Like & share actie opzetten

1
Beste Webwinkel houders,

Ik ben bezig met het opzetten van een webshop voor gadgets. Ik wil de optie bieden tot gratis verzending in ruil voor een Like en of Share op facebook.

Nou vraag ik me af of dat mogelijk is zonder daarvoor een add-on of plug in te installeren waarvoor je maandelijks moet betalen.

Het idee is dus om tijdens het bestelproces deze optie te bieden (dmv van een kortingscode o.i.d.)

De webshop is een shop van Shoptrader.

Alle hulp en / of respons rondom dit topic wordt gewaardeerd.

Met vriendelijke groet,
Arjan Baken

Re: Like & share actie opzetten

3
Hoi Arjan,

Misschien een leuke suggestie / alternatief op wat jij zoekt. Je zou een Facebook pagina kunnen maken en klanten vragen om daar een foto van hun gadget op te zetten in combinatie met een #hashtag, bijvoorbeeld "#usbzappelin".

Je kan de posts op zo'n Facebook pagina met een script periodiek (bijvoorbeeld ieder uur) scannen en de foto's ook nog bij de producten op je eigen site tonen.

Dit heeft volgens mij een aantal voordelen ten opzichte van zo'n standaard like actie.

1.) Mensen zien niet dat andere klanten een product liken om iets te winnen, het komt op vrienden van de klant dus over alsof de klant de foto gewoon op Facebook plaatsen omdat ze het product leuk vinden en niet omdat ze iets kunnen krijgen of winnen. Veel betere reclame dus.
2.) Je weet veel beter van wie de posts komen.
3.) Je hebt gelijk ook een hele berg afbeeldingen die je op je site kunt tonen.

Mijn stagair heeft van de week zo'n scriptje voor me gemaakt. We hebben het zelf nog niet in gebruik genomen maar we hebben een aantal shops waarin we het in gaan bouwen.

Om te zien wat ik ongeveer bedoel (halve implementatie) kun je hier eens kijken. Onderin de pagina doen ze wat ik bedoel.

http://blackmilkclothing.com/collection ... e-bodysuit

Ik vind het zelf een mega leuke manier van gebruik maken van de mogelijkheden van social media. (echt 10x leuker dan zo'n actie als je het mij vraagt)
---------------------------------
Eigenaar van het NuiCart Webshop systeem
http://www.nuicart.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.