Beginnersvraag: productfeed icm. affiliate en dropshipping?

1
Ik zit erover te denken om hobby-matig een webwinkel te starten. Ik heb nog weinig verstand van het een en ander. Het eenvoudigst lijkt mij een dropship-constructie en een affilliatemarketing productfeed. Ik neem aan dat dat standaardmogelijkheden zijn om mee te werken in een webwinkelpakket?

Re: Beginnersvraag: productfeed

2
Zijn het niet bepaald..

Je lijkt twee termen door elkaar te halen. Affiliate marketing staat op zich los van de logstieke oplossing dropshipping. Maar misschien bedoel je wel degelijk dat jij alles verzendt op basis van dropshipping en aan je klanten komt door middel van affiliates. Maar of er dan nog wel wat centen overblijven voor jou is de vraag.

Re: Beginnersvraag: productfeed

3
Bedankt. Dropshipping leek me om zelf producten aan te kunnen bieden. Met affiliate marketing bedoel ik producten van een leverancier of warenhuis te presenteren, die de bezoeker dan feitelijk bij die leverancier/ dat warenhuis besteld. Die twee verschillende zaken wil ik integreren in één website/ webwinkel. Het gaat me in eerste instantie meer om iets op te zetten dan om er een substantieel inkomen mee te verdienen.

Re: Beginnersvraag: productfeed

4
Dat is niet mogelijk. Je krijgt dan een shop waar mensen sommige dingen dan wel kunnen bestellen (je "dropship aanbod") en ander dingen kunnen ze dan weer niet bestellen. Als ze op die niet bestelbare dingen klikken komen ze opeens op een andere site uit. Dat werkt niet.

Als je nu nog geen leveranciers hebt, dan sta je kansloos met dropshipping. Dropshipping is een middel om je logistiek op te lossen. Velen vertellen dat het een doel kan zijn en dat je geld met dropshipping kan verdienen. Dat hebben ze fout. Heb er een tijd terug een stukje over geschreven.

In een notendop; je moet eerst een goed idee hebben wat je gaat verkopen en waarom. Dan bedenk je waarom mensen dit juist bij jou gaan kopen, en niet ergens anders. Vervolgens, of meestal tijdens dat proces, leg je contact met leveranciers en dan zou je kunnen onderhandelen of zij de boel voor jou verzenden, oftewel, dropshippen.

Andersom werkt dat niet. Je kan niet bedenken dat je een webshop wilt en dat je dat gaat doen op basis van dropshipping. Het afdoen met "het is maar een hobby" versterkt dit alleen maar. Een webshop is geen hobby. :)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Beginnersvraag: productfeed

5
Aha. Nou, ik heb nog geen gouden ei of ei van Columbus verzonnen. Het fenomeen en mogelijkheden van een webwinkel interesseren me wel. Het lijkt me ook aardig om daarmee te 'oefenen' en te 'spelen' in de praktijk. En ik ben te weinig commercieel om er een financieel succes van te maken. Maar daarom kan het toch nog best leuk zijn om te doen?
Maar goed, ik heb nog niets. Ik zie wel even.

Re: Beginnersvraag: productfeed

6
Het kan veel simpeler. Vergeet dropshipping. Vindt een (of enkele) product(en) die je zelf leuk vind en ga die verkopen in een webwinkel. Dat is een stuk makkelijker, leer je veel meer van en de kans dat je een klein beetje succes hebt (lees: een keer iets verkoopt) is vele malen groter.

Re: Beginnersvraag: productfeed icm. affiliate en dropshippi

7
Ik ben het er ook helemaal mee eens,
Persoonlijk denk ik ook dat je alleen moet verkopen waar je achter kunt staan, En dit kan heel simpel zijn.

Ik moet zeggen dat ik ook wel geluk heb met wat ik doe en een vliegende start heb gekregen.
Maar mijn prive fonancieen zijn niet van een aard dat ik een grote start investering kon doen.

Hierin heb ik aan het begin ook goed moeten na denken over inkoop waar wat en hoeveel.
Maar bij mij is het er op aan gekomen, dat ik letterlijk van een €250.- ben gaan inkopen de eerste keer, (ex invoer btw) en er een webwinkelruimte bij heb gezocht.

Nu een kleine 3 maanden later, heb ik echte inkoop bedragen en inporteer ik meerdere malen per maand.

Ik denk dat dit er veel mee te maken heeft dat ik achter mijn product sta, En alles wat er in de shop staat heb ik ook getest en geprobeerd.
Mensen merken dat je achter je product staat, en wanneer je de winkel als doel hebt ben ik er van overtuigt dat mensen dat ook merken.

Vandaar zou ik ook zeggen, Kijk eerst naar een product waar je echt achter staat. En ga daar voor. Ipv een winkel ogenschijnlijk vol stampen met wat producten omdat je een winkel wil