit zijn allemaal aanpassingen in de standaard shop. Functionaliteit waarvan je mag verwachten dat die gewoon werkt.

Veel zaken die ik heb aangekaart worden steevast bestempeld als 'werkt wel bij ons' of 'geen probleem bij ons'. Uiteindelijk is het toch altijd een probleem aan hun kant, maar doordat je eerst een paar keer moet gaan uitleggen dat het toch echt niet aan mijn eigen oenige gedrag ligt verlies je veel tijd, en creëer je een hoop ergernis. Je voelt je als klant bij hun domweg niet serieus genomen als je telkens weer ten onrechte wordt gezien als iemand die problemen aankaart die niet bestaan in hun ogen. Meestal eindigt zoiets dan met: We hebben toch maar wat aangepast. Werkt het nu wel? En dan werkt het meestal ook wel. Of: 'Wij kunnen het niet reproduceren'. En dan is de ticket gesloten en zit je daar met dingen die fout gaan, en nog steeds fout gaan, en kan je weer gaan uitleggen dat het toch echt nog steeds fout gaat.

Verder testen ze gewoon in je live webshop en zetten test-producten actief op de voorpagina tussen je hoofdproducten. Dat lijkt me niet zo handig. Naar eigen zeggen hebben ze geen testomgeving. Testen mag en moet, desnoods in je live shop, maar dat doe je dan in een subcategorietje zodat klanten dat niet snel meekrijgen. En niet tussen je hoofdproducten zodat iedere bezoeker direct op de voorpagina ziet dat er test producten actief zijn.

Ik heb geen maatwerk. Alles is standaard. Gewoon een simpele webwinkel in 6 talen.

Ook blijkt dat de talen maar gedeeltelijk werken. Een aantal functies zijn niet per taal te definieren. Dus let wel op als je hun zou kiezen voor meerdere talen. Dat is niet duidelijk als je net begint.
Bijvoorbeeld Facebook en social media, een niet onbelangrijke lijkt me, kun je niet per taal instellen. Dus heb ik dat maar uit gezet en dat is jammer. Een Italiaan of Spanjaard zit niet te wachten op een Nederlandse facebook link.
Ook de nieuwsbrief functionaliteit wordt daardoor onbruikbaar. Je kan niet aangeven dat een nieuwsbrief alleen voor Franse, of juist Duitse klanten is. En als je 6 talen hebt krijg je al 6 verschillende teksten en links in een nieuwsbrief als je iets algemeens zou willen dichten. Niet handig en niet mooi.

Verder wilde ik ooit een 'Gratis artikel meebestellen' functionaliteit activeren. Dit is een betaalde add-on. Al snel bleek dat deze functionaliteit zo van invloed was op het bestaande deel van mijn standaard shop dat ik deze functie gecancelled heb omdat er spontaan producten verdwenen, of ineens dubbel getoond werden in overzichten en dergelijke problemen.

Verder had ik het idee dat ik de eerste klant was die meerdere talen gebruikte omdat heel veel standaard dingetjes (en ik heb gewoon de standaard webshop, geen maatwerk) niet werkten. Datum verkeerd in orderbevestigingen, foute benamingen in orderbevestigingen. Engelse teksten bij Italiaanse klanten. Of spontane fouten waardoor klanten GEEN orders meer konden plaatsen. Allemaal toch slordigheden waarvan je verwacht dat daar geen fouten in optreden.

Als ik dan echt een keer de telefoon pak, want in nood kan je hun bellen, voel ik me na dat soort gesprekken echt een hele ongewenste klant. Ik krijg excuses dat ze alleen maar technisch personeel aan de helpdesk hebben, en dat die commercieel communicatief wat minder zijn. Dat er mensen zitten die nog veel moeten leren. Dat ze het zo druk hebben etc. Vervolgens zeg ik dat als ze de problemen die hun klanten aandragen serieus nemen, er geen tijd verloren gaat met het eerst ontkennen, en dan later een keer gaan oplossen. Dat soort opmerkingen gaan er duidelijk niet in, en voorzichtige kritiek daarover wordt niet geaccepteerd. Ja, dan moet ik maar maatwerk nemen kreeg ik de laatste keer te horen. Als mijn standaard shop al problemen heeft, hou ik mijn hart extra vast voor maatwerk bij hun.

CONCLUSIE:

- Ik zou als ik morgen zou starten met een nieuwe shop, zou ik deze zeker niet bij shoptrader onderbrengen.
- Standaard, basis functies, werken soms gewoon niet.
- Talen zijn niet volledig functioneel.
- De houding bij enige kritiek over problemen/functionaliteit/helpdesk is arrogant en bagatelliserend.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Shoptrader webshop: Mijn ervaringen na een paar maanden

26 november 2012

Als ik het over mocht doen had ik NIET voor hun gekozen.
Je brengt het als voldongen feit, maar je kunt natuurlijk altijd verhuizen. Je hoeft geen complete exitstrategie te hebben, maar het is nooit verkeerd om een plan B achter de hand te hebben voor falende providers, leveranciers, platforms, servers, enzovoort.
 
Shoptrader
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 oktober 2009

Re: Shoptrader webshop: Mijn ervaringen na een paar maanden

27 november 2012

Hallo Rob,

Jammer om te zien dat u niet tevreden bent.
Allereerst, in uw winkel is er inderdaad technisch e.e.a. niet goed gegaan en heeft u iets meer bugs gehad dan een gemiddelde klant van ons.

Intern hebben wij hier ook al even over gesproken voordat u dit bericht hier heeft neergezet.
Omdat u wel altijd op een bedankje geeft na het oplossen van een probleem zagen wij dit forumbericht niet echt aankomen en gingen wij er vanuit dat u de situatie vanuit onze kant begreep. Wellicht verkeerd ingeschat van ons.

Punten als arrogant etc. herkennen wij ons zelf niet in en het lijkt ons goed om hier eens over te spreken. Wellicht kunt u langs komen op ons kantoor? Deze mogelijkheid bieden wij overigens alle klanten en laten wij bij aanmelding al weten. Juist om er voor te zorgen dat mocht er iets zijn dat ze altijd bij ons er over kunnen spreken om het op te lossen.

Mocht het gras groener zijn bij de buren dan staat het u altijd vrij niet meer gebruik te maken van onze diensten. Wij bieden diverse goede exportmogelijkheden waardoor een exit geen probleem is. In dit geval denken wij er echter prima met u uit te kunnen komen in een gesprek.
Graag horen wij van u!
Shoptrader, webwinkelsoftware voor online retailers
www.shoptrader.nl
 
Claudia123
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 augustus 2014

Re: Shoptrader webshop: Mijn ervaringen na een paar maanden

21 augustus 2014

Wanneer je een kleine webshop hebt zonder al teveel eisen, dan is Shoptrader prima. Echter toen wij na een jaar een voorraadkoppeling met een winkelkassa wilden, hebben wij op hun aanraden gekozen voor een kassasysteem twv duizenden euro's. Uiteindelijk konden ze dit (terwijl ze dit dus wel beloven) toch niet realiseren.

Ja, volgens hen werkte het: als een klant een artikel aanklikte stonden alle maten die ooit beschikbaar waren er nog bij, en dus gebeurde het dat wanneer de klant een artikel wilde afrekenen hij/zij er achteraf achter kwam dat deze maat niet meer beschikbaar was. Dit zorgt voor frustratie en is natuurlijk niet de manier waarop een koppeling hoort te werken.

Toen ik dit aangaf is mij verteld dat ik zeurde en dat we maar beter naar een andere hostingprovider konden gaan. Waarschijnlijk kostten wij hen teveel tijd en geld..

Inmiddels aangesloten bij SEOshop. Eerlijk is eerlijk: de backoffice daar is veel gebruiksvriendelijker, je wordt snel en goed geholpen en ''add-ons'' worden daar meestal probleemloos geïnstalleerd. Iets dat bij Shoptrader nogal eens te wensen overliet.

Seoshop is wel iets duurder, maar je krijgt wel echt waar voor je geld.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Shoptrader webshop: Mijn ervaringen na een paar maanden

21 augustus 2014

Exact ook mijn ervaring.

Jammer dat ze blijkbaar nog steeds het 'als het je niet bevalt rot je maar op' houding hebben.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
GoedeShampoo
Berichten: 389
Lid geworden op: 07 februari 2014
Contacteer:

Re: Shoptrader webshop: Mijn ervaringen na een paar maanden

21 augustus 2014

Wel apart dat Claudia op 21 augustus reageert om op een 2 jaar oud onderwerp te reageren..

Claudia wat gaf je de ingeving om opeens dit bericht te posten?
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Shoptrader webshop: Mijn ervaringen na een paar maanden

21 augustus 2014

Wel apart dat Claudia op 21 augustus reageert om op een 2 jaar oud onderwerp te reageren..

Claudia wat gaf je de ingeving om opeens dit bericht te posten?
Oh stik meestal ben ik hier scherper op....
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Shoptrader webshop: Mijn ervaringen na een paar maanden

21 augustus 2014


Claudia wat gaf je de ingeving om opeens dit bericht te posten?
Sales manager SEOshop??? :lol:
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Shoptrader webshop: Mijn ervaringen na een paar maanden

21 augustus 2014

Het kan toeval zijn, maar juist daarom: is het geen idee om oude topics automatisch een slotje te geven? Mocht een topic waarin máánden niets is gebeurd ineens toch weer actueel worden, dan kan daarvoor gewoon een nieuw topic worden geopend.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Shoptrader webshop: Mijn ervaringen na een paar maanden

21 augustus 2014

Het kan toeval zijn, maar juist daarom: is het geen idee om oude topics automatisch een slotje te geven? Mocht een topic waarin máánden niets is gebeurd ineens toch weer actueel worden, dan kan daarvoor gewoon een nieuw topic worden geopend.
Dat heb ik zo verschrikkelijk vaak geopperd, maar wordt niet naar geluisterd. Of misschien wel naar jou, you never know.
 
Kmowebdiensten
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 oktober 2013
Locatie: België
Contacteer:

Re: Shoptrader webshop: Mijn ervaringen na een paar maanden

22 augustus 2014

Ik heb dit ook vaak hoor, een interessant topic waar ik op wil reageren... maar de datum even niet nagekeken.. Die staat er wel, maar ik kijk er te vaak over.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht