Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
dampertje
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 december 2012

Aan het kijken voor andere webwinkel software

18 december 2012

Hoi.

Ik ben nog niet zo lang bezig met mn webshop.
en ben begonnen met mijnwebwinkel.

Nu loopt de shop gelukkig al goed, en blijft uitbreiden.
Maar ik loop nu tegen best veel beperkingen aan.
oa het keuzen systeem wat er in zit voor producten, en evt toevoeging van producten
geen mogelijkheid tot meer talen
geen keuze voor de klant voor verzend optie's
Geen mogelijkheid tot geboortejaar te kiezen bij het bestellen (ivm e-rook spullen wil ik liever dat ze 18+ zijn en wil dit duidelijk maken)
het voorraad systeem vind ik ook te beperkt.
geen mogelijkheid tot groothandels sectie (aangezien ik zelf importeer en dit gaat ook steeds groter worden wil ik ook andere de kans geven mij als groothandel te gebruiken)
En niet te vergeten een login voor de klanten, waar ze hun eigen bestel history kunnen zien, en hun contact gegevens in staan. zodat ze dit niet telkens opnieuw hoeven in te voeren.


Ik heb nog een tijdje dat ik "vast" zit maar wil me nu ook beter voor berijden op de hosting.
En ik hoop hier tips te krijgen bij welke provider's ik het beste kan kijken hiervoor.

mvg martijn
Laatst gewijzigd door Wouter Hol op 18 december 2012, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verduidelijkt; TS zoekt andere software, niet noodzakelijk hosting.
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Aan het kijken voor andere hosting

18 december 2012

Beste Martijn

Welkom

wellicht heb je iets aan het volgende artikel. http://webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=4655
Weet je al met welke webshop software je wilt gaan werken?
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
dampertje
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 december 2012

Re: Aan het kijken voor andere hosting

18 december 2012

Beste Martijn

Welkom

wellicht heb je iets aan het volgende artikel. http://webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=4655
Weet je al met welke webshop software je wilt gaan werken?
Dank je voor je snelle reactie.
Ik heb nog een tijd voordat ik officieel pas over kan(mocht ik me zo erg gaan ergeren aan de beperkingen dan stap ik eerder over en betaal die laatste maanden wel)

Nu gebruik ik de software van de provider (gewoon alles online)
mocht ik een host vinden die een alles in 1 pakket heeft, doe ik dat graag natuurlijk
Das ook de rede dat ik voor mijnwebwinkel heb gekozen.

Wanneer ik software heb kom ik er ook wel uit, en heb altijd mensen die me goed kunnen helpen.
Maar hoe makkelijker voor me hoe liever.
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Aan het kijken voor andere hosting

18 december 2012

Als ondernemer gaat inderdaad niet alles van een leien dakje, zo ook een webshop niet.
Het type hosting is weer afhankelijk o.a welk software pakket je uiteindelijk zal kiezen.

Hostingproviders kunnen bijvoorbeeld wel een automatische installatie tool aanbieden van een opensource webshop software pakket, maar de aanpassingen, beheer en optimalisatie is een gegeven voor de shop eigenaar.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Aan het kijken voor andere hosting

18 december 2012

Er staat in onderwerp: "Aan het kijken voor andere hosting"
maar eigenlijk zoekt de ts andere webwinkelsoftware waar meer mee mogelijk is.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Aan het kijken voor andere webwinkel software

18 december 2012

Er staat in onderwerp: "Aan het kijken voor andere hosting"
maar eigenlijk zoekt de ts andere webwinkelsoftware waar meer mee mogelijk is.
Dat denk ik ook. Heb het verduidelijkt.

Voor ze zekerheid:
Hosting is het huren/kopen van (een gedeelte van) een computer in een datacentrum. Op die computer, ook wel server genoemd, kan je bijvoorbeeld websites laten draaien.

Wat jij volgens mij zoekt is, zoals PaulG al aangeeft, software voor een webwinkel. Dat is iets anders dan hosting. :)
 
djjan
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 juni 2009
Contacteer:

Re: Aan het kijken voor andere webwinkel software

18 december 2012

Beste Martijn

Ik heb je vereisten even bekeken, en denk dat EasyWebshop wel een uitkomst kan bieden.

- geen mogelijkheid tot meer talen
Onze software komt in 10 talen, vertalingen gebeuren door native vertalers.

- geen keuze voor de klant voor verzend optie's
Uitgebreid verzendkosten systeem.

- Geen mogelijkheid tot geboortejaar te kiezen bij het bestellen (ivm e-rook spullen wil ik liever dat ze 18+ zijn en wil dit duidelijk maken)
Er is een mogelijkheid om een waarschuwing te geven als er +18 inhoud op de webshop staat. De bezoeker moet dan eerst aangeven dat hij meerderjarig is voor hij de webshop kan binnengaan. Dit is voor de hele website, niet op productbasis.

- het voorraad systeem vind ik ook te beperkt.
Voorraadbeheer is aanwezig.

- geen mogelijkheid tot groothandels sectie (aangezien ik zelf importeer en dit gaat ook steeds groter worden wil ik ook andere de kans geven mij als groothandel te gebruiken)
Je kan aparte prijzen instellen voor zelf gekozen klantengroepen. Dus als een groothandel klant inlogt ziet hij andere prijzen dan wie de website publiek bekijkt.

- En niet te vergeten een login voor de klanten, waar ze hun eigen bestel history kunnen zien, en hun contact gegevens in staan. zodat ze dit niet telkens opnieuw hoeven in te voeren.
De klant heeft bij het bestellen de keuze tussen een account aanmaken (volgende bestellingen gaan sneller) of als gast bestellen.

- Ik heb nog een tijdje dat ik "vast" zit maar wil me nu ook beter voor berijden op de hosting.
EasyWebshop is geen abonnementsdienst, je kan het op elk moment stopzetten.

Mocht je verder nog vragen hebben, laat het weten!
http://www.EasyWebshop.com: Een webwinkel beginnen was nooit zó eenvoudig.
 
Gebruikersavatar
logivert
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 december 2006
Contacteer:

Re: Aan het kijken voor andere webwinkel software

18 december 2012

Beste Martijn,

Mogelijk dat onze software iets voor u is. Het biedt namelijk wat antwoorden op uw vragen:
oa het keuzen systeem wat er in zit voor producten, en evt toevoeging van producten
Zou u dit punt even verder toe kunnen lichten? Ik begrijp de opmerkingen niet helemaal.
geen mogelijkheid tot meer talen
LogiVert biedt 10 talen aan.
geen keuze voor de klant voor verzend optie's
De verzendoptie's kunnen door u vrij aangemaakt worden en geselecteerd worden door uw bezoekers. Deze verzendopties kunnen product en gewicht specifieke prijzen krijgen. Ook kunt u ze land en/of betaalmethode afhankelijk maken.
Geen mogelijkheid tot geboortejaar te kiezen bij het bestellen (ivm e-rook spullen wil ik liever dat ze 18+ zijn en wil dit duidelijk maken)
U kunt het opgeven van een geboortedatum verplicht maken in het bestelproces.
het voorraad systeem vind ik ook te beperkt.
Ik weet niet hoe beperkt het is en hoe ver u wilt gaan. Wij hebben een uitgebreid voorraadsysteem, echter om te weten of het aan uw verwachtingen voldoen zou ik graag willen weten wat u er precies van verwacht.
geen mogelijkheid tot groothandels sectie (aangezien ik zelf importeer en dit gaat ook steeds groter worden wil ik ook andere de kans geven mij als groothandel te gebruiken)
U kunt bij ons aan loginaccount's klantspecifieke kortingen en/of prijzen toekennen.
En niet te vergeten een login voor de klanten, waar ze hun eigen bestel history kunnen zien, en hun contact gegevens in staan. zodat ze dit niet telkens opnieuw hoeven in te voeren.
Dit is mogelijk.

Graag ga ik in op uw verdere specificering van eisen en eventueel aanvullende vragen.

Met vriendelijke groet,
Dolf van Tilburg
 
dampertje
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 december 2012

Re: Aan het kijken voor andere webwinkel software

19 december 2012

Heel erg bedankt voor de goede reactie's Hier heb ik echt iets aan.

Als ik het zo lees klopt het. Is het meer de software.
En ik heb hier nu 2 goede optie's die ik direct ga na lezen, En onderzoeken.

Dat ik er straks langer aan vast zit vind ik helemaal niet erg. Als het maar mee kan met mijn wensen.
En ik heb nu een goed beeld van wat ik wil in de shop. En deze 2 lijken dit te kunnen.

Het puntje om toe te voegen,
Ik bedoel hierbij wanneer je een bij product kunt bestellen, Dat dit een pakket korting kan geven.

Nu moet ik hier omslachtig nieuwe product groepen voor aanmaken, en de voorraad hierover verdelen.
Dit is leuk bij de producten die er 250+ op voorraad zijn.
Maar bij een product waar je bijvoorbeeld uit 3 soorten accu's zou moeten kiezen (en een optie zonder accu's). en daarnaast nog 2 soorten laders.(en een optie zonder laders)
en 2 kleure.
Dan krijg ik in mijn huidige voorraad beheer nu 24 verschillende optie's waarover ik het hoofd product moet verdelen.

Met voornamelijk nieuwe producten wil dit zeggen wanneer ik er 50 van heb (rand apparatuur heb ik dan weer een stuk meer op voorraad)
dat ik maar 2 stuks in de voorraad lijst kan zetten, Dit heeft wel regelmatig het effect gehad dat ik bijvoorbeeld even op bezoek was of in de supermarkt, En de voorraad op mijn telefoon moest bij werken.

Vandaar zou het makkelijker zijn voor mij dan, Wanneer ik dan de voorraad bij kan houden per element. ipv per keuzen mogelijkheid.
 
Matthijs
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 oktober 2009
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Aan het kijken voor andere webwinkel software

02 januari 2013

Beste Martijn,

Ik begrijp dat je inmiddels tegen enkele beperkingen van het mijnwebwinkel systeem aan loopt. Daarnaast geef je ook aan dat je toch nog steeds graag een totaalpakket zoekt voor je webwinkel waarin alles (ook hosting) is inbegrepen. Je bent denk ik niet de enige: de meeste standaardpakketten onder licentie bieden weliswaar veel, maar vaak ontberen uiteindelijk toch cruciale onderdelen en is er geen mogelijkheid tot maatwerk. Expotis Webshop (waar ik eigenaar/hoofdontwikkelaar van ben) biedt de oplossing voor precies dit probleem. Het Expotis Webshop systeem is een totaalpakket voor webwinkels, maar dan inclusief maatwerk waar dat nodig is. Zowel qua design als qua functionaliteit. Wij willen juist graag dat maatwerk leveren!

Ik reageer graag nog even punt voor punt:

- Systeem voor producten, en toevoeging van producten: maken wij op maat.
- Geen mogelijkheid tot meer talen: Expotis Webshop ondersteunt standaard tot 3 talen.
- Keuze voor verzendopties: kun je bij Expotis helemaal naar wens instellen.
- Geboortejaar bij het bestellen: stukje maatwerk wat wij graag implementeren
- Voorraad systeem te beperkt: Expotis Webshop heeft een voorraadbeheersysteem
- Groothandels sectie: Het Expotis Webhop systeem ondersteunt verschillende klantprofielen (maximaal 5), waarbij voor elk profiel andere prijzen kunnen worden getoond bij je producten.
- Login voor de klanten met bestelgeschiedenis en klantgegevens: standaard bij Expotis Webhop
- De pakketkorting waar je in je laatste bericht over spreekt: Geen probleem, voegen wij op maat voor jou toe aan het systeem

Mocht je geïnteresseerd zijn, laat het mij dan weten.
Ik verwijs je graag ook naar onze website: www.expotis-webshop.nl en naar onze demo webwinkel: www.expotis-webshop.nl/probeer-de-demo/. Je kunt ook inloggen op het CMS van de demo webwinkel zodat je ook daar een indruk van krijgt.

Groeten van Matthijs
Matthijs van Santen de Hoog
Expotis Webshop
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Aan het kijken voor andere webwinkel software

02 januari 2013

Ik mis nu al de reclame - jingle's van Wouter's uitzendingen :D
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht