Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
biancib
Berichten: 317
Lid geworden op: 16 augustus 2011

Pakket verkeerd verzonden

04 oktober 2013

Niet ik (echt waar :lol: ) maar een kennis van me heeft per ongeluk een bestelling naar de verkeerde afzender gestuurd. Die afzender heeft haar eigen bestelling enkele dagen eerder ontvangen.

Nu mailde mijn kennis een verzenlabel door met de vraag om deze af te printen en binnen te brengen bij de post. Aanvankelijk zou de dame dit doen. Een dag later stuurt ze dat ze niet op het post kantoor geraakt. Geen probleem, er zijn ook postpunten die laat open zijn,... Dan wil ze geld om het naar het postpunt te brengen (benzine enz). Dag erna mailt ze dat ze nog ook geld vraagt voor de inkt voor haar printer. "En weer even erna, nee laat maar ik heb geen zin in dat gedoe".
Mijn kennis betaalde nog niets hoor.
Nu moet het lukken dat deze dame net om mijn hoek werkt. Ik bied aan om het pakket op haar werk te gaan halen en daarna naar mijn kennis op te sturen. "u kan het pakket zaterdag tussen 18 en 18u30 bij mij thuis komen ophalen ik wil niet dat ik gestoord word op het werk" (niet in mijn buurt dus),... Alsof ze niet even een middagpauze heeft...
Een koeriersdienst naar haar thuis sturen om het pakket daar op te halen heeft geen zin met zulke tijdsspannes midden in het weekend.

Ze kunnen dus niet tot een overeenkomst halen om het pakket terug te halen.
Wat zouden jullie in dit geval doen?
Moet natuurlijk lukken dat er het zelfde artikel bij zit als in haar eigen bestelling alleen een maatje groter + enkele extra kleertjes (voor kinderen dus binnen een paar maand passen deze wss voor haar kindje)
je ziet dus waar het naar toe gaat...

Mag ze gewoon de rekening van deze artikelen naar haar opsturen wanneer ze zo dwars blijft liggen? Een beetje meewerking zou nu toch wel fijn zijn. Elke oplossing breekt ze af...
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Pakket verkeerd verzonden

04 oktober 2013

[…] Dag erna mailt ze dat ze nog ook geld vraagt voor de inkt voor haar printer. […]
Van zo'n figuur kun je alles verwachten.

Verlies nemen en voortaan beter opletten.
 
Peet
Berichten: 66
Lid geworden op: 04 juli 2012

Re: Pakket verkeerd verzonden

04 oktober 2013

Ik zou, als de waarde van de verzending in de buurt komt van de brandstof, het gewoon ophalen.
Natuurlijk heeft Ward een punt met zijn "Verlies nemen en voortaan beter opletten".
Dat is waarschijnlijk de makkelijkste en goedkoopste oplossing.

Ik hoor dat alleen best vaak hier op het forum.
Als we met zijn allen steeds alles slikken wordt de uitbuiting van webwinkels alleen maar erger.
Ik heb nu al het idee dat halve volksstammen denken dat webwinkels een makkelijk doelwit zijn voor gratis producten/korting.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Pakket verkeerd verzonden

04 oktober 2013

Als we met zijn allen steeds alles slikken wordt de uitbuiting van webwinkels alleen maar erger.
Ik heb nu al het idee dat halve volksstammen denken dat webwinkels een makkelijk doelwit zijn voor gratis producten/korting.
Daarin heb je absoluut gelijk. Alleen heeft de webwinkel in dit geval zelf ten onrechte een pakket verzonden. Aansluitend is er kennelijk al aardig wat correspondentie met de ontvanger geweest. Dat zij daarvan inmiddels een beetje moe wordt, door een fout van een ander, kan ik mij voorstellen.

Pakketbezorgers maken ook wel eens vergelijkbare fouten: pakket bezorgen op een verkeerd adres of bij buren terwijl burenlevering niet was toegestaan. Vaak komt het dan vanzelf goed, soms helaas niet. Het hoort bij ons vak en in dat opzicht mag je het een ingecalculeerd risico noemen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
ArtiDecor
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 november 2011
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Pakket verkeerd verzonden

04 oktober 2013

Lastig,

Ze geeft aan dat ze de goederen heeft ontvangen, ondanks dat het niet voor haar bestemd is.
Jammer foutje, maar ze moet zeker wel meewerken om de goederen terug te geven.
Wil ze dit niet! gewoon een factuurtje sturen kijken wat er gebeurd ze heeft tenslotte wel de goederen in haar bezit. Zal toch wat worden alles maar voor lief te nemen er zijn grenzen toch 8).

Ja ik weet het "klant is koning" maar moet zich wel keizerlijk gedragen.

Succes ermee :wink: .
ArtiDecor voor elk interieur.
Ambacht met stijl.

http://www.artidecor.com
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Pakket verkeerd verzonden

04 oktober 2013

Ik zou het gewoon die zaterdag ophalen.
En als het ver is, geef de plaats even aan hier, misschien kan iemand op het forum er even langsrijden en dan naar je opsturen.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Pakket verkeerd verzonden

04 oktober 2013

Ik zou dit zeker niet pikken.

Eerlijk gezegt is het mij ook wel een keer gebeurd. Verzendstickers omgedraaid. Ik heb toen gewoon de artikelen teruggestuurd gekregen. Menselijke fout kan een keertje gebeuren.

Dit mens is er duidelijk op uit om het pakket gratis te houden. Ik heb een hekel aan oneerlijke mensen. Ik zou het dus factureren en als er niet betaald wordt er een incasso bureau op afsturen. Het feit dat jij een foutje maakt geeft haar nog geen recht het gratis te houden.

Het is mij ook wel eens gebeurd dat ik een verkeerd item naar de klant verzonden heb. Als de klant aangeeft het eerlijk terug te willen sturen en de inkoopwaarde is niet al te groot mag de klant het als cadeau houden. Maar als de klant actief tegenwerkt om het terug te sturen gaat er gewoon een factuur naartoe. Wat denken ze tegenwoordig wel niet. De rechten weten ze wel maar de plichten...
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
biancib
Berichten: 317
Lid geworden op: 16 augustus 2011

Re: Pakket verkeerd verzonden

04 oktober 2013

Wel zo laten is lastig want het is net een laatste stuk, niet meer bij te bestellen. De andere klant voor wie het pakket is is heel begripvol maar wil haar artikel natuurlijk graag.
Zelf gaan halen is echt wel ver. Zij zit in Nederland, wij in België. En de ontvanger zegt wel dat ze het zaterdag mag gaan ophalen om 18u maar wil dan opeens haar adres niet meer geven.
Afhalen op het verzendadres (haar werk dus) is geen optie "daar moet je ze op haar werk niet mee lastig vallen".
Dit is echt wel opzettelijk dwars liggen.

Ik zou het idd gewoon factureren en de andere klant een compensatie geven dat haar geliefde bestelde artikel niet meer te krijgen is.

Verlies slikken, tja oké... Maar dit kan toch eigenlijk helemaal niet. Als we aanbieden om het op hetzelfde adres waar het geleverd werd terug op te pikken en zij gaat zich vervolgens in alle bochten wringen om dit te ontlopen dan is dit toch gewoon diefstal...
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Pakket verkeerd verzonden

04 oktober 2013

Ik vind dat je gelijk hebt.

Welke plaats is het? Als het bij mij in de buurt is haal ik het zaterdag voor je op.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Pakket verkeerd verzonden

04 oktober 2013

Verlies slikken, tja oké... Maar dit kan toch eigenlijk helemaal niet. Als we aanbieden om het op hetzelfde adres waar het geleverd werd terug op te pikken en zij gaat zich vervolgens in alle bochten wringen om dit te ontlopen dan is dit toch gewoon diefstal...
Nee, dat is het niet.

Het verbaast me helaas niet dat jullie mevrouw de onvrijwillige ontvanger al bij verstek hebben veroordeeld. De webwinkelier maakt een domme fout; de ontvanger die vervolgens niet op stel en sprong meewerkt, is een dievegge.

Kortzichtig. Of gebrek aan invoelingsvermogen en empathie, om meer precies te zijn.
 
biancib
Berichten: 317
Lid geworden op: 16 augustus 2011

Re: Pakket verkeerd verzonden

04 oktober 2013

Oké dat gaat misschien een beetje ver. Excuses.
Maar dan nog steeds, een klein beetje medewerking is toch niet moeilijk.
Pakketje verkeerd verzonden, ja sorry kan gebeuren. Iemand komt het opnieuw ophalen op het verzendadres. Verder toch geen problemen?
 
biancib
Berichten: 317
Lid geworden op: 16 augustus 2011

Re: Pakket verkeerd verzonden

04 oktober 2013

Ik vind dat je gelijk hebt.

Welke plaats is het? Als het bij mij in de buurt is haal ik het zaterdag voor je op.
Hey varaantje, nee het is omgekeerd. De kennis met de webwinkel woont in Nederland. Ik en de klant in België. Het verzendadres (de klant zijn/haar werk) is toevallig 500M van mijn deur. Vandaar dat ik had aangeboden om het daar te gaan oppikken. Maar als ze het pakket niet aan de receptie wil leggen, of niet even tijdens een pauze wil afspreken aan de ingang kan ik daar weinig gaan zoeken...
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Pakket verkeerd verzonden

04 oktober 2013

Het probleem is meer: je kunt iemand niet dwingen een probleem op te lossen dat niet zijn/haar probleem is.

Daardoor verdwijnt het pakket ergens in een hoek waar het stof kan vangen. Net zoals alle e-mail die je eraan besteedt. In het Nederlands, en wellicht ook het Vlaams, noemen we dat: trekken aan een dood paard. Nee, dat werkt inderdaad niet: geen beweging in te krijgen!

Ik wil vooral geen pleidooi voeren voor opportunisten. Integendeel: ik wordt namelijk bijna dagelijks belogen en bedrogen. Maar laat zo eentje die niet meewerkt, of tegenwerkt, gewoon lopen als je zelf een fout hebt gemaakt.
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Pakket verkeerd verzonden

04 oktober 2013

De topic is oud, maar ik laat in dit soort gevallen het pakketje afhalen door Post Nl. Het kost EUR 2,20 extra, maar dan heb je wel zekerheid.

Een ander hoeft niet te boeten voor mijn fouten.

Er wordt een tijd doorgegeven, waarop men komt. Is men niet thuis dan onderneemt men nogmaals 2 pogingen.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Pakket verkeerd verzonden

04 oktober 2013

de ontvanger die vervolgens niet op stel en sprong meewerkt, is een dievegge
niet op stel en sprong.... Dat hoeft ook niet, maar als je al komt met geld voor de printer en daarna verder niet meer mee wil werken dan zit het in ieder geval niet ver af van: er een slaatje uit slaan. Ze merkt dat het lastig wordt voor de winkel en werkt nu dus helemaal niet mee en kan ze de spullen houden. Tja dan komt dievegge toch wel erg dicht bij. Laat ik het bij boefje houden. Klinkt iets vriendelijker maar blijft niet leuk.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Pakket verkeerd verzonden

04 oktober 2013

[…] Ze merkt dat het lastig wordt voor de winkel en werkt nu dus helemaal niet mee en kan ze de spullen houden. Tja dan komt dievegge toch wel erg dicht bij. Laat ik het bij boefje houden. Klinkt iets vriendelijker maar blijft niet leuk.
Als ik dan de advocaat van de duivel mag spelen... Je kunt het ook héél anders lezen:

1. Je ontvangt een pakket dat niet voor jou bestemd is.

2. Je ontvangt daarna paniek-mail over *iets* dat *iemand* anders fout heeft gedaan. Je snapt dat maar half, want je hebt niets verkeerd gedaan en je kent de orderhistorie niet. Het pakket komt letterlijk uit de lucht vallen.

3. Er schijnt een probleem te zijn, maar degene die het heeft veroorzaakt, wil ook nog langskomen op je werk! Néé, liever niet! Gaat u alstublieft weg!

4. Oh shit! Nu is de boot aan. Ik heb twee keer "nee" gezegd en nu ben ik een dievegge! Van een pakket dat een of andere onbenul mij ongevraagd heeft toegestuurd...
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Pakket verkeerd verzonden

04 oktober 2013

Je hoeft TS geen onbenul te noemen...

Ik kan alleen maar afgaan op het verhaal van TS maar als ik lees dat de klant het eerst gewoon naar een afleverpunt wil brengen, vervolgens eerst geld wil voor benzine en vervolgens geld voor de printerinkt...

TS heeft een fout gemaakt. Wie maakt nooit fouten? Maar om dat nu uit te buiten... Als je normaal via een webwinkel kan bestellen kan je ook naar het dichtsbijzijnde postkantoor gaan. Daar beland je pakket namelijk als je niet thuis bent.

Kan mij wel voorstellen dat je niet op het werk lastig gevallen wil worden of niet direct naar het postkantoor rent maar de klant mag oook wel wat initiatief tonen. Is het de schuld van de klant? Nee maar de crisis is ook niet mijn fout. Toch zit ik met het gezeik.
Heeft de klant daar geen trek in zal de factuur betaald moeten worden. Als iemand per ongeluk geld op jouw rekeningnummer stort mag je het ook niet zomaar houden. Zou een mooie wereld zijn
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Pakket verkeerd verzonden

04 oktober 2013

Je hoeft TS geen onbenul te noemen...
Dat doe ik ook niet, want het is zogenaamd een-vriendin-en-niet-ik-die-dit-toevallig-overkwam.

Bovendien verwoordde ik hier primair de gedachte van de ontvanger: “Een onbenul heeft mij ongevraagd een pakket toegestuurd.” Een andere ontvanger had woorden gebruikt zoals imbeciel en randdebiel. Of in de termen van het postcodegebied waarin Varaantje zelf bij voorkeur woont: een Tokkie.

Als ik manager of bestuurder bij een of andere organisatie was, zou ik ook echt niet zitten te wachten op dreigmail en ander gezeur van webwinkel-mevrouwen.

Vandaar het verzoek om empathie: kunnen jullie je voorstellen dat je ongevraagd zo'n pakket krijgt en daarna deze shit over je heen krijgt?
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Pakket verkeerd verzonden

04 oktober 2013

Je hoeft TS geen onbenul te noemen...
Dat doe ik ook niet, want het is zogenaamd een-vriendin-en-niet-ik-die-dit-toevallig-overkwam.

Bovendien verwoordde ik hier primair de gedachte van de ontvanger: “Een onbenul heeft mij ongevraagd een pakket toegestuurd.” Een andere ontvanger had woorden gebruikt zoals imbeciel en randdebiel. Of in de termen van het postcodegebied waarin Varaantje zelf bij voorkeur woont: een Tokkie.

Als ik manager of bestuurder bij een of andere organisatie was, zou ik ook echt niet zitten te wachten op dreigmail en ander gezeur van webwinkel-mevrouwen.

Vandaar het verzoek om empathie: kunnen jullie je voorstellen dat je ongevraagd zo'n pakket krijgt en daarna deze shit over je heen krijgt?
ff een beetje dimmen mag ook.

Als ik ongevraagd een pakje krijg neem ik deze niet aan. Doe ik dat per abuis wel dan neem ik contact op met de verzender en stuur het meteen ff terug. Kleine moeite en goed voor zeker 3 karma punten 8)
Empatie werkt 2 kanten op. Deze mevrouw kan ook gewoon zelf met een oplossing komen. Maar ik kom er niet bij dat als je voor woon-werkverkeer tussen NL en BE rijd je niet landg een supermarkt of ander postNL punt komt. Mevrouw kwam niet met 'Ja volgende week kom ik langs een postkantoor' maar met 'ik wil geld voor printerinkt en benzine'. Op dat moment zou ik ook wantrouwend worden.

Beetje jammer dat jij zoiets meteen ziet als zeuren of dreigen. Voor zover ik lees heeft TS tot nu toe alleen maar vriendelijk gereageerd.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Pakket verkeerd verzonden

04 oktober 2013

ff een beetje dimmen mag ook.
Dát is nu precies de reactie, inclusief de afkorting, die je van de Tokkie-hoek mag verwachten.

I rest my case…
 
biancib
Berichten: 317
Lid geworden op: 16 augustus 2011

Re: Pakket verkeerd verzonden

04 oktober 2013

Mja dit draait uit op een nutteloze discussie...
Dit is natuurlijk niet het hele verhaal tot in het detail. Het ging van meewerkend naar je geeft een pink dus vraag ik een hele arm. Van 1,2€ voor de inkt om het label te printen tot 50% korting op een volgende bestelling naar volledig niet meer willen mee werken.
Ik begrijp natuurlijk dat de ontvanger daar niet zat op te wachten. Maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal.
Moest ik zoiets voor hebben dan zou ik dat pakketje gewoon binnen brengen bij de post wanneer het eens uit kwam. Je komt toch wel elke week wel in de buurt van een postpunt.
Als er dan iemand aanbied om het pakketje te komen halen, nog eens zo makkelijk.
Sorry hoor maar als de receptioniste privé pakketjes kan ontvangen dan kan ze er ook best eentje afgeven.

En ik ben trouwens niet de afzender, of val die dame niet lastig zoals Ward doet uitschijnen.
Ik heb gewoon spontaan aangeboden om te helpen. Dit kwam toevallig ter sprake omdat we beide en webwinkel hebben. Toen ik vroeg waar het pakket werd afgeleverd bleek dat dat echt toevallig net om mijn hoek is. Ik bood dus aan om dat snel te gaan oppikken aangezien dat de makkelijkste oplossing zou zijn voor beide partijen (dacht ik)

Mijn vraag was gewoon bedoelt om te weten hoe dit juridisch in elkaar zit en hoe jullie dit zouden oplossen.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Pakket verkeerd verzonden

04 oktober 2013

Ik ben geen advocaat en de wet zit soms raar in elkaar maar volgens mij is het of het pakket betalen of retour sturen. Het was een ongeluk.
Als je mensen express ongevraagd een pakket toestuurt met factuur erbij met de mededeling 'als je niet terugstuurt moet je betalen' mag je het pakket wel houden. Dat was een paar jaar geleden nog in het nieuws.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Pakket verkeerd verzonden

04 oktober 2013

Dat lijkt me erg sterk. Iemand ongevraagd iets sturen en dan ook nog willen vangen?
Heb je daar een bron van? Er is immers geen koopovereenkomst gesloten.

Helaas komt het bij mij ook nog wel eens voor dat de verkeerde artikelen verzonden worden.
Ik geef dan aan bij de klant dat ik wil komen omruilen (afhankelijk van orderbedrag).

Deze week heb ik helaas iemand die moeilijk doet. Ja ik zet het in de tuin, de koerier die vindt het vast wel. De goederen zijn wel meer waard dan de retourkosten maar het is onze fout geweest. Een klant heeft nu (extra) werk om het pakketje aan ons te retourneren. In zulke gevallen ben ik erg soepel en laat het vaak varen. Wellicht kunnen ze iemand anders er blij mee maken (positieve feedback voor een mogelijk nieuwe klant, je weet maar nooit).
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Pakket verkeerd verzonden

05 oktober 2013

Is het de week van vervelende klanten? Een kennis van mij kreeg een bestelling met de opmerking: de verzendkosten zijn te hoog, doe er maar wat extra's bij. Dan bestel je toch niet? En ik zit zelf met een onbetaalde bestelling dat ik denk maar ga annuleren, want na 3 mails en 3 telefoontjes waarbij telefoon uit staat heb ik er niets aan dat het apart staat.
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Pakket verkeerd verzonden

05 oktober 2013

Een rekening sturen mag je zeker niet.
Maar de bestelling om niet houden volgens mij ook niet. Dat is het geval met ongevraagde toezendingen waarbij het de bedoeling is om jou een bestelling af te dwingen of een abonnement aan te gaan. Dat is hier niet het geval. Er is een fout gemaakt en dat is ook duidelijk gemaakt. Je zit hier in een grijs gebied.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Pakket verkeerd verzonden

05 oktober 2013

Een rekening sturen mag je zeker niet.
Waarom niet? De klant weigert de bestelling terug te sturen. Als je per ongelukt geld om iemands rekening stort mag je het ook niet houden. Als je een enveloppe met geld op straat vind mag je het ook niet houden. Maar een verkeerd bezorgd pakket wel?

Ik vraag je ook af welke naam er op het pakket staat. Als het niet haar naam, maar de naam van de eigenlijke ontvanger opstaat is het zelfs illigeaal om het aan te pakken. Officeel mag ik zelfs als hier een enveloppe met de naam van de vorige bewoners ontvang deze niet openenen of zelfs maar weggooien. Het is niet geadresseerd aan mij.

Ik flikker het gewoon weg (woon hier nu al 9 jaar.) maar toch zitten dingen iets lastiger in elkaar dan ' haha gratis pakje je hebt een fout gemaakt die zie je niet meer terug'.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
biancib
Berichten: 317
Lid geworden op: 16 augustus 2011

Re: Pakket verkeerd verzonden

07 oktober 2013

welke naam er op staat weet ik niet, ik vermoed de naam van de ontvanger. Zij ontving dus haar eigen pakket + dat van een andere dame waar ook per ongeluk het zelfde label werd op gekleefd.
Het gaat ook om het zelfde artikelen alleen zit in het verkeerd aangekomen pakket een maatje groter.
Komt goed uit natuurlijk want kindjes groeien snel :wink:

Ik begrijp dat je niet zo maar een rekening mag sturen. Maar de ontvanger mag toch ook maar niet elke mogelijkheid om het pakket op te pikken afblokken door allerlei uitvluchten?
 
Elecs
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 februari 2013
Locatie: Noordbergum
Contacteer:

Re: Pakket verkeerd verzonden

24 oktober 2013

Een rekening sturen mag je zeker niet.
Waarom niet? De klant weigert de bestelling terug te sturen. Als je per ongelukt geld om iemands rekening stort mag je het ook niet houden. '.
Toevallig was dit net nog op het nieuws. Het mag dus wel.

Case:
Een vrouw had 15.000 euro overgemaakt naar de verkeerde bankrekening. Het zou netjes zijn als de ontvanger het retour had gestort, echter is ze niet verplicht.

Maar ik meende ook dat ,stel, ik zou iets naar de verkeerde opsturen en deze zou niet mee willen werken ik een factuur mag sturen. (ik betaal uiteraard de verzendkosten en een kleine compensatie). Als de klant dan zou weigeren zou ik toch uiteindelijk een factuur samen met een retourlabel sturen.
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Pakket verkeerd verzonden

24 oktober 2013

Case:
Een vrouw had 15.000 euro overgemaakt naar de verkeerde bankrekening. Het zou netjes zijn als de ontvanger het retour had gestort, echter is ze niet verplicht.[/quote]

Onzin. Welke nieuwzender was dat? Powned?

Zoiets heet een onverschuldigde betaling. Misschien bedoel je dat de bank niet mee hoeft te helpen? Dat zou kunnen maar dat betekend nog niet dat de ontvanger het niet teug hoeft te storten. Desnoods komt word het afgedwongen door een rechtzaak. Het is namelijk niks ander dan stelen. Als ik per ongeluk mijn portemonai onhandig in jouw schoot laten betekend niet dat je deze niet teug hoeft te geven.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Elecs
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 februari 2013
Locatie: Noordbergum
Contacteer:

Re: Pakket verkeerd verzonden

24 oktober 2013

Case:
Een vrouw had 15.000 euro overgemaakt naar de verkeerde bankrekening. Het zou netjes zijn als de ontvanger het retour had gestort, echter is ze niet verplicht.
Onzin. Welke nieuwzender was dat? Powned?

Zoiets heet een onverschuldigde betaling. Misschien bedoel je dat de bank niet mee hoeft te helpen? Dat zou kunnen maar dat betekend nog niet dat de ontvanger het niet teug hoeft te storten. Desnoods komt word het afgedwongen door een rechtzaak. Het is namelijk niks ander dan stelen. Als ik per ongeluk mijn portemonai onhandig in jouw schoot laten betekend niet dat je deze niet teug hoeft te geven.[/quote]

Dat kijk ik nooit ;). Volgens mij was het op RTL 4
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht