Mijn webwinkel of biedmeer

1
Welke webwinkel moet ik kiezen?

Ik heb al een opzetje gemaakt bij mijnwebwinkel en vind dit een makkelijk programma maar omdat ik goeie dingen hoor over biedmeer ga ik twijfelen. Wie kan mij uit de brand helpen?
Weten jullie of het opzetten van een webwinkel bij biedmeer ook gemakkelijk gaat?
En wat de grootste verschillen zijn?

Re: Mijn webwinkel of biedmeer

2
Geen idee welke van deze twee meer mogelijkheden biedt, maar kijk ook eerst naar Opensource als Joomla, Wordpress, Magento, Prestashop. Veel meer mogelijkheden en kansen, in plaats van zo standaard lay-out en shop waar er al duizenden van bestaan en je moeilijk mee kan onderscheiden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Mijn webwinkel of biedmeer

5
Ik ben ook begonnen onder mijnwebwinkel, en ik moet zeggen het is een makkelijk programma.
En ziet er snel leuk uit.

Maar denk wel na over wat je voor toekomst visie hebt met je webwinkel. Ik loop persoonlijk nu al binnen 3 maanden tegen heel veel beperkingen op. Dusdanig dat ik nu al bijna moet overstappen.

Heb er een topic over. hier

En dat is natuurlijk ook jammer, Het is goedkoop, maar als ik met het begin gelijk had gerealiseerd welke mogelijkheden ik er in mis, had me dat wel geld gescheeld. ik moet namelijk nu wel een aantal maanden door betalen voor een webwinkel waar ik niets meer mee doe.
en daarnaast natuurlijk voor mijn nieuwe webwinkel

Dus ga naast de prijs ook goed kijken na wat ze te bieden hebben,

En ik ben ook goed aan het rond kijken en weet in iedergeval al wel dat het een webwinkel weer gaat worden via een provider.
Makkelijke software, en veel kant en klaar,
Ik besteed namelijk liever mijn tijd in de producten en klanten dan de tijd die ik moet steken in het zoeken naar alle plugins, en software om hem goed te bouwen,
En kan daarnaast ook nog makkelijker terug vallen op de provider.

Re: Mijn webwinkel of biedmeer

6
Jordi schreef:Waarom ga je blind af op shops onder licensies? Opensource software nog niet overwogen?
Dit heb ik nog niet overwogen. Dit lijkt me namelijk veel moeilijker en wil het opzetten van mijn webshop wel graag zelf doen. Maar misschien vergis ik me?

Re: Mijn webwinkel of biedmeer

7
wendy's schreef: Dit heb ik nog niet overwogen. Dit lijkt me namelijk veel moeilijker en wil het opzetten van mijn webshop wel graag zelf doen. Maar misschien vergis ik me?
Nee hoor, je vergist je niet. Als je het als leek zelf doet, is licentie-software veel gemakkelijker. En als je het al redt met opensource, is de kans dat je daarmee een 'dertien in een dozijn'-shop maakt flink groter dan bij betaalde software. Een template maken is een expertise op zich.

Dat opensource geen beperkingen kent en dus een hoge fanbase heeft van mensen die vrijheid en flexibiliteit als het grootste goed beschouwen, wil niet zeggen dat het met beperkte tijd of budget ook altijd de juiste keuze is. Met Biedmeer of Mijnwebwinkel kun je in een dag een prima shop opzetten.
Nu op mijn weblogs:

Re: Mijn webwinkel of biedmeer

8
danielos schreef:kijk ook eerst naar Magento
Sta jij ook de hele dag voor een fietsenwinkel te schreeuwen dat mensen eerst eens naar een auto van het merk Mercedes moeten kijken omdat die veel mooier is, meer mogelijkheden biedt, en bij hoge volumes en afstanden uiteindelijk de goedkoopste/snelste per kilometer kan zijn?
Nu op mijn weblogs:

Re: Mijn webwinkel of biedmeer

9
Dirkjan schreef: Nee hoor, je vergist je niet. Als je het als leek zelf doet, is licentie-software veel gemakkelijker. En als je het al redt met opensource, is de kans dat je daarmee een 'dertien in een dozijn'-shop maakt flink groter dan bij betaalde software. Een template maken is een expertise op zich.
Daar ben ik het niet mee eens. Bij biedmeer of mijnwebwinkel.nl heb je maar beperkte keus in uiterlijk van je shop. Je pikt een biedmeer of mijnwebwinkel.nl shop er altijd feilloos tussenuit; ze lijken allemaal op elkaar. Tenzij er grof betaald is voor een op maat gemaakte template, maar dat is ook iets wat je kan doen voor een open source webwinkel.

Bij open source heb je keuze uit een hele wereld van templates, vaak gratis of voor een paar tientjes. Je kan open source veel eenvoudiger en goedkoper veranderen van uiterlijk dan een huurwinkel.

Maar uiterlijk is maar een klein onderdeel van je shop, dus staar je daar niet blind op. Met het huren van een winkel bij biedmeer of mijnwebwinkel heb je over een half uur een webwinkel die "het doet". Met open source heb je hem over een paar weken operationeel als je vandaag begint. Kan een reden zijn om voor het een of ander te kiezen.

Re: Mijn webwinkel of biedmeer

10
Beste Wendy's,

Voordat iedereen hier zijn eigen software gaat promoten, is het handig om in kaart te hebben waar je de webwinkel voor nodig hebt (wat verkoop je) en wat moet een webwinkel minimaal voor jou kunnen. Op basis daarvan kunnen we een beter advies geven. Als je dat nog niet helemaal in kaart hebt, zijn de Webwinkel Vakdagen - zoals hier ook voorgesteld - interessant voor je om te bezoeken. Dan kan je met iedereen die iets met webwinkels te maken heeft (aanbieders van software en webwinkeliers) een praatje maken.

Okay, toch een klein beetje zelfpromotie dan, we staan er zelf ook op stand A46 dus kom gerust even langs voor een praatje ;-)

Bertram, SEOshop webwinkelsoftware

Re: Mijn webwinkel of biedmeer

11
Ik kan je niet vertellen wat de verschillen zijn, maar ik ben zelf bezig een shop op te zetten in BiedMeer en ik vind het erg makkelijk. Er is amper concurrentie in wat ik van plan ben, deze winkel ziet er al meteen professioneler uit dan die van de anderen en het maakt dus ook niet uit als het op andere BiedMeer-winkels lijkt. Ga jij je in een branche met veel concurrentie begeven dan is het misschien wel iets om op te letten. Van de andere kant, bij een 13-in-dozijnwinkel weten mensen wel meteen alles te vinden.
Open Source heb ik een paar jaar geleden geprobeerd maar daar ging me veel te veel tijd in zitten, ben best handig met computers, HTML enzo maar niet handig genoeg om het snel te kunnen... als je meer dan zat tijd hebt om alles uit te vogelen kan het wel een optie zijn.
Van mijnwebwinkel heb ik hier ergens gelezen dat het moeilijk is om over te stappen (geen kopie krijgt van je database), dat leek me een groot nadeel als je toch tegen beperkingen aanloopt.

Re: Mijn webwinkel of biedmeer

12
Heb zelf een shop bij BM en bron er vooralsnog heel tevreden over. Veel ontwikkelingen en zelf een grafisch ontwerper gevonden die de shop heeft ontworpen en ook heeft ingebouwd.
En binnenkort komt er ook een review mogelijkheid en dat staat ook op mijn verlanglijstje.

Oja, ook een mobiele webshop hebben we nu en een Facebook webshop tegen een kleine meerprijs.
www.queenc .nl de nieuwste fashion musthaves geïnspireerd op catwalktrends, fashionbloggers en celebs

Re: Mijn webwinkel of biedmeer

13
Zelf een MWW-winkel. Ook in onze branche is het product belangrijker dan de winkel. Omdat wij een eigen product verkopen en onze content prima is ziet onze winkel er ook vrij strak en professioneel uit. Voor een insider is het verschil natuurlijk evident maar voor de consument is een (goed uitgewerkt) template van MWW meestal geen reden om af te haken. Overigens kan je ook niet verwachten voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten.

Re: Mijn webwinkel of biedmeer

14
Ik kan je precies vertellen wat de verschillen zijn van mijnwebwinkel en biedmeer. Ben namelijk begonnen met mijnwebwinkel en heb nu Biedmeer.

Mijnwebwinkel is niks mis mee, alleen meer beperkt dan biedmeer. Daarnaast kan je qua uiterlijk wel wat meer met Biedmeer.
De redenen voor mij om over te stappen waren er een paard. Biedmeer werkt makkelijker en er is meer mogelijk. Of dat nog zo is weet ik niet, zit al een tijdje niet meer bij mijnwebwinkel.
Ik heb er bewust voor gekozen om niet zelf te gaan knutselen met open source. Ik ben daar gewoon niet handig genoeg voor.
http://www.horsetopshop.nl