Persoonlijk aandacht geven? Je moet niet proberen van je klanten je vrienden te maken.Het (goedbedoelde) doel van mij was om deze klanten persoonlijke aandacht te geven, te adviseren en wellicht informatie te krijgen welke ik kan gebruiken om de shop en het assortiment verder te verbeteren. Op zich geen verkeerd doel, toch?
Het eerste wat je doet is vragen of ze pen en papier bij de hand hebben en dan geef je ze een code voor 10% korting op een volgende bestelling....Of hebben jullie wellicht tips hoe je er voor kunt zorgen dat klanten deze telefoontjes als positief gaan ervaren...
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Ook mijn ervaring. Als een klant bv 2x hetzelfde artikel besteld heeft (wat moet je met 2 dezelfde beelden? Kan een cadeau zijn kan een fout zijn) of het adres is onjuist. Ik mail altijd eerst even. Vroeger wachte ik de reactie van de mail af maar dat veroorzaakte vertraging in de verzending dus nu bel ik even vlak voordat ik naar het postkantoor ga. Kan het meestel toch nog mee die dag.Ik bel alleen als ik vermoed dat de klant een foutje gemaakt heeft. Dat wordt altijd bijzonder gewaardeerd.