Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Saal
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 februari 2013

Webwinkel opstarten voor 1 enkel product (zonder ervaring!)

26 februari 2013

Hallo,

Ik ben erg nieuw met het zelf opzetten van webwinkels, ik heb hier echt helemaal geen ervaring mee.
Hier wil ik graag mee beginnen en ik wil graag beginnen met een zo simpel mogelijke webwinkel.

Mijn idee is namelijk om een webwinkel te beginnen die maar 1 enkel product verkoopt. Dit moet natuurlijk wel een beetje mooi vormgegeven zijn maar zo simpel mogelijk.
Helaas heb ik helemaal geen verstand van het bouwen van websites dus ik wil dit graag doen via een website waarmee je met een interface the website gemakkelijk in elkaar kan zetten. Ik heb er al meerdere geprobeerd maar toch loop ik elke keer weer tegen iets aan. Ik kan bijvoorbeeld de lay out niet veranderen of geen maximum aantal te bestellen artikelen.

Heeft iemand tips voor mij om me de goede richting in te sturen?

Via de zoekfunctie kwam ik al op een topic die over een-product-webshops gaat maar er was nog niemand die er echt ervaring mee had behalve grapkraslot.nl.

Het idee van grapkraslot.nl is ongeveer van wat ik ook wil. Weet iemand een webwinkel website waar dit een beetje te realiseren valt?
 
Jordi
Berichten: 569
Lid geworden op: 02 december 2012
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Webwinkel opstarten voor 1 enkel product (zonder ervarin

26 februari 2013

Hoi,

Het formulier op die website is gewoon een simpel PHP formuliertje.
Je kunt het jezelf makkelijk maken door Wordpress te gebruiken in combinatie met Gravity Forms en Pronamic IDEAL. Zo kun je met een makkelijke interface een bestelformulier in elkaar zetten zonder kennis van PHP.

Verder is het mogelijk om een template van bijvoorbeeld Themeforest.net aan te schaffen en die naar wens aan te passen.

Je kunt ook gewoon een one-page pagina ontwerpen en een PHP programmeur een php programmeur een formuliertje met IDEAL koppeling laten maken.

Alles is mogelijk!
Actief in webshopontwikkeling
 
Saal
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 februari 2013

Re: Webwinkel opstarten voor 1 enkel product (zonder ervarin

27 februari 2013

Bedankt voor je reactie. Ik zal hier eens naar kijken dan!
Hier had ik nog niet naar gekeken inderdaad, ik zat meer te kijken naar websites waar je webwinkels kan huren en deze hebben vaak toch te veel functionaliteiten die vervolgens ook niet weg te halen zijn.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht