Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Fargo1912
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 februari 2013

Webshop voor verkoop Xbox Live Gold kaarten

11 februari 2013

Hoe werken die webshops die bijvoorbeeld iTunes-kaarten of Xbox Live Gold kaarten verkopen? Welk systeem hangt daarachter dat er na betaling met iDeal direct een unieke code per email wordt verzonden?
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Webshop voor verkoop Xbox Live Gold kaarten

11 februari 2013

Er zijn diverse systemen die automatisch een mail met unieke code of link naar een e-book of iets dergelijks kunnen sturen nadat de betaling geslaagd is. Wil je zelf ook zo'n shop opzetten of..?

De markt van xbox live is namelijk al best wel deskundig verpest door schooljochies die 2 cent (!) per kaart ook wel een goede marge vonden. Ik ben er al een tijdje niet meer mee bezig geweest, maar er was een tijd dat Microsoft hier tegen in actie wilde komen.

Hoe Apple er mee om gaat dat weet ik niet.
 
vampirelord
Berichten: 981
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Re: Webshop voor verkoop Xbox Live Gold kaarten

11 februari 2013

10 000 000 x 2 cent is toch ook weer 2 ton :)
 
Jordi
Berichten: 569
Lid geworden op: 02 december 2012
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Webshop voor verkoop Xbox Live Gold kaarten

11 februari 2013

Vrijwel alle betere Opensource softwarepakketten bieden die mogelijkheid aan. Ook zijn er diverse modules voor.
Actief in webshopontwikkeling
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Fargo1912
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 februari 2013

Re: Webshop voor verkoop Xbox Live Gold kaarten

12 februari 2013

Er zijn diverse systemen die automatisch een mail met unieke code of link naar een e-book of iets dergelijks kunnen sturen nadat de betaling geslaagd is. Wil je zelf ook zo'n shop opzetten of..?

De markt van xbox live is namelijk al best wel deskundig verpest door schooljochies die 2 cent (!) per kaart ook wel een goede marge vonden. Ik ben er al een tijdje niet meer mee bezig geweest, maar er was een tijd dat Microsoft hier tegen in actie wilde komen.

Hoe Apple er mee om gaat dat weet ik niet.
Nou, heel eerlijk gezegd is dat, als de opstartkosten daarvan niet de pan uit rijzen, best wel een optie. De meeste van die sites ogen vrij onderhoudsvriendelijk en de 'module', zoals Jordi dat noemde, doet eigenlijk het belangrijkste werk. Maar is dat in deze tijd nog iets waar wat mee bij te verdienen valt, of is die markt ook compleet verzadigd?

Heb jij vroeger ook Gold Cards verkocht, Wouter, of begrijp ik je verkeerd? Geen idee eerlijk gezegd hoe Microsoft daar in staat tegenwoordig...

Jordi, bedankt voor je tip. Hoe kom ik erachter welke bedrijven een dergelijke module kunnen aanleveren? En wat zou zoiets kosten? Kun je die modules ook los kopen ergens en die op je bestaande site 'plakken'? Ik heb er gisteren al een paar gemaild, maar nog geen antwoord.
 
Jordi
Berichten: 569
Lid geworden op: 02 december 2012
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Webshop voor verkoop Xbox Live Gold kaarten

12 februari 2013

Ik weet dat er iemand op Sitedeals deze aanbied. Even de zoekfunctie daar gebruiken.
Zijn namelijk zat topics met dezelfde vragen als jij.
Actief in webshopontwikkeling
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Webshop voor verkoop Xbox Live Gold kaarten

12 februari 2013

Ik heb het zelf nooit verkocht, maar zag wel op sites als inkoopacties.net en samenkopen.net acties voorbij komen waarbij ze voor een paar cent marge verkocht werden.

De meeste standaard webshop software kan mensen al automatisch van die codes voorzien nadat de betaling geslaagd is. Het enige wat jij moet doen is die codes invoeren in het systeem. Ik weet niet of dat automatisch dmv. een API kan, dat zou je even moeten uitzoeken bij Microsoft.
 
Fargo1912
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 februari 2013

Re: Webshop voor verkoop Xbox Live Gold kaarten

12 februari 2013

Bedankt allebei. Ik heb SiteDeals wel bekeken, maar heel recente aanbiedingen van websites haal ik er niet tussenuit. Wel van 2 jaar terug of ouder... Zie jij ze recenter, Jordi? Dan mag je me er graag even op wijzen.
 
vinceh
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 augustus 2013

Re: Webshop voor verkoop Xbox Live Gold kaarten

29 augustus 2013

Dit is heel simpel om te maken, ik heb zelf ook zo'n systeem ontwikkeld. omdat ik zelf ook Xbox live kaarten verkoop. het systeem is meerendeels klaar, maar de backend kan nog een verbetering gebruiken.
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Webshop voor verkoop Xbox Live Gold kaarten

29 augustus 2013

10 000 000 x 2 cent is toch ook weer 2 ton :)
Ik wil maar net zeggen. Nieuwe game-releases zijn vaak ook centenwerk met de marges.